Seat Leon 2.0TDI 16V 2008 год. 140кс. - омасляване

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
mokata7
Мнения: 36
Регистриран на: Съб 28 апр 2012 8:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bulgaria, Troyan

Seat Leon 2.0TDI 16V 2008 год. 140кс. - омасляване

Мнениеот mokata7 » Чет 19 сеп 2013 17:41


Здравейте колеги ,имам по-скоро претиснение и слава бого за сега нямам проблем , затова и заглавието на темата не е кокретизирано .Накратко за случея -при поредната смяна на маслото забелязах леко омасляване на скобите на тръбопровода които излиза от турбото и влиза в радиатора.Въпроса ми е от къде може да е то и би ли довело до някакъв проблем.Автомобила се кара с масло CASTROL 5W30 EDGE Long Life III Professional.
Колата си върви нормално ,нама странични шумове по двигателя ,турбото си издава характерния "свистящ" звук.При предната смяна също бях забълязал от въпросното съединение леко умасляване и така си минах 15000километра, но възможно ли е това да е предщественик на някакъв проблем и дали би могъл да се избегне.За уточнение, ако има значение автомобила се кара нормална 130-150км/h като при последното пътуване до морето си позволих да карам 180-200 постояна скорост/казвам го за уточннение, ако има значение тъй като смяната на маслото се извърши непосредствено след пътуването/.Още едно уточнение ,автомобила не гори масло и не губи антифриз .Пробега му е реален -116000 км.
Блогодаря ви предварително!




vladini
Мнения: 178
Регистриран на: Пон 26 сеп 2011 9:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: SEAT LEON 2.0TDI 16V 2008 год. 140кс.

Мнениеот vladini » Чет 19 сеп 2013 18:02


Рано е за притеснение, Колега. :th_up
Въпросното омасляване, ще се увеличава с километрите.Някъде, бях чел за турбините като консуматив, километри след 150к са на късмет с нея, препоръчва се подмяна.
Кво да правиш, моято я смених на 180к км.


IRRITATING
Мнения: 2102
Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София

Re: SEAT LEON 2.0TDI 16V 2008 год. 140кс.

Мнениеот IRRITATING » Чет 19 сеп 2013 18:42


Всичките ТДИ-та са така Няма повод за притеснение


Потребителски аватар
petiaivanova12
Мнения: 162
Регистриран на: Пет 21 авг 2009 12:17
Автомобил: SEAT ALTEA XL 2.0TDI
Двигател: BKD 2008
Местоположение: sofia

Re: SEAT LEON 2.0TDI 16V 2008 год. 140кс.

Мнениеот petiaivanova12 » Чет 19 сеп 2013 18:47


Карам АЛТЕА ХЛ,още от 30000км(първата смяна на масло след гаранцията)където можех да си погледна автомобила отдолу имаше абсолютно същото омасляване.Вече съм на 70000км и си е така.Казаха ми че е хубаво да се свали кулера и всички маркучи и да се измият с обезмаслител и много вода.Хубаво е да си почистваш турбото през 50000км. :beer


mokata7
Мнения: 36
Регистриран на: Съб 28 апр 2012 8:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bulgaria, Troyan

Re: SEAT LEON 2.0TDI 16V 2008 год. 140кс.

Мнениеот mokata7 » Чет 19 сеп 2013 21:14


Блогодаря за светкавичната реакция и отговорите на колегите .Както винаги тук колегите са на висотта.И аз бях сигурен ,че не е нещо сериозно, а също и приятели ме увериха, че това било нормално за тди-та.Но исках да се консултирам и с съфорумците, тъй като смятам ,че тук има много грамотни и компетентни хора.
Специални благодарности и на колешката с Алтеята и ако може да ми кажеш с същия двигател ли си и ти, и дали след почистването на турбото и кулера имаше пак умасляване-колко ти струваше това и какво време като операция отне това. Не е ли много често да се почиства турбото на 50000км.Има ли смисъл от тази процедура, ако нищо не се е подобрило, педат съм на всичко, но смятам че не е хубаво да се пипат много неща които си работят нормално.


Потребителски аватар
blade84
Мнения: 694
Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
Автомобил: Vento
Двигател: AAZ
Местоположение: Lom

Re: SEAT LEON 2.0TDI 16V 2008 год. 140кс.

Мнениеот blade84 » Чет 19 сеп 2013 21:28


Ако караш често извънградско с тия скорости дето си написал няма за какво да се притесняваш за геометрията на турбото тя се чисти сама от големите темп. Иначе е хубаво на тия км 50к да си чистиш ЕГР а и оная гадната клапа до него, че се там се натрупват маслени пари и с пушека от ЕГР се обраува някаква смес и от нея клапата отива а е бая скъпа.
П.С. Нали знаеш че на 120к си на обслужване на ремъци и т.н.


Потребителски аватар
petiaivanova12
Мнения: 162
Регистриран на: Пет 21 авг 2009 12:17
Автомобил: SEAT ALTEA XL 2.0TDI
Двигател: BKD 2008
Местоположение: sofia

Re: SEAT LEON 2.0TDI 16V 2008 год. 140кс.

Мнениеот petiaivanova12 » Пет 20 сеп 2013 4:56


Със същия двигател съм+dsg.Цялата манипулация я правих с един приятел,има сервизче.Не знам колко струва.Никнейма е на жена ми. :beer


mokata7
Мнения: 36
Регистриран на: Съб 28 апр 2012 8:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bulgaria, Troyan

Re: SEAT LEON 2.0TDI 16V 2008 год. 140кс.

Мнениеот mokata7 » Пет 20 сеп 2013 8:22


Здравейте винаги съм казвал, че в диалога се ражда истината и особенно на подобни места. Смятам, че и ползите не са малко.Що се касае за мен конкретно, автомобила ми е втори в семейството и се кара изключително и само извънградско по споменатия начин.Затова и никога не съм имал проблем с задръстен катализатор .Що се касае за почистването на ЕГР и тази клапа възможно ли е да се почисти сам ,ако не е толкова сложно. /Инжинер съм по професия и смело мога да кажа, че до майстор не съм прибягвал за кавото и да е било по автомобила си и в къщи / Блогодаря на колегата с подсещането за ремаците ,но това вече го свърших/на 1000000 км-предпочита да изпреварвам нещата за да действам на сигорно, поради тази причина пуснах и тази тема/Ще бъда благодарен на някои които е правил процедурата с почистването на ЕГР и клапата ,ако може да ме упъти по подробно как се прави или да ме упъти към някои които е в час и не открива топлата вода/но предпочитам, ако може да си свърша сам работата за да съм сигурен какво е направено, а не да си дам парите и да ми кажат че е свършено а то да не е пипано - мои приятели си изпатиха много по този начин- да не забравяме, че все пак живеем в България и стремежа на" Майсторите" за бързо забогатяване е огромен/
Блогодаря още въднъж на всички и чакам напътствания и препоръки, ако е възможно по споменатата процедура.


Потребителски аватар
blade84
Мнения: 694
Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
Автомобил: Vento
Двигател: AAZ
Местоположение: Lom

Re: SEAT LEON 2.0TDI 16V 2008 год. 140кс.

Мнениеот blade84 » Пет 20 сеп 2013 21:49


Трябва да се поразровиш за снимки някъде виждах, може и в шкода форума да е. Ама иначе колектора ти е отпред не като на 1.9 отзад и не е трудна процедурата, за моторчето не знам само за какво трябва да се внимава там има електроника.


mokata7
Мнения: 36
Регистриран на: Съб 28 апр 2012 8:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bulgaria, Troyan

Re: Seat Leon 2.0TDI 16V 2008 год. 140кс. - омасляване

Мнениеот mokata7 » Съб 21 сеп 2013 16:33


Здравейте ,това ли е въпросния ЕГР клапан ,като гледам не е голяма философия ,но трябва ли да се внимава за нещо по конкретно.(Вижте прикачения W-файл)
EGR klapan.docx
ЕГР клапан
(132.32 KиБ) Свален 213 пъти


Потребителски аватар
blade84
Мнения: 694
Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
Автомобил: Vento
Двигател: AAZ
Местоположение: Lom

Re: Seat Leon 2.0TDI 16V 2008 год. 140кс. - омасляване

Мнениеот blade84 » Съб 21 сеп 2013 16:47


Да първото дето влиза тръбата на изгорелите газове е ЕГР а под него веднага е тая клапа за мекото гасене на мотора.


mokata7
Мнения: 36
Регистриран на: Съб 28 апр 2012 8:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bulgaria, Troyan

Re: Seat Leon 2.0TDI 16V 2008 год. 140кс. - омасляване

Мнениеот mokata7 » Нед 20 окт 2013 23:02


Блогодаря на всички колеги взели участие в темата и големи извинения за забавянето от моя страна.Подкрепям искането от страна на "администраторите" на форума за описване на решението на проблемите с цел да си бъдем максимално полезни.Просто бях много ангажиран и не можах да предприема извършването на определените действия, свързани с опитите за отстраняването на така споменатото омасляване -доколко разбирам това е нещо нормално за ТДИ. А ето и описание на мерките, които взех с цел да отстрана въпросното омасляване или с две думи какво свърших. Извърших почистване на така наречения EGR и смукателния колектор.Моето мнение е че за автомобил на 120000км. нещата не бяха въобще толкова зле/сравнениета са ми направени на база снимковия материал на колеги правели въпросната процедура /Ако можа да опиша нещата с думи, имаше наслоявания не повече от 2 мм по смукателния колектор а EGR си работеше нормално и клапата си затваряше .След въпросното почистване нещата бяха като нови/съжалявам, че нямам снимков материал, но нямаше кои да снима/.След сглобяването това което според мен имаше като ефект е че автомобила на студено работеше като че ли малко по меко .Това което според мен е твърде излишно, е че ми се вижда пракалено да се извършват споменатите процедури на 50000км./по мое му на 1000000 е препоръчително./За тези които не са следили темата или са забравили напомням, че автомобила се кара само извенградско, което може да е оказало значение в случея.
Това е от мен и изкренни пожелания за много безавариини километри на всички съфорумци.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта