проблем с турбо на B5 1.9 TDI AFN 1998 г.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
ico6304
Мнения: 25
Регистриран на: Пет 27 окт 2006 9:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

проблем с турбо на B5 1.9 TDI AFN 1998 г.

Мнениеот ico6304 » Вто 28 ное 2006 15:58


Eдин ден колата изгуби мощност и взе здраво да пуши. Отидох в
Юнитрейд и се оказа че се е счупила скоба на маркуч към турбото.
Това се оправи но след диагностика ми казаха следното.
Турбото вдига свръхналягане и трябва да се прегледа и евентуално почисти или ремонтира. (Колата в момента си върви , проблем е ако на висока скорост компютъра вземе да изключи турбината - а това мога да го пробвам само извън града)
Дотук добре, само че турбината я сменях преди 4 месеца с рециклирана от RealTurbo и даже още е в гаранция. Въпросите ми са няколко :
1. Възможно ли е да се замърси турбината толкова бързо (минал съм около 5000 км от смяната) и ако да - от какво може да се получи това ?
2. Тази повреда може ли да мине за гаранционна ?

Забележка :
Четох тук - коментара на "20vTurbo" за подобен проблем , при който проблема може да идва от дебитомера. При мен дебитомера не е оригиналния , а за следващия мотор(130 коня ) - възможно ли е да е от това.




Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: проблем с турбо на B5 1.9 TDI AFN 1998 г.

Мнениеот vaskoto1 » Вто 28 ное 2006 16:52


ico6304 написа:Турбото вдига свръхналягане и трябва да се прегледа и евентуално почисти или ремонтира.

колега да не е "чипосана" колата? това свръхналягане мяза на чип малце...


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ventoman » Вто 28 ное 2006 17:02


На мен ми аз или на натегната турбина ако налягането е в ниските обороти , или да е направено нещо като при мен за да въви повече , ама ми пиши на лично да ти кажа каво да погледнеш :lol:


Потребителски аватар
ico6304
Мнения: 25
Регистриран на: Пет 27 окт 2006 9:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ico6304 » Вто 28 ное 2006 17:06


Не знам - може би - защото един майстор ми каза че колата не върви като за 110 коня, а за доста повече.
Ако наистина е чипосана - това свръхналяхане какви проблеми може да сьздаде ..


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 28 ное 2006 18:32


Ми няма нужда да ти е чипосана колата да ти прави такива неща.Може от това ,че си с дебитомер за 130 магарета да ти подава лажлив сигнал кам компа.
P.S.За турбината някой беше писал че е рециклирал и след 500 км. е станала на сол.Изобщо не знам за какъв дявол си подлагате нови турбини на сглобявания и разглобявания/тва се прави в краен случеи/.Специално за твоита кола турбината има един проблем с замърсяването на механизма на променливата геометря,но той се оправя с почистване или раздвижване.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Вто 28 ное 2006 22:53


не е от дебиметъра,и аз съм с за 130коня.сега сериозно как ти измериха налягането на турбото и видя ли????на мен ми прили4а пове4е на врътка,имаш 3дат4ика за компресията на турбото,като един от тях да подаде тревога и компа спира нафтата.така 4е не се притесняваи за турбото и си свиркаи(с турбото нямаш проблеми)


Потребителски аватар
Spunky
Мнения: 478
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 22:21
Автомобил: CC
Двигател:
Местоположение: NY

Мнениеот Spunky » Сря 29 ное 2006 3:08


провери си или направо си смени всички маркучета дето са по управлението на турбината. Може да има изтичане на въздух и да не може да превключи VNT-то и затова набива свръхналягане. Щом турбината е сменена неможе да се получава от нея.


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Сря 29 ное 2006 8:49


виж клапан N75 - и най добре виж кой номер грешка дава


Потребителски аватар
ico6304
Мнения: 25
Регистриран на: Пет 27 окт 2006 9:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ico6304 » Сря 29 ное 2006 11:08


Благодаря за отговорите на всички.
Може ли препоръчате някой сервиз(маистор) дето може да ми направи точната диагностика , различен от СуперДизел и Юнитреид.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 29 ное 2006 16:48


Потърси в форума адреса на дизелджията в бакърената


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Сря 29 ное 2006 18:58


Spunky написа:провери си или направо си смени всички маркучета дето са по управлението на турбината. Може да има изтичане на въздух и да не може да превключи VNT-то и затова набива свръхналягане. Щом турбината е сменена неможе да се получава от нея.
ако има напукано марку4е или ебаващ се клапан на турбото, колата няма да върви


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Чет 30 ное 2006 8:45


наскоро имахме такъв проблем с на брат ми пасата.
Имам vag-com и правя диагностики, ако искаш и центровката ще ти погледна, щото това е страхотно значение.


Потребителски аватар
stanimir
Мнения: 488
Регистриран на: Чет 11 май 2006 8:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот stanimir » Чет 30 ное 2006 14:40


ico6304 написа:Не знам - може би - защото един майстор ми каза че колата не върви като за 110 коня, а за доста повече.
Ако наистина е чипосана - това свръхналяхане какви проблеми може да сьздаде ..

по твоя въпрос, тъй като днес бях отново в Юнитрейд, там ракриха нещо НОВО за мен. Молята кола била чипосана (по документи е 90 кс, а по "салон"-каквото и да значи това, 110 к.с).Разбрали го като нещо замервали харча или аз не знам как,но техникът ми рече, че е минимум 140+ к.с., и вика-що не си ми казал до сега?!Аз му викам,бе човек,отде да знам,аз не я усещам като 140кс, па турско да е...Не че съм се возил толкова много, но на една шкода нова, 2 000 кубика(верно,мойта е 1.9) ТДИ, ми тя е 150 к.с и летеше като самолет,дето има една приказка.
та,понеже имаха забележки и за мойто турбо, начи внимавай от чиповете да не ни идват проблемите,че я втасахме тогава.......


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 30 ное 2006 14:45


ОФФ-внимавай с диагностиките в Юнитрейд защото съм чувал доста лоши неща.Ако си решил да ходиш в фирмен сервиз ти препоръчвам Супердизел.Принципно обаче най-добре си е при дизелджията в Бакърената :lol:


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Чет 30 ное 2006 14:52


Аз ли не разбрах или колата ти е 90 коня на майсторът казал че е над 140 коня заради чипа :lol: Ебати чипа требва да е да дига тия 50 коня.....а и ако наистина са правени опитие за "свръхчип" колата да се е счупила много много по бързо. Ако обаче колата ти е била наистина 110 коня с чип е съвсем нормално. Смешното е обаче че при който и да е майстор да отидеш и като кажеш че има чип и за тех винаги това е проблема и шпчват да говорят глупости.

Не ме разбирай погрешно...не казвам че неможе да е от чипа...всеки знае че колата може да се счупи от КОФТИчип обаче когато един "майстор" каже че чипа е виновен вземи го питай "Как точно чипа вреди на колата?" и ще видиш как веднага почва да мърмори и да отклонява въпроса :lol: А и както се казва ....то може да се провери дали е чипосана или не е :idea:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: eddyman, goppa и 80 госта