Привет колеги! Имам странен проблем с автомобилът ми - VW Phaeton V10 TDI от 2004г. А именно - прекъсва му турбото. Проблемът не настъпва винаги, но сега с падането на температурата се случва доста честичко. Турбото е чистено и проверявано в оторизиран сервиз. Изпробвано е и с няколко други електронни управления от същите турбини. Резултатъ е никакъв, а турбото е здраво. До колкото успях да се запозная със всички възможни форуми чисто механически точно на това турбо няма какво да му стане, а и е здраво след проверката. Това е проблемът, по който ще се радвам да чуя вашите мнения и препоръки.
Сега на скучния въпрос и на моя отговор на проблема. МАСЛОТО. Колата се движи със масло OMV Bixxol Special 5W-40 - все лоши коментари срещам за него, а в сервиза ми го слагат с гаранцията, че е оригинално и австрийско. Според мен това масло съвсем не е за този двигател. Консултирах се с друг сервиз и ми препоръчаха МОТУЛ 0W-30 или 5W30 по стандарта на VW 504/507. От този форум разбрах че за мен е 506.01 и в чуждите форуми пише същото. Молбата ми е да ми дадете конструктивен съвет за маслото и Ви моля да не ме "хейтвате" - зная, че има много теми за масла! Но за мен няма конкретен отговор.
Благодаря за разбирането и удареното рамо и съжелявам, ако има правописни грешки :)



VW Phaeton V 10 tdi - прекъсва турбото
Re: VW Phaeton V 10 tdi - прекъсва турбото
Този мотор се кара САМО И ЕДИНСТВЕНО с 506.01, малко е вероятно да е това проблема, но казвам какво казва VW.
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Съб 10 юли 2010 11:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: VW Phaeton V 10 tdi - прекъсва турбото
Колеги виждам, че никой няма идея. Поне препоръчайте масло по този стандарт. Цената не мие много определяща. Търся хубаво масло отговарящо на стандарта на ВФ 506.01 и вискозитети 0В-30. Интересува ме да е е надеждно за парите си и ако може да е изпробвано! (Марката масло не конкретно).
- sukito
- Мнения: 400
- Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 17:00
- Автомобил: Golf mk4
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Пловдив
Re: VW Phaeton V 10 tdi - прекъсва турбото
Какво разбираш под прекъсване на турбото?
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Съб 10 юли 2010 11:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: VW Phaeton V 10 tdi - прекъсва турбото
Палиш тръгваш. Караш различен интервал от време - няма закономерност някаква - даваш газ и хоп -1 турбо. Спираш гасиш, палиш, потегляш даваш газ имаш си турбини - след малко хоп пак спира. Повтаряш същата процедура. Няма закономерност. Турбото е почистено, смазано, електрониката е проверена, управлението и механизма също. Проблема ще да е някъде другаде. :)
Re: VW Phaeton V 10 tdi - прекъсва турбото
http://store.emk-33.com/category/212/dvigatelni-masla.html/506-01?ProductAttributesFilter%5BcarMake%5D=179
А ако отидеш в Порше, предполагам че оригинално масло ще ти излезе по-евтино.
Ето и още нещо http://prodavalnik.com/mobil-super-3000-formula-ld-0w-30-i11608749
А ако отидеш в Порше, предполагам че оригинално масло ще ти излезе по-евтино.
Ето и още нещо http://prodavalnik.com/mobil-super-3000-formula-ld-0w-30-i11608749
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: VW Phaeton V 10 tdi - прекъсва турбото
маслото няма общо с проблема ти ,а това че оторизиран сервиз е погледнал колата ти не е критерии за нищо-виж някой по малък сервиз специализиран повече на ваг групата и проблема ти ще се намери.едно че на диагностика е записано нещо ,другото е че за всяка записана грешка си има няколко възможни причини
успех
успех
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Съб 10 юли 2010 11:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: VW Phaeton V 10 tdi - прекъсва турбото
Колега, гледана е колата на 3 места, от които едното е оторизирания сервиз на ВАГ. В единия дори я карахме с компютъра няколко пъти и при прекъсванията не изписваше нищо съществено освен че турбото е спряло. Освен моята кола има още 2 туарега със същия проблем и едно ауди 4.2 и най-интересното е, че всички караме с ОМВ Биксол. А като купих колата, не зная с кавко масло ми я продадоха, но такъв проблем не е имало. Според друга консултация - държа да подчертая, че не е мое мнение - маслата от различен клас, се държат по различен начин при температурните условия. Т.е. накратко маслото представлява веригообразно съединение и при рязка промяна на температурата му се нарушава строежа. Сега това мнение мога да го подкрепя с твърдението, че лятото турбото не ми прекъсва въобще, освен ако не стане над 40 градуса. А като ходих лятото на екскурзия до Рила - в момента в който се качих на по-хладното прекъсна веднага. И това е само един пример при температурна разлика. Мислих си че е от някакъв датчик за температурата, но се оказа че има само защитен такъв и то от прегряване. Та мен идеята за маслото ми е - това изобщо, което ми споделиха вярно ли е? Не искам да правя реклами на марки масла и на маркетингови трикове, затова ще премълча марката и фирмата - засега. Просто искам да получа информация от по-запознат човек, а не от магазини и разни представители, защото те искат само да продават - какво не е ясно. :)
Относно предложението, че във ВАГ е по-ефтино - НЕ! :) 68.70лв./ 1литър ми искат за 506.01 стандарта. :)
Относно предложението, че във ВАГ е по-ефтино - НЕ! :) 68.70лв./ 1литър ми искат за 506.01 стандарта. :)
- atilla91
- Мнения: 38
- Регистриран на: Сря 15 сеп 2010 18:01
- Автомобил: VW Golf V 2008
- Двигател: BKD 2008
- Местоположение: stara zagora
Re: VW Phaeton V 10 tdi - прекъсва турбото
Колега, проверихте ли вакумния клапан да не му е пукната мембраната вътре и затова така да отказва. На моя Пасатор се случи това преди две седмици, както си карам и бам няма турбо спирам гася паля и оп турбо голям кеф надухме клапана и се оказа, че изпуска и така. Смених го и всичко си е добре. Дано съм бил полезен 

Re: VW Phaeton V 10 tdi - прекъсва турбото
atilla91 написа:Колега, проверихте ли вакумния клапан да не му е пукната мембраната
tam takova neshto nqma

- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: VW Phaeton V 10 tdi - прекъсва турбото
значи не си намерил точния сервиз и човек който да разбира от гледането на ЖИВИ данни в реално време ,а споменаването на другите автомобили в дадения сервиз е още по голяма антиреклама за него
напиши номера по ваг на грешката която е записана
това за маслото е мит,за райони с различен климат се използват различни по вискозитет масла
напиши номера по ваг на грешката която е записана
това за маслото е мит,за райони с различен климат се използват различни по вискозитет масла

- nasko1978
- Мнения: 2185
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: VW Phaeton V 10 tdi - прекъсва турбото
Antoninio ,убеден съм ,че Никс76 не ти е колега,но това е друга тема!
Убеден съм също ,че той ти даде жокер,ама ти си мислиш за маслото отново.
Защо,въпреки супер хипер мега сервизите ,в които си ходил нямаш решение на проблема?
Каква е точно грешката,която записва компютъра?
Има ли ДПФ филтър колата?

Убеден съм също ,че той ти даде жокер,ама ти си мислиш за маслото отново.
Защо,въпреки супер хипер мега сервизите ,в които си ходил нямаш решение на проблема?
Каква е точно грешката,която записва компютъра?
Има ли ДПФ филтър колата?
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Съб 10 юли 2010 11:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: VW Phaeton V 10 tdi - прекъсва турбото
Първото изречение за коментар по темата ли да го считам? Хората с вагове не са ли колеги? Или ще се хвалим с титли и заслуги?
Жокера е добре! Само че с две чисто нови турбини пак го прави? Тука жокер? Като казвам нови имам предвид абсолютно всичко което е свързано с турбото!
Хипер-мега сервизи не съществуват! ВАГ не дават решение на проблема и предлагат замяна на турбото? Да ама не става със замяна.
Фейл лога не е в мен а в доверения сервиз.
После още 1 въпрос - защо лятото НЯМА ПРОБЛЕМ, а зимата ИМА?
Жокера е добре! Само че с две чисто нови турбини пак го прави? Тука жокер? Като казвам нови имам предвид абсолютно всичко което е свързано с турбото!
Хипер-мега сервизи не съществуват! ВАГ не дават решение на проблема и предлагат замяна на турбото? Да ама не става със замяна.
Фейл лога не е в мен а в доверения сервиз.
После още 1 въпрос - защо лятото НЯМА ПРОБЛЕМ, а зимата ИМА?
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: VW Phaeton V 10 tdi - прекъсва турбото
абе човек ,достатъчно е мап сензора ти да се ебава малко и колата ти вече е с проблем;турбините НОВИ ли са или рециклирани и как работят?мога да ти изброя още десетина хипотетични причини-трябва ли да си чешем пръстите без някаква достоверна информация какво точно прави колата ти?
п.п тук е форум на ваг групата и има доста разбиращи хора от логове и от решаване на проблеми по колите
п.п 2 Не си разбрал правилно Наско какво е имал предвид ,като е писал че едва ли сме колеги-визирал е различни професии
п.п тук е форум на ваг групата и има доста разбиращи хора от логове и от решаване на проблеми по колите
п.п 2 Не си разбрал правилно Наско какво е имал предвид ,като е писал че едва ли сме колеги-визирал е различни професии

- nasko1978
- Мнения: 2185
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: VW Phaeton V 10 tdi - прекъсва турбото
Ти май се впрегаш без нужда,а?
Първото ми изречение е пряко свързано с факта,че Никс ме е учил на много неща,включително и как да работя с Ваг-ком и хлеб да ям!
Ако се позамислиш малко ,ще разбереш ,че ако имаше пряка връзка на проблема ти с колата и маслото,турбините ти щяха да са тотално смлени???
Качи логовете тук,пък може и да изскочи нещо недогледано досега.Скоро един подобен проблем се реши с регенарация на ДПФ-а след като вече бяха сменени части за доста пари.
Що не питаш Ники от Герман,може и да ти е от полза?
Интерсно ми е какво ще излезе накрая?
Наско
Първото ми изречение е пряко свързано с факта,че Никс ме е учил на много неща,включително и как да работя с Ваг-ком и хлеб да ям!
Ако се позамислиш малко ,ще разбереш ,че ако имаше пряка връзка на проблема ти с колата и маслото,турбините ти щяха да са тотално смлени???
Качи логовете тук,пък може и да изскочи нещо недогледано досега.Скоро един подобен проблем се реши с регенарация на ДПФ-а след като вече бяха сменени части за доста пари.

Що не питаш Ники от Герман,може и да ти е от полза?
Интерсно ми е какво ще излезе накрая?
Наско

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: K и 42 госта