Здравейте, колеги! Изчетох, каквото намерих, но не откривам напълно сходен проблем.
На дълъг път, моторът работи предимно на 82-85 градуса(по табло), като види малко зор(изкачване на големи наклони, или голям трафик) прехвърля 90 градуса, че даже и иска да прегрява, стигал е и 100.
Като спускам наклон без газ за много кратко време температурата е падала и под 80 градуса.
В градски условия всичко е почти същото, но в задръстванията основно иска да грее над 90 градуса.
Оставих я да работи на място днес, термостата ми се отваря на около 86-88 градуса по табло, като до преди да отвори долния маркуч на радиатора си е студен, имам добро парно, на 91-92 градуса се опита да ми включи вентилатора(затяга моторчето).
Питам дали термостата ми не работи коректно или температурния датчик подава грешни стойности на таблото?



Венто 1.9d, 1Y, 92г. - Температура на двигателя
- ninkotv
- Мнения: 264
- Регистриран на: Пет 10 фев 2012 23:05
- Автомобил: [Golf 2] [Tiguan 5N] [Audi A3 8L]
- Двигател: [HK 1983] [CBAB 2010] [AGN 1999]
Re: Венто 1.9d, 1Y, 92г. - Температура на двигателя
Възможните варианти са 2 - термостатът не отваря напълно или перката не се включва някой път. Таблото е ОК, щом при 92-95 гр. по табло се включва перката.
- cloud
- Мнения: 226
- Регистриран на: Съб 11 дек 2010 21:22
- Автомобил: Vento
- Двигател: 1Y
- Местоположение: Русе
Re: Венто 1.9d, 1Y, 92г. - Температура на двигателя
За перката добре - заради нея грее. Ама що не достига работна температура от 90 градуса?
- ktamen
- Мнения: 6370
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Венто 1.9d, 1Y, 92г. - Температура на двигателя
На някои по-нови коли стрелката е направена да сочи винаги 90гр, ако температурата е между 70 и 110 градуса. Идеята е да не се шашкат излишно такива като теб. Карай си колата и си свиркай, нищо и няма на колата ти. Само перката да оправиш, че може да стане много кофти.
- cloud
- Мнения: 226
- Регистриран на: Съб 11 дек 2010 21:22
- Автомобил: Vento
- Двигател: 1Y
- Местоположение: Русе
Re: Венто 1.9d, 1Y, 92г. - Температура на двигателя
То и аз така си викам, щом върви - не пипам, ама ме дразни
Перката ще си я оправя, имам един голф 2 за донор
А защо при "прегряване" като ми вдигне 100-тина градуса и почва зверски да прекъсва?

Перката ще си я оправя, имам един голф 2 за донор

А защо при "прегряване" като ми вдигне 100-тина градуса и почва зверски да прекъсва?
- andon_
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 10 апр 2012 22:40
- Автомобил: VW Vento 1H2
- Двигател: AAZ 1993 Bio Fuel
- Местоположение: Асеновград
Re: Венто 1.9d, 1Y, 92г. - Температура на двигателя
Пробвай с друг термостат, колега. Аз имах същите симптоми. При мен се оказа, че термостата просто нито е отварял нацяло, нито е затварял нацяло, един вид заседнал полуотворен/полузатворен. Нов термостат и няма проблеми, а и вече жена ми се кефи на парното когато кара
А това, че вдига понякога до 100 градуса, не е проблем, и моя ААЗ така прави, а всичко по охладителната система е сменено и проверено. На голям баир си вдига 100 градуса, перките бачкат и след малко си сваля на 90 и стои така.

- ktamen
- Мнения: 6370
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Венто 1.9d, 1Y, 92г. - Температура на двигателя
cloud написа:термостата ми се отваря на около 86-88 градуса по табло, като до преди да отвори долния маркуч на радиатора си е студен
Няма как термостата да е полуотворен и маркуча да остава студен

- cloud
- Мнения: 226
- Регистриран на: Съб 11 дек 2010 21:22
- Автомобил: Vento
- Двигател: 1Y
- Местоположение: Русе
Re: Венто 1.9d, 1Y, 92г. - Температура на двигателя
След 50км извънградско - студен долен маркуч на радиатора. Май ще сменям термостат, но пък на място и в града си отваря термостата 

- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Венто 1.9d, 1Y, 92г. - Температура на двигателя
Той и извънградско отваря. Само че там от струята въздух моторът не успява да загрее, за разлика от градското, където освен по-ниските скорости имаме и седене по светофари 

- cloud
- Мнения: 226
- Регистриран на: Съб 11 дек 2010 21:22
- Автомобил: Vento
- Двигател: 1Y
- Местоположение: Русе
Re: Венто 1.9d, 1Y, 92г. - Температура на двигателя
С това "стуята въздух" ме карате да се замисля, понеже нямам нормална решетка пред радиатора, а някаква мрежа(така я купих колата), дали от това не ми загрява мотора?
- samo_pechka
- Мнения: 8992
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Венто 1.9d, 1Y, 92г. - Температура на двигателя
Проверка на центровката и ако тя е наред- или тиква, или гарнитура
не е задължително да изчезва/гори хантифриза
надува се леко системата и така дига градус .


- vladko1001
- Мнения: 305
- Регистриран на: Чет 03 май 2007 8:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Венто 1.9d, 1Y, 92г. - Температура на двигателя
на Сеат Кордоба/Ибиза с 1Y мАтор...има допълнителна перка зад радиатора/симетрична на основната/,която се задвижва с едно двуканално пистово ремъче,което се къса или пада...при топло време или градско шофиране веднага почва да "играе" стрелката на темп. на таблото...
- cloud
- Мнения: 226
- Регистриран на: Съб 11 дек 2010 21:22
- Автомобил: Vento
- Двигател: 1Y
- Местоположение: Русе
Re: Венто 1.9d, 1Y, 92г. - Температура на двигателя
Проверка на центровката и ако тя е наред- или тиква, или гарнитуране е задължително да изчезва/гори хантифриза
надува се леко системата и така дига градус .
При мен основния проблем е, че не дига градус, колега.
А иначе имам 1 перка, не са 2. Дали трябва да са 2 - не мога да кажа, никой незнае за 20 години колко маски и перки и радиатори е сменила тая кола.
- samo_pechka
- Мнения: 8992
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Венто 1.9d, 1Y, 92г. - Температура на двигателя
cloud написа:...като види малко зор(изкачване на големи наклони, или голям трафик) прехвърля 90 градуса, че даже и иска да прегрява, стигал е и 100.
.....

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: daimen, lubomir911 и 45 госта