Пасат Б5 АФН тресе, вибрации и тласъци при спиране

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
valerius
Мнения: 348
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Пасат Б5 АФН тресе, вибрации и тласъци при спиране

Мнениеот valerius » Сря 28 юли 2010 19:26


Най-силно се чувства при плавно намаляне преди самото спиране. Спира на тласъци! При покой не тресе. При високи обороти също се чувстват вибрациите, но са по-чести според въртенето и немогат да се уловят, чува се ду-ду-ду-ду (само при натискане на спирачки). Останових като вдигна на крик едното предно колело, включа на скорост всичко е ок, няма тресене няма крива гума и всичко е наред. Тогава започвам да пипвам леко спирачките и мотора започва да подскача. Видимо не се вижда крива полуоска, гума, диск или нещо подобно. След това свалям това и вдигам другото колело и същия тест. Мотора подскача видимо по силно от десния тампон и когато е вдигнато лявото колело. След като всичко е изправно възможно ли е да му действа по някакъв начин ABS-a да притиска и отпуска и от там да се получава насичането и тресенето, тласъците. Понеже когато спира се усеща как преваля, преваля като каруца когато има криво колело с придърпване преди спиране. Все едно спира-отпуска-спира-отпуска и това действие рефлектира на томпоните като претрисане.

Колата е от гаража. пасат АФН.

Последна промяна от valerius на Сря 28 юли 2010 20:56, променено общо 4 пъти.




Потребителски аватар
alexx
Мнения: 1295
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
Автомобил: SantaFe
Двигател:
Местоположение: София

Re: Тресе, вибрации при спиране.

Мнениеот alexx » Сря 28 юли 2010 20:01


крив диск или дискове. Най - вероятно предни . Успех!


Потребителски аватар
valerius
Мнения: 348
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Re: Тресе, вибрации при спиране.

Мнениеот valerius » Сря 28 юли 2010 20:59


alexx написа:крив диск или дискове. Най - вероятно предни . Успех!


Сменил съм дисковете предни, задни и накладките. Старите минах на шлаиф при стругар и върнах пак за проба. Все същото. Спира на тласъци и с времето се задълбочава.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Тресе, вибрации и тласъци при спиране.

Мнениеот fox_vt » Чет 29 юли 2010 11:43


При мен след пускане по наклон на свободна mhihi като загреят малко спирачките се получаваше същото диагнозата беше преден лагер на главината-не ме питай ква е връзката нямам си на идея но е факт.Ако искаш да игнорираш АБС а откачи му бушоните май са няколко виж в Аутодатата кои бяха и пробвай.


Потребителски аватар
alexx
Мнения: 1295
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
Автомобил: SantaFe
Двигател:
Местоположение: София

Re: Тресе, вибрации и тласъци при спиране.

Мнениеот alexx » Чет 29 юли 2010 21:16


преден лагер на главината
вариант 2 не е толкова странно
щом си сменял дисковете
блокирал спирачен апарат вариант 3, но по малко вероятно


Как да хвана лагер на главина. Казват, че в завой ляв трябва да се чува щум в десния и обратно. При мен шум няма. Ако ги разглобя може ли да се установи дали е за смяна и как.
има случай когато не вие в завой , а тропа чука ... странно, но не невъзможно

Последна промяна от alexx на Чет 29 юли 2010 21:57, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
valerius
Мнения: 348
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Re: Тресе, вибрации и тласъци при спиране.

Мнениеот valerius » Чет 29 юли 2010 21:20


alexx написа:
преден лагер на главината
вариант 2 не е толкова странно
щом си сменял дисковете
блокирал спирачен апарат вариант 3, но по малко вероятно


Как да хвана лагер на главина. Казват, че в завой ляв трябва да се чува щум в десния и обратно. При мен шум няма. Ако ги разглобя може ли да се установи дали е за смяна и как.


Потребителски аватар
dobrij
Мнения: 59
Регистриран на: Съб 30 дек 2006 15:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Тресе, вибрации и тласъци при спиране.

Мнениеот dobrij » Пет 30 юли 2010 20:35


Вие май не четете хубаво какво ви пише човека: като е по инерция натиска спирачката и МОТОРА започва да подскача! Определено говорим за заминал маховик а и също не е лошо да погледнеш маркуча от вакуум помпата към сервото дали не е прокъсан. Поздрави.


Потребителски аватар
alexx
Мнения: 1295
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
Автомобил: SantaFe
Двигател:
Местоположение: София

Re: Тресе, вибрации и тласъци при спиране.

Мнениеот alexx » Нед 01 авг 2010 20:04


и какво стана с маховика и спирането, че ми стана интересно


Потребителски аватар
valerius
Мнения: 348
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Re: Тресе, вибрации и тласъци при спиране.

Мнениеот valerius » Вто 03 авг 2010 15:47


alexx написа:и какво стана с маховика и спирането, че ми стана интересно


Ми няма развитие. Маховик няма да е щото тресеното при спиране го има даже когато се движа на свободна и спирам. Имал съм колеги с разбит и знам как е. Вчера бях вдигнал цялата пердница щото сменях носачи и си направих няколко теста на място на скорост. Самите полуоски са прави, но при въртене понеже са между 2 карета бягат от центъра на оста си. Следейки движението осукването идва от вътрешната страна (вътрешното каре) и следва въбрациите на двигатела. От тук си вадя извод, че причината може да е във тампон на двигател. Но това е само теория. Друго което забелязах е, че там където влиза външното каре в главината при въртеливо движение не описва абсолютен кръг ами бягя с около 1-2мм в два края. Преди време сменявах маншони на каретата и евентуално тогава при надеването на шлиците възможно ли да не е напаснато правилно да е влязла накриво, или лагер.. болта на главината е стегнат?! Другото което останових на скорост като въртя колелото на едно място се получава препъване.. дали това е функция на деференциала или проблем. Щото едно такова препъване би довело до въпросните тласъци?


Потребителски аватар
bobitur
Мнения: 1172
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
Двигател: 1Z
Местоположение: Пловдив

Re: Тресе, вибрации и тласъци при спиране.

Мнениеот bobitur » Вто 03 авг 2010 19:57


При баща ми Пасат В4 1з обаче, много странно се оправи след смяна на обтяжния механизъм на алтернатора. Всички майстори клоняха към дискове,криви гуми и др. обичайни за проблема неща. И до ден днешен ми е чудно каква връзка има обтяжния механизъм с тресенето при спиране.
Поздрави.


Потребителски аватар
alexx
Мнения: 1295
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
Автомобил: SantaFe
Двигател:
Местоположение: София

Re: Тресе, вибрации и тласъци при спиране.

Мнениеот alexx » Чет 05 авг 2010 21:40


alexx написа:
и какво стана с маховика и спирането, че ми стана интересно


Ми няма развитие. Маховик няма да е щото тресеното при спиране го има даже когато се движа на свободна и спирам.

знам че няма да е от там просто ми стана интересно

Друго което забелязах е, че там където влиза външното каре в главината при въртеливо движение не описва абсолютен кръг ами бягя с около 1-2мм в два края. Преди време сменявах маншони на каретата и евентуално тогава при надеването на шлиците възможно ли да не е напаснато правилно да е влязла накриво, или лагер..

просто свали карето и ще се види може да е заминало и всички симптоми ще се наместят , но и двете за всеки случай :wink:


Потребителски аватар
dobrij
Мнения: 59
Регистриран на: Съб 30 дек 2006 15:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Тресе, вибрации и тласъци при спиране.

Мнениеот dobrij » Пет 06 авг 2010 18:23


:shock А какво общо ще имат каретата с подскачането на двигателя???
Дискутирайте че на мен пък ми стана още по-интересно!


ilian iliev
Мнения: 45
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 20:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Тресе, вибрации и тласъци при спиране.

Мнениеот ilian iliev » Пет 06 авг 2010 18:52


И на ме не ми се струва логично, но вчера след като смених обтяжни ролки на агренажа и пистака, тласъците при спиране сякаш изчезнаха. Тези ролки ги смених защото виеха на умряло(ролката на агренажа беше само на 12 хил.км.)А преди това заради този проблем смених дискове и накладки и файда никаква.


Потребителски аватар
bobitur
Мнения: 1172
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
Двигател: 1Z
Местоположение: Пловдив

Re: Тресе, вибрации и тласъци при спиране.

Мнениеот bobitur » Пет 06 авг 2010 20:53


Значи все пак на някой проблема се оказа от обтяжния механизъм, на който и да кажа всеки ми се смее(няма логика ама явно има).
:D :D


Потребителски аватар
alexx
Мнения: 1295
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
Автомобил: SantaFe
Двигател:
Местоположение: София

Re: Тресе, вибрации и тласъци при спиране.

Мнениеот alexx » Съб 07 авг 2010 16:58


dobrij написа::shock А какво общо ще имат каретата с подскачането на двигателя???
Дискутирайте че на мен пък ми стана още по-интересно!

многа просто от вътрешно каре подскача мотора и не чука в завой чудно ли ти е :?:

Значи все пак на някой проблема се оказа от обтяжния механизъм, на който и да кажа всеки ми се смее(няма логика ама явно има).
Супер пожелавам ти безаварийно возене :beer



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 35 госта