


Кой дизел е по здрав - без турбо или със турбо.....
- дърт милиционер
- Мнения: 732
- Регистриран на: Пет 24 май 2013 6:33
- Автомобил: WV Polo 2F 1993
- Двигател: 1.4 DIESEL
- Местоположение: София
Кой дизел е по здрав - без турбо или със турбо.....
Онзи ден бях в сервиз и се заслушах в спора между механиците - Кой е по здравия дизел - с турбо или без турбо. Единия изтъкваше здравината на стария дизел , че ниските му обороти и роторната му помпа са с пословична здравина и че има дизели по на милион километра без основен ремонт....Другия изтъкваше предимствата на новите модификации и макар че не изкарвали толкова километри - не е рентабилно да се пази кола повече от 10г........двигателите били по бързи с турбо и по икономични , макар че турбото съсипвал двигателя и по често дефектирал . По склонен съм да се съглася с второто мнение - все пак са по ново поколение двигатели и предимствата им са очевадни. Аз самия карам дърто Поло с малък дизел без турбо и виждам че наистина без турбо - колата е много мудна и тромава. Тук сред вас - форумците има много грамотни техничари . Бих се радвал да изкажете и своето мнение.
-
- Мнения: 188
- Регистриран на: Сря 26 юни 2013 16:51
- Автомобил: Polo 6N1
- Двигател: 1.6L 55kW AEE
- Местоположение: zhe internetz
- Контакти:
Re: Кой дизел е по здрав - без турбо или със турбо.....
Ама ти хем питаш за по-здрав, хем намесваш фактори като ускорение, максимална скорост, икономия и т.н. :)
Колкото по-просто е едно нещо, толкова по-здраво е (по-малка е вероятността да се счупи). Вероятността една гума да се счупи докато се търкаля е доста, доста по-малка, отколкото един автомобил - екстремен пример, за да си визуализирам идеята. Колкото по-сложна е една конструкция, толкова повече се увеличава вероятността нещо по нея да се счупи. И тая вероятност нараства експоненциално.
Колкото по-просто е едно нещо, толкова по-здраво е (по-малка е вероятността да се счупи). Вероятността една гума да се счупи докато се търкаля е доста, доста по-малка, отколкото един автомобил - екстремен пример, за да си визуализирам идеята. Колкото по-сложна е една конструкция, толкова повече се увеличава вероятността нещо по нея да се счупи. И тая вероятност нараства експоненциално.
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Кой дизел е по здрав - без турбо или със турбо.....
и аз ще дам един пример от нашето ежедневие. Бащата има мерцедес спринтер 2.9 тди 120 коня 98 година и е на 680 000 километра без основни ремонти. В началото преди 8 години когато го взехме имаше лек ремонт на помпата защото електронната и част се беше развалила. След това и досега тук там някоя част дето си се води консуматив. Така че има и тди гонещи 1 000 000 км. Много зависи как ще се отнасяш с автомобила.
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Кой дизел е по здрав - без турбо или със турбо.....
Според мен, теоритично дизелите без турбокомпресор са по-здрави и то е ясно защо - по-малко усилия понасят отделните компоненти в агрегата. Отделно, турбината си е механичен елемент, който рано или късно си отива (не случайно, някъде го приравняват като консуматив). Това се случва винаги в движение и си е чист късмет, ако стане до някой близък сервиз или до мястото където живеем. На практика обаче нещата са строго индивидуални. В този ред на мисли, донякъде Новатора е прав, защото и един прост атмосферен дизел, ако се експлоатира душмански, няма да изкара колкото един агрегат с турбокомпресор, който се кара нормално. При равни условия и еднакво отношение обаче, колите с турбина би трябвало да изкарват по-малко пробег.