Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти РЕШЕНО

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти РЕШЕНО

Мнениеот ka4o_pi4a » Вто 16 окт 2012 9:38


Здравейте колеги. Няколко месеца след като си купих сеата дойде време да се справям с проблемите му. Наскоро си закупих VAG-COM (скъпия) и започнах да чета грешки и т.н. Ето и грешките който ми излизат в секция "Engine":

Код: Избери всички

Tuesday,16,October,2012,10:02:52:37412
VCDS Version: Beta 11.2.0
Data version: 20110305



--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Address 01: Engine       Labels: Redir Fail!
Control Module Part Number: 038 906 012 FK
  Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0100SG  3357
           Software Coding: 00002
            Work Shop Code: WSC 06402 
           Additional Info: VSSZZZ1MZ2R095399     SEZ7Z0B1520243
                      VCID: 5EB9EFDCF2F7
5 Faults Found:

18080 - Coolant Fan Control 1: Open or Short to Ground
        P1672 - 35-10 -  -  - Intermittent
17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground
        P1549 - 35-10 -  -  - Intermittent
17946 - Fuel Shutoff Solenoid (N109): Open or Short to Ground
        P1538 - 35-10 -  -  - Intermittent
18027 - Glow Plug Relay (J52): Open or Short to Ground
        P1619 - 35-10 -  -  - Intermittent
19459 - Relay for Low-Output Preheating of Coolant (J359): Short to Plus
        P3003 - 35-00 -  -

Readiness: N/A


Наскоро пътувах извънградско и колата на няколко пъти спираше да върви (все едно няма турбо) това предполагам е от прословутия N75.
Другия проблем е, че когато запаля сутрин и оборотите леко играят, при закачане на VCDS се менят от 882 до 924 или подобни стойности. След леко форсиране до около 2000 оборота и отпускане оборотите падат и задържат до 903 и след няколко секунди започват пак да играят. Когато загрее колата оборотите са стабилни. Свалях и почистих ЕГР и всмукатели и смених и всички вакуумни маркучи. Моля да ме насочите от къде да започвам или ако някой знае кадърен майстор около Благоевград да ме насочи. Нещо страшно се разочаровах в последно време с тая кола :(

EDIT: Прочетох за грешките в ross-tech (за които имаше инфо) и пише, че всичките може да идват от кабелите към въпросните компоненти.

Код: Избери всички

17946 - Fuel Shutoff Solenoid (N109): Open or Short to Ground
        P1538 - 35-10 -  -  - Intermittent
До колкото знам се намира на самата помпа и отгоре му има едно кабелче. Разкачих го и мерих верига между него и самата помпа и уреда отчита че имат връзка - това така ли трябва да е ? През "Output test" както си работи колата когато достигна до този клапан и дам колата гасне - значи работи.. ? След като колата изгасне преминавам към N75 тест и в продължение на 20-30 секунди той мести актуатора около 2 можеби и малко повече сантиметра като за момент задържа в разтоварено положение и после пак го всмуква вакума от n75 - значи би трбвало да работи...
Също така в тестовете някъде имаше и тест на релето за свещите - когато протича теста ясно се чува как релето цъка - значи работи... ????
Възможно ли е грешките на клапана, n75 и релето на свещите да идват от едно място, например реле или нещо самото ECU ? Сетих се и още нещо, но незнам има ли връзка - когато съм в "Basic Settings" и отида на канала на ЕГР-а то той се пуска да работи на 99.4% (мисля) и после се изключва напълно. Като се променят стойностите от дебитомера от около 150 (изкл. ЕГР) до около 500 (вкл. ЕГР). Понякога (най-често) когато е студена колата и се вкл. на макс колата гасне. Това нормално ли е ?

Последна промяна от ka4o_pi4a на Съб 18 май 2013 23:21, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
ozaki
Мнения: 59
Регистриран на: Чет 12 яну 2012 10:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти

Мнениеот ozaki » Вто 16 окт 2012 14:07


Смяната на оборотите може да е от температурния датчик,пробвай да разбуташ кабела или пък го извади и запали да видиш как е.


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти

Мнениеот okti_1 » Вто 16 окт 2012 19:42


След изтриването на грешките,кой останаха и не се трият ?


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти

Мнениеот ka4o_pi4a » Вто 16 окт 2012 20:45


Датчика го смених в събота с оригинален зелен на "Topran". Когато ги изтрия всичките изчезват. Ако карам нормално се записва само грешката за "Fuel Shutoff Solenoid", а ако започна да карам "по-агресивно" излиза и N75 и за перката грешката. Другите 2 ги нямаше последния път когато тествах. Явно са се записали миналата седмица когато тук сутинта беше 3 градуса.... А реално колата когато реши да върви, върви много стабилно, но по някога като дам газ на 1-ва или 2-ра въобще не ускорява нормално. Забелязвам, че когато подавам газ плавно няма проблем, настъпя ли педала до ламарината понякога я прави тази мизерия :screwy


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти

Мнениеот ka4o_pi4a » Съб 20 окт 2012 0:17


Здравейте. Днес попътувах около 250 км. извънградско и колата ми скъса нервите. По байр няма проблем, върви си нормално, обаче започна ли да спускам след което искам да ускоря няма никой. Компа записва веднага грешка

Код: Избери всички

17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground
        P1549 - 35-00 -  -  + 17946 - Fuel Shutoff Solenoid (N109): Open or Short to Ground
        P1538 - 35-10 -  -  - Intermittent
. За тези километри поне 10 пъти влиза в този режим и трябва да спирам и да рестартирам за да започне да ускорява нормално. Направих и един лог, малко е дълъг, но ми е първия лог. Чудих се доста време на кои канали да го направя и избрах 1-ви 10-ти и 11-ти. Дано покаже нещо, че в Благоевград незнам да има читав майстор на който да я закарам. Имам чувството, че проблема е някоя жица или нещо друго което е комплексно за появата на всичките грешки, но никой не дава акъл как да проверя....

Защо немога да кача файл с разширение .csv ? То качването на лог-а е доста трудно. Както и да е архивирах го, ще трябва да го исвадите от архива за да го разгледате.
Прикачени файлове
log 19.10.12.rar
(3.05 KиБ) Свален 109 пъти


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти

Мнениеот ka4o_pi4a » Нед 21 окт 2012 19:23


Пак пиша. Вчера сменях акумолатора на колата и се възползвах да почистя масите под стойката му. Прегледах кабелите те си вървят в маркучлета, но няма протрито никъде. Днес забелязах, че набива грешките когато карам изънградско и карам без газ. Когато катеря Петрохан няма ядове, обаче почна ли да го спускам по някое време набива грешките. Помагайте с идеи, че мисля да започна да сменявам наред. То май си водя монолог тука....


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти

Мнениеот okti_1 » Нед 21 окт 2012 20:09


А защо не смени Н75,а актуатора с надеждата че след неговата смяна си го центровал.


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти

Мнениеот ka4o_pi4a » Нед 21 окт 2012 20:13


Нещо не те разбрах. Спорд лог-а н75 ли прави мизерията ? Аз него мислех да сменя, но чакам някой да погледне лог-а и да си каже мнението.


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти

Мнениеот ka4o_pi4a » Съб 27 окт 2012 20:53


Така. Има развитие по моята тема. С колега okti_1 локализирахме проблема за всичките тези грешки. Оказа се проблем в отворения контакт на реле 109, което с бобината си захранва ЕКУ-то, а с отворения контакт захранва всичките тези системи които на мен ми ги записваше, че имат проблем. Смених релето и вече грешки не се записват. Чрез лог-а ми също се установи, че и МАФ-а също е "тръгнал" и държи по-ниски стойности (главно при високи обороти) и затова и турбината не поддържа постоянно искано налягане като исканото. Дава разлика от 20 до 50 мбар. За сега няма да го сменявам, че няма излишни пари. Проблема със смяната на оборотите остава, като аз си мисля че проблема е с повдигачите, защото и мотора е малко по-шумен (тракащ) от нормалното. Предварението на помпата е направено да е на зелената линия по VCDS. Въпроса ми е: може ли да сменява оборотите когато е студена от повдигачите ? На VCDS забелязвам, че на в от дюзите има корекция с минус, но е малка. Възможно ли е да е от дюзи нещо ? Огромни благодарности към okti_1 - супер много ми помага :drunk


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти

Мнениеот ka4o_pi4a » Пет 02 ное 2012 12:22


След доста четене по форуми реших, че центровката на помпата ми се нуждае от корекция. Ето как изглеждаше преди да я пипам:

Изображение

Изображение

Ето как я направих аз:

Изображение

Изображение

Как мислите, как е по-добре да е ? Сега май е една идея по-тиха и по-мудна в ниските. Иначе отново видях, че ми беше записала н75, клапана за горивото и перката. Явно и реле 109 не е било виновника....


Потребителски аватар
SCALE
Мнения: 145
Регистриран на: Сря 22 апр 2009 14:23
Автомобил: Seat Leon TDI 110 hp
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Варна

Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти

Мнениеот SCALE » Пет 02 ное 2012 16:02


Аз бих бутнал от помпата малко нагоре между синя / зелена линия и бих увеличил от адаптацията на 04 канал исканото предварение да е по-близо до актуалното но с 0.1-0.2 под него за да не се вдигнат процентите на авансатора над 10 . Сега карам така и определено ми харесва повече отколкото само от помпата да се сложи примерно на 2 град пък исканото да остане примерно на 1 градус


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти

Мнениеот ka4o_pi4a » Пон 05 ное 2012 18:39


Колеги помагайте бре, колата продължава да не върви и да набива едни и същи грешки наведнъж. Смених реле 109 и няколко дни нямаше грешки, но пак почна да ги набива. Давайте идеи какво да проверявам, че тука в Благоевград незнам да има и читав майстор на който да я оставя :banghead: :banghead: :banghead:


Varbanov
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 07 сеп 2012 12:42
Автомобил: Audi
Двигател: AEL
Местоположение: Плевен

Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти

Мнениеот Varbanov » Сря 07 ное 2012 19:18


Ако набива пак същите грешки свързани с релетата за подгрева на антифриза и подгревните свещи си провери синия кабел от конзолата на релето(109) до предпазителите, тъй като това е кабела който ги захранва

предпазител N32 за
N239, N75 и N18

предпазител N 34 за
fuel quantity adjuster в ГНП

предпазител N 43 за
двете релета за допълнителния подрев на антифриза

и самото реле за подгревните свещи без предпазител, като всичко това е по синия кабел.
Ако е прекъснат по веригата до предпазителите това обяснява част от горните грешки.

За клапана за спиране на нафтата на ГНП-то провери трасето между кабелчето на клапана и пин N 120 на ЕКУ-то, цвят черно-бял.

Всичко това според AUTO DATA.

Дано да помогне.


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти

Мнениеот ka4o_pi4a » Сря 07 ное 2012 21:58


Евала колега, през уикенда започвам проследяването на кабелите. После ще пиша дали съм намерил нещо :beer


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти

Мнениеот okti_1 » Сря 07 ное 2012 23:16


Малко уточнение
Предпазителите са F32,34 и 43,а не N :да:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта