Привет.Преди няколко дена препрограмирах VW Б4 от автоматични скорости на ръчни скорости.Идеята на препрограмирането беше,че при натискане на съединитела колата се форсираше понеже не се изключваше темпомата.Сега вече при натискане на съединитела темпомата се изключва както си му е реда.Сега се появи един груг проблем (то не,че е проблем ама....),а именно-при топъл мотор пали малко по-трудно.Тук много добре е обяснено за проблема.
Питането ми е печеля ли нещо друго като е програмирано на ръчни скорости.Какви са другите +/- при двата вариянта?
AFN 1.9TDI препорграмирана от автоматик на ръчна +/- ?
- stefan4o
- Мнения: 19315
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: AFN 1.9TDI препорграмирана от автоматик на ръчна +/- ?
Аз бих намерил проблема, който причинява трудното палене, вместо да прекодирам колата на автомат.
То май не са много вариантите. Единият даже можеш и да го пробваш без да даваш пари - просто да имаш познат с читав акумулатор, чиято кола пали топла нормално.

То май не са много вариантите. Единият даже можеш и да го пробваш без да даваш пари - просто да имаш познат с читав акумулатор, чиято кола пали топла нормално.
- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: AFN 1.9TDI препорграмирана от автоматик на ръчна +/- ?
Някъде из форума бях чел едно решение за топлия старт, чрез копче монтирано на подх.място ,се "имитира" покзание за студен мотор т.е. при натискане се лъже компа ,че мотора е студен ( съпротивление монтирано) и едновремено се пали ,и след стартиране , се пуска бутона за "студения" мотор и компа получава актуалната температура
...Не се сещам в коя тема беше 


Re: AFN 1.9TDI препорграмирана от автоматик на ръчна +/- ?
Моята така я бях взел и след като установих проблема, смених акумулатора и рециклирах стартера си върнах настройките на ръчка и промяната беше
Едно от нещата, които усетих веднага е, че липсва лаг на турбото при превключване (тук не знам къде е общото, но наистина точно така се усети)! Другото е, че изчезна присецването при леко натискане на газта и отпускане (това предполагам е заради променените стойности на впръскваното гориво)
Отделно на автомат зацапваш турбото МНОГО по-бързо!

Отделно на автомат зацапваш турбото МНОГО по-бързо!
- nebeto
- Мнения: 988
- Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
- Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
- Двигател: AFN 1996
- Местоположение: Варна
Re: AFN 1.9TDI препорграмирана от автоматик на ръчна +/- ?
сега,като съм казал,че пали по трудно това означава,че има едно леко забавяне около секунда,пък и може да си въобразявам.Акумулатора е марка и е на няколко месеца,стартера си върти като сувалка.Аз разлика в поведение на колата не забелязах(то и толкос я карах след препрограмирането,няколко км),ще я покарам малко така да видим как се държи.
"Mitara6ki" препрограмирането как повлия на разхода?
"Mitara6ki" препрограмирането как повлия на разхода?
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: AFN 1.9TDI препорграмирана от автоматик на ръчна +/- ?
Сецането при подаване на газ, е защото при "ръчка" , бутона на педала на съединителя променя таблицата за количеството впръскано гориво, между две съседни порции. С две думи, двигателя е нервен при натиснат съединител и доста по-плавно реагира на педала на газта при отпуснат (пробвай чрез разклащане на педала на газта на място със и без съединител и ще усетиш разликата) .
Таблицата на N75 също е различна , като при автомат, геометрията не е издърпана докрай, от което колата е малко по-лагава в ниските.
Та ако, нямаш притрисане на мотора, когато се движиш по инерция , проблема с топлото палене, ще си го отстраниш с рециклиране на стартер и нов акумулатор.
Ако искаш да го заобиколиш , взимаш един резистор от 1,5 килоома и го връзваш последователно на температурният датчик на антифриза (прекъсваш един от кабелите със зелената ивица, ако не се лъжа) . Паралелно на въпросният резистор, връзваш НОРМАЛНО ЗАТВОРЕНИТЕ контакти на едно реле. Единият край на БУБИНАТА на релето е на маса, а другият отива към бендикса на стартера.

Таблицата на N75 също е различна , като при автомат, геометрията не е издърпана докрай, от което колата е малко по-лагава в ниските.
Та ако, нямаш притрисане на мотора, когато се движиш по инерция , проблема с топлото палене, ще си го отстраниш с рециклиране на стартер и нов акумулатор.
Ако искаш да го заобиколиш , взимаш един резистор от 1,5 килоома и го връзваш последователно на температурният датчик на антифриза (прекъсваш един от кабелите със зелената ивица, ако не се лъжа) . Паралелно на въпросният резистор, връзваш НОРМАЛНО ЗАТВОРЕНИТЕ контакти на едно реле. Единият край на БУБИНАТА на релето е на маса, а другият отива към бендикса на стартера.

Re: AFN 1.9TDI препорграмирана от автоматик на ръчна +/- ?
Разходът се повлия положително, но не е фрапантна разликата. А сигурен ли си, че ти върти стартерът като хората, защото както са казали хората във форума винаги е късно за един vw стартер да се рециклира
Аз моя го усетих чак зимата, когато дори на автомат с хубав акумулатор въртеше като каруца бавно и лека по лека засилваше докато запали.
А това за резистора не го знаех. Но казваш АКО няма притрисане, но в другия вариант при притрисане?


-
- Мнения: 212
- Регистриран на: Сря 05 авг 2009 23:31
- Автомобил: OCT1
- Двигател: AHF
- Местоположение: ПЛОВДИВ - - -
- nebeto
- Мнения: 988
- Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
- Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
- Двигател: AFN 1996
- Местоположение: Варна
Re: AFN 1.9TDI препорграмирана от автоматик на ръчна +/- ?
снощи подкарах пасатора извънградцко,темпомата си работи както трябва.Наистина е вярно,че сега преди 2000обр/м (на ниските обороти) колата се засилва по-добре.При натиснат съединител мотор реагира много агресивно на педала на газта,от колкото при отпуснат съединител (незнайно защо?)
Скоро ще пробвам и магията с резистора 1,5Кома за топлото палене.
Благодаря ви за коментарите.
Скоро ще пробвам и магията с резистора 1,5Кома за топлото палене.
Благодаря ви за коментарите.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Даскала™ и 71 госта