Г4, AHF, питане за белези за зацепване на ангренаж

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
niki_g
Мнения: 55
Регистриран на: Нед 26 авг 2012 21:12
Автомобил: Golf IV 1.9 TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: pleven

Г4, AHF, питане за белези за зацепване на ангренаж

Мнениеот niki_g » Нед 23 юни 2013 21:56


Привет колеги!
Приятел ми сменя ремъка на голфа(1,9TDI, AHF '99г.) при смяната на ремъка използва старото зацепване(беляза шайбите на 2-та вала и помпата към блока. Знам, че белега на коляновия вал се открива през капачката на скоростната кутия(на маховика), на шайбата на помпата не знам има ли белег и къде е, и на разпределителния вал не знам къде белега(има ли изобщо на шайбата белег).
Проблема е следния-колата от известно време ми се струва мудна в ниските обороти. Настъпвам газта до долу и сякаш за момент се замисля, вдига обороти и после турбото се усеща от около 2000 оборота. Преди ми се струваше по-пъргава в ниските обороти. Турбото си работи, не забива. Казха ми че може катализатора да е запушен и да "спъва" колата. Закачвах я на ваг-ком-центровката на помпата е добре, не пуши изобщо. Зимата при -16 градуса палеше с една работеща свещ.(разбира се подмених ги).
Въпроса ми е има ли видими белези по шайбите на валовете(колянов и разпределителен) и помпата, за да видя дали е зацепен ремъка добре. Искам първо в това да се убедя преди да започна да търся каквато и да било друга причина.
P.S. имам autodata, на там не откривам нищо като белези за дизела.




Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Г4, AHF, питане за белези за зацепване на ангренаж

Мнениеот ventotdi » Нед 23 юни 2013 22:20


За да докараш на белег разпределителния вал трябва да демонтираш вакум помпата. На мен ми се струва ,обаче че актуатора ти не дърпа геометрията до край и затова ти е лагава колата на ниските.Запали колата и бутни с пръсти да усетиш геометрията дали опира на ограничителя !


Потребителски аватар
niki_g
Мнения: 55
Регистриран на: Нед 26 авг 2012 21:12
Автомобил: Golf IV 1.9 TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: pleven

Re: Г4, AHF, питане за белези за зацепване на ангренаж

Мнениеот niki_g » Пон 24 юни 2013 17:37


Сутринта първо опитах на ръка да бутна лостчето на актуатора, движи се, но доста трудно. Като запаля колата се прибира навътре, т.е. дърпа. Като подавам газ се връща, според мен си ръководи геометрията. Движи се около 1 см. Като е запалена сякаш не може да се натисне лостчето повече надолу. А то е и на много кофти място, долу зад двигателя.
Мисля си дали е възможно да се е задръстил катализатора наистина и да товари турбото.
Едит по темата:
наистина хода е около 1 см. Този ограничител, където казваш при мен е едно като пъпка(по-скоро стърчаща резба от болтче) и лостчето, което движи геометрията при запален двигател е допряно до този ограничител(дръпнато е доктай). До сега светих с фенерче и едно огледало оглеждах, понеже както казах по-рано е на кофти място. Турбото според мен е добре.И може би остава варианта с катализатора. Възможно ли е да е от него. Нещо друго което ме навежда на мисълта за катализатора, за дизел изобщо не пуши, при настъпване на място почти не изкарва дим( в смисъл чернилка), като я карам и я ръчкам също не изпушва.


Потребителски аватар
Ludiq
Мнения: 733
Регистриран на: Съб 20 май 2006 19:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Г4, AHF, питане за белези за зацепване на ангренаж

Мнениеот Ludiq » Пон 24 юни 2013 19:15


Ако проблема е след смяната на ремъците търси проблема там.


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2185
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Г4, AHF, питане за белези за зацепване на ангренаж

Мнениеот nasko1978 » Пон 24 юни 2013 20:32


Защо ги мислите толкова много тези задръстени катализатори,а???
Махани го и ще усетиш огромна разлика,веднага!! :a045
А ако си голям еколог,сложи си нов!
Много турбини са се чупили,защото някой "се чуди"дали да го махне или не,ама като счупи турбина,го маха много бързо. :mhihi
Тази кола без диагностика и логове,няма как да я диагностицираш,вервай ми.Писано е прекалено много.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: pe6o__ и 41 госта