Здравейте колеги,
Един мой приятел си купи Венто със скъсан агренажен ремък. Колата е стояла 3 години на открито в следствие се започва този голян проект за съживяване на дизеловото съкровище. Купена е чисто нова оборудвана цилиндрова глава, ролки ремаци, нови свещи (подгряват-проверено)гарнитури семеринги. вси4ко е зацепено и инсталирано с правилно натегнати болтове по книга на смукателни изпускателни тръби и разбира се на главата. АГР-а е изолиран охладителя го няма. Когато махахме дюзите от старата глава бяха като заварени мн трудно излезнаха. развихме ги почистихме пръскачите и ги завихме. Има и нови пръстенчета на дюзите. Обезвъзушена е горивната система системата разхлабихме гайките на дюзите и започна да идва нафта. Вакуните маркучета не са закачени и също и дебитомера. След многократно въртене нищо не се случи освен, че отзаде пуши яко бял пушек без никакви загадки да препали даже. Центровката е идеална всичко си идва на белезите. Въртенето е мощно оборотомера отива към 800-900 оборота. Пробвано е с етерче и вартене и вдига обороти до 1500 и нчма и помен да припали поне за малко на нафта само брамчи от етера. Измерихме компресия 38 бара и на четирите цилиндъра, а по книжка го дават за стар мотор минимум 19. Колата не е закачана на Вак-ком.
Въпроса ми е от къде да се започне, кое да се провери най - първично и нищожно нещо, което довежда този мотор дори и да не препали за секунда само понякога претресе след зверско въртене. Има и вече нов стартер, стария изгоря. Щом е стояла толкова дълго време какво може да е заминало по горивната или електрическата система и въобще да не иска да припалва дори?
Благодаря на всички отзовали се на този така интересен проект за съживяване на бялата перла.



Венто 1.9 TDI 98г. AHU - не пали след смяна на глава
Re: Венто 1.9 TDI 98г. AHU - не пали след смяна на глава
Здравейте колеги аз съм собственика на автомобила. Има ли начин как това реле да бъде проверено или измерено?
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Венто 1.9 TDI 98г. AHU - не пали след смяна на глава
38 бара .... объркали сте гарнитурата ! А по темата докато колата не запали и не закачиш колата на ВАГ не можеш да твърдиш ,че центровката на помпата е перфектна.Щом пуши бяло бутния малко напред колкото да запали после ще я догласиш.
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Венто 1.9 TDI 98г. AHU - не пали след смяна на глава
Чак толкова да е на закъснение не вярвам, макар че всичко е възможно, да не сте объркали тръбичките на дюзите?
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Венто 1.9 TDI 98г. AHU - не пали след смяна на глава
Смятай щом с 38 бара компресия пуши на не изгоряла нафта отзад колко е назад помпата 

-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Венто 1.9 TDI 98г. AHU - не пали след смяна на глава
ventotdi написа:Смятай щом с 38 бара компресия пуши на не изгоряла нафта отзад колко е назад помпата
Ами ако са разменени тръбичките и впръсква в долна мъртва точка? Виждал съм такова нещо. Доста съмнително изглежда тая компресия при положение, че нова от завода излиза с 30, гарнитурата да не тънка като вестник. По-вероятно е манометъра да показва грешно... и това че на стартер дига 800 оборота

- viktoris
- Мнения: 500
- Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
- Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Венто 1.9 TDI 98г. AHU - не пали след смяна на глава
Аз пък бих те посъветвал да сложиш самите дюзи в ултразвукова вана ,не само да се почистват разпръсквачите....или да ги смениш ако не се оправят..
Аз си бях свалил едни дюзи от един пасат AFN като моя от една морга дето колата беше стояла доста време и после тези дюзи стояха при мен поне 3,4 години без да се ползват и когато ги сложих и се опитах да паля колата не стана по никакъв начин...дори слагах моите старите си разпръсквачи на тях и пак не щеше.....
Явно в най горния край на дюзата има някакви тесни каналчета или както и да е не знам,дето клеясват и минава трудно горивото...
Пробвах да духам с уста мойте старите си дюзи и въздуха минаваше лесно....но при тези едвам едвам.....
Та може и нещо такова да е и във вашия случай
Аз си бях свалил едни дюзи от един пасат AFN като моя от една морга дето колата беше стояла доста време и после тези дюзи стояха при мен поне 3,4 години без да се ползват и когато ги сложих и се опитах да паля колата не стана по никакъв начин...дори слагах моите старите си разпръсквачи на тях и пак не щеше.....
Явно в най горния край на дюзата има някакви тесни каналчета или както и да е не знам,дето клеясват и минава трудно горивото...
Пробвах да духам с уста мойте старите си дюзи и въздуха минаваше лесно....но при тези едвам едвам.....
Та може и нещо такова да е и във вашия случай
- vasko__2
- Мнения: 1019
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Венто 1.9 TDI 98г. AHU - не пали след смяна на глава
Предполагам сте сбъркали зацепването на разпределителния вал.Да не впръсква на 4-ти цилиндър ,вместо на 1-ви?
Re: Венто 1.9 TDI 98г. AHU - не пали след смяна на глава
Здравейте отново.
За извършване на тайминга за направени тези три стъпки на картинките. Използвана е специалната скоба за зацепване на разпределителниа вал. Обтегача е натегнат до белезите и след това е затегната гайката, но тук идва и мойто питане. Нормално ли е привъртене вътрешната шайба на ролката да шава наляво надясно в зависимост от напрежението на ремъка и по този начин да губи центровка
? До колкото съм чувал тези ролки са самонатягащи и това ли е причината да бяга от белега и то само когато вече напане от компресияата? Отивам да търся Ваг Ком. Той дали ще покаже ако има изгорели релета? Помпата ако и разбутаме центровката...да я бутнем напред към радиатора ще е фатално ли да не запали заради това колко сме я бутнали?
Продължава борбата за съживчване на спящата красавица....
Ще продължаваме да следим какво може да помогнете и при първи резултат веднага се пише какво е положението!
За извършване на тайминга за направени тези три стъпки на картинките. Използвана е специалната скоба за зацепване на разпределителниа вал. Обтегача е натегнат до белезите и след това е затегната гайката, но тук идва и мойто питане. Нормално ли е привъртене вътрешната шайба на ролката да шава наляво надясно в зависимост от напрежението на ремъка и по този начин да губи центровка


Продължава борбата за съживчване на спящата красавица....


Ще продължаваме да следим какво може да помогнете и при първи резултат веднага се пише какво е положението!

- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Венто 1.9 TDI 98г. AHU - не пали след смяна на глава
Както са ви казали, проверете тръбичките.
Колелото на помпата сваляно ли е ?
Колелото на помпата сваляно ли е ?
Re: Венто 1.9 TDI 98г. AHU - не пали след смяна на глава
Колеги колата запали след мръдване на помпата обратно по часовниковата. Беше докрай по часовниковата сега е в средата на гнездото в което се мърда. Запали от раз и мърка с новата глава, обаче друг проблем изникна - тече масло от вразката на турбото от товеждащата тръбичка. Най - лошото е че болчето се скъса защотото оригиналните се затриха някъде и с други не става много са меки....сега следва сваляне на изпускателните тръби и изваждане на част от болчето и разбира се закупуването на оригиналните болтове.
Ще следва продължение.
Не се знае как ще върви звяра, но звучи страхотно като работи.
Ще следва продължение.
Не се знае как ще върви звяра, но звучи страхотно като работи.
Венто 1.9 TDI 98г. AHU - не пали след смяна на глава-решен
Тук са най добрите в форума. Спестяват време пари и много ходене по мъките... Едно голямо благодаря на всички.
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Венто 1.9 TDI 98г. AHU - не пали след смяна на глава
оказах се прав 

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 76 госта