Здравейте.
Потърсих но не намерих конкретна тема за сравнание на двата двигателя. Интересува ме осново кой е по-икономичен и по-надежден. Не търся "седемте" разлики в конструкцията, а реални и достоверни впечатления и мнения. Искам да намеря един сравнително евтин вариант на всекиднево пътуване, а в същото време и достатъчно надежно. Спирам се Поло и Голф 4, като цяло, но деигателя.... :) Вие помогнете!
Хубав ден на всички.
Моля, ако има такава или подобна тема, модераторите да се намесят.
SDI vs TDI
- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: SDI vs TDI
Има доста във форума ни , за посочените от теб мотори, ако се поровиш- ще намериш .
Но като за първи пост ,ще посоча някои отл. неща .Самите мотори са надеждни и двата. Разходът на гориво е почти идентичен.Единият има и турбина , с по-добра динамика и по-голям въртящ момент на мотора. Но донякъде е и минус - още една маймуна на клона имаш
, при Г4 има и демферен маховик (ТДИ) . Откъм скорости - по-добрия вариант е при ТДИ моторите ( също и при Поло 1.9 ТДИ), самата скор.кутия е по-надеждна и здрава. При Поло има и един мотор 1.4 ТДИ , той е ПД мотор ,при него характерното е да не попаднеш на изнасилен екземпляр , че ... Мотора им е с малко особености ,които тр да се знаят (маслена помпа с верига, ПД дюзи, скор.кутия дефектираща ...) Инак моторите 1.9 с роторно ГНП , са доказани ,като агрегати. Познати са и на кв мАстори
Хубаво е преди да си купиш от желания агрегат, да покараш 3-4 коли , да видиш сам за себе си кое ще ти пасне и тогава да се решиш
сега поне коли бол и дано случиш на добра ,че...да не проклинаш нас и форума ни .
Но като за първи пост ,ще посоча някои отл. неща .Самите мотори са надеждни и двата. Разходът на гориво е почти идентичен.Единият има и турбина , с по-добра динамика и по-голям въртящ момент на мотора. Но донякъде е и минус - още една маймуна на клона имаш



- Spas
- Модератор
- Мнения: 3690
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1800 RP
- Местоположение: София
Re: SDI vs TDI
Най-важното е, че при Sdi нямаш турбо, клапани за турбото, лост за променлива геометрия и т.н. което си е разход и то голям. Минус е, че не е така пъргав като TDi.
- blade84
- Мнения: 694
- Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
- Автомобил: Vento
- Двигател: AAZ
- Местоположение: Lom
Re: SDI vs TDI
Ако караш много извънградско взимай ТДИ, че с СДИ едно изпреварне не може да направиш, ако караш само градско СДИ е твоя мотор.
Re: SDI vs TDI
Абе мани го този sdi по добре tdi, ще се мине време ще искаш повече мощност ,по добре вземи си tdi ако попаднеш на хубав екземпляр и го подържаш както трябва всичко ще е ОК.
- Lupender
- Мнения: 771
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: Audi A4 B9
- Двигател: EA 288
- Местоположение: Благоевград
Re: SDI vs TDI
От позицията на "надеждност", SDI е по-надежден. Карам 1.7 SDI на Лупо и съм доволен, мотора не е пъргав, но въпреки това с него безпроблемно си теглих БМВ-то, което около тон и половина. Определението за SDI моторите е hight durability diesel engine, което на български що годе значи дуракоустойчив дизелов двигател.
По-голямата надеждност е обусловена от по-простото му устройство и липсата на турбо, т.е. модул с няколко елемента по-малко за дефектиране. А при TDI моторите проблемите с турбините не са рядкост, без да са им типична слабост.
По-голямата надеждност е обусловена от по-простото му устройство и липсата на турбо, т.е. модул с няколко елемента по-малко за дефектиране. А при TDI моторите проблемите с турбините не са рядкост, без да са им типична слабост.
- H2O
- Мнения: 1160
- Регистриран на: Нед 15 апр 2007 20:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Field of Dreams
Re: SDI vs TDI
В градски условия SDI е по икономичен.С около литър.Също голям плюс е че няма демпфер на съединителя!Мотора е почти вечен.За TDI там е важно как е карана и подържана с годините.Другото колегите са ти го казали.Има доста писано във форума за TDI.За SDI няма кой знае колко писано,най малкото заради по малкото проблеми с тях!
- vinixxx
- Мнения: 1822
- Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
- Автомобил: Seat Altea
- Двигател: BJB
- Местоположение: Смолян
Re: SDI vs TDI
много муден,адски къси предавки,според мен не си заслужава,знаем икономията на кой е майка 

- ketev
- Мнения: 23
- Регистриран на: Пон 22 окт 2007 10:04
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: Смолян
Re: SDI vs TDI
Колега според мен намери си читаво TDI не знам даже защо са го произвели това SDI може би за некви баби
.Нека не пишем глупости че SDI било по икономично дори и в каталозите го дават по разходно.И все пак всичко опира до екземпляр.

- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: SDI vs TDI
Ми то си има баби и дядовци шофьори. Баща ми, например, би харесал SDI - то, както му харесваше Мазда 323 1.7Д. За някои простотата на конструкцията и безпроблемната експлоатация са по-важни от тягата и изпреварванията. Всеки влак си има пътници.
- H2O
- Мнения: 1160
- Регистриран на: Нед 15 апр 2007 20:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Field of Dreams
Re: SDI vs TDI
ketev написа:Колега според мен намери си читаво TDI не знам даже защо са го произвели това SDI може би за некви баби.Нека не пишем глупости че SDI било по икономично дори и в каталозите го дават по разходно.И все пак всичко опира до екземпляр.
Не правя цитати,но спец за теб ще е!Да вземеш да уважаваш чуждото мнение!Кое е глупост и кое не,за теб да си остане!И като не си карал или си нямал или (не) или си чувал за нещо,дори и за автомобил вземи да си чекваш мненията!Пича пита конкретни неща!Не пита какво караш ти или какво си чул!
ПП За чекването,дай тези каталози!
- wemadeyou
- Мнения: 82
- Регистриран на: Сря 24 апр 2013 21:12
- Автомобил: Vw Golf 3 1HX
- Двигател: 2.9 VR6 Syncro 190hp
- Местоположение: София
Re: SDI vs TDI
собственик съм на поло 1.9 сди 63к.с. 1999г. и съм доволен от него. Както е казано вече - по-елементарен двигател с по-малко неща за разваляне. Естествено по-муден при ниски обороти, но пък извънградско разхода му е 4/100 при 110км/ч средно. Ако не търсиш пъргава кола, не виждам смисъл от тди
- ketev
- Мнения: 23
- Регистриран на: Пон 22 окт 2007 10:04
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: Смолян
Re: SDI vs TDI
H2O написа:ketev написа:Колега според мен намери си читаво TDI не знам даже защо са го произвели това SDI може би за некви баби.Нека не пишем глупости че SDI било по икономично дори и в каталозите го дават по разходно.И все пак всичко опира до екземпляр.
Не правя цитати,но спец за теб ще е!Да вземеш да уважаваш чуждото мнение!Кое е глупост и кое не,за теб да си остане!И като не си карал или си нямал или (не) или си чувал за нещо,дори и за автомобил вземи да си чекваш мненията!Пича пита конкретни неща!Не пита какво караш ти или какво си чул!
ПП За чекването,дай тези каталози!
Не се пали колега ама може и повече да съм карал от теб и в момента карам ТДИ Голф 3 и да кажеш че литър бил по икономичен SDI нещо си се объркал или си карал разходни TDI,а за каталози провери какво пише AUTO.RU той е доста точен

- tonkogtd
- Мнения: 352
- Регистриран на: Съб 04 май 2013 12:14
- Автомобил: Golf GTD Polo GTI
- Двигател: JR-1991 BJX-2006
- Местоположение: Ямбол
Re: SDI vs TDI
По принцип съм за TDI мотора,щото само като надуе турбината и се изстрелва.SDI-то е за спокойни и небързащи за никъде хора,абе общо взето за градско най-вече.Мой приятел караше Поло SDI и сигурно над един тон трансформаторно масло изгори вместо нафта и вървеше перфектно тая калинка-така я и продаде.
- mytko731
- Мнения: 117
- Регистриран на: Пон 05 юли 2010 6:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: vraca
Re: SDI vs TDI
sdi то ми гори 2 на 100 а tdi то 18
как ги мерите тия 4 на 100 не ми е ясно ама нещо не се връзват
точно при 110 км
sdi-по простичък ама нищо повече
при еднаква скорост как ще е по икономичен с 700-800 оборота нагоре?
за кпд няма да говорим че става сложно

как ги мерите тия 4 на 100 не ми е ясно ама нещо не се връзват
точно при 110 км
sdi-по простичък ама нищо повече
при еднаква скорост как ще е по икономичен с 700-800 оборота нагоре?
за кпд няма да говорим че става сложно

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: georgi_1986, nikolay_ss и 62 госта