Привет колеги!
Приятел ми сменя ремъка на голфа(1,9TDI, AHF '99г.) при смяната на ремъка използва старото зацепване(беляза шайбите на 2-та вала и помпата към блока. Знам, че белега на коляновия вал се открива през капачката на скоростната кутия(на маховика), на шайбата на помпата не знам има ли белег и къде е, и на разпределителния вал не знам къде белега(има ли изобщо на шайбата белег).
Проблема е следния-колата от известно време ми се струва мудна в ниските обороти. Настъпвам газта до долу и сякаш за момент се замисля, вдига обороти и после турбото се усеща от около 2000 оборота. Преди ми се струваше по-пъргава в ниските обороти. Турбото си работи, не забива. Казха ми че може катализатора да е запушен и да "спъва" колата. Закачвах я на ваг-ком-центровката на помпата е добре, не пуши изобщо. Зимата при -16 градуса палеше с една работеща свещ.(разбира се подмених ги).
Въпроса ми е има ли видими белези по шайбите на валовете(колянов и разпределителен) и помпата, за да видя дали е зацепен ремъка добре. Искам първо в това да се убедя преди да започна да търся каквато и да било друга причина.
P.S. имам autodata, на там не откривам нищо като белези за дизела.



Г4, AHF, питане за белези за зацепване на ангренаж
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Г4, AHF, питане за белези за зацепване на ангренаж
За да докараш на белег разпределителния вал трябва да демонтираш вакум помпата. На мен ми се струва ,обаче че актуатора ти не дърпа геометрията до край и затова ти е лагава колата на ниските.Запали колата и бутни с пръсти да усетиш геометрията дали опира на ограничителя !
- niki_g
- Мнения: 55
- Регистриран на: Нед 26 авг 2012 21:12
- Автомобил: Golf IV 1.9 TDI
- Двигател: AHF 1999
- Местоположение: pleven
Re: Г4, AHF, питане за белези за зацепване на ангренаж
Сутринта първо опитах на ръка да бутна лостчето на актуатора, движи се, но доста трудно. Като запаля колата се прибира навътре, т.е. дърпа. Като подавам газ се връща, според мен си ръководи геометрията. Движи се около 1 см. Като е запалена сякаш не може да се натисне лостчето повече надолу. А то е и на много кофти място, долу зад двигателя.
Мисля си дали е възможно да се е задръстил катализатора наистина и да товари турбото.
Едит по темата:
наистина хода е около 1 см. Този ограничител, където казваш при мен е едно като пъпка(по-скоро стърчаща резба от болтче) и лостчето, което движи геометрията при запален двигател е допряно до този ограничител(дръпнато е доктай). До сега светих с фенерче и едно огледало оглеждах, понеже както казах по-рано е на кофти място. Турбото според мен е добре.И може би остава варианта с катализатора. Възможно ли е да е от него. Нещо друго което ме навежда на мисълта за катализатора, за дизел изобщо не пуши, при настъпване на място почти не изкарва дим( в смисъл чернилка), като я карам и я ръчкам също не изпушва.
Мисля си дали е възможно да се е задръстил катализатора наистина и да товари турбото.
Едит по темата:
наистина хода е около 1 см. Този ограничител, където казваш при мен е едно като пъпка(по-скоро стърчаща резба от болтче) и лостчето, което движи геометрията при запален двигател е допряно до този ограничител(дръпнато е доктай). До сега светих с фенерче и едно огледало оглеждах, понеже както казах по-рано е на кофти място. Турбото според мен е добре.И може би остава варианта с катализатора. Възможно ли е да е от него. Нещо друго което ме навежда на мисълта за катализатора, за дизел изобщо не пуши, при настъпване на място почти не изкарва дим( в смисъл чернилка), като я карам и я ръчкам също не изпушва.
- Ludiq
- Мнения: 733
- Регистриран на: Съб 20 май 2006 19:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Г4, AHF, питане за белези за зацепване на ангренаж
Ако проблема е след смяната на ремъците търси проблема там.
- nasko1978
- Мнения: 2185
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Г4, AHF, питане за белези за зацепване на ангренаж
Защо ги мислите толкова много тези задръстени катализатори,а???
Махани го и ще усетиш огромна разлика,веднага!!
А ако си голям еколог,сложи си нов!
Много турбини са се чупили,защото някой "се чуди"дали да го махне или не,ама като счупи турбина,го маха много бързо.
Тази кола без диагностика и логове,няма как да я диагностицираш,вервай ми.Писано е прекалено много.
Махани го и ще усетиш огромна разлика,веднага!!

А ако си голям еколог,сложи си нов!
Много турбини са се чупили,защото някой "се чуди"дали да го махне или не,ама като счупи турбина,го маха много бързо.

Тази кола без диагностика и логове,няма как да я диагностицираш,вервай ми.Писано е прекалено много.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: pe6o__ и 41 госта