Здравейте колеги.Вече четвърти ден се боря и ме заболя кръстя да се гъзуря над колата.За увод мога да споделя два дни по-рано започна да ми мига лампата на подгревите, но това като цяло не ме трогна особено и си продължих да си яздя както обикновено.Като нещо необичайно по вървежа забелязах единствено че при еднакво подадена газ на педала оборотите и се покачваха през 3 секунди с около още 100тина над тези които съм и задал да се движи/все едно пъшка/.На следващия ден отидох до работа с нея спрях и привечер не запали.Отворих капака и на горивния филтър пластмасовия утайник се беше откъснал от филтъра и нафтата беше изтекла.Дотук добре от два химикала тръбички и я прибрах до гаража.Сложих нов горивен филтър обезвъздуших го и така до днес.Не пали.Всъщност запали -работи 3 мин и припадна.съответно омирисах на комшиите прането на нафти.Първата минута не миришеше но после се усмърдя и изгасна.Грешката която ми дава е 17970.На два пъти ми даваше и 17971 но тя се изтри впоследствие и остана само първата.И така колеги HEELP. Смятах да не надувам гайдата и ще се оправя соло но вече развях байрака и търся компетентни предложения.
П.С. Помпата я отворих чиста без боклуци по плочката.Онова нещо безконтактното на плочката беше заяло по средата на хода си него го раздвижих.Беше заседнало под плочката онова металното пръстечне което е в самата помпа и е свързано за плочката посредством пъпката.Ще прощавате за лошата ми терминология. Термистора на плочката перфектен.Няма лоши спойки на седемте проводника.Дюзата с кабелчето е на 100 ома...



GOLF 4 TDI 110к.с. AHF отказва да запали Грешка-17970-РЕШЕН
- omegov
- Мнения: 27
- Регистриран на: Съб 20 юли 2013 8:15
- Автомобил: GOLF 4 TDI
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Русе
GOLF 4 TDI 110к.с. AHF отказва да запали Грешка-17970-РЕШЕН
Последна промяна от omegov на Чет 10 окт 2013 10:01, променено общо 2 пъти.
- okti_1
- Мнения: 891
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: GOLF 4 TDI 110к.с. AHF ОТКАЗВА ДА ЗАПАЛИ
напиши от кой град си за да ти помогне някой от клуба
- omegov
- Мнения: 27
- Регистриран на: Съб 20 юли 2013 8:15
- Автомобил: GOLF 4 TDI
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Русе
Re: GOLF 4 TDI 110к.с. AHF отказва да запали
От Русе съм
- omegov
- Мнения: 27
- Регистриран на: Съб 20 юли 2013 8:15
- Автомобил: GOLF 4 TDI
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Русе
Re: GOLF 4 TDI 110к.с. AHF отказва да запали
Според кода за грешката която ми дава постоянно, ме води към тази плочка и безконтактния и палец.Някой ако може да сподели за нея нещо ще съм благодарен
- Vag_activator
- Мнения: 941
- Регистриран на: Пет 27 юли 2012 17:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ruse
Re: GOLF 4 TDI 110к.с. AHF отказва да запали
Колега,обезвъздуши пак!
И като запали,газ на 2000-3000 об.
Мисля че пак е глътнала въздух!(а помпата не е трябвало да я отваряш)....
Как успя да развиеш секретният болт на помпата?
Сега като запали,трябва с vag com да си нагласиш милиграмите (гаранция са се разбутали и няма да върви особенно..).На 4 милиграма се гласят!
Аз един път вече гласих моите,бяха избягали на 6,2мл. (но я карах така сигурно година и половина)!
http://www.myturbodiesel.com/1000q/multi/IQ-adjust-hammer-mod-TDI.htm
И като запали,газ на 2000-3000 об.
Мисля че пак е глътнала въздух!(а помпата не е трябвало да я отваряш)....
Как успя да развиеш секретният болт на помпата?
Сега като запали,трябва с vag com да си нагласиш милиграмите (гаранция са се разбутали и няма да върви особенно..).На 4 милиграма се гласят!
Аз един път вече гласих моите,бяха избягали на 6,2мл. (но я карах така сигурно година и половина)!
http://www.myturbodiesel.com/1000q/multi/IQ-adjust-hammer-mod-TDI.htm
- omegov
- Мнения: 27
- Регистриран на: Съб 20 юли 2013 8:15
- Автомобил: GOLF 4 TDI
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Русе
Re: GOLF 4 TDI 110к.с. AHF отказва да запали
Обезвъздушавам идеално, пълни си нафта, но остава грешката -17970 - quantity adjuster (n146) upper limit reached.При VAG мисля същата изглеждаше така-P1562.Като дам на контакт след около 20 секунди лампата за подгрева започва мига и издава единичен продължителен звук за проблем.Епизодично може да даде грешка и Lower Limit Reached 17971/P1563/. Колкото до секретния болт- с вложка 7 която съм изпилил специално за случая .
-
- Мнения: 76
- Регистриран на: Пет 07 сеп 2012 12:42
- Автомобил: Audi
- Двигател: AEL
- Местоположение: Плевен
Re: GOLF 4 TDI 110к.с. AHF отказва да запали
Ако пръстена около буталото наистина е блокирал и той, тази грешка ще се появява постоянно. Това което посочваш на снимката е само датчика, който отчита положението на дозатора(quantity adjuster}. Трябва да си сигурен, че нямаш проблем с пръстена или буталото и тогава да търсиш причината в самия дозатор или в датчика.
- omegov
- Мнения: 27
- Регистриран на: Съб 20 юли 2013 8:15
- Автомобил: GOLF 4 TDI
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Русе
Re: GOLF 4 TDI 110к.с. AHF отказва да запали
Убеден съм че пръстена е раздвижен и няма засядане в момента.Доказателството за това е като се даде на контакт и палеца се чува .При заял пръстен вътре в помпата палеца няма да може да мръдне.Интересното е че грешката се появява и изчезва всеки път различно като се даде на контакт.Има я -няма я...При опит да запали обаче задължително я набива!
Има един Sensor номер 0281002179 BOSH който се намира под тръбите за подаване на гориво към инжекторите, светло сив цилиндричен с 2 болта и 2 кабела.Същия за да се извади е нужно май да се извади и самата помпа...Последното ми съмнение е май в него вече.Същия доколкото знам променя ъгъла на палене с от 5 до 20 градуса в зависимост от температурата на охлаждащата течност.Ще ви помоля за още някое мнение по този въпрос.
Има един Sensor номер 0281002179 BOSH който се намира под тръбите за подаване на гориво към инжекторите, светло сив цилиндричен с 2 болта и 2 кабела.Същия за да се извади е нужно май да се извади и самата помпа...Последното ми съмнение е май в него вече.Същия доколкото знам променя ъгъла на палене с от 5 до 20 градуса в зависимост от температурата на охлаждащата течност.Ще ви помоля за още някое мнение по този въпрос.

