Братлета, да споделя и аз как си реших проблема с пушеците, значи сутрин като запалех колата отзад ставаше някакъв ад, независимо дали е +30 или -5 градуса, колата пушеше синьо-сив пушек от ауспуха и имаше много тежка и лютива миризма на неизгоряла нафта...
Пушека изчезва след около 5 минути на запалването, но лютивината си я имаше, като спра някъде и оставя колата се чуваше как ЕГР-а отваря и дори напълно загрял двигателя изкарваше лек дим, но миризмата беше много тежка...
Смених си подгревните свещи защото имах 3 изгорели, почна да възпламенява по-добре в студеното...
Реших да затапя ЕГР-а защото имах съмнения че при настъпване на газта не затваря и свежия въздух отиваше в аспуха... Паля сутринта колата студена и Ооо чудо, вече няма пушеци и претрисания и я няма характерната лютива миризма на неизгоряла нафта...
Близо от един месец насам, няма пушеци рано сутрин, само при възпламеняването на цилиндрите избълва син дим от аспуха и това е...
Бях готов да сменям О-пръстени на дюзи, даже бях закупил всичко необходимо за ремонта, остана ми само динамометричен ключ да си взема, но засега ремонта се отлага за по-нататък...
Така че не е лошо, който ще сменя О-пръстени на дюзи, първо да си затапи ЕГР-а и да си провери свещите...
Весело изкарване на празниците на всички колеги
Passat B5.5 1.9 TDI AVF 131 к.с. син пушек
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: пасат B 5,5 AVF син пушек
По какъв начин точно затапи ЕГР и сега за колко време ти изпушва при студен старт? А иначе и на тебе весели празници и добре, че споделяш патилата си, за да е от полза на останалите.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: пасат B 5,5 AVF син пушек
lz2aii написа:По какъв начин точно затапи ЕГР и сега за колко време ти изпушва при студен старт? А иначе и на тебе весели празници и добре, че споделяш патилата си, за да е от полза на останалите.
ЕГР-а е затапен с ламаринка 2мм. и две гарнитурки от клингирит, извадих двата вакума и забих по-едно болтче в маркучетата за вакума, вакумите и от към ЕГР-а съм ги затапил(не знам дали трябва но съм ги затапил), имаше нагар и в колектора, но ще го свалям напролет като се стопли времето...
При студен старт изпушва точно в момента в който "взривят" цилиндрите, едно малко кълбо син пушек и това е
Засега съм доволен, колата стана по-пъргава в ниските обороти
Нали за това е форума да си помагаме като споделяме решението на проблемите си
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: Пон 28 май 2012 18:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, В.Търново
Re: пасат B 5,5 AVF син пушек
Всички описват плюсовете от затапването на ЕГР, но според моите наблюдения минусите са в повече:
- двг загрява по - бавно
- разхода се качва
- двг работи по-остро
- при гасене двг претриса
- отделят се повече отровни газове, които в затворени пространства /гараж/ са доста неприятни
- при студен старт мотора работи по - неравномерно
Горното установих, след като смених затапеният егр с нов!
- двг загрява по - бавно
- разхода се качва
- двг работи по-остро
- при гасене двг претриса
- отделят се повече отровни газове, които в затворени пространства /гараж/ са доста неприятни
- при студен старт мотора работи по - неравномерно
Горното установих, след като смених затапеният егр с нов!
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: пасат B 5,5 AVF син пушек
Колега, карал съм със и без ЕГР, четох ти няколко пъти мнението и въпреки всичко не мога да си обясна някои неща...:
-Защо ДВГ загрява по бавно?
Работата на ЕГР-а е да връща част от газовете в колектора, ако трябва да разчитам на топлината от газовете да стопли по-бързо ДВГ-то, предпочитам да карам без ЕГР...
-Как разбираш, че разхода се е качил?
Аз гледам моментния на празен ход който е 0.6-0.7л/ч, преди и след затапване на ЕГР-а няма промяна на моментния разход, средния ми разход също няма промяна, в студеното скочи с около литър повече...
-Не съм забелязъл остра работа на ДВГ, освен че се чува повече турбото на ниски обороти
-Претрисанете при гасене няма как да се избегне защото е изваден вакума на клапата за меко гасене, аз винаги гася ДВГ с натиснат съединител и сякаш претриса по-малко
-Как установи, че се отделят повече вредни газове?
Застани зад колата докато работи на празен ход да видиш как започва да пуши...
При мен мотора работи равномерно докато е студен, сигурен ли си че в ЕГР-а е бил проблема?
Затапихте ли му вакумите хубаво?
Свали си всмукателния колектор да видиш какъв нагар се събрал...
-Защо ДВГ загрява по бавно?
Работата на ЕГР-а е да връща част от газовете в колектора, ако трябва да разчитам на топлината от газовете да стопли по-бързо ДВГ-то, предпочитам да карам без ЕГР...
-Как разбираш, че разхода се е качил?
Аз гледам моментния на празен ход който е 0.6-0.7л/ч, преди и след затапване на ЕГР-а няма промяна на моментния разход, средния ми разход също няма промяна, в студеното скочи с около литър повече...
-Не съм забелязъл остра работа на ДВГ, освен че се чува повече турбото на ниски обороти
-Претрисанете при гасене няма как да се избегне защото е изваден вакума на клапата за меко гасене, аз винаги гася ДВГ с натиснат съединител и сякаш претриса по-малко
-Как установи, че се отделят повече вредни газове?
Застани зад колата докато работи на празен ход да видиш как започва да пуши...
При мен мотора работи равномерно докато е студен, сигурен ли си че в ЕГР-а е бил проблема?
Затапихте ли му вакумите хубаво?
Свали си всмукателния колектор да видиш какъв нагар се събрал...
- samo_pechka
- Мнения: 8384
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: пасат B 5,5 AVF син пушек
да, тук съм съгласен .PLC написа: двг загрява по - бавно
не знам точно какво разбираш под по-остро , аз бих го определил като "по-пъргав" в прехода от ниски до към средни , лекото забиване дето го има при пуснат климатик почти изчезва при тръгване.PLC написа: двг работи по-остро
това се отнася за автомобили с клапа за меко гасене предполагам , и то ако е изваден и маркуча отам. Аз нямам такава.PLC написа: при гасене двг претриса
Останалото от поста ти не отговаря на действителността .
- RadoShopa
- Мнения: 590
- Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
- Автомобил: Vw Passat
- Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: пасат B 5,5 AVF син пушек
Момци, за Много години... Нова година - нов (стар) проблем Пушенето на колата стана много осезаемо......чак плашещо! Имах надежда, че като сменя всичко (днес) - масло и филтри, нещата ще се пооправят, но напротив - пуши като за последно във всички диапазони на работа, но най - вече като позагрее! Преди 3-4 години сменях температурен датчик, да не би той да е прецакан пак...също смених тогава и 4-те подгр. свещи! Иначе колата си пали, върви добре! Имам чувството, че това се получи от последните ми 2 "издухвания" - карах по магистралата на макс. газ, първото беше по-кратко , да поиздуха малко геометрията, понеже усетих спънатост покрай градското каране, а второто бе като почнаха празниците - никога не бях вдигал максималната скорост, реших да пробвам!Беше ок, пушеше нормално за този напън.....всичко това в порядъка на 1 минута! Дюзите бяха в норми последния път като гледах, горивото е лукойлско с добавка ТДА, катализатор няма, ЕГР затапен, маслото ново, филтрите и те.....а пуши та се не знае сиво-син пушек!Ремапната е отдавна, вече минах над 30 000 км. от тогава без проблеми!Разхода на масло сега не мога да го хвана, дали стана рязко по-голям......след 2 дена като врътна 300 км. ще си проличи Въпроса ми е ако нещо уплътненията на дюзите не са в ред, може ли да се получи това ? Или тогава вкарваше гориво в маслото ? Проверявам го често - не се качва, а напротив Другото е - дали турбото вече е на границата и пропуска повечко масло и да го гори ? Живо здраво да ме прибере и трябва да вземам някакви мерки, та затова ако може някакви идеи да дадете, да знам от къде да почвам....
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=329573 Ето ги моите дерзания, който има време може да прочете, макар, че резултат няма.....понеже нищо не съм предприел, но сега стана ад!
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=329573 Ето ги моите дерзания, който има време може да прочете, макар, че резултат няма.....понеже нищо не съм предприел, но сега стана ад!
