Свирят ли ви турбините (на дизелите) ?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...

Свирят ли ви турбините (на дизелите) ?

Да
136
74%
Не
47
26%
 
Общо гласове: 183
Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Свирят ли ви турбините (на дизелите) ?

Мнениеот rmk » Чет 24 фев 2005 10:26


От различни места чувам противоположни мнения за това дали трябва или не да свири турбината. Според някои хора ако свири е развалена, според други ако не се чува да свири е развалена.

Аз нямам оборотомер за да дам по-точни данни, но при мен се получава следното. Като почна да ускорявам (примерно на 2ра) първоначално е тишина, предполагам на около 1700-2000 оборота започва да се чува свистенето от турбината и някъде около 2700-3000 оборота се получава ефекта, че някои ме е треснал отзад в багажника и колата започва да ускорява доста здраво, през това време свистенето става все по силно. След малко идва момента в които вече само ръмжи и зад мен е димна завеса от нафта :lol: (е разбира се гледам да не правя такива изпълнения щото нито за колата е добре, нито пък върви кой знае колко (60 коня)).

Това свистене си го има постоянно (само на ниски обороти го няма). Мисля, че не зависи от маслото. Карал съм с минерално кастрол, с магнетичния кастрол, с валволин (май пак минерално) и винаги го има.

Та въпрос е : трябва ли да се чува турбината ?
И да споделите при вас как е. Beer




Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Чет 24 фев 2005 10:34


Ми аз си нямам турбо. :cry: :cry: :cry:
Но доколкото знам трябва да има едно виууууууу, което на празни и ниски обороти да го няма. Возихме се в една Скания и там беше по същия начин по който rmk обяснява, а беше сигурно че и бачка всичко.


Toledo
Мнения: 424
Регистриран на: Съб 11 сеп 2004 8:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Toledo » Чет 24 фев 2005 11:46


На старата ми турбина / сега си я возя в багажника / - описаните неща + виене след гасене на двигателя за няколко секунди. С новата турбина - пълна тишина.


Потребителски аватар
Varbona
El Presidente
Мнения: 7663
Регистриран на: Пон 28 юни 2004 14:31
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Varbona » Чет 24 фев 2005 11:53


При мен има виууууууу някъде на 1500-2000 оборота, но чак свирене не.


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Чет 24 фев 2005 12:10


и при мен няма


Потребителски аватар
XaBaTa™
Мнения: 1464
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 14:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот XaBaTa™ » Чет 24 фев 2005 12:37


То е повече свистене, което се появява на 2000 оборота като се включви турбото :lol: Даже като си купувах колата ми казаха да проверя дали го има ... :roll:


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Чет 24 фев 2005 12:43


Добре де, свистене, виене, свирене, айде не се хващайте за думата.
Идеята е чувате ли звук от турбината ?


Потребителски аватар
T_D_I
Мнения: 114
Регистриран на: Съб 29 яну 2005 15:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: SF

Мнениеот T_D_I » Чет 24 фев 2005 14:02


При мене го има от 1500об. до 5000об на всяка скорост.
За сега всичко е наред... Mr Green Fun
AFN 110к.с.


Toledo
Мнения: 424
Регистриран на: Съб 11 сеп 2004 8:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Toledo » Чет 24 фев 2005 14:38


XaBaTa™ написа:То е повече свистене, което се появява на 2000 оборота като се включви турбото :lol: Даже като си купувах колата ми казаха да проверя дали го има ... :roll:

Кво значи като се включи турбото - че то не върти ли постоянно :roll:


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Чет 24 фев 2005 15:14


мдам , включва се и се изключва автоматично, може и ръчно - от едно червено копче - намира се встрани от капака на бушоните!


Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Чет 24 фев 2005 18:17


Аз като се возя на маршрутките (по-специално на ситроен джъмпер или нещо такова беше...), ми прави впечатление, че турбото си свисти, когато шофьора подава газ. Сега не съм много запознат с турбо дизелите, и даже не съм сигурен дали това дето свисти е турбо... но предполагам, че е така, защото като натисне газта, се чува едно постоянно фъсссссссссссс и после като пусне газта - хъссс, все едно нещо издиша :) Знам, че много тъпо го обяснявам, но не съм инженер, може и да ми се смеете, ама това е положението ;)
Двигателя на маршрутката обикновено е HDI... някой ако се е возил от Люлин за центъра на единица и шестица, знае какво имам предвид.
Абе аз утре ще го питам шофьора дали това "фъссс" не е от турбото :)


mad_doctor
Мнения: 743
Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mad_doctor » Чет 24 фев 2005 18:25


Турбото се включва ориентирочъчно някъде след 2000 оборота и доколкото знам на повечето коли си свисти. Аз лично съм се возил на Форд Сиера 1.8 ТД и си го има свистенето.


Toledo
Мнения: 424
Регистриран на: Съб 11 сеп 2004 8:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Toledo » Чет 24 фев 2005 18:59


А как по-точно се включва след 2000 оборота - с червеното копче :roll:


Потребителски аватар
шокалан
Мнения: 153
Регистриран на: Чет 27 яну 2005 21:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот шокалан » Чет 24 фев 2005 19:24


Значи и аз съм чувал че трябва да свисти но моито не свисти инак работи и се включва кам 1900-2000 оборота за червеното копче не знам но утре ще го потърся.


mad_doctor
Мнения: 743
Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mad_doctor » Чет 24 фев 2005 19:43


Под "включване на турбината" имам предвид, кога турбината може да даде допълнителното ускорение. Все пак, турбото е свързано към изпускателната система и му трябва въздух, за да може да завърти турбината и след това компресора да почне да работи. Доколкото си спомням имаше едно понятие "турбо лаг" :) Номера е, че като натиснеш педала на газта, на турбината и трябва малко време за да завърти като хората и затова, не усещаш веднага ускорението, а ми малко след като си натиснал педала (и си стигнал до някакви обороти примерно 2000) и тогаз чак колата отлепя и се "изстрелва" :) Това е, което аз знам. Поправяйте ме :)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта