Здравейте. От известно време, веднага след потегляне ми светва лампата за ръчна на таблото. Ръчната е върната, ботончето което натиска самата ръчна е изправно и работи. Течността в казанчето не е намаляла. Пробвах да размърдам бронята на жилото в близост до задната гума и няколко пъти лампата изгасваше. Да добавя отдавна ми свети лампата за АБС. Чудя се дали ще трябва да сменя жилото и ще трябва ли да свалям барабаните, защото ако ще трябва най -вероятно ще трябва да сменя и лагери/защото старите едва ле ще карат след това/. До сега не съм сменял жило и не знам и като цифра какво ще излезе.
Дали изобщо проблема е в жилото?



Голф 3 1.9тди 90кс.- ръчната светва веднага след потегляне
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Голф 3 1.9тди 90кс.- ръчната светва веднага след потегля
Прецакан датчик на някое колело и по точно на най малко 2 колела.Вероятна причина е също скъсване на кабел или лоша връзка.Точно преди месец го оправих абсолютно същия проблем,скъсани кабели на двата предни датчика-започни от тях и обърни внимание дали са здрави гумените държачи които държат кабелите,ако не са здрави кабела от вибрации и осукване се къса.Лампата на абс светва ако има проблем със абс и/или ако проблема е само със едно колело.Когато проблема е с две и повече колела светва и лампата на ръчната.За по лесно можеш да закачиш на ваг да видиш точно кои колела са проблемни,но принципно предните са слабата точка.
- bate
- Мнения: 58
- Регистриран на: Пон 13 сеп 2010 19:17
- Автомобил: Бора 20 115
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Голф 3 1.9тди 90кс.- ръчната светва веднага след потегля
Предните ги ги проверявах защото знам къде са и как се маха буксата от тях. Не знам обаче задните къде се намират. Трябва ли да свалям барабаните за да ги почистя или сменя. Днес забелязах също, че след като дръпна ръчната, след това я сваля напрежението в бронята на жилото, което хващам до задната гума.
Може ли да лампата на ръчната да светва от датчик за АБС, защото жилото на ръчната запъва и стои под напрежение/да отбележа, че колелата не загряват/?
Може ли да лампата на ръчната да светва от датчик за АБС, защото жилото на ръчната запъва и стои под напрежение/да отбележа, че колелата не загряват/?
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Голф 3 1.9тди 90кс.- ръчната светва веднага след потегля
Не датчика се очита оборотите посредством една метална гривна така да се каже вътре в барабана.Когато при натискане на спирачките колелото блокира то датчика не отчита импулси(обороти)и контролера на абс отпуска леко налягането в системата на това колело докато се завърти пак,след това пак увеличава налягането докато блокира и отново отпуска и те така.При скъсан кабел или дефектен датчик няма импулси постъпващи към контролера и лампата светва.Ръчната не би влияла по никакъв начин електрически на каквото и да било.Виж закачи на ваг ком и ще видиш точната грешка която дава,тя ще ти даде насока къде да търсиш,и ще спести много време.