- limi
- Мнения: 34
- Регистриран на: Сря 09 апр 2008 11:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Гоце Делчев
Passat b5.5 avf пуши сиво
Здравейте колеги проблема е следния колата пуши сиво с остра лютива миризма докато не стигне до 90градуса само на студен мотор бях писал по рано зимата за това и като причина остана ниските температури но сега е топло и няма как да е конденз .стойностите на дюзите са -0.71,-0.42,0.73,0.40.синхронизацията на валовете е -0.55и мени до -1.това пушене е само на място на ниски обороти на студен мотор.разход на масло около 0.500мл на 6000 км. Други коли с този мотор нямат такива пушеци а моята направо ме побърква.къде да тарся проблема .има доста знаещи във форума надявам се някой да помогне.п.с.без катализатор съм
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat b5.5 avf пуши сиво
Компресия мерили ли сте?
- limi
- Мнения: 34
- Регистриран на: Сря 09 апр 2008 11:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Гоце Делчев
Re: Passat b5.5 avf пуши сиво
Не не е мерена
- Passator02
- Мнения: 7
- Регистриран на: Пет 23 юни 2017 14:50
- Автомобил: Пасат 5 5 комби 1 9 TDI AVF
- Двигател: WVWZZZ3BZ2E320192 2002г
Re: Passat B5.5 1.9 TDI AVF 131 к.с. син пушек
Темата е доста стара. Изчетох я цялата и не срещнах никъде AVF 131 коня да пуши сиво само когато е напълно загрял, на място и в момента на потегляне.
Освен това, от ниски към средни обороти колата е окезаемо по-мудна когато загрее.
Автомат е. Няма катализатор. Идеално изчистен и в последствие изолиран ЕГР. Чист колектор. Турбината надува добре и няма никакъв луфт. Скоро е рециклирана.
Ако някой има опит с подобен проблем нека сподели. Или линк към тема...
Търсих доста в дизелови агрегати но не попаднах на нещо такова.
Освен това, от ниски към средни обороти колата е окезаемо по-мудна когато загрее.
Автомат е. Няма катализатор. Идеално изчистен и в последствие изолиран ЕГР. Чист колектор. Турбината надува добре и няма никакъв луфт. Скоро е рециклирана.
Ако някой има опит с подобен проблем нека сподели. Или линк към тема...
Търсих доста в дизелови агрегати но не попаднах на нещо такова.
- Karaboev
- Мнения: 380
- Регистриран на: Нед 28 авг 2011 9:47
- Автомобил: Mercedes s350L Diplomatic
- Двигател: M272
- Местоположение: G.Oriyahovitza
Re: Passat B5.5 1.9 TDI AVF 131 к.с. син пушек
Пушенето на сив пушак само и единствено е следствие от неизгоряла нафта, или масло зависи на какво мирише, а може и 2те. Тръгни от една диагностика виж корекцийте на дюзите. Да разбираме ли че като е студена непуши? Преди да рециклираш турбото какво стана да не е "изпушило" и да е набило масло по изпускателната система и сега като загрее да припушва от него. Но дай повече инфо след като направиш пълна диагностика
- Passator02
- Мнения: 7
- Регистриран на: Пет 23 юни 2017 14:50
- Автомобил: Пасат 5 5 комби 1 9 TDI AVF
- Двигател: WVWZZZ3BZ2E320192 2002г
Re: Passat B5.5 1.9 TDI AVF 131 к.с. син пушек
Да, когато е студена не пуши и върви чудесно.
Пали винаги от 1/4 оборот и на студено палене за момент изкарва леко сив пушек..
После до достигане на 90 градуса всичко е нормално. Не пуши и върви по-пъргаво на старт, от колкото при загрял двигател. Лятото в голямите жеги направо "умира за 2 минути" и не може да потегли и с пълна газ...
Турбото е правено миналата година. От тогава съм минал 15000 км и все си е така от тогава, пуши на място и при потегляне. В движение на средни и високи обороти няма никакъв дим..
Интересното е, че когато е загряла, при форсиране на място дим няма.
Стойностите на дюзите на студен двигател са под 1.0. При загрял двигател, първи и трети цилиндър леко надвишават и отиват на 1.25, 1,50. Втори и четвърти остават под 1.0
Маслото е 5/40. Харчи доста, от порядъка на 1 литър на 2000 км. основно когато се кара извън града. От къде го изкарва не съм сигурен. Знам, че дизелите не амортизират семерингите /гумичките/на клапаните. Сегменти, според мен е малко вероятно да са "заминали". Турбината е добре.
Лошото е че с тази кола ВИДИМО тровя въздуха в града, които и без това е отровен и това много ме притеснява. Не на последно място е и проблема с мудността при потегляне при загрял мотор. Даже е опасно на моменти, когато трябва по-живо да се изтеглиш от място...
Моля, помагайте! Може и с препоръки, къде коректно могат първо да ми проверят центровката на дюзите. Може и с препоръка на някоя изпробвана добавка, която намалява разхода на масло. Добавките "с лопата да ги ринеш" но не ми се иска да наливам каквото и да е и да си давам стотинките за случаен продукт без доказан ефект.
Пали винаги от 1/4 оборот и на студено палене за момент изкарва леко сив пушек..
После до достигане на 90 градуса всичко е нормално. Не пуши и върви по-пъргаво на старт, от колкото при загрял двигател. Лятото в голямите жеги направо "умира за 2 минути" и не може да потегли и с пълна газ...
Турбото е правено миналата година. От тогава съм минал 15000 км и все си е така от тогава, пуши на място и при потегляне. В движение на средни и високи обороти няма никакъв дим..
Интересното е, че когато е загряла, при форсиране на място дим няма.
Стойностите на дюзите на студен двигател са под 1.0. При загрял двигател, първи и трети цилиндър леко надвишават и отиват на 1.25, 1,50. Втори и четвърти остават под 1.0
Маслото е 5/40. Харчи доста, от порядъка на 1 литър на 2000 км. основно когато се кара извън града. От къде го изкарва не съм сигурен. Знам, че дизелите не амортизират семерингите /гумичките/на клапаните. Сегменти, според мен е малко вероятно да са "заминали". Турбината е добре.
Лошото е че с тази кола ВИДИМО тровя въздуха в града, които и без това е отровен и това много ме притеснява. Не на последно място е и проблема с мудността при потегляне при загрял мотор. Даже е опасно на моменти, когато трябва по-живо да се изтеглиш от място...
Моля, помагайте! Може и с препоръки, къде коректно могат първо да ми проверят центровката на дюзите. Може и с препоръка на някоя изпробвана добавка, която намалява разхода на масло. Добавките "с лопата да ги ринеш" но не ми се иска да наливам каквото и да е и да си давам стотинките за случаен продукт без доказан ефект.
Re: Passat B5.5 1.9 TDI AVF 131 к.с. син пушек
На какво мирише пушека ?
Дюзите дават по-големи стойности на загрял мотор ? това не трябва да е така .
1 литър масло е много за 2к , на колко км е пасата, нищо чудно нещо по-вътрешно да е за смяна ?
Но все пак провери за омаслявания под тандем-помпата по кутията и ПЦВ клапана .
Дюзите дават по-големи стойности на загрял мотор ? това не трябва да е така .
1 литър масло е много за 2к , на колко км е пасата, нищо чудно нещо по-вътрешно да е за смяна ?
Но все пак провери за омаслявания под тандем-помпата по кутията и ПЦВ клапана .
- Karaboev
- Мнения: 380
- Регистриран на: Нед 28 авг 2011 9:47
- Автомобил: Mercedes s350L Diplomatic
- Двигател: M272
- Местоположение: G.Oriyahovitza
Re: Passat B5.5 1.9 TDI AVF 131 к.с. син пушек
Добавката забявя неизбежния ремонт и не е препоръчително да се слага както иде зима повдигачите ще се вдървят и става лошо.
Започни от разхода на масло ви дали има голямо картерно налягане след като извадиш щеката на маслото дали духа много. Най вероятно са заминали опръстените на дюзите но затова сервиз и демонтаж и замяна.
Започни от разхода на масло ви дали има голямо картерно налягане след като извадиш щеката на маслото дали духа много. Най вероятно са заминали опръстените на дюзите но затова сервиз и демонтаж и замяна.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 88 госта