-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: GOLF 4 TDI 110к.с. AHF отказва да запали
Не ти е проблема в клапана долу, едва ли е заяждало толкова и долу, където влиза "пишката" щом си сигурен, че долу се движи без никакво затруднение трябва да се отвори ел. блока. Скоро имах такъв случай, отваряли чистили и то на такъв мотор, не 1Z, затворили и постоянно набива тая грешка. След почистването и перфектно сглобяване няма проблеми вече. Сложи и двутактово масло в нафтата, сипи и още нафта в резервоара от друга бензиностанция ако има проблем отдолу да се раздвижи.
-
- Мнения: 76
- Регистриран на: Пет 07 сеп 2012 12:42
- Автомобил: Audi
- Двигател: AEL
- Местоположение: Плевен
Re: GOLF 4 TDI 110к.с. AHF отказва да запали
Този пръстен не може току така да заседне и после да си мислиш, че след като си го раздвижил няма да има проблеми занапред. Това вероятно се дължи на нарушена повърхност дали на буталото, дали на самия пръстен или и двете, и без да я разглобиш няма как да си сигурен в състоянието им. Същото се отнася и за самия дозатор. Ако в самото тяло присъстват други частици или ръжда, които могат да окажат влияние на триещите се части, отново без разглобяване няма да минеш.
И както ти каза колегата Зиното, клапана на авансатора отдолу не е причината за тази грешка, но почти винаги пък цедката е задръстена, като едно почистване никога не е излишно. За проба ако имаш можеш да сложиш друг блок и да пробваш, но щом казваш, че първоначално пръстенчето е заяло, то тогава се насочи първо натам.
И както ти каза колегата Зиното, клапана на авансатора отдолу не е причината за тази грешка, но почти винаги пък цедката е задръстена, като едно почистване никога не е излишно. За проба ако имаш можеш да сложиш друг блок и да пробваш, но щом казваш, че първоначално пръстенчето е заяло, то тогава се насочи първо натам.

- omegov
- Мнения: 27
- Регистриран на: Съб 20 юли 2013 8:15
- Автомобил: GOLF 4 TDI
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Русе
Re: GOLF 4 TDI 110к.с. AHF отказва да запали
В предния си пост посочих Sensor номер 0281002179 BOSH.Грешката която набива е свързана със сигурност точно с него.
Същият е с два кабела. При появяване на грешката 17970/P1562 към соленоида има 12V.Ако извадя буксата му грешката става Lower Limit Reached 17971/P1563/.Имал съм епизодични случаи в които се изчиства грешката и лампата на подгрева спира да мига като днес например имах късмета да ми покаже на тестера- Системата е ОК! Веднага замерих към въпросния клапан и нямаше никакво напрежение!!! Компютър?
Същият е с два кабела. При появяване на грешката 17970/P1562 към соленоида има 12V.Ако извадя буксата му грешката става Lower Limit Reached 17971/P1563/.Имал съм епизодични случаи в които се изчиства грешката и лампата на подгрева спира да мига като днес например имах късмета да ми покаже на тестера- Системата е ОК! Веднага замерих към въпросния клапан и нямаше никакво напрежение!!! Компютър?
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: GOLF 4 TDI 110к.с. AHF отказва да запали
То ако пръстена наистина заяде, според мен няма начин да не се потроши нещо когато завъртиш стартера или особенно ако дори за момент припалиш...
Аз не разбрах градски, разглобява ли помпата или не, тая снимка от твоята ГНП ли е, или е примерна от НЕТ-а.
Аз все пак си мисля, че имаш въздух в ГНП и тя не може да "подкачи" гириво (помпата ниско налягане). На почти всяка смяна на горивен филтър си попийвам нафта докато обезвъздуша с уста
. Запаля, форсирам-форсирам и тъкмо си викам готово, пускам газта и мотора гасне...
Аз не разбрах градски, разглобява ли помпата или не, тая снимка от твоята ГНП ли е, или е примерна от НЕТ-а.
Аз все пак си мисля, че имаш въздух в ГНП и тя не може да "подкачи" гириво (помпата ниско налягане). На почти всяка смяна на горивен филтър си попийвам нафта докато обезвъздуша с уста

-
- Мнения: 76
- Регистриран на: Пет 07 сеп 2012 12:42
- Автомобил: Audi
- Двигател: AEL
- Местоположение: Плевен
Re: GOLF 4 TDI 110к.с. AHF отказва да запали
Колега не знам какви замервания точно правиш и как, но буксата за клапана на авансатора е комбинирана с още няколко електрически компонента. Този клапан се проверява по друг начин. Махайки буксата прекъсваш още няколко вериги и винаги ще изписва грешка, която си мислиш, че е свързана с него.
Направи следния опит:
отдели ел.блока от тялото на помпата и при закачена букса провери с ВАГа само на контакт без да палиш дали пак се появява тази грешка и пиши.
Направи следния опит:
отдели ел.блока от тялото на помпата и при закачена букса провери с ВАГа само на контакт без да палиш дали пак се появява тази грешка и пиши.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: GOLF 4 TDI 110к.с. AHF отказва да запали
Ако искаш да си запалиш колата , чети внимателно и изпълнявай, без да философтваш, преди да си разбазикал още нещо.
Поглеждаш си горивният филтър, и ако върху него имаш клапан за обратна нафта , вадиш двата маркуча от клапана и затапваш двата изхода на клапана ( така че филтъра да не може да смучи въздух ) .
РАЗВИВАШ ТРЪБИЧКИТЕ НА ПОНЕ 2 или 3 дюзи. (металните тръбички за високо налягане). Достатъчно е да ги охлабиш на половин-един оборот) .
Сваляш капачката на помпата , за да виждаш положението на датчика. ПРЕДИ ТОВА , ПОНЕЖЕ ВЕЧЕ СИ СВАЛЯЛ ГЛАВАТА НА ПОМПАТА< отвори и се увери, че въпросната пъпка, както ти я наричащ, е влязла в дупката на плунжера ( а не ДО ПЛУНЖЕРА ) . Това най-лесно става, като местиш главата максимално в ляво, вдигаш, поглеждаш плунжера, слагаш, местиш максимално в дясно пак цялата глава, вдигаш и пак поглеждаш дали плунжера я следва (дали се мести и той) . При обратното поставяне, се стремиш да поставиш главата на мястото, на което е била, преди да я вдигнеш.
Сега вече би трябвало да си сигурен, че при въртенето на оста се мести плунжера.
БУТАШ ГЛАВАТА МАКСИМАЛНО В ДЯСНО (обратно на ангренажният ремък) и стягаш долните болтове. Викаш един съсед и почвате да въртите на стартер ( при отворена капачка на помпата и развити тръбички). Ти киризиш отгоре , какво става. Ако ЕЦУ-то спира напрежението към електромагнита, хващаш въпросният палец, и го завърташ на ръка (подаваш механично газ) . Ако имаш клапа за меко гасене на двигателя ( а предполагам, че имаш) я затвори на ръка за да не тормозиш стартера. Като почне да бълва нафта от помпата по земята, трябва да почне да пруска и от тръбичките към дюзите. Завий ги, като оставиш поне една отвита. Пробвай сега да запалиш пак. При бутната докрай електроника в дясно, колата ще вдигне високи обороти, така, че имай готовност да я угасиш от ключа ( дано ти държи клапана за спиране на нафтата
) или за по-сигурно, може да я угасиш, като затвориш клапата за въздух (меко гасене) .
Като споменах клапана за спиране на нафтата ( онзи дето седи на изхода на тръбичките на помпата), ако при въртенето , не почне да изкарва нафта от тръбичките на дюзите (върти поне 3-4 пъти по 5-6 секунди и то едва след като почне да тече нафта от помпата) , то го развиваш с ключ май 22 или 24 беше и му махаш вътре сърцевината дето се мандахерца.
Ако така вече не запалиш колата , затвори капака, закарай я на майстор и никога повече не пипай по нея
След , като запалиш (което ще стане ако спазваш фермана горе ) , отваряш ей тая страница
http://www.forum-auto.com/pole-technique/mecanique-electronique/sujet381015.htm
гледаш картинките и повтаряш, като папагал.
А защо ти набива тази грешка, съм написал ей тук
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=277740&p=2984310&hilit=%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B0+%D0%BD%D0%B0+%D0%BF%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B0%D1%82%D0%B0#p2984310
и тук
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=280610&hilit=quantity+adjuster
и къде ли не , но ти не търсиш

Поглеждаш си горивният филтър, и ако върху него имаш клапан за обратна нафта , вадиш двата маркуча от клапана и затапваш двата изхода на клапана ( така че филтъра да не може да смучи въздух ) .
РАЗВИВАШ ТРЪБИЧКИТЕ НА ПОНЕ 2 или 3 дюзи. (металните тръбички за високо налягане). Достатъчно е да ги охлабиш на половин-един оборот) .
Сваляш капачката на помпата , за да виждаш положението на датчика. ПРЕДИ ТОВА , ПОНЕЖЕ ВЕЧЕ СИ СВАЛЯЛ ГЛАВАТА НА ПОМПАТА< отвори и се увери, че въпросната пъпка, както ти я наричащ, е влязла в дупката на плунжера ( а не ДО ПЛУНЖЕРА ) . Това най-лесно става, като местиш главата максимално в ляво, вдигаш, поглеждаш плунжера, слагаш, местиш максимално в дясно пак цялата глава, вдигаш и пак поглеждаш дали плунжера я следва (дали се мести и той) . При обратното поставяне, се стремиш да поставиш главата на мястото, на което е била, преди да я вдигнеш.
Сега вече би трябвало да си сигурен, че при въртенето на оста се мести плунжера.
БУТАШ ГЛАВАТА МАКСИМАЛНО В ДЯСНО (обратно на ангренажният ремък) и стягаш долните болтове. Викаш един съсед и почвате да въртите на стартер ( при отворена капачка на помпата и развити тръбички). Ти киризиш отгоре , какво става. Ако ЕЦУ-то спира напрежението към електромагнита, хващаш въпросният палец, и го завърташ на ръка (подаваш механично газ) . Ако имаш клапа за меко гасене на двигателя ( а предполагам, че имаш) я затвори на ръка за да не тормозиш стартера. Като почне да бълва нафта от помпата по земята, трябва да почне да пруска и от тръбичките към дюзите. Завий ги, като оставиш поне една отвита. Пробвай сега да запалиш пак. При бутната докрай електроника в дясно, колата ще вдигне високи обороти, така, че имай готовност да я угасиш от ключа ( дано ти държи клапана за спиране на нафтата

Като споменах клапана за спиране на нафтата ( онзи дето седи на изхода на тръбичките на помпата), ако при въртенето , не почне да изкарва нафта от тръбичките на дюзите (върти поне 3-4 пъти по 5-6 секунди и то едва след като почне да тече нафта от помпата) , то го развиваш с ключ май 22 или 24 беше и му махаш вътре сърцевината дето се мандахерца.
Ако така вече не запалиш колата , затвори капака, закарай я на майстор и никога повече не пипай по нея

След , като запалиш (което ще стане ако спазваш фермана горе ) , отваряш ей тая страница
http://www.forum-auto.com/pole-technique/mecanique-electronique/sujet381015.htm
гледаш картинките и повтаряш, като папагал.
А защо ти набива тази грешка, съм написал ей тук
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=277740&p=2984310&hilit=%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B0+%D0%BD%D0%B0+%D0%BF%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B0%D1%82%D0%B0#p2984310
и тук
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=280610&hilit=quantity+adjuster
и къде ли не , но ти не търсиш

- omegov
- Мнения: 27
- Регистриран на: Съб 20 юли 2013 8:15
- Автомобил: GOLF 4 TDI
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Русе
Re: GOLF 4 TDI 110к.с. AHF отказва да запали
Заемам се най-отговорно да изпълня предписанията на колегата след което ще пиша за резултата.