


Пасат Б5 АФН-110к.с чип въпрос за свирене на турбината
-
- Мнения: 146
- Регистриран на: Чет 02 апр 2009 15:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Пасат Б5 АФН-110к.с чип въпрос за свирене на турбината
Колеги изчел съм всичко писано в нашия и другите форуми по въпросната тема.Става дума зя Пасат АФН-110к.с чип от Вrezl.Катализаторът на колата не е махан.Колата свирука от 1100 до 1800-1900обр.при плавно подаване на газ и след отпускане на газта.Това свирукане започна преди около 4-5 месеца в началото на зимата.Преди това турбото на колата без чип и след чипосването почти не се чуваше.В момента колата си върви доволно,турбината работи-дърпа яко,не пуши.Преди 15-20дена когато сменях гумите видях че от предния ляв подкалник липсва парче точно по средата около 4 пръста широко и около 1 педя нагоре точно до средата на интеркулера който се намира зад подкалника.Нямам идея от кога се е откъснало това парче,просто сега при смяната на гумите,когато джантата я нямаше го забелязах.Та въпроса ми е следния.Може ли тази дупка да е зейнала преди 3-4 месеца така да съм карал и някое камъче да е хвръкнало от гумата и да е спукало интеркулера.Има ли вероятност от спукан кулер така да присвирва.И да попитам ако закача колата на ВАГ ще отчете ли ако има пробив в кулера и ако не,как да го тествам за да разбера дали е здрав или е пробит.Купих здрав подкалник от колега,но искам преди да сменя стария(счупения) да измия и проверя кулера и след което да го затварям със здравия подкалник.
- MECHOKA1
- Мнения: 49
- Регистриран на: Сря 06 яну 2010 20:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив , Карлово
Re: Въпрос за свирене на турбината
А случайно да си го чистил ?
- Aprilia
- Мнения: 1300
- Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Торино, Италия
Re: Въпрос за свирене на турбината Пасат АФН-110к.с чип
Закачи я на вагком и виж какъв надув прави, ако не постига исканото налягане сигурно имаш някъде пробив. Може да се е пробил интеркулера, може да имаш цепка по турбопътищата, може някоя скоба на някой турбомаркуч да изпуска и т.н
-
- Мнения: 146
- Регистриран на: Чет 02 апр 2009 15:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Въпрос за свирене на турбината Пасат АФН-110к.с чип
Кое колега да съм чистил,турбината или кулера.Не не съм и двете.Но се съмнявам само от почистване на турбината да спре свиренето ако е от нея,както и предполагам.
-
- Мнения: 402
- Регистриран на: Сря 23 юни 2010 15:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: постоянно...
Re: Въпрос за свирене на турбината Пасат АФН-110к.с чип
Aprilia написа:Закачи я на вагком и виж какъв надув прави, ако не постига исканото налягане сигурно имаш някъде пробив. Може да се е пробил интеркулера, може да имаш цепка по турбопътищата, може някоя скоба на някой турбомаркуч да изпуска и т.н
Туй не е показател, защото тя просто ще прави по големи обороти за да навакса изгубваното налягане

Просвирването ти е от турбото, предполагам като загрее колата трябва да намаля!
- Aprilia
- Мнения: 1300
- Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Торино, Италия
Re: Въпрос за свирене на турбината Пасат АФН-110к.с чип
Jivko7777 написа:Aprilia написа:Закачи я на вагком и виж какъв надув прави, ако не постига исканото налягане сигурно имаш някъде пробив. Може да се е пробил интеркулера, може да имаш цепка по турбопътищата, може някоя скоба на някой турбомаркуч да изпуска и т.н
Туй не е показател, защото тя просто ще прави по големи обороти за да навакса изгубваното налягане![]()
Просвирването ти е от турбото, предполагам като загрее колата трябва да намаля!
Ако пропуска е голям не може да навакса и поради разликата искано и постигнато компа я вкарва в авариен режим

- Stivi
- Мнения: 8372
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Въпрос за свирене на турбината Пасат АФН-110к.с чип
Просто се е появил пробив по изпускателната система /виж първо меката връзка/ и затова е почнала да ти свирука,ако беше нещо по турбопътищата щеше да го усетиш на вървенето а и тогава свиренето е доста по-екстремно и не спира при 1800 об/мин
А парчето от подкалника го разгледай внимателно дали се е откъснало или просто гумата го е изтрила при леви завой,то си личи по ръбовете ако е от гумата. Моето е по същия начин с липсващо парче откакто съм я купил и така и не го направих но се е получило от каране според мен с по-широки гуми които при завой са търкали подкалника ! И за бога изтърбуши тоя катализатор щом си сигурен че някой преди теб не го е направил понеже тои преди стотици хиляди километри е предал бого дух и сега само ти тормози колата 


- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Въпрос за свирене на турбината Пасат АФН-110к.с чип
ако беше спукан иntercooler-a ще ше да пуши от зад ,защото дебитомера прави единиците и компютъра пуска милиграмите ,а реално няма налягане в смукателя ,защото ще го губи от intercooler-a. Един колега те попита дали има разлика в свиренето от студен мотор и загрял .... ,а също така може да е и от меката връзка както споделиха по горе



-
- Мнения: 146
- Регистриран на: Чет 02 апр 2009 15:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Въпрос за свирене на турбината Пасат АФН-110к.с чип
Първо да отговоря на колегата.Подкалника се е протрил очевидно от гумата,защото ясно си личи че парчето не е отчупено от удар от камък,а стои като прежулено и поизпилено(изтъняло)точно преди дупката,въпреки че зимата карам с по тънки гуми-195/65/15.Явно някои от рапидките и щипките които държат подкалника прибран към купето са изпаднали и подкалника е излязъл по навън и се е трил в гумата.На втория колега попитал конкретно за свиренето-да колега точно както си го написал.Когато колата е студена се чува доста по ясно,силно и отчетливо.Когато автомобила позагрее над 60-70градуса присвирването е значително по слабо и се чува само при отворен прозорец.Заради точно това свирукане което по думите на колеги от форума получаващо се при отстранен катализатор не предприемах въпросната интервенция "махане на катализатор".Не знам защо това свирене малко ме дразни.Можеби е въпрос на навик и явно ще трябва да свиквам занапред с него.Но щом ще ми свири така постоянно занапред,скоро отивам да ми махнат катализатора.
Re: Въпрос за свирене на турбината Пасат АФН-110к.с чип
Хич не е добре да чуваш свиренето при затворен прозорец 
А махнат ли ти катализатора силата на свирене се умножава x 2

А махнат ли ти катализатора силата на свирене се умножава x 2

- Stivi
- Мнения: 8372
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Въпрос за свирене на турбината Пасат АФН-110к.с чип
valter1968 написа:Но щом ще ми свири така постоянно занапред,скоро отивам да ми махнат катализатора.
Както ти е казал Даскала след махането на катализатора свиренето се усилва . 100% имаш дупка по изпускателната система както ти казах и само ако я запушиш няма да свири отпред а само от ауспуха !
-
- Мнения: 146
- Регистриран на: Чет 02 апр 2009 15:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Въпрос за свирене на турбината Пасат АФН-110к.с чип
Мерси за мненията.Ще се качва на ВАГа няма как.
- Bucata
- Мнения: 96
- Регистриран на: Нед 06 дек 2009 13:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен, Варна
Re: Въпрос за свирене на турбината Пасат АФН-110к.с чип
Колега, аз имах малка пукнатина на кулера (не на алуминия, а на пластмасата, там където са ушичките за закрепяне). Колата свиреше все едно ще литне
След като залепих пукнатината, колата утихна и не се чуваше в купето 


- Achiles
- Мнения: 5
- Регистриран на: Пон 26 авг 2013 15:58
- Автомобил: Passat b5.5 TDI 131hp
- Двигател: 2001
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Въпрос за свирене на турбината Пасат АФН-110к.с чип
Да се включа и аз в темата, но да кажа първо че не разбирам много от мотори! Автомобила е Passat b5.5 TDI 131 к.с. сдобих се с него преди месец и по думите на продавача турбината е чистена.
Турбината вие и при мен, а по меката връзка има видимо разкъсване на наплетката. Не се забелязва пушене от там, поне не постоянно но аз съм гледал само на свободен ход без форсиране. Наскоро сменях филтри и масло, "майстора" не спомена да има нещо притеснително може да не е забелязал разкъсването. Но като махна корите видяхме че е омаслено около капачката (поръчах нова и я смених), незнам дали има връзка това с турбината но си мисля да не прави някакво налягане. В темата се включвам защото рових на кл. думи за виене на турбина.
Колата не пуши от аспуха и си дърпа нормално. Въпроса ми е:
Да сменям ли тази мека връзка? Има ли нещо притеснително в това че е разкъсана наплетката ?
Ако ДА, така и така ще се разглабя - препоръчвате ли да сменя още нещо профилактично?
Благодаря предварително !
Турбината вие и при мен, а по меката връзка има видимо разкъсване на наплетката. Не се забелязва пушене от там, поне не постоянно но аз съм гледал само на свободен ход без форсиране. Наскоро сменях филтри и масло, "майстора" не спомена да има нещо притеснително може да не е забелязал разкъсването. Но като махна корите видяхме че е омаслено около капачката (поръчах нова и я смених), незнам дали има връзка това с турбината но си мисля да не прави някакво налягане. В темата се включвам защото рових на кл. думи за виене на турбина.
Колата не пуши от аспуха и си дърпа нормално. Въпроса ми е:
Да сменям ли тази мека връзка? Има ли нещо притеснително в това че е разкъсана наплетката ?
Ако ДА, така и така ще се разглабя - препоръчвате ли да сменя още нещо профилактично?
Благодаря предварително !
- bangobango
- Мнения: 442
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
Re: Пасат АФН-110к.с чип въпрос за свирене на турбината
Ако ти кажа, че моя АФН (Б5) го карам вече 5 години и турбото ми си свиреше от самото начало, даже с времето се усили свиренето. Вървенето си е шестица, горенето също, турбото съм го чистил, кулера съм чистил, вакумите съм сменил, Н75 е сменен, всички тръби за високо налягане са проверени и нямат пробиви........а турбото си свири та се къса. И така вече 60 хиляди километра. С чип съм при това от Брезел по комп. налягането заковава на 2150 милибара. За мен няма нищо притеснително в свиренето, даже ме кефи адски много. Хубаво е да различаваш свирукането (като свирене с уста) от съскането. Съскането е пробелм, но то се различава осезаемо и фъщи като самолет като я настъпваш.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта