Венто 1.9 TDI 98г. AHU - не пали след смяна на глава

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
viptsv
Мнения: 16
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 14:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Венто 1.9 TDI 98г. AHU - не пали след смяна на глава

Мнениеот viptsv » Съб 20 юли 2013 17:32


Здравейте колеги,
Един мой приятел си купи Венто със скъсан агренажен ремък. Колата е стояла 3 години на открито в следствие се започва този голян проект за съживяване на дизеловото съкровище. Купена е чисто нова оборудвана цилиндрова глава, ролки ремаци, нови свещи (подгряват-проверено)гарнитури семеринги. вси4ко е зацепено и инсталирано с правилно натегнати болтове по книга на смукателни изпускателни тръби и разбира се на главата. АГР-а е изолиран охладителя го няма. Когато махахме дюзите от старата глава бяха като заварени мн трудно излезнаха. развихме ги почистихме пръскачите и ги завихме. Има и нови пръстенчета на дюзите. Обезвъзушена е горивната система системата разхлабихме гайките на дюзите и започна да идва нафта. Вакуните маркучета не са закачени и също и дебитомера. След многократно въртене нищо не се случи освен, че отзаде пуши яко бял пушек без никакви загадки да препали даже. Центровката е идеална всичко си идва на белезите. Въртенето е мощно оборотомера отива към 800-900 оборота. Пробвано е с етерче и вартене и вдига обороти до 1500 и нчма и помен да припали поне за малко на нафта само брамчи от етера. Измерихме компресия 38 бара и на четирите цилиндъра, а по книжка го дават за стар мотор минимум 19. Колата не е закачана на Вак-ком.
Въпроса ми е от къде да се започне, кое да се провери най - първично и нищожно нещо, което довежда този мотор дори и да не препали за секунда само понякога претресе след зверско въртене. Има и вече нов стартер, стария изгоря. Щом е стояла толкова дълго време какво може да е заминало по горивната или електрическата система и въобще да не иска да припалва дори?
Благодаря на всички отзовали се на този така интересен проект за съживяване на бялата перла.




Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2303
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
Местоположение: София
Контакти:

Re: Венто 1.9 TDI 98г. AHU - не пали след смяна на глава

Мнениеот w_smith » Съб 20 юли 2013 18:46


Реле 109 :exclaim


Vesoncho
Мнения: 11
Регистриран на: Съб 20 юли 2013 18:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Венто 1.9 TDI 98г. AHU - не пали след смяна на глава

Мнениеот Vesoncho » Съб 20 юли 2013 19:10


Здравейте колеги аз съм собственика на автомобила. Има ли начин как това реле да бъде проверено или измерено?


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Венто 1.9 TDI 98г. AHU - не пали след смяна на глава

Мнениеот ventotdi » Съб 20 юли 2013 23:48


38 бара .... объркали сте гарнитурата ! А по темата докато колата не запали и не закачиш колата на ВАГ не можеш да твърдиш ,че центровката на помпата е перфектна.Щом пуши бяло бутния малко напред колкото да запали после ще я догласиш.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Венто 1.9 TDI 98г. AHU - не пали след смяна на глава

Мнениеот Zinoto » Нед 21 юли 2013 20:25


Чак толкова да е на закъснение не вярвам, макар че всичко е възможно, да не сте объркали тръбичките на дюзите?


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Венто 1.9 TDI 98г. AHU - не пали след смяна на глава

Мнениеот ventotdi » Нед 21 юли 2013 20:30


Смятай щом с 38 бара компресия пуши на не изгоряла нафта отзад колко е назад помпата :th_up


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Венто 1.9 TDI 98г. AHU - не пали след смяна на глава

Мнениеот Zinoto » Нед 21 юли 2013 22:39


ventotdi написа:Смятай щом с 38 бара компресия пуши на не изгоряла нафта отзад колко е назад помпата :th_up

Ами ако са разменени тръбичките и впръсква в долна мъртва точка? Виждал съм такова нещо. Доста съмнително изглежда тая компресия при положение, че нова от завода излиза с 30, гарнитурата да не тънка като вестник. По-вероятно е манометъра да показва грешно... и това че на стартер дига 800 оборота :11


Потребителски аватар
viktoris
Мнения: 500
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Венто 1.9 TDI 98г. AHU - не пали след смяна на глава

Мнениеот viktoris » Нед 21 юли 2013 23:05


Аз пък бих те посъветвал да сложиш самите дюзи в ултразвукова вана ,не само да се почистват разпръсквачите....или да ги смениш ако не се оправят..

Аз си бях свалил едни дюзи от един пасат AFN като моя от една морга дето колата беше стояла доста време и после тези дюзи стояха при мен поне 3,4 години без да се ползват и когато ги сложих и се опитах да паля колата не стана по никакъв начин...дори слагах моите старите си разпръсквачи на тях и пак не щеше.....
Явно в най горния край на дюзата има някакви тесни каналчета или както и да е не знам,дето клеясват и минава трудно горивото...
Пробвах да духам с уста мойте старите си дюзи и въздуха минаваше лесно....но при тези едвам едвам.....
Та може и нещо такова да е и във вашия случай


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 1019
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Венто 1.9 TDI 98г. AHU - не пали след смяна на глава

Мнениеот vasko__2 » Нед 21 юли 2013 23:10


Предполагам сте сбъркали зацепването на разпределителния вал.Да не впръсква на 4-ти цилиндър ,вместо на 1-ви?


Потребителски аватар
viptsv
Мнения: 16
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 14:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Венто 1.9 TDI 98г. AHU - не пали след смяна на глава

Мнениеот viptsv » Пон 22 юли 2013 7:29


Здравейте отново.
За извършване на тайминга за направени тези три стъпки на картинките. Използвана е специалната скоба за зацепване на разпределителниа вал. Обтегача е натегнат до белезите и след това е затегната гайката, но тук идва и мойто питане. Нормално ли е привъртене вътрешната шайба на ролката да шава наляво надясно в зависимост от напрежението на ремъка и по този начин да губи центровка :rolleyes :rolleyes ? До колкото съм чувал тези ролки са самонатягащи и това ли е причината да бяга от белега и то само когато вече напане от компресияата? Отивам да търся Ваг Ком. Той дали ще покаже ако има изгорели релета? Помпата ако и разбутаме центровката...да я бутнем напред към радиатора ще е фатално ли да не запали заради това колко сме я бутнали?
Продължава борбата за съживчване на спящата красавица.... :beer :drunk
Ще продължаваме да следим какво може да помогнете и при първи резултат веднага се пише какво е положението! :bishop
Прикачени файлове
tb4.jpg
tb7.jpg
tdcmark.jpg


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Венто 1.9 TDI 98г. AHU - не пали след смяна на глава

Мнениеот Dobromirski » Пон 22 юли 2013 8:26


Както са ви казали, проверете тръбичките.
Колелото на помпата сваляно ли е ?


Потребителски аватар
viptsv
Мнения: 16
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 14:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Венто 1.9 TDI 98г. AHU - не пали след смяна на глава

Мнениеот viptsv » Пон 22 юли 2013 23:57


Колеги колата запали след мръдване на помпата обратно по часовниковата. Беше докрай по часовниковата сега е в средата на гнездото в което се мърда. Запали от раз и мърка с новата глава, обаче друг проблем изникна - тече масло от вразката на турбото от товеждащата тръбичка. Най - лошото е че болчето се скъса защотото оригиналните се затриха някъде и с други не става много са меки....сега следва сваляне на изпускателните тръби и изваждане на част от болчето и разбира се закупуването на оригиналните болтове.
Ще следва продължение.
Не се знае как ще върви звяра, но звучи страхотно като работи.


Потребителски аватар
viptsv
Мнения: 16
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 14:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Венто 1.9 TDI 98г. AHU - не пали след смяна на глава-решен

Мнениеот viptsv » Вто 23 юли 2013 7:57


Тук са най добрите в форума. Спестяват време пари и много ходене по мъките... Едно голямо благодаря на всички.


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Венто 1.9 TDI 98г. AHU - не пали след смяна на глава

Мнениеот ventotdi » Вто 23 юли 2013 17:13


оказах се прав :th_up



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 76 госта