Passat B5 1.9 TDI 110к.с. Проблем с променливата геометрия

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
vankata__098
Мнения: 619
Регистриран на: Вто 15 май 2007 17:42
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: ALH 1999g.
Местоположение: Самоков, с.Говедарци

Passat B5 1.9 TDI 110к.с. Проблем с променливата геометрия

Мнениеот vankata__098 » Нед 29 дек 2013 19:59


Колеги мой приятел има Passat B5 1.9 TDI 110к.с. и проблема е следния:
Преди около 11 месеца или около 20 000км почистихме променливата геометрия перфектно, ама казвам перфектно. Беше клеясал лостовия механизъм на геометрията. Сега след този пробег пак старата песен на нов глас. Сменихме и клапана на геометрията, въпреки, че работеше, защото някакъв майстор му беше казал, че не работи правилно. Махнал е и катализатора.
През тези километри на пробег нямаше изключване на 120 км/ч и колата си вървеше повече от перфектно, но проблема е че пак я зацапа и блокира лостчето.
Та моля за инфо от какво е възможно да цапа така променливата геометрия и за толкова кратко време. Нафтата, с която кара се сипва и на Golf 3 1.9 TDI 110к.с. и при него няма този проблем.
Давайте инфо, че положението е тревожно!!!!
Благодаря предварително!




Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Passat B5 1.9 TDI 110к.с. Проблем с променливата геометр

Мнениеот ventotdi » Нед 29 дек 2013 21:27


Ще чуеш много мнения на въпроса си но искам да те помоля да ми споделиш на загрял мотор без консулматори на ток с колко мл. работи на празен ход :)


Потребителски аватар
SpeeDLine
Мнения: 916
Регистриран на: Съб 01 юли 2006 14:27
Автомобил: Audi A3 1.8T
Двигател: AGU 1998
Местоположение: Самоков

Re: Passat B5 1.9 TDI 110к.с. Проблем с променливата геометр

Мнениеот SpeeDLine » Нед 29 дек 2013 21:52


Какъв е разхода? Има ли записани грешки в контролния модул? Предимно градско ли се кара ?


Потребителски аватар
vankata__098
Мнения: 619
Регистриран на: Вто 15 май 2007 17:42
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: ALH 1999g.
Местоположение: Самоков, с.Говедарци

Re: Passat B5 1.9 TDI 110к.с. Проблем с променливата геометр

Мнениеот vankata__098 » Пон 30 дек 2013 0:49


разхода е нормален 5 - 5.5 л/100. А се кара смесено. Горе долу 50/50%


Потребителски аватар
snoopcar
Мнения: 169
Регистриран на: Сря 16 сеп 2009 19:19
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.9 AFN
Местоположение: Сливен

Re: Passat B5 1.9 TDI 110к.с. Проблем с променливата геометр

Мнениеот snoopcar » Пон 30 дек 2013 18:06


Точно днес я правих тази процедура-чистене на геометрията,като последно я чистих миналата зима.
Задръствала ми се е и на 1000км след чистене.Какви ли не предположения са ми минавали през акъла,
за този проблем.Вярно предимно градското каране помага това да се случи,но сега имам нова теория. :biggrin
Главната причина е,че колите ни са старички както и техните турбинки.Направих снимки на топлия охлюв,
където се вижда как е нагорял чугунът.Точно на тези места саждите стават като графит и лопатките почват да запират.Ако повърхността навсякъде е като под трите ролчици(демек както е била нова турбината) не мисля че
ще се задръсти пущината.
ИзображениеИзображение


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Passat B5 1.9 TDI 110к.с. Проблем с променливата геометр

Мнениеот dispatch » Вто 31 дек 2013 10:47


При рециклиране на турбина, по желание на клиента дали могат да сменят цялата геометрия?

Понеже с времето се получават леки задирания по повърхностите, получава се леко сплескване на дистанционните ролки между двете повърхности и разстоянието между тях се намалява.

При нова геометрия, колкото и сажди да се натрупват не се получава задържане на лопатките, понеже има малко по-голямо разстояние между повърхностите. Гледах в и-бей, че ги има като отделна част и точно това се чудя... ако си дам турбината за рециклиране дали ще сменят и геометрията...?


Потребителски аватар
pEsHkyY
Мнения: 729
Регистриран на: Вто 06 сеп 2011 14:06
Автомобил: VW Passat B5 1998
Двигател: AFN++++
Местоположение: София

Re: Passat B5 1.9 TDI 110к.с. Проблем с променливата геометр

Мнениеот pEsHkyY » Вто 31 дек 2013 11:07


Според мен с качествено масло и редовно натискване след 2к оборота по-рядско ще се стига до зацапана геометрия и последствията от нея. Аз лично в София докато карам от точка А до точка Б поне в 80% от случайте си натискам (без да се правя на състезател :mhihi ). Нещото даже което забелязвам, е че почти не изкарва черно :th_up


NIKAMB1
Мнения: 15
Регистриран на: Нед 22 фев 2009 17:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Passat B5 1.9 TDI 110к.с. Проблем с променливата геометр

Мнениеот NIKAMB1 » Пет 03 яну 2014 11:51


pEsHkyY написа:Според мен с качествено масло и редовно натискване след 2к оборота по-рядско ще се стига до зацапана геометрия и последствията от нея. Аз лично в София докато карам от точка А до точка Б поне в 80% от случайте си натискам (без да се правя на състезател :mhihi ). Нещото даже което забелязвам, е че почти не изкарва черно :th_up

:th_up


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B5 1.9 TDI 110к.с. Проблем с променливата геометр

Мнениеот samo_pechka » Пет 03 яну 2014 12:49


То хубаво предлагате за "натискането" колеги, но колата тр да е загряла добре , както и маслото . А как ще загрее в това време ?! Тр да мине поне 15-20 км !


Потребителски аватар
pEsHkyY
Мнения: 729
Регистриран на: Вто 06 сеп 2011 14:06
Автомобил: VW Passat B5 1998
Двигател: AFN++++
Местоположение: София

Re: Passat B5 1.9 TDI 110к.с. Проблем с променливата геометр

Мнениеот pEsHkyY » Пет 03 яну 2014 15:47


Мойта загрява сравнително бързо. До работа, разтоянието ми е 10км. На половината път стрелката стига до 90 градуса :th_up А лятото нещата са още по-лесни.


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Passat B5 1.9 TDI 110к.с. Проблем с променливата геометр

Мнениеот drago_tr » Пет 03 яну 2014 20:11


Нещо не ти вярвам :screwy


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B5 1.9 TDI 110к.с. Проблем с променливата геометр

Мнениеот samo_pechka » Пет 03 яну 2014 20:53


Ами ако си е оставил ЕГР-а (да не го е затапвал ) ...не знам , аз наскоро го играх това "хоро" с термостати , подгреви антифриз и т.н. И пак не достига за 5км в това време 90гр , че и един кашон сложих пред радиатора :redface добре ,че лесно се слага/маха и най-важното не се вижда отвън ( А4 Б5 АФН) минава едва 10км докат' духне парното как трябва . Добре ,че има "реотани" на седалките, та малко се ядва :biggrin пропуснах да кажа ,че съм изолирал ЕГР-а с ламаринка , това в студеното време "изкофтя" доп. времето да се затопли мотора до раб.темп бързо .


Потребителски аватар
bkunev
Мнения: 402
Регистриран на: Пет 09 май 2008 22:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Re: Passat B5 1.9 TDI 110к.с. Проблем с променливата геометр

Мнениеот bkunev » Пет 03 яну 2014 20:56


pEsHkyY написа:Мойта загрява сравнително бързо. До работа, разтоянието ми е 10км. На половината път стрелката стига до 90 градуса :th_up А лятото нещата са още по-лесни.


На какви обороти я караш, че така бързо вдига 90гр? Мойта не може така или не я карам с подходящи обороти?!!?


Потребителски аватар
bkunev
Мнения: 402
Регистриран на: Пет 09 май 2008 22:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Re: Passat B5 1.9 TDI 110к.с. Проблем с променливата геометр

Мнениеот bkunev » Пет 03 яну 2014 20:58


Картона не играе докато не отвори термостата. Е може да има мин. помощ за загряването, ама е наистина малка.


Потребителски аватар
pEsHkyY
Мнения: 729
Регистриран на: Вто 06 сеп 2011 14:06
Автомобил: VW Passat B5 1998
Двигател: AFN++++
Местоположение: София

Re: Passat B5 1.9 TDI 110к.с. Проблем с променливата геометр

Мнениеот pEsHkyY » Пет 03 яну 2014 21:18


Повече от 2000/2100 не вдигам докато не загрее :th_up



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта