Eдин ден колата изгуби мощност и взе здраво да пуши. Отидох в
Юнитрейд и се оказа че се е счупила скоба на маркуч към турбото.
Това се оправи но след диагностика ми казаха следното.
Турбото вдига свръхналягане и трябва да се прегледа и евентуално почисти или ремонтира. (Колата в момента си върви , проблем е ако на висока скорост компютъра вземе да изключи турбината - а това мога да го пробвам само извън града)
Дотук добре, само че турбината я сменях преди 4 месеца с рециклирана от RealTurbo и даже още е в гаранция. Въпросите ми са няколко :
1. Възможно ли е да се замърси турбината толкова бързо (минал съм около 5000 км от смяната) и ако да - от какво може да се получи това ?
2. Тази повреда може ли да мине за гаранционна ?
Забележка :
Четох тук - коментара на "20vTurbo" за подобен проблем , при който проблема може да идва от дебитомера. При мен дебитомера не е оригиналния , а за следващия мотор(130 коня ) - възможно ли е да е от това.
проблем с турбо на B5 1.9 TDI AFN 1998 г.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: проблем с турбо на B5 1.9 TDI AFN 1998 г.
ico6304 написа:Турбото вдига свръхналягане и трябва да се прегледа и евентуално почисти или ремонтира.
колега да не е "чипосана" колата? това свръхналягане мяза на чип малце...
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Ми няма нужда да ти е чипосана колата да ти прави такива неща.Може от това ,че си с дебитомер за 130 магарета да ти подава лажлив сигнал кам компа.
P.S.За турбината някой беше писал че е рециклирал и след 500 км. е станала на сол.Изобщо не знам за какъв дявол си подлагате нови турбини на сглобявания и разглобявания/тва се прави в краен случеи/.Специално за твоита кола турбината има един проблем с замърсяването на механизма на променливата геометря,но той се оправя с почистване или раздвижване.
P.S.За турбината някой беше писал че е рециклирал и след 500 км. е станала на сол.Изобщо не знам за какъв дявол си подлагате нови турбини на сглобявания и разглобявания/тва се прави в краен случеи/.Специално за твоита кола турбината има един проблем с замърсяването на механизма на променливата геометря,но той се оправя с почистване или раздвижване.
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
не е от дебиметъра,и аз съм с за 130коня.сега сериозно как ти измериха налягането на турбото и видя ли????на мен ми прили4а пове4е на врътка,имаш 3дат4ика за компресията на турбото,като един от тях да подаде тревога и компа спира нафтата.така 4е не се притесняваи за турбото и си свиркаи(с турбото нямаш проблеми)
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
ако има напукано марку4е или ебаващ се клапан на турбото, колата няма да вървиSpunky написа:провери си или направо си смени всички маркучета дето са по управлението на турбината. Може да има изтичане на въздух и да не може да превключи VNT-то и затова набива свръхналягане. Щом турбината е сменена неможе да се получава от нея.
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- stanimir
- Мнения: 488
- Регистриран на: Чет 11 май 2006 8:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
ico6304 написа:Не знам - може би - защото един майстор ми каза че колата не върви като за 110 коня, а за доста повече.
Ако наистина е чипосана - това свръхналяхане какви проблеми може да сьздаде ..
по твоя въпрос, тъй като днес бях отново в Юнитрейд, там ракриха нещо НОВО за мен. Молята кола била чипосана (по документи е 90 кс, а по "салон"-каквото и да значи това, 110 к.с).Разбрали го като нещо замервали харча или аз не знам как,но техникът ми рече, че е минимум 140+ к.с., и вика-що не си ми казал до сега?!Аз му викам,бе човек,отде да знам,аз не я усещам като 140кс, па турско да е...Не че съм се возил толкова много, но на една шкода нова, 2 000 кубика(верно,мойта е 1.9) ТДИ, ми тя е 150 к.с и летеше като самолет,дето има една приказка.
та,понеже имаха забележки и за мойто турбо, начи внимавай от чиповете да не ни идват проблемите,че я втасахме тогава.......
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- Brezel
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Годеч / Берлин
- Контакти:
Аз ли не разбрах или колата ти е 90 коня на майсторът казал че е над 140 коня заради чипа
Ебати чипа требва да е да дига тия 50 коня.....а и ако наистина са правени опитие за "свръхчип" колата да се е счупила много много по бързо. Ако обаче колата ти е била наистина 110 коня с чип е съвсем нормално. Смешното е обаче че при който и да е майстор да отидеш и като кажеш че има чип и за тех винаги това е проблема и шпчват да говорят глупости.
Не ме разбирай погрешно...не казвам че неможе да е от чипа...всеки знае че колата може да се счупи от КОФТИчип обаче когато един "майстор" каже че чипа е виновен вземи го питай "Как точно чипа вреди на колата?" и ще видиш как веднага почва да мърмори и да отклонява въпроса
А и както се казва ....то може да се провери дали е чипосана или не е 

Не ме разбирай погрешно...не казвам че неможе да е от чипа...всеки знае че колата може да се счупи от КОФТИчип обаче когато един "майстор" каже че чипа е виновен вземи го питай "Как точно чипа вреди на колата?" и ще видиш как веднага почва да мърмори и да отклонява въпроса

