Здравейте колеги.Вчера тръгнахме на разходка от Перник към София....по магистрала Люлин 130-150KM/H.Всичко нормално докато спряхме пред Джъмбо и прокапа антифриз от колата.Отварям капака,гледам прокапало от маркучите дето влизат в парното.Пипнах маркуча към радиатора и ми се стори мн топъл,погледнах темперетурата на колата,показа ми 90градуса,но реших и на ваг-кома да я погледна,закачам я и хоп 102 градуса.Което ме навежда на мисълта,че датчика на перката не работи.Според вас нормално ли е тези двигатели да вдигат толкова висока температура.И защо на уреда за температурата ми показа само 90градуса?
Колата е Сеат ибиза 2003г. 1,4ТДИ



Сеат ибиза 2003г. 1,4ТДИ Изхвърли антифриза
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Изхвърли антифриза
Здравей, колега
За уреда - според източници от форума е нормално така да показва стрелката. Някоя от степените на перката работеше ли, когато погледна колата? Понеже при 102 реални би следвало да работи (предполагам 2ра степен).
Относно защо е загряла отговорът на въпроса се крие в поста ти 130-150 км/ч и 1.4 ТДИ. Предполагам си я поозорил малко, въпреки което не смятам за много нормално на магистрално каране да вдигне такава температура на водата. Маркучите на пипане твърди ли бяха?
Възможните причини може да са няколко - има писано по въпроса:
1. Запушено тънкото маркучле на преливника на казанчето за антифриз
2. Кофти капачка
3. Тази не ти я пожелавам - гарнитура за смяна и/или пункатина по глава/блок (да не дава Господ).
Ако перката не работи може и да има блокирал термостат, който не отваря, примерно де. Също така можеш да провериш предпазителя на перката, за да си сигурен, че до нея достига напрежение. Може и дефектирал датчик на перката да е виновникът също така... Не е като да нямаш варианти. За да разбереш трябва да тестваш всеки един от тях.
Предполагам, че колата има и климатик - когато се включи би трябвало перката/е на радиатора да проработят на първа степен.
Според мен първо започни от най-лесното:
1. Проверка на предпазител
2. Проверка на термошалтера на радиатора - тестваш всяка една от степените дали работи. На него би трябвало да са 3 пина - на принципа на релето е - дава контакт към единия, после към другия съответно за 1 и 2 степен.
3. Когато загрее до работна температура виж дали и двата маркуча към радиатора се стоплят (което значи, че термостатът е ОК и не е блокирал). Виж ги и дали са твърди също така. Трябва като ги хванеш с ръка да можеш да ги стиснеш без много да се зориш. Ако са корави като камък... лошо.
4. Ако по предните точки всичко е ОК - перката работи, термостатът отваря отвори внимателно казанчето и виж от тънкия маркуч дали излиза течност. Ако е ОК остава само капачката на разширителния съд.
5. Капачка - нова оригинална или менте, стара от автоморга по твоя преценка и възможност. Като и в трите варианта нямаш гаранция, че ще уцелиш читава
За уреда - според източници от форума е нормално така да показва стрелката. Някоя от степените на перката работеше ли, когато погледна колата? Понеже при 102 реални би следвало да работи (предполагам 2ра степен).
Относно защо е загряла отговорът на въпроса се крие в поста ти 130-150 км/ч и 1.4 ТДИ. Предполагам си я поозорил малко, въпреки което не смятам за много нормално на магистрално каране да вдигне такава температура на водата. Маркучите на пипане твърди ли бяха?
Възможните причини може да са няколко - има писано по въпроса:
1. Запушено тънкото маркучле на преливника на казанчето за антифриз
2. Кофти капачка
3. Тази не ти я пожелавам - гарнитура за смяна и/или пункатина по глава/блок (да не дава Господ).
Ако перката не работи може и да има блокирал термостат, който не отваря, примерно де. Също така можеш да провериш предпазителя на перката, за да си сигурен, че до нея достига напрежение. Може и дефектирал датчик на перката да е виновникът също така... Не е като да нямаш варианти. За да разбереш трябва да тестваш всеки един от тях.
Предполагам, че колата има и климатик - когато се включи би трябвало перката/е на радиатора да проработят на първа степен.
Според мен първо започни от най-лесното:
1. Проверка на предпазител
2. Проверка на термошалтера на радиатора - тестваш всяка една от степените дали работи. На него би трябвало да са 3 пина - на принципа на релето е - дава контакт към единия, после към другия съответно за 1 и 2 степен.
3. Когато загрее до работна температура виж дали и двата маркуча към радиатора се стоплят (което значи, че термостатът е ОК и не е блокирал). Виж ги и дали са твърди също така. Трябва като ги хванеш с ръка да можеш да ги стиснеш без много да се зориш. Ако са корави като камък... лошо.
4. Ако по предните точки всичко е ОК - перката работи, термостатът отваря отвори внимателно казанчето и виж от тънкия маркуч дали излиза течност. Ако е ОК остава само капачката на разширителния съд.
5. Капачка - нова оригинална или менте, стара от автоморга по твоя преценка и възможност. Като и в трите варианта нямаш гаранция, че ще уцелиш читава

- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Изхвърли антифриза
Измий си водният радиатор ако имаш климатик между двата се събират едни работи цивилизации се завъждат. Таблото е софтуерно обработено и показва все 90* от 75 до 95. Провери си първата степен на вентилатора на радиатора. Термостата нормално ли работи?
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: Чет 09 сеп 2010 14:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pernik
Re: Сеат ибиза 2003г. 1,4ТДИ Изхвърли антифриза
колеги,пипнах долния маркуч и беше студен,а горният топъл.смених термостата....същата история......дали новия не съм го обезвъздушил неправилно,дали е дефектен........
- blade84
- Мнения: 694
- Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
- Автомобил: Vento
- Двигател: AAZ
- Местоположение: Lom
Re: Сеат ибиза 2003г. 1,4ТДИ Изхвърли антифриза
Капачката на разширителния съд трябва да е щом термостата не отваря значи няма налягане в системата.
- vasko__2
- Мнения: 1019
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Сеат ибиза 2003г. 1,4ТДИ Изхвърли антифриза
Парното духа ли топло? Турбинката на водната помпа често превърта в оста.
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: Чет 09 сеп 2010 14:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pernik
Re: Сеат ибиза 2003г. 1,4ТДИ Изхвърли антифриза
blade84 написа:Капачката на разширителния съд трябва да е щом термостата не отваря значи няма налягане в системата.
Е сега махнах термостата и покарах-20-30км и колата не загря :).Което значи,че водната помпа е ОК.Налягане в системата си има.Пипнах маркучите е сега и бяха г/д твърди
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: Чет 09 сеп 2010 14:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pernik
Re: Сеат ибиза 2003г. 1,4ТДИ Изхвърли антифриза
Колеги вчера сложих новия термостат във вряла вода и термостата си отвори,значи работи.Явно има проблем с обезвъздушаването,предполагам,че в блока остава въздух,чудя се дали да не пробия 1 дупчица на термостата с Ф3.Какво мислите за това ?
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Сеат ибиза 2003г. 1,4ТДИ Изхвърли антифриза
Има такива термостати за френските които имат малък отвор за обезвъздушаване. Та даже със 2мм ама зимата? На френските имат едно като поплавък във този отвор.
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: Чет 09 сеп 2010 14:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pernik
Re: Сеат ибиза 2003г. 1,4ТДИ Изхвърли антифриза
Ми не ми се вярва това "дупче" 3мм да оказва влияние O.o
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Сеат ибиза 2003г. 1,4ТДИ Изхвърли антифриза
Не е ли по-добре да си обезвъздушиш колата, вместо да се занимаваш с глупости. Аз преди два дни смених радиатора и си обезвъздуших колата без проблеми 

-
- Мнения: 225
- Регистриран на: Чет 09 сеп 2010 14:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pernik
Re: Сеат ибиза 2003г. 1,4ТДИ Изхвърли антифриза
stefan4o написа:Не е ли по-добре да си обезвъздушиш колата, вместо да се занимаваш с глупости. Аз преди два дни смених радиатора и си обезвъздуших колата без проблеми
И как по-точно я обезвъздуши?Щото аз до колкото знам,VW би трябвало сам да си се
обезвъздуши.
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Сеат ибиза 2003г. 1,4ТДИ Изхвърли антифриза
Ами щом така знаеш - ОК
Карай смело
Явно твоята се е бъгнала щом сама не се е обезвъздушила
Аз бях готов за около 15 мин пъркане на място, като й помагах с ръка стискайки дебелия маркуч да изкара въздуха, който е останал след смяната на радиатора. Всичко това на отворено казанче 


Явно твоята се е бъгнала щом сама не се е обезвъздушила


-
- Мнения: 225
- Регистриран на: Чет 09 сеп 2010 14:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pernik
Re: Сеат ибиза 2003г. 1,4ТДИ Изхвърли антифриза
stefan4o написа:Ами щом така знаеш - ОККарай смело
![]()
Явно твоята се е бъгнала щом сама не се е обезвъздушилаАз бях готов за около 15 мин пъркане на място, като й помагах с ръка стискайки дебелия маркуч да изкара въздуха, който е останал след смяната на радиатора. Всичко това на отворено казанче
На отворено,на затворено,стискане на маркучите подаване на газ и т.н. и нищо не стана.Сменял съм и преди термостата,но нямаше подобен проблем :(
- vasko__2
- Мнения: 1019
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Сеат ибиза 2003г. 1,4ТДИ Изхвърли антифриза
Свали водната помпа и виж турбинката дали не е сцепена на оста.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта