Колеги, имам въпрос. Трябва ли ми, добре ли ще е за голфа Blow Off клапана ???
Колко струва, какъв да сложа, може ли да се слага на турбо с променлива геометрия ???
Blow Off клапан голф 4 ТДИ 110
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Blow Off клапан голф 4 ТДИ 110
Мине . не мине малко време и току изскочи такова питане ....По въпроса ти : не ти трябва , не е добре, не знам колко пари е
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Blow Off клапан голф 4 ТДИ 110
samo_pechka написа:Мине . не мине малко време и току изскочи такова питане ....По въпроса ти : не ти трябва , не е добре, не знам колко пари е

-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Вто 28 май 2013 17:34
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Blow Off клапан голф 4 ТДИ 110
samo_pechka написа:Мине . не мине малко време и току изскочи такова питане ....По въпроса ти : не ти трябва , не е добре, не знам колко пари е
а може ли някой да ми обясни, защо не е добре и защо не ?
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Blow Off клапан голф 4 ТДИ 110
Аз не съм специалист , ще се опитам простичко да го обясня , със сигурност ще има грешки в обяснението ми и ще се радвам колеги по-запознати от мен да ме поправят и да внесат доп.яснота.
По принцип функцията на блоу-офф клапана е да разтовари турбото от свръх налягане , това при бензиновите турбо мотори се получава защото имат дроселова клапа и в момента в който върнеш педала по-рязко, след едно по-яко набиране да речем , се затваря входа към колектора и с това затормозява мн турбината , тя е набрала много въздух и в този момент се "мъчи" да го вкара в мотора , но там има преграда ( дросела ) и се покачва рязко опасността от скъсване на вала на турбината .И на помощ идва посочения разтоварващ блоу-офф клапан . Подвързването/управлението му е откъм смук. колектор . Когато дросела се затвори , се получава вакуум , тоя вакуум отваря клапана (мембраната му) и набраното излишно налягане от турбото се освобождава навън , в момента в който се подаде газ, вакуума под дросела изчезва , клапана затваря и се възстановява пълненето на мотора .
При турбодизела обаче няма дроселова клапа, оттам няма и тапа на входа при отнемане на газта , налягането от турбото си се нормализира бързо и безпроблемно , т.е. няма нужда да се "изкарва" въздуха навън
Вече при свръх напомпани дизели или големи турбини може и да е оправдано монтаж на блоу офф ,защото мотора не успява да поеме налягането, при отнемане на газта. И понеже пак си нямат дросел , необходимия за управлението му вакуум се взема от вакуума за ЕГР клапана да речем , но тук може и да греша , нека ме поправят .
А нащ'те с малките турбота ( стокови) - е напълно излишно
и най-многото при монтаж е да спънеш мотора , както и да се съсипе преждевременно турбото заради необходимостта да възстанови бързо исканото налягане ( при повторно подаване на газ)
Това ми е инфото с което общо взето съм запознат.. за повече колеги да кажат
По принцип функцията на блоу-офф клапана е да разтовари турбото от свръх налягане , това при бензиновите турбо мотори се получава защото имат дроселова клапа и в момента в който върнеш педала по-рязко, след едно по-яко набиране да речем , се затваря входа към колектора и с това затормозява мн турбината , тя е набрала много въздух и в този момент се "мъчи" да го вкара в мотора , но там има преграда ( дросела ) и се покачва рязко опасността от скъсване на вала на турбината .И на помощ идва посочения разтоварващ блоу-офф клапан . Подвързването/управлението му е откъм смук. колектор . Когато дросела се затвори , се получава вакуум , тоя вакуум отваря клапана (мембраната му) и набраното излишно налягане от турбото се освобождава навън , в момента в който се подаде газ, вакуума под дросела изчезва , клапана затваря и се възстановява пълненето на мотора .
При турбодизела обаче няма дроселова клапа, оттам няма и тапа на входа при отнемане на газта , налягането от турбото си се нормализира бързо и безпроблемно , т.е. няма нужда да се "изкарва" въздуха навън

Вече при свръх напомпани дизели или големи турбини може и да е оправдано монтаж на блоу офф ,защото мотора не успява да поеме налягането, при отнемане на газта. И понеже пак си нямат дросел , необходимия за управлението му вакуум се взема от вакуума за ЕГР клапана да речем , но тук може и да греша , нека ме поправят .
А нащ'те с малките турбота ( стокови) - е напълно излишно

Това ми е инфото с което общо взето съм запознат.. за повече колеги да кажат
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Вто 28 май 2013 17:34
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Blow Off клапан голф 4 ТДИ 110
samo_pechka написа:Аз не съм специалист , ще се опитам простичко да го обясня , със сигурност ще има грешки в обяснението ми и ще се радвам колеги по-запознати от мен да ме поправят и да внесат доп.яснота.
По принцип функцията на блоу-офф клапана е да разтовари турбото от свръх налягане , това при бензиновите турбо мотори се получава защото имат дроселова клапа и в момента в който върнеш педала по-рязко, след едно по-яко набиране да речем , се затваря входа към колектора и с това затормозява мн турбината , тя е набрала много въздух и в този момент се "мъчи" да го вкара в мотора , но там има преграда ( дросела ) и се покачва рязко опасността от скъсване на вала на турбината .И на помощ идва посочения разтоварващ блоу-офф клапан . Подвързването/управлението му е откъм смук. колектор . Когато дросела се затвори , се получава вакуум , тоя вакуум отваря клапана (мембраната му) и набраното излишно налягане от турбото се освобождава навън , в момента в който се подаде газ, вакуума под дросела изчезва , клапана затваря и се възстановява пълненето на мотора .
При турбодизела обаче няма дроселова клапа, оттам няма и тапа на входа при отнемане на газта , налягането от турбото си се нормализира бързо и безпроблемно , т.е. няма нужда да се "изкарва" въздуха навън![]()
Вече при свръх напомпани дизели или големи турбини може и да е оправдано монтаж на блоу офф ,защото мотора не успява да поеме налягането, при отнемане на газта. И понеже пак си нямат дросел , необходимия за управлението му вакуум се взема от вакуума за ЕГР клапана да речем , но тук може и да греша , нека ме поправят .
А нащ'те с малките турбота ( стокови) - е напълно излишнои най-многото при монтаж е да спънеш мотора , както и да се съсипе преждевременно турбото заради необходимостта да възстанови бързо исканото налягане ( при повторно подаване на газ)
Това ми е инфото с което общо взето съм запознат.. за повече колеги да кажат
Благодаря за обяснението, разбрах всичко, а тогава мога ли да си сложа изкуствен клапан, единствено за звуков ефект ? Ако някой е запознат с изкуствените, може ли информация ?
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Blow Off клапан голф 4 ТДИ 110
Да
. Мисля имаше в нашия форум такава тема 


- Vag_activator
- Мнения: 941
- Регистриран на: Пет 27 юли 2012 17:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ruse
Re: Blow Off клапан голф 4 ТДИ 110
Само че звукът който издава е много смешен!
Цяло Русе са с такива "Фъщялки",който всъшност издават много смешен звук!
И като са решили,че като карат трябва да са с качулки на главата... (защото това явно ги прави "Гъзари"),направо оставам без думи!
Моят коментар по въпросът е да си слагат в колата и по една коса така до тях,така ефекта да е малксимално голям!

Цяло Русе са с такива "Фъщялки",който всъшност издават много смешен звук!

И като са решили,че като карат трябва да са с качулки на главата... (защото това явно ги прави "Гъзари"),направо оставам без думи!
Моят коментар по въпросът е да си слагат в колата и по една коса така до тях,така ефекта да е малксимално голям!





-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Вто 28 май 2013 17:34
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Blow Off клапан голф 4 ТДИ 110
Vag_activator написа:Само че звукът който издава е много смешен!
Цяло Русе са с такива "Фъщялки",който всъшност издават много смешен звук!![]()
И като са решили,че като карат трябва да са с качулки на главата... (защото това явно ги прави "Гъзари"),направо оставам без думи!
Моят коментар по въпросът е да си слагат в колата и по една коса така до тях,така ефекта да е малксимално голям!![]()
![]()
![]()
![]()
хахаха да и тука има такива "бабаити"

-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Вто 28 май 2013 17:34
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Blow Off клапан голф 4 ТДИ 110
samo_pechka написа:Да. Мисля имаше в нашия форум такава тема
а някой може ли да ми покаже къде е темата да прочета за тези фъщялки

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 77 госта