Сеат ибиза 2003г. 1,4ТДИ Изхвърли антифриза

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
ivakopk
Мнения: 225
Регистриран на: Чет 09 сеп 2010 14:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pernik

Сеат ибиза 2003г. 1,4ТДИ Изхвърли антифриза

Мнениеот ivakopk » Съб 04 май 2013 7:51


Здравейте колеги.Вчера тръгнахме на разходка от Перник към София....по магистрала Люлин 130-150KM/H.Всичко нормално докато спряхме пред Джъмбо и прокапа антифриз от колата.Отварям капака,гледам прокапало от маркучите дето влизат в парното.Пипнах маркуча към радиатора и ми се стори мн топъл,погледнах темперетурата на колата,показа ми 90градуса,но реших и на ваг-кома да я погледна,закачам я и хоп 102 градуса.Което ме навежда на мисълта,че датчика на перката не работи.Според вас нормално ли е тези двигатели да вдигат толкова висока температура.И защо на уреда за температурата ми показа само 90градуса?

Колата е Сеат ибиза 2003г. 1,4ТДИ




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Изхвърли антифриза

Мнениеот stefan4o » Съб 04 май 2013 8:10


Здравей, колега
За уреда - според източници от форума е нормално така да показва стрелката. Някоя от степените на перката работеше ли, когато погледна колата? Понеже при 102 реални би следвало да работи (предполагам 2ра степен).
Относно защо е загряла отговорът на въпроса се крие в поста ти 130-150 км/ч и 1.4 ТДИ. Предполагам си я поозорил малко, въпреки което не смятам за много нормално на магистрално каране да вдигне такава температура на водата. Маркучите на пипане твърди ли бяха?
Възможните причини може да са няколко - има писано по въпроса:
1. Запушено тънкото маркучле на преливника на казанчето за антифриз
2. Кофти капачка
3. Тази не ти я пожелавам - гарнитура за смяна и/или пункатина по глава/блок (да не дава Господ).
Ако перката не работи може и да има блокирал термостат, който не отваря, примерно де. Също така можеш да провериш предпазителя на перката, за да си сигурен, че до нея достига напрежение. Може и дефектирал датчик на перката да е виновникът също така... Не е като да нямаш варианти. За да разбереш трябва да тестваш всеки един от тях.
Предполагам, че колата има и климатик - когато се включи би трябвало перката/е на радиатора да проработят на първа степен.
Според мен първо започни от най-лесното:
1. Проверка на предпазител
2. Проверка на термошалтера на радиатора - тестваш всяка една от степените дали работи. На него би трябвало да са 3 пина - на принципа на релето е - дава контакт към единия, после към другия съответно за 1 и 2 степен.
3. Когато загрее до работна температура виж дали и двата маркуча към радиатора се стоплят (което значи, че термостатът е ОК и не е блокирал). Виж ги и дали са твърди също така. Трябва като ги хванеш с ръка да можеш да ги стиснеш без много да се зориш. Ако са корави като камък... лошо.
4. Ако по предните точки всичко е ОК - перката работи, термостатът отваря отвори внимателно казанчето и виж от тънкия маркуч дали излиза течност. Ако е ОК остава само капачката на разширителния съд.
5. Капачка - нова оригинална или менте, стара от автоморга по твоя преценка и възможност. Като и в трите варианта нямаш гаранция, че ще уцелиш читава :mhihi


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Изхвърли антифриза

Мнениеот znainainai » Съб 04 май 2013 8:27


Измий си водният радиатор ако имаш климатик между двата се събират едни работи цивилизации се завъждат. Таблото е софтуерно обработено и показва все 90* от 75 до 95. Провери си първата степен на вентилатора на радиатора. Термостата нормално ли работи?


ivakopk
Мнения: 225
Регистриран на: Чет 09 сеп 2010 14:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pernik

Re: Сеат ибиза 2003г. 1,4ТДИ Изхвърли антифриза

Мнениеот ivakopk » Съб 04 май 2013 17:06


колеги,пипнах долния маркуч и беше студен,а горният топъл.смених термостата....същата история......дали новия не съм го обезвъздушил неправилно,дали е дефектен........


Потребителски аватар
blade84
Мнения: 694
Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
Автомобил: Vento
Двигател: AAZ
Местоположение: Lom

Re: Сеат ибиза 2003г. 1,4ТДИ Изхвърли антифриза

Мнениеот blade84 » Съб 04 май 2013 17:42


Капачката на разширителния съд трябва да е щом термостата не отваря значи няма налягане в системата.


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 1019
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Сеат ибиза 2003г. 1,4ТДИ Изхвърли антифриза

Мнениеот vasko__2 » Нед 05 май 2013 13:05


Парното духа ли топло? Турбинката на водната помпа често превърта в оста.


ivakopk
Мнения: 225
Регистриран на: Чет 09 сеп 2010 14:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pernik

Re: Сеат ибиза 2003г. 1,4ТДИ Изхвърли антифриза

Мнениеот ivakopk » Нед 05 май 2013 14:24


blade84 написа:Капачката на разширителния съд трябва да е щом термостата не отваря значи няма налягане в системата.



Е сега махнах термостата и покарах-20-30км и колата не загря :).Което значи,че водната помпа е ОК.Налягане в системата си има.Пипнах маркучите е сега и бяха г/д твърди


ivakopk
Мнения: 225
Регистриран на: Чет 09 сеп 2010 14:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pernik

Re: Сеат ибиза 2003г. 1,4ТДИ Изхвърли антифриза

Мнениеот ivakopk » Пон 06 май 2013 9:05


Колеги вчера сложих новия термостат във вряла вода и термостата си отвори,значи работи.Явно има проблем с обезвъздушаването,предполагам,че в блока остава въздух,чудя се дали да не пробия 1 дупчица на термостата с Ф3.Какво мислите за това ?


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Сеат ибиза 2003г. 1,4ТДИ Изхвърли антифриза

Мнениеот znainainai » Пон 06 май 2013 15:49


Има такива термостати за френските които имат малък отвор за обезвъздушаване. Та даже със 2мм ама зимата? На френските имат едно като поплавък във този отвор.


ivakopk
Мнения: 225
Регистриран на: Чет 09 сеп 2010 14:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pernik

Re: Сеат ибиза 2003г. 1,4ТДИ Изхвърли антифриза

Мнениеот ivakopk » Пон 06 май 2013 17:28


Ми не ми се вярва това "дупче" 3мм да оказва влияние O.o


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Сеат ибиза 2003г. 1,4ТДИ Изхвърли антифриза

Мнениеот stefan4o » Пон 06 май 2013 19:43


Не е ли по-добре да си обезвъздушиш колата, вместо да се занимаваш с глупости. Аз преди два дни смених радиатора и си обезвъздуших колата без проблеми :mhihi


ivakopk
Мнения: 225
Регистриран на: Чет 09 сеп 2010 14:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pernik

Re: Сеат ибиза 2003г. 1,4ТДИ Изхвърли антифриза

Мнениеот ivakopk » Пон 06 май 2013 19:51


stefan4o написа:Не е ли по-добре да си обезвъздушиш колата, вместо да се занимаваш с глупости. Аз преди два дни смених радиатора и си обезвъздуших колата без проблеми :mhihi




И как по-точно я обезвъздуши?Щото аз до колкото знам,VW би трябвало сам да си се
обезвъздуши.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Сеат ибиза 2003г. 1,4ТДИ Изхвърли антифриза

Мнениеот stefan4o » Пон 06 май 2013 19:53


Ами щом така знаеш - ОК :mhihi Карай смело :th_up
Явно твоята се е бъгнала щом сама не се е обезвъздушила icon_idea Аз бях готов за около 15 мин пъркане на място, като й помагах с ръка стискайки дебелия маркуч да изкара въздуха, който е останал след смяната на радиатора. Всичко това на отворено казанче :th_up


ivakopk
Мнения: 225
Регистриран на: Чет 09 сеп 2010 14:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pernik

Re: Сеат ибиза 2003г. 1,4ТДИ Изхвърли антифриза

Мнениеот ivakopk » Пон 06 май 2013 20:09


stefan4o написа:Ами щом така знаеш - ОК :mhihi Карай смело :th_up
Явно твоята се е бъгнала щом сама не се е обезвъздушила icon_idea Аз бях готов за около 15 мин пъркане на място, като й помагах с ръка стискайки дебелия маркуч да изкара въздуха, който е останал след смяната на радиатора. Всичко това на отворено казанче :th_up



На отворено,на затворено,стискане на маркучите подаване на газ и т.н. и нищо не стана.Сменял съм и преди термостата,но нямаше подобен проблем :(


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 1019
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Сеат ибиза 2003г. 1,4ТДИ Изхвърли антифриза

Мнениеот vasko__2 » Пон 06 май 2013 21:26


Свали водната помпа и виж турбинката дали не е сцепена на оста.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта