Blow Off клапан голф 4 ТДИ 110

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Teodor Borisov
Мнения: 11
Регистриран на: Вто 28 май 2013 17:34
Автомобил:
Двигател:

Blow Off клапан голф 4 ТДИ 110

Мнениеот Teodor Borisov » Съб 19 окт 2013 12:49


Колеги, имам въпрос. Трябва ли ми, добре ли ще е за голфа Blow Off клапана ???
Колко струва, какъв да сложа, може ли да се слага на турбо с променлива геометрия ???




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Blow Off клапан голф 4 ТДИ 110

Мнениеот samo_pechka » Нед 20 окт 2013 9:06


Мине . не мине малко време и току изскочи такова питане ....По въпроса ти : не ти трябва , не е добре, не знам колко пари е


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Blow Off клапан голф 4 ТДИ 110

Мнениеот ventotdi » Нед 20 окт 2013 11:51


samo_pechka написа:Мине . не мине малко време и току изскочи такова питане ....По въпроса ти : не ти трябва , не е добре, не знам колко пари е

:th_up


Teodor Borisov
Мнения: 11
Регистриран на: Вто 28 май 2013 17:34
Автомобил:
Двигател:

Re: Blow Off клапан голф 4 ТДИ 110

Мнениеот Teodor Borisov » Нед 20 окт 2013 20:03


samo_pechka написа:Мине . не мине малко време и току изскочи такова питане ....По въпроса ти : не ти трябва , не е добре, не знам колко пари е


а може ли някой да ми обясни, защо не е добре и защо не ?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Blow Off клапан голф 4 ТДИ 110

Мнениеот samo_pechka » Нед 20 окт 2013 21:53


Аз не съм специалист , ще се опитам простичко да го обясня , със сигурност ще има грешки в обяснението ми и ще се радвам колеги по-запознати от мен да ме поправят и да внесат доп.яснота.
По принцип функцията на блоу-офф клапана е да разтовари турбото от свръх налягане , това при бензиновите турбо мотори се получава защото имат дроселова клапа и в момента в който върнеш педала по-рязко, след едно по-яко набиране да речем , се затваря входа към колектора и с това затормозява мн турбината , тя е набрала много въздух и в този момент се "мъчи" да го вкара в мотора , но там има преграда ( дросела ) и се покачва рязко опасността от скъсване на вала на турбината .И на помощ идва посочения разтоварващ блоу-офф клапан . Подвързването/управлението му е откъм смук. колектор . Когато дросела се затвори , се получава вакуум , тоя вакуум отваря клапана (мембраната му) и набраното излишно налягане от турбото се освобождава навън , в момента в който се подаде газ, вакуума под дросела изчезва , клапана затваря и се възстановява пълненето на мотора .
При турбодизела обаче няма дроселова клапа, оттам няма и тапа на входа при отнемане на газта , налягането от турбото си се нормализира бързо и безпроблемно , т.е. няма нужда да се "изкарва" въздуха навън :th_up
Вече при свръх напомпани дизели или големи турбини може и да е оправдано монтаж на блоу офф ,защото мотора не успява да поеме налягането, при отнемане на газта. И понеже пак си нямат дросел , необходимия за управлението му вакуум се взема от вакуума за ЕГР клапана да речем , но тук може и да греша , нека ме поправят .
А нащ'те с малките турбота ( стокови) - е напълно излишно :th_up и най-многото при монтаж е да спънеш мотора , както и да се съсипе преждевременно турбото заради необходимостта да възстанови бързо исканото налягане ( при повторно подаване на газ)
Това ми е инфото с което общо взето съм запознат.. за повече колеги да кажат


Teodor Borisov
Мнения: 11
Регистриран на: Вто 28 май 2013 17:34
Автомобил:
Двигател:

Re: Blow Off клапан голф 4 ТДИ 110

Мнениеот Teodor Borisov » Пон 21 окт 2013 18:19


samo_pechka написа:Аз не съм специалист , ще се опитам простичко да го обясня , със сигурност ще има грешки в обяснението ми и ще се радвам колеги по-запознати от мен да ме поправят и да внесат доп.яснота.
По принцип функцията на блоу-офф клапана е да разтовари турбото от свръх налягане , това при бензиновите турбо мотори се получава защото имат дроселова клапа и в момента в който върнеш педала по-рязко, след едно по-яко набиране да речем , се затваря входа към колектора и с това затормозява мн турбината , тя е набрала много въздух и в този момент се "мъчи" да го вкара в мотора , но там има преграда ( дросела ) и се покачва рязко опасността от скъсване на вала на турбината .И на помощ идва посочения разтоварващ блоу-офф клапан . Подвързването/управлението му е откъм смук. колектор . Когато дросела се затвори , се получава вакуум , тоя вакуум отваря клапана (мембраната му) и набраното излишно налягане от турбото се освобождава навън , в момента в който се подаде газ, вакуума под дросела изчезва , клапана затваря и се възстановява пълненето на мотора .
При турбодизела обаче няма дроселова клапа, оттам няма и тапа на входа при отнемане на газта , налягането от турбото си се нормализира бързо и безпроблемно , т.е. няма нужда да се "изкарва" въздуха навън :th_up
Вече при свръх напомпани дизели или големи турбини може и да е оправдано монтаж на блоу офф ,защото мотора не успява да поеме налягането, при отнемане на газта. И понеже пак си нямат дросел , необходимия за управлението му вакуум се взема от вакуума за ЕГР клапана да речем , но тук може и да греша , нека ме поправят .
А нащ'те с малките турбота ( стокови) - е напълно излишно :th_up и най-многото при монтаж е да спънеш мотора , както и да се съсипе преждевременно турбото заради необходимостта да възстанови бързо исканото налягане ( при повторно подаване на газ)
Това ми е инфото с което общо взето съм запознат.. за повече колеги да кажат

Благодаря за обяснението, разбрах всичко, а тогава мога ли да си сложа изкуствен клапан, единствено за звуков ефект ? Ако някой е запознат с изкуствените, може ли информация ?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Blow Off клапан голф 4 ТДИ 110

Мнениеот samo_pechka » Пон 21 окт 2013 18:42


Да :smile . Мисля имаше в нашия форум такава тема :th_up


Потребителски аватар
Vag_activator
Мнения: 941
Регистриран на: Пет 27 юли 2012 17:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ruse

Re: Blow Off клапан голф 4 ТДИ 110

Мнениеот Vag_activator » Пон 21 окт 2013 19:36


Само че звукът който издава е много смешен!
Цяло Русе са с такива "Фъщялки",който всъшност издават много смешен звук! :mhihi
И като са решили,че като карат трябва да са с качулки на главата... (защото това явно ги прави "Гъзари"),направо оставам без думи!
Моят коментар по въпросът е да си слагат в колата и по една коса така до тях,така ефекта да е малксимално голям! :death :drive :mhihi :mhihi :mhihi


Teodor Borisov
Мнения: 11
Регистриран на: Вто 28 май 2013 17:34
Автомобил:
Двигател:

Re: Blow Off клапан голф 4 ТДИ 110

Мнениеот Teodor Borisov » Чет 24 окт 2013 15:08


Vag_activator написа:Само че звукът който издава е много смешен!
Цяло Русе са с такива "Фъщялки",който всъшност издават много смешен звук! :mhihi
И като са решили,че като карат трябва да са с качулки на главата... (защото това явно ги прави "Гъзари"),направо оставам без думи!
Моят коментар по въпросът е да си слагат в колата и по една коса така до тях,така ефекта да е малксимално голям! :death :drive :mhihi :mhihi :mhihi

хахаха да и тука има такива "бабаити" :mhihi


Teodor Borisov
Мнения: 11
Регистриран на: Вто 28 май 2013 17:34
Автомобил:
Двигател:

Re: Blow Off клапан голф 4 ТДИ 110

Мнениеот Teodor Borisov » Чет 24 окт 2013 15:14


samo_pechka написа:Да :smile . Мисля имаше в нашия форум такава тема :th_up

а някой може ли да ми покаже къде е темата да прочета за тези фъщялки :wink



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 77 госта