Здравейте,
От няколко седмици забелязвам, че колата за да зали иска доста въртене след продължителен престой, а след като запали отзад има лек бял пушек. Точно този лек бял пушек ме съмнява, че дърпа въздух от някъде. След като запали веднъж няма никакви проблеми след това.
Проблем се появи след като веднъж бяха забравени фаровете и акумулатора беше сменен с чисто нов. Но няма никаква логика да има нещо с акумулатора. Стартера върти без да се зори, няма индикация за зорене при въртене, просто все едно върти на празно.
Нека да споделя какво съм проверил и какво съм сменил:
- Горивният филтър е сменен преди 4 месеца. Седял съм пред мотора и съм карал някой друг да върти докато гледам да би да има мехури заради прословутата щипка на тройника от форивният филтрър. Няма никакви мехури или, каквото и да е, прозрачният маркуч е пълен.
- Сменено е реле Н 109 с чисто ново, тъй като старото имаше студени спойки и при въртене светеше индикатора за подгряване без палене.
- Центровката е проверена на загрял мотор и е в нормата.
- Няма записани грешки освен че няма сигнал от датчика на пасежерската врата.
- Клапата за меко гаснене е смазана и не остава в отворено положение.
- Изключвам подргяващите свещи защото тук още е топло трябва да е поне 5 С за да почна да се съмнявам в тях.
Не мога да си го обясня от къде може да е проблема.
Голф 4 AGR трудно първо палене
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Голф 4 AGR трудно първо палене
Има хладни сутрини напоследък, виж дали се влияе от температурата на въздуха преди първото палене, ако при над 10 градуса и палене след обед пали лесно, а при под 10 и палене сутрин пали трудно не е проблема във въздух, а в центровка и евентуално регулировка на помпата.
- Adnan
- Мнения: 3536
- Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 AGR трудно първо палене
Не съм в България в момента.
Тук температурите не са падали под 9-10 С. но вали като изведро влажноста е близо 100% или средно от порядъка на 80%.
Цетровката я гледам на графиката и е една идея над зелената линия. Ремъка е сменен преди 7-8 месеца но до сега никога не е имало проблеми с студеното палене.
А каква е връзката между цетровката и хладното време?
Тук температурите не са падали под 9-10 С. но вали като изведро влажноста е близо 100% или средно от порядъка на 80%.
Цетровката я гледам на графиката и е една идея над зелената линия. Ремъка е сменен преди 7-8 месеца но до сега никога не е имало проблеми с студеното палене.
А каква е връзката между цетровката и хладното време?
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Голф 4 AGR трудно първо палене
За твоя мотор оптималната центровка е на синята линия, студения старт определено ще е по-добър отколкото сега. Центровката влияе при палене в студено време най-вече, когато е на закъснение, има си най-добър момент за впръскване при палене на всеки дизелов мотор в зависимост от температурата и порцията и когато впръскването е много рано или закъснява дори и малко, възпламеняването е трудно. Щом е топло обаче да не би да смуче въздух, огледай помпата и филтъра - клапанчето на филтъра, уплътненията под него.
- Adnan
- Мнения: 3536
- Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 AGR трудно първо палене
Да времето е топло тук. Центровката е била винаги така от както я имам колата повече от 4 години. Това е първият път който прави таково нещо.
Тази вечер като се прибрах запалих колата и се ослушах внимателно около горивният филтър.
Слушам и все едно нещо съска, като чели има вакум и иска да излезе въздух. Натиснах го за да проверя дали, ще има някаква промяна но уви звука е същият без промяна. Няма и един мехур в прозрачният маркуч.
Утре сутрин мисля да пробвам да откача температурният датчик и да запаля така, само за проба, защото вече нямам какво да проверявам.
Тази вечер като се прибрах запалих колата и се ослушах внимателно около горивният филтър.
Слушам и все едно нещо съска, като чели има вакум и иска да излезе въздух. Натиснах го за да проверя дали, ще има някаква промяна но уви звука е същият без промяна. Няма и един мехур в прозрачният маркуч.
Утре сутрин мисля да пробвам да откача температурният датчик и да запаля така, само за проба, защото вече нямам какво да проверявам.
- streetracer1
- Мнения: 461
- Регистриран на: Вто 05 ное 2013 19:15
- Автомобил: Seat Ibiza
- Двигател: BMT 2008г
- Местоположение: Враца/София
Re: Голф 4 AGR трудно първо палене
Колега, намери ли решение на проблема?
- pesho_sl
- Мнения: 693
- Регистриран на: Сря 09 яну 2008 18:16
- Автомобил: VW Golf IV
- Двигател: AGR 1998
- Местоположение: Варна
Re: Голф 4 AGR трудно първо палене
За да не отварям нова тема ще опитам да си опиша проблема в тази. Карам голф 4 1,9tdi с код на мотора AGR от около половин година. Закарах я да й направят диагностика септември месец - закъснение около 7 градуса и понижени милиграми на впръскването - около 2, със "стандартното" тресене при освобождаване от скорост преди спиране. Карах си я така до 18-19 декември (не помня точно дата) и моя човек (този който прави диагностиката), оправи центровката на колата - 3,5 градуса предварение и милиграми на впръскване 2,8-3,0 на загрял мотор. Преди промяната на центровката в студеното време - 0 - -5 градуса колата палеше от четвърт оборот и изпушваше един синкаво-сив облак дим за около 15-20 секунди и след това никакви кадежи. След центровката - колата пали по-трудно - при -11 с три подгрявания припалва и изгасва, при следващо завъртане запалва като на 2-3 цилиндъра и после нарежда останалите, естествено с един хубав синьо-сив облак дим (като тресенето преди спиране си остана). Днес, т.е. вече е вчера на 1 градус с 2 подгрявания припали и изгасна, и на следващото си запали нормално (всички цилиндри) със "стандартното" си изпушване. Има теч на нафта от ГНП-то - от големия тристенен болт на разпределителното тяло (този с малкия болт за обезвъздушаването за камък 13 в него).
В други теми четох, че когато е на закъснение има принудително пълнене и за това пали добре.
Подгревните свещи са проверени - всичките греят както си трябва. Имам невъзвратен клапан преди филтъра. ГНП-то ще се носи за смяна на всички гарнитури и О-пръстени. Има и реле със съпротивление за т.нар."топло палене", защото като стопли мотора и върти като замаяна.
Благодарен съм на всеки, който изкаже мнение по гореописания казус.
П.П. Като цяло колата си върви прилично и не харчи масло, но ме притеснява това първо палене с пушека.
В други теми четох, че когато е на закъснение има принудително пълнене и за това пали добре.
Подгревните свещи са проверени - всичките греят както си трябва. Имам невъзвратен клапан преди филтъра. ГНП-то ще се носи за смяна на всички гарнитури и О-пръстени. Има и реле със съпротивление за т.нар."топло палене", защото като стопли мотора и върти като замаяна.
Благодарен съм на всеки, който изкаже мнение по гореописания казус.
П.П. Като цяло колата си върви прилично и не харчи масло, но ме притеснява това първо палене с пушека.
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Голф 4 AGR трудно първо палене
Учудвам се, че все още има "специалисти", които разбират дотолкова, че да вместо да подобрят центровката и регулировката на помпата влошават нещата. Това беше характерно за повечето майстори преди 6 години. Тези градуси не са по ВАГ-КОМ. Няма такова нещо да пали една кола по-добре студена с повече предварение или на закъснение. Всеки мотор си иска точното предварение. За топлия старт има изписани много теми. Това със съпротивлението е вариянт, но не е много удачен и качва разхода на гориво. Ако си смениш четките и втулките на стартера няма да имаш проблеми и ще се подобри и студения старт. Не знам къде ще сменяш уплътненията на помпата, но ще ти кажа случаи на човек тук от форума. Носил помпата да му ги сменят, не му сменили семерината на вала, защото я няма в комплекта. После стегнали болтовете много... до скъсване. Оплака ми се, че колата не върви добре, не пали добре... дойде да му я глася. Един час не можем да развием болтовете. Строших си инструментите. Успях да я регулирам и след това и центровката трябваше да се нагласи, защото и тя не беше добре. Колата стана часовник. Казвам ти ги тия неща за да търсиш място, където имат ВАГ-КОМ имат опит и с една процедура всичко да е както трябва. Не да носиш помпата, после друг да я слага, трети да я регулира... накрая пак няма да е както трябва и ще се чудиш откъде са проблемите. Освен това ще ти излезе по-скъпо. Ориентировъчно за всичко включително уплътненията цената трябва да е около 150 - 180 лева.
- pesho_sl
- Мнения: 693
- Регистриран на: Сря 09 яну 2008 18:16
- Автомобил: VW Golf IV
- Двигател: AGR 1998
- Местоположение: Варна
Re: Голф 4 AGR трудно първо палене
Благодаря за бързия отговор
. Момчето я прави през ESI на Бош (не си спомням точно името на диагностиката, една зелена кутия), безжична е. Не съм забеляза повишен разход на гориво. Последно с 41 литра изминах 721 км, от който 200 км градско и останалото извънградско. Метод на засичане пълно-пълно (при спиране на пистолета доливане на още 2 литра). Едва ли ще е много точен тоя моя метод, но поне е нещо ориентировъчно.

-
- Мнения: 538
- Регистриран на: Пет 29 ное 2013 10:38
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF
- Местоположение: Варна
Re: Голф 4 AGR трудно първо палене
Zinto знам че си пазиш тайните ,но на един въпрос можеш да ми отговориш:
1.Може ли да се регулира буталото на помпата което дава предварение и ако може как става това?
1.Може ли да се регулира буталото на помпата което дава предварение и ако може как става това?
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Голф 4 AGR трудно първо палене
Компютъра си го регулира, не си пазя тайните
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 AGR трудно първо палене
В София взимат колегите 300 лв за смяна на гарнитури /без центровка след това/
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта