AFN 1.9TDI препорграмирана от автоматик на ръчна +/- ?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
nebeto
Мнения: 988
Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Варна

AFN 1.9TDI препорграмирана от автоматик на ръчна +/- ?

Мнениеот nebeto » Пет 12 юли 2013 18:21


Привет.Преди няколко дена препрограмирах VW Б4 от автоматични скорости на ръчни скорости.Идеята на препрограмирането беше,че при натискане на съединитела колата се форсираше понеже не се изключваше темпомата.Сега вече при натискане на съединитела темпомата се изключва както си му е реда.Сега се появи един груг проблем (то не,че е проблем ама....),а именно-при топъл мотор пали малко по-трудно.Тук много добре е обяснено за проблема.
Питането ми е печеля ли нещо друго като е програмирано на ръчни скорости.Какви са другите +/- при двата вариянта?




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19315
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: AFN 1.9TDI препорграмирана от автоматик на ръчна +/- ?

Мнениеот stefan4o » Пет 12 юли 2013 19:00


Аз бих намерил проблема, който причинява трудното палене, вместо да прекодирам колата на автомат. :th_up
То май не са много вариантите. Единият даже можеш и да го пробваш без да даваш пари - просто да имаш познат с читав акумулатор, чиято кола пали топла нормално.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: AFN 1.9TDI препорграмирана от автоматик на ръчна +/- ?

Мнениеот samo_pechka » Пет 12 юли 2013 20:10


Някъде из форума бях чел едно решение за топлия старт, чрез копче монтирано на подх.място ,се "имитира" покзание за студен мотор т.е. при натискане се лъже компа ,че мотора е студен ( съпротивление монтирано) и едновремено се пали ,и след стартиране , се пуска бутона за "студения" мотор и компа получава актуалната температура :Mr Green Fun ...Не се сещам в коя тема беше :redface


Потребителски аватар
Mitara6ki
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 02 окт 2009 17:02
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: AHF 1999

Re: AFN 1.9TDI препорграмирана от автоматик на ръчна +/- ?

Мнениеот Mitara6ki » Пет 12 юли 2013 22:18


Моята така я бях взел и след като установих проблема, смених акумулатора и рециклирах стартера си върнах настройките на ръчка и промяната беше :11 Едно от нещата, които усетих веднага е, че липсва лаг на турбото при превключване (тук не знам къде е общото, но наистина точно така се усети)! Другото е, че изчезна присецването при леко натискане на газта и отпускане (това предполагам е заради променените стойности на впръскваното гориво)
Отделно на автомат зацапваш турбото МНОГО по-бързо!


Потребителски аватар
nebeto
Мнения: 988
Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Варна

Re: AFN 1.9TDI препорграмирана от автоматик на ръчна +/- ?

Мнениеот nebeto » Съб 13 юли 2013 3:06


сега,като съм казал,че пали по трудно това означава,че има едно леко забавяне около секунда,пък и може да си въобразявам.Акумулатора е марка и е на няколко месеца,стартера си върти като сувалка.Аз разлика в поведение на колата не забелязах(то и толкос я карах след препрограмирането,няколко км),ще я покарам малко така да видим как се държи.
"Mitara6ki" препрограмирането как повлия на разхода?


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: AFN 1.9TDI препорграмирана от автоматик на ръчна +/- ?

Мнениеот Dobromirski » Съб 13 юли 2013 7:18


Сецането при подаване на газ, е защото при "ръчка" , бутона на педала на съединителя променя таблицата за количеството впръскано гориво, между две съседни порции. С две думи, двигателя е нервен при натиснат съединител и доста по-плавно реагира на педала на газта при отпуснат (пробвай чрез разклащане на педала на газта на място със и без съединител и ще усетиш разликата) .
Таблицата на N75 също е различна , като при автомат, геометрията не е издърпана докрай, от което колата е малко по-лагава в ниските.
Та ако, нямаш притрисане на мотора, когато се движиш по инерция , проблема с топлото палене, ще си го отстраниш с рециклиране на стартер и нов акумулатор.
Ако искаш да го заобиколиш , взимаш един резистор от 1,5 килоома и го връзваш последователно на температурният датчик на антифриза (прекъсваш един от кабелите със зелената ивица, ако не се лъжа) . Паралелно на въпросният резистор, връзваш НОРМАЛНО ЗАТВОРЕНИТЕ контакти на едно реле. Единият край на БУБИНАТА на релето е на маса, а другият отива към бендикса на стартера.
:beer


Потребителски аватар
Mitara6ki
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 02 окт 2009 17:02
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: AHF 1999

Re: AFN 1.9TDI препорграмирана от автоматик на ръчна +/- ?

Мнениеот Mitara6ki » Пон 15 юли 2013 1:07


Разходът се повлия положително, но не е фрапантна разликата. А сигурен ли си, че ти върти стартерът като хората, защото както са казали хората във форума винаги е късно за един vw стартер да се рециклира :icon_lol Аз моя го усетих чак зимата, когато дори на автомат с хубав акумулатор въртеше като каруца бавно и лека по лека засилваше докато запали. :screwy А това за резистора не го знаех. Но казваш АКО няма притрисане, но в другия вариант при притрисане?


minimalizum
Мнения: 212
Регистриран на: Сря 05 авг 2009 23:31
Автомобил: OCT1
Двигател: AHF
Местоположение: ПЛОВДИВ - - -

Re: AFN 1.9TDI препорграмирана от автоматик на ръчна +/- ?

Мнениеот minimalizum » Пон 15 юли 2013 21:19




Потребителски аватар
nebeto
Мнения: 988
Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Варна

Re: AFN 1.9TDI препорграмирана от автоматик на ръчна +/- ?

Мнениеот nebeto » Чет 18 юли 2013 15:41


снощи подкарах пасатора извънградцко,темпомата си работи както трябва.Наистина е вярно,че сега преди 2000обр/м (на ниските обороти) колата се засилва по-добре.При натиснат съединител мотор реагира много агресивно на педала на газта,от колкото при отпуснат съединител (незнайно защо?)
Скоро ще пробвам и магията с резистора 1,5Кома за топлото палене.
Благодаря ви за коментарите.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Даскала™ и 71 госта