Golf IV TDI диагностика на маховик

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
MeM
Мнения: 27
Регистриран на: Пон 15 фев 2010 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр. Перник

Golf IV TDI диагностика на маховик

Мнениеот MeM » Сря 24 фев 2010 16:49


Здравейте!Проблема е следния: чета доста теми относно прослувутия маховик и как едва ли не това е консуматив за Golf IV TDI.Имам колата от няколко седмици и забелязвам, че когато съм на полусъединител педала леко вибрира.Когато работи на място не се усещат абсолютно никакви вибрации в купето даже не се чува как работи.Когато я карам без значение от скоростта също няма странни вибрации, съединителя не боксува.Единственно това леко треперене на педала на съединителя докато съм на полусъединител ме притеснява.Не знам защо, но ме кара да мисля, че по-скоро са тръгнали диафрагмените пружини на притискателния диск отколкото маховика, но ми трябва и вашето вещо мнение!Има ли начин да се погледне този маховик без да се сваля скоростната кутия?Съжалявам за глупавите въпроси, но до сега съм карал само автомобили със задно предаване, а там устройството е достатъчно различно.Въобще какви са първоначалните признаци на заминаващ маховик?

Последна промяна от MeM на Сря 24 фев 2010 17:13, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
vw_golf_4_tdi
Мнения: 1647
Регистриран на: Чет 09 юли 2009 23:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna
Контакти:

Re: Диагносттика на маховик

Мнениеот vw_golf_4_tdi » Сря 24 фев 2010 17:07


MeM написа:Здравейте!Проблема е следния: чета доста теми относно прослувутия маховик и как едва ли не това е консуматив за Golf IV TDI.Имам колата от няколко седмици и забелязвам, че когато съм на полусъединител педала леко вибрира.Когато работи на място не се усещат абсолютно никакви вибрации в купето даже не се чува как работи.Когато я карам без значение от скоростта също няма странни вибрации, съединителя не боксува.Единственно това леко треперене на педала на съединителя докато съм на полусъединител ме притеснява.Не знам защо, но ме кара да мисля, че по-скоро са тръгнали диафрагмените пружини на притискателния диск отколкото маховика, но ми трябва и вашето вещо мнение!Има ли начин да се погледне този маховик без да се сваля скоростната кутия?Съжалявам за глупавите въпроси, но до сега съм карал само автомобили със задно предаване, а там устройството е достатъчно различно.Въобще какви са първоначалните признаци на заминаващ маховик?


ако е тръгнал да заминава се чува или поне като ходя при ifidik той вика, че го чува.. той и турбината ми чува ама тва е друга тема..


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8372
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Диагностика на маховик

Мнениеот Stivi » Сря 24 фев 2010 17:40


Това с леките вибрации е нормално няма да се плашиш всички са така !


jimmy freiburg
Мнения: 47
Регистриран на: Съб 21 мар 2009 17:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas

Re: Диагностика на маховик

Мнениеот jimmy freiburg » Сря 24 фев 2010 18:27


По-скоро ще е притисквателния диск отколкото маховика.Нормално да има малко вибрации,все пак е дизел от по-старо поколение.За да се свали съединител задължително се маха скоростна кутия.Труда излиза между 100 и 150 лв.


SACHO7803
Мнения: 434
Регистриран на: Пет 23 май 2008 9:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Диагностика на маховик

Мнениеот SACHO7803 » Сря 24 фев 2010 18:29


задръж на полусъединител без да подаваш газ--ако усетиш едно люлеене на колата плюс вибрацията в педала то притескатела е за смяна ама ако не те дразни не пречи да караш така.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Диагностика на маховик

Мнениеот morfei1 » Чет 25 фев 2010 8:42


Маховика почва да 'цъка' и мотораа започва да претриса съвсе лекичко на празен ход, когато е студен, на равни интервали. Вибрация в педала е нормална но на полусъединител не е много нормална.


golf04
Мнения: 4
Регистриран на: Вто 19 яну 2010 18:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Диагностика на маховик

Мнениеот golf04 » Съб 27 фев 2010 8:00


Да се включа и аз с един въпрос. Моят Голф е с AXR мотор PD. Напоследък забелязвам следното - когато колата е топла и стои на място леко притриса /все едно прекъсва цилиндър на мотора/. Като натисна педала на съединителя и притрисането изчезва. Това пак ли е от прословутия маховик или е нещо друго?
Иначе като е студена или в движение няма никакви проблеми, усеща се това нещо само като е спряла колата на място и вече е загряла до работна температура.


Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1344
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: Диагностика на маховик

Мнениеот Dorian » Съб 27 фев 2010 14:47


golf04 написа: ... притриса /все едно прекъсва цилиндър на мотора/. Като натисна педала на съединителя и притрисането изчезва..

За съжаление това са симтоми на разбити маховик,колкото повече се разбива толкова повече ще прехълцва двигателя на празен ход...


Потребителски аватар
passat6
Мнения: 89
Регистриран на: Пон 20 юли 2009 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Диагностика на маховик

Мнениеот passat6 » Съб 27 фев 2010 16:14


Аз мисля, че проблема на колегата golf04 може да е в лоша работа на дюза поради запушване в случай, че се променя режима на работа на двигателя а не неговите вибрации. Оправя се с добавка за шоково почистване на дюзи и яко каране. При броблем с маховика работата на двигателя и оборотите не се променят.


golf04
Мнения: 4
Регистриран на: Вто 19 яну 2010 18:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Диагностика на маховик

Мнениеот golf04 » Съб 27 фев 2010 17:29


И аз съм объркан малко. Ако е от дюза не би ли трябвало да има проблем и като е студен двигателя или пък да има нещо пушек и т.н.? От друга страна какво точно му става на маховика, какво значи разбит маховик - парчета ли се откъртват от него, лагер ли се разхлопва не ми е много ясно. Аз съм имал 9 коли преди тази, 2 дизела, включително и бензинов Голф 2 на 650к км никога преди не съм чувал за разбит маховик. Май ще трябва да прочета повечко по интернета :D. И да попитам още нещо - има ли начин да се диагностицира маховика с VAG.com или друго устройство, че нещо сваляне само с цел инспекция не ми се нрави. :D


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8372
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Диагностика на маховик

Мнениеот Stivi » Съб 27 фев 2010 19:29


golf04 написа:...... бензинов Голф 2 на 650к км никога преди не съм чувал за разбит маховик. Май ще трябва да прочета повечко по интернета ......


Прав си доста ще трябва да прочетеш ! И основното което трябва да разбереш е каква е разликата между обикновен маховик и демпферен маховик,тук се крие ключа за бараката :idea:


MeM
Мнения: 27
Регистриран на: Пон 15 фев 2010 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр. Перник

Re: Диагностика на маховик

Мнениеот MeM » Съб 27 фев 2010 20:14


Разликата между демферния и обикновенния маховик е следната: демферния маховик е кръгла плоча в която се притиска феродовия диск на съединителя посредством притискателния диск.Този диск се върти с оборотите на двигателя и цялата сила на мотора минава през него за да се предаде на задвижващите колела.По този маховик или още огледален диск има разположени пружини (т.н. демферни пружини) които обират луфта в момента в който феродовия диск удря в маховика за да зацепи и да предаде движението.С времето тези пружини омекват и губят качествата си.В следствие на това феродовия диск нанася поражения по повърхността на маховика и го разбалансира.И тъй като той постоянно се върти дори и на изключена от скорост кола се получават неприятните вибрации за които става дума.При обикновенния маховик тези демферни пружини не са на него, а на феродовия диск.Това е най-общо казано като пропускам някои моменти за да ме разберат повече хора.Ако е нужно ме поправете или допълнете! :)


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Диагностика на маховик

Мнениеот Dobromirski » Нед 28 фев 2010 20:35


Ще те поправя. Повече не обяснявай принципа на работа на демферния маховик. mhihi.
Работата му няма нищо обще със момента на зацепване на феродо диска. :012:

http://www.youtube.com/watch?v=YnaXB8q3uzQ


MeM
Мнения: 27
Регистриран на: Пон 15 фев 2010 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр. Перник

Re: Диагностика на маховик

Мнениеот MeM » Пон 01 мар 2010 7:43


Признавам, че доста се различава от демферния маховик на другата ми кола (БМВ), но все пак смятам че тези пружини също играят важна работа при зацепването.Например при керамичните съединители тези демферни пружини липсват и потеглянето е все едно някой ти бие шут в задните части.Нека обаче да приемем, че останалата част от обяснението ми е вярно и става ясно, защо се получава притрисането.


Потребителски аватар
moncho8920
Мнения: 291
Регистриран на: Сря 20 фев 2008 1:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Диагностика на маховик

Мнениеот moncho8920 » Сря 03 мар 2010 2:58


MeM написа:Признавам, че доста се различава от демферния маховик на другата ми кола (БМВ), но все пак смятам че тези пружини също играят важна работа при зацепването.Например при керамичните съединители тези демферни пружини липсват и потеглянето е все едно някой ти бие шут в задните части.Нека обаче да приемем, че останалата част от обяснението ми е вярно и става ясно, защо се получава притрисането.


При повечето от керамичните, също има демфери. Само се плашиш за глупости, караи :wink:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 19 госта