колата ми е Пасат 6 2.0 ТДИ 140 к.с. 4motion, моята глава е от проблемните v130 за съжаление разбрах за това, чак след като я купих преди няколко месеца.Започна да губи антифриз (всеки пробег от 400 км загубата е различна в завизимост от това колко я натискам/юркам) - средно около 350мг. на 1000 км. Почнах от най-евтините предположения, като минах през надуване на охладителната система на колата (не са радиатор, разшир. казанче. капачка ..т.н.), смених фланеца (от който сълзеше малко), изолиране на ЕГР охладителя и се спрях преди отварянето на главата. Никакви други симптоми нямам освен загубата на антифриз, не надува маркучите, нама изгорели газове в разширителния съд, няма пушене през ауспуха, няма проблеми с вървенето. Единственото ново е, че от месец започна да ми свири турбото от 1800 оборота нагоре (то е сменяно и още е в гаранция), но от фирмения сервиз ми казаха, че това не трябва да ме притеснява и не е достатъчно основателна причина за да ми ремонтират или сменят турбото.
Затова и искам да се посъветвам с вас за това какво ме очаква, вече го направих в друг форум, където темата беше за спукани глави на мотора, който имам - 2.0 ТДИ. Повечето мнения бяха, че ремонта е абсолютно належащ.
Та питах предишния собсвеник, дали е забелязал, че му губи антифириз, на което той ми отговори, че от 2 години е така или вече около 90 000км (колата е на 6 години). Аз я карам вече 4 хил. километра, належащо ли е да се отвори главата и да се прецени дали може да се завари, смени с друга и т.н? Тоест какво би станало, ако продължа да си карам и продължа да губя антифриз през изпускателния к. директно в ауспуха ? Колата е издържала 90 000 км, с този проблмем. Предишния собственик ми го каза, а сервизната книжка го доказа със смяната на фланец, ЕГР, капачка на разш. съд, в рамките на 2 години назад. Това показва, че продавача не лъже. Пък и за кво да лъже като вече се е отървал от пасатора. От Порше ми казаха (колата е подържана там), че може спокойно да си я карам и така. Били микропукнатини, които се затварят като загрее колата и че антифириза се изпарява през ауспуха. Като ако не се появи нова пукнатина, тази не била фатална. За момента за 2 години и 90 000км.те са прави. Знам че, малко се получава хвърляне на боб, кога ще се напълни буталото с антифириз и няма да запали, но при положение, че нямам никаква друга симптоматика и колата си върви трябва ли наистина да и отвовя главата и да се вкарам ли във филма с двата крака.
Благодаря ви за отоговорите предварително.
