Вит Колектор,Маховик и Преправяне на ск,кутия на AAZ Съвет

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
izcrazy
Мнения: 334
Регистриран на: Пон 20 дек 2010 0:35
Автомобил: Vw Golf 3 Variant 1995
Двигател: AAZ
Местоположение: Добрич

Вит Колектор,Маховик и Преправяне на ск,кутия на AAZ Съвет

Мнениеот izcrazy » Нед 21 юли 2013 0:52


Привет колеги,напълних си главата от скоро време с едни гръмотевици за вит колектор,улекотен маховик и редена скоростна кутия
Някой от вас правел ли го е това ?
Давайте съвети,какви са минусите и плюсовете.
Благодаря ви предварително :th_up




Потребителски аватар
6669
Мнения: 3133
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Асеновград

Re: Вит Колектор,Маховик и Преправяне на ск,кутия на AAZ Съ

Мнениеот 6669 » Нед 21 юли 2013 1:00


Лекия маховик ще ти е най-голямата грешка която можеш да направиш на дизел - просто има обратен ефект.


Потребителски аватар
izcrazy
Мнения: 334
Регистриран на: Пон 20 дек 2010 0:35
Автомобил: Vw Golf 3 Variant 1995
Двигател: AAZ
Местоположение: Добрич

Re: Вит Колектор,Маховик и Преправяне на ск,кутия на AAZ Съ

Мнениеот izcrazy » Нед 21 юли 2013 1:22


Таман чета една много интересна темичка за олекотяване на маховик http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=52&t=156780&start=105 .Колегата policevidin пише че е доволен.Сега като се замислих с тея неща които съм писал и едно сгъстяване на двигателя +дюзи,турбо(по голямо),кулер дали ще се получи добре ?
Ако може само сериозни отговори
Благодаря ви предварително :)


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1822
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Вит Колектор,Маховик и Преправяне на ск,кутия на AAZ Съ

Мнениеот vinixxx » Нед 21 юли 2013 3:53


никъв смисъл,нищо няма да изкараш от тоя трактор,най-много да му фръкне шайбата :icon_lol :icon_lol :icon_lol


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Вит Колектор,Маховик и Преправяне на ск,кутия на AAZ Съ

Мнениеот radi_nrj » Нед 21 юли 2013 11:48


Има цяла тема за тунинг на AAZ, ползвай търсачката. Колегата, който беше пуснал въпроснста тема извади 126 коня на колелата от AAZ.


Потребителски аватар
izcrazy
Мнения: 334
Регистриран на: Пон 20 дек 2010 0:35
Автомобил: Vw Golf 3 Variant 1995
Двигател: AAZ
Местоположение: Добрич

Re: Вит Колектор,Маховик и Преправяне на ск,кутия на AAZ Съ

Мнениеот izcrazy » Нед 21 юли 2013 15:09


radi_nrj написа:Има цяла тема за тунинг на AAZ, ползвай търсачката. Колегата, който беше пуснал въпроснста тема извади 126 коня на колелата от AAZ.

Темата съм я чел колега,иначе благодаря че ме подсети.До колкото помня не бях видял да пише,че си е слагал вит колектор,маховик(олекотен) и т.н.
Чудех се ако се сгъсти двигателя, и с едно портване на главатЪ :Mr Green Fun дали ще има резултат.За това пуснах тема,но както винаги на всеки 2ри казва само 1 : - НЕ СИ СТРУВА.
До колегата vinixxx : - Еми то и Жигулата няма потенциал ама ги правят нали ?
Както и да е,моля темата да бъде :lock


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Re: Вит Колектор,Маховик и Преправяне на ск,кутия на AAZ Съ

Мнениеот Golf_Diesel_ » Нед 21 юли 2013 15:56


Тоя тунинг с портването, сгъстяването и олекотяването на маховка се прави на бензинова атмосферка.


Потребителски аватар
izcrazy
Мнения: 334
Регистриран на: Пон 20 дек 2010 0:35
Автомобил: Vw Golf 3 Variant 1995
Двигател: AAZ
Местоположение: Добрич

Re: Вит Колектор,Маховик и Преправяне на ск,кутия на AAZ Съ

Мнениеот izcrazy » Пон 22 юли 2013 23:15


Добре,значи дизела не подлежи на тунинг? Така ли да го разбирам
Само с повече аванс на помпата,дюзи,турбо,кулер,генерация,ре мап(пауър бокс) и това е ?
Защо не става да се портва,сгъстява,да се слага вит колектор(макар че е с турбо) и т.н. ?


Потребителски аватар
6669
Мнения: 3133
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Асеновград

Re: Вит Колектор,Маховик и Преправяне на ск,кутия на AAZ Съ

Мнениеот 6669 » Пон 22 юли 2013 23:41


Вземи прочети малко за турбо и атмосверните мотори, на какъв принцип и как става изгарянето и сам ще се убедиш какво питаш :c020


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8991
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Вит Колектор,Маховик и Преправяне на ск,кутия на AAZ Съ

Мнениеот samo_pechka » Вто 23 юли 2013 13:51


izcrazy написа:Добре,значи дизела не подлежи на тунинг? Така ли да го разбирам
Само с повече аванс на помпата,дюзи,турбо,кулер,генерация,ре мап(пауър бокс) и това е ?
Защо не става да се портва,сгъстява,да се слага вит колектор(макар че е с турбо) и т.н. ?

1) Дизелът подлежи на тунинг
2)"Електронният" дизел е по-лесен за тунинг от "механичният", в случая твоя е ..по-труден .
3) Леко с ..аванса на помпата :exclaim поВер бокс на твоята кола не става :wink , за ГНП-ето - има по-запознати от мен , но общо взето се бара винта за цикловата порция гориво и бууст-пина на помпата , вече за по-сериозни коне - там имам само някое и друго непълно инфо :neutral
4) Главата - какво ще "дялаш" по нея :question Тя си е дюс кат' тепсия :exclaim по-плоска няма как да стане :c020 При предкамерен дизел налягане не се дига с ..шлайф на тиквата , отделно при тунинг не е точно правилната посока - сгъстяване на мотора, често даже се разрежда , но там внимателно, че почват "дребни" проблеми като затруднен старт и "дупка" в ускорението !
5) И аз навремето си мислех, че е "правилно" на AAZ, да се намери начин за преработка на скор. кутия с цел по-дълги предавки и оттам по-голяма макс.скорост... грешно е , разбрах го по трудния начин на един Пасат Б4 , монтирахме скор.кутия от ТДИ (там е лесно , не е като при Г3 AAZ) . Моторът не успяваше на 5-та да тегли прилично :redface идваше му прекалено дълго пред. число .Решението : скор.кутия да си е оригиналната ,щото мотора се развърта много прилично ( за разлика от ТДИ) и пълни с.. лекота километража :biggrin ( е..не го напълва чак до края де :Mr Green Fun )
Вече при екстремен тунинг на AAZ- там не съм наясно за скор.кутия :redface има си във форума ни колеги ,които са къде по-наясно от мен и със сигурност ще споделят точното решение , но до 100-ина магарета тЮнинг си е напълно излишно барането на скор.кутия :icon_lol


Потребителски аватар
izcrazy
Мнения: 334
Регистриран на: Пон 20 дек 2010 0:35
Автомобил: Vw Golf 3 Variant 1995
Двигател: AAZ
Местоположение: Добрич

Re: Вит Колектор,Маховик и Преправяне на ск,кутия на AAZ Съ

Мнениеот izcrazy » Вто 23 юли 2013 13:57


Добре,значи този двигател за повече от 120ps е почти не възможно така ли ? :scare3
За пауър бокса говорех общо за дизел.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8991
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Вит Колектор,Маховик и Преправяне на ск,кутия на AAZ Съ

Мнениеот samo_pechka » Вто 23 юли 2013 14:16


Ем чи малко ли са 120 катъра :icon_lol за повече - ARL :wink


Потребителски аватар
izcrazy
Мнения: 334
Регистриран на: Пон 20 дек 2010 0:35
Автомобил: Vw Golf 3 Variant 1995
Двигател: AAZ
Местоположение: Добрич

Re: Вит Колектор,Маховик и Преправяне на ск,кутия на AAZ Съ

Мнениеот izcrazy » Вто 23 юли 2013 19:59


samo_pechka написа:Ем чи малко ли са 120 катъра :icon_lol за повече - ARL :wink

Еми 50 60 коня според мене са нищо :mhihi


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Вит Колектор,Маховик и Преправяне на ск,кутия на AAZ Съ

Мнениеот radi_nrj » Вто 23 юли 2013 23:03


Не знам какво очакваш ама моя в заводския си вид мина само едно лека ревизия на помпата и турбото и после един дизел гуру ми я центрова и настрои. Не знам колко и дали е имало някво подобрение в конските сили ама си пълнеше оборотомера на 5-та на баир.

Както колегата samo-pechka ти писа има мегдан в тоя мотор, но начините за тунинг нямат нищо общо с това, което беше тръгнал да правиш. Проблема, е че явно нямаш никаква идея на къде си тръгнал щом говориш за ре мап(пауър бокс), а колата ти е прост предкамерен турбодизел без грам електроника.


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Вит Колектор,Маховик и Преправяне на ск,кутия на AAZ Съ

Мнениеот ventotdi » Вто 23 юли 2013 23:39


Вентото ми (AAZ) го бях докарал до 125 коня на мотора от 75 ... не е малко. Почти за без пари ... купих си само интеркулер и бустконтролер (общо около 150 лева) . Заиграх се с поставяне на посочените буустметър и интеркулер , бууст пин и съвсем лека корекция от циколовата порция ,една идея предварение на помпата . охлаждане на горивото , вдигане на налягането на помпата и оптимално намаляне на теглото на автомобила . Основно това беше .... страхотен резултат . Празен ход 900 оборота с мека работа , леки пушеци в турболага , нисък разход с нормално каране .... С 195/65/15 гуми на 2-ра както карам нормално на 1500 оборота натискам до долу и на 2200 най-късно почваше да върти гуми до края на оборотите си . До 100 давах 8,3 секунди последна засечка на кварталните ни гонки . Турбото дори не беше натоварено ,а се караше на 1,1 за да имам добър изход ,а крайния резултата от улекотяването беше 80 кг надолу.

П.С : щях да забравя ,че и генерацията беше права на 60 мм но последните месеци сложих стоковата за да умекне шума за да е по прадаваема колата ;)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: JMJ и 36 госта