Пасат Б5 АФН повреден термостат или нещо друго ?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
aleksiev21
Мнения: 148
Регистриран на: Чет 17 фев 2011 20:45
Автомобил: Volkswagen Passat
Двигател: AFN 1998
Местоположение: Пазарджик

Пасат Б5 АФН повреден термостат или нещо друго ?

Мнениеот aleksiev21 » Съб 13 апр 2013 20:43


Здравейте. Карам пасат 98 година АФН. Зимата загрява до към 60-65 градуса / това вреди ли много на двигателя ?/ Дори да я карам по магистралата с 150 пак не може да мръдне повече от 60-70 градуса. Градско също съм карал много - пак тая температура държи. Мисля си, че е термостата. Днес обаче вън беше по топло - около 20-25 градуса и след каране да кажем половин час извън града и града и работа на место около 4-5 минути стрелката вдигна 90, даже 92. Сега се чудя проблема дали е в термостата или нещо друго. Предполагам външните температури не би трябвало да оказват влияние на термостата чак толкова. Според мен температури от порядъка на 10 градуса на вън и каране по 15 минути би трябвало да са достатъчни да надхвърли 60-70 :confused . Обаче ме озадачава това че днес ги вдигна като беше по-топло времето при по-дълъг период на работа на двигателя. Вие как мислите.. Дали е от термостата или нещо друго. И принципно това шофиране при 60 градуса оказва ли много негативно влияние върху двигателя




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Пасат Б5 АФН повреден термостат или нещо друго ?

Мнениеот samo_pechka » Нед 14 апр 2013 17:13


Смени го . Предполагам ,че недозатваря добре ( и затова не може да "стопли" в студа, дори и при по-яко каране), а при по-висока температура - не отваря докрай ( и затова да грее) .


Потребителски аватар
mytko731
Мнения: 117
Регистриран на: Пон 05 юли 2010 6:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: vraca

Re: Пасат Б5 АФН повреден термостат или нещо друго ?

Мнениеот mytko731 » Нед 14 апр 2013 21:03


Ако си махнал филтъра на купето пак няма да загрее в студа-пробвано е


vankera
Мнения: 40
Регистриран на: Сря 22 авг 2012 16:43
Автомобил: passat 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: Camebridge

Re: Пасат Б5 АФН повреден термостат или нещо друго ?

Мнениеот vankera » Вто 16 апр 2013 10:22


Абе и аз имам термостат за смяна май,защото откакто имам Пасата не съм виждал температурата да се качи над 84-85 градуса ама един майстор ми каза,че стигне ли 60-70 градуса няма проблеми,защото стига работна температура и така не съм го сменял вече 4-5 месеца,така я карам не съм видял да завишава разход или нещо подобно.


aleksiev21
Мнения: 148
Регистриран на: Чет 17 фев 2011 20:45
Автомобил: Volkswagen Passat
Двигател: AFN 1998
Местоположение: Пазарджик

Re: Пасат Б5 АФН повреден термостат или нещо друго ?

Мнениеот aleksiev21 » Вто 16 апр 2013 12:26


аз карам така от 2 години..


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5 АФН повреден термостат или нещо друго ?

Мнениеот myrshavija » Вто 16 апр 2013 12:49


mytko731 написа:Ако си махнал филтъра на купето пак няма да загрее в студа-пробвано е
Би ли обяснил защо?


stankovraca
Мнения: 93
Регистриран на: Нед 03 юни 2012 16:02
Автомобил: Skoda Superb MK3
Двигател: 20TDI 2018
Местоположение: BG

Re: Пасат Б5 АФН повреден термостат или нещо друго ?

Мнениеот stankovraca » Вто 16 апр 2013 18:02


Колега аз в колкото коли съм се качвал, нито една не държи зимата същите градуси както през лятото. Аз съм с 1Z мотор и на мен зимата ми загряваше доста по-трудно и стрелката седеше поне 10 градуса под средата или едно деление при В4. Аз това не го отдавам на проблем със термостата а на околната темперетура, нормално е като навън е с 20-30 градуса по ниска темперетурата да загрее по-бавно и да държи съответно по-ниски градуси на мотора, що се отнася до карането по магистрала и с висока скорост, при мен винаги е падала малко стрелката отколкото при градско каране и го отдавам на по-добрата обтекаемост и силната студена струя въздух влизаща в мотора, ако пуснеш и парното съвсем ще падне стрелката с градусите на мотора. Не мисля че проблема ти е в термостата, аз също зимата се бях замислил по едно време за това, но времето поумекна и сега си вдига както преди нормално бързо и заковава на 90 или там колкото е средата, понякога пада малко но съвсем малко.


Потребителски аватар
ahhi
Мнения: 486
Регистриран на: Сря 06 фев 2008 14:32
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5 АФН повреден термостат или нещо друго ?

Мнениеот ahhi » Вто 16 апр 2013 18:07


Аз пък забелязвам, че това си е чисто проблем на VW. Всичките ФВ, които съм виждал, или не загряват въобще до 90, или го правят мнооого бавно.


stankovraca
Мнения: 93
Регистриран на: Нед 03 юни 2012 16:02
Автомобил: Skoda Superb MK3
Двигател: 20TDI 2018
Местоположение: BG

Re: Пасат Б5 АФН повреден термостат или нещо друго ?

Мнениеот stankovraca » Вто 16 апр 2013 18:18


Аз пък мога да ти кажа, че днес при нормална околна темперетура си ми вдигна 90 за доста кратко време, ако 5-10 минути са много то гледай кво става с опелите, че съм имал преди исузу 1.7 TD и там нямаше вдигане от синьото през зимата а през лятото не вдигаше повече от 75 освен ако нее на магистрала.


aleksiev21
Мнения: 148
Регистриран на: Чет 17 фев 2011 20:45
Автомобил: Volkswagen Passat
Двигател: AFN 1998
Местоположение: Пазарджик

Re: Пасат Б5 АФН повреден термостат или нещо друго ?

Мнениеот aleksiev21 » Вто 16 апр 2013 18:39


добре де , каква температура е нормална за работа на двигателя? При 60-70 градуса не е ли вредно да работи? Знам че при студен не е хубаво да го ръчкаш много..


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5 АФН повреден термостат или нещо друго ?

Мнениеот myrshavija » Вто 16 апр 2013 18:47


ahhi написа:Аз пък забелязвам, че това си е чисто проблем на VW. Всичките ФВ, които съм виждал, или не загряват въобще до 90, или го правят мнооого бавно.
Аз пък забелязвам, че си карал доста неизправни коли. Колкото пъти ми се е случвало колата ми да не стига 90° през студената част на годината, причината е била неизправен термостат.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта