Колеги мой приятел има Passat B5 1.9 TDI 110к.с. и проблема е следния:
Преди около 11 месеца или около 20 000км почистихме променливата геометрия перфектно, ама казвам перфектно. Беше клеясал лостовия механизъм на геометрията. Сега след този пробег пак старата песен на нов глас. Сменихме и клапана на геометрията, въпреки, че работеше, защото някакъв майстор му беше казал, че не работи правилно. Махнал е и катализатора.
През тези километри на пробег нямаше изключване на 120 км/ч и колата си вървеше повече от перфектно, но проблема е че пак я зацапа и блокира лостчето.
Та моля за инфо от какво е възможно да цапа така променливата геометрия и за толкова кратко време. Нафтата, с която кара се сипва и на Golf 3 1.9 TDI 110к.с. и при него няма този проблем.
Давайте инфо, че положението е тревожно!!!!
Благодаря предварително!
Passat B5 1.9 TDI 110к.с. Проблем с променливата геометрия
- vankata__098
- Мнения: 619
- Регистриран на: Вто 15 май 2007 17:42
- Автомобил: VW Golf IV
- Двигател: ALH 1999g.
- Местоположение: Самоков, с.Говедарци
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Passat B5 1.9 TDI 110к.с. Проблем с променливата геометр
Ще чуеш много мнения на въпроса си но искам да те помоля да ми споделиш на загрял мотор без консулматори на ток с колко мл. работи на празен ход :)
- SpeeDLine
- Мнения: 916
- Регистриран на: Съб 01 юли 2006 14:27
- Автомобил: Audi A3 1.8T
- Двигател: AGU 1998
- Местоположение: Самоков
Re: Passat B5 1.9 TDI 110к.с. Проблем с променливата геометр
Какъв е разхода? Има ли записани грешки в контролния модул? Предимно градско ли се кара ?
- vankata__098
- Мнения: 619
- Регистриран на: Вто 15 май 2007 17:42
- Автомобил: VW Golf IV
- Двигател: ALH 1999g.
- Местоположение: Самоков, с.Говедарци
Re: Passat B5 1.9 TDI 110к.с. Проблем с променливата геометр
разхода е нормален 5 - 5.5 л/100. А се кара смесено. Горе долу 50/50%
- snoopcar
- Мнения: 169
- Регистриран на: Сря 16 сеп 2009 19:19
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.9 AFN
- Местоположение: Сливен
Re: Passat B5 1.9 TDI 110к.с. Проблем с променливата геометр
Точно днес я правих тази процедура-чистене на геометрията,като последно я чистих миналата зима.
Задръствала ми се е и на 1000км след чистене.Какви ли не предположения са ми минавали през акъла,
за този проблем.Вярно предимно градското каране помага това да се случи,но сега имам нова теория.
Главната причина е,че колите ни са старички както и техните турбинки.Направих снимки на топлия охлюв,
където се вижда как е нагорял чугунът.Точно на тези места саждите стават като графит и лопатките почват да запират.Ако повърхността навсякъде е като под трите ролчици(демек както е била нова турбината) не мисля че
ще се задръсти пущината.


Задръствала ми се е и на 1000км след чистене.Какви ли не предположения са ми минавали през акъла,
за този проблем.Вярно предимно градското каране помага това да се случи,но сега имам нова теория.

Главната причина е,че колите ни са старички както и техните турбинки.Направих снимки на топлия охлюв,
където се вижда как е нагорял чугунът.Точно на тези места саждите стават като графит и лопатките почват да запират.Ако повърхността навсякъде е като под трите ролчици(демек както е била нова турбината) не мисля че
ще се задръсти пущината.


- dispatch
- Мнения: 615
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Passat B5 1.9 TDI 110к.с. Проблем с променливата геометр
При рециклиране на турбина, по желание на клиента дали могат да сменят цялата геометрия?
Понеже с времето се получават леки задирания по повърхностите, получава се леко сплескване на дистанционните ролки между двете повърхности и разстоянието между тях се намалява.
При нова геометрия, колкото и сажди да се натрупват не се получава задържане на лопатките, понеже има малко по-голямо разстояние между повърхностите. Гледах в и-бей, че ги има като отделна част и точно това се чудя... ако си дам турбината за рециклиране дали ще сменят и геометрията...?
Понеже с времето се получават леки задирания по повърхностите, получава се леко сплескване на дистанционните ролки между двете повърхности и разстоянието между тях се намалява.
При нова геометрия, колкото и сажди да се натрупват не се получава задържане на лопатките, понеже има малко по-голямо разстояние между повърхностите. Гледах в и-бей, че ги има като отделна част и точно това се чудя... ако си дам турбината за рециклиране дали ще сменят и геометрията...?
- pEsHkyY
- Мнения: 729
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2011 14:06
- Автомобил: VW Passat B5 1998
- Двигател: AFN++++
- Местоположение: София
Re: Passat B5 1.9 TDI 110к.с. Проблем с променливата геометр
Според мен с качествено масло и редовно натискване след 2к оборота по-рядско ще се стига до зацапана геометрия и последствията от нея. Аз лично в София докато карам от точка А до точка Б поне в 80% от случайте си натискам (без да се правя на състезател
). Нещото даже което забелязвам, е че почти не изкарва черно 


Re: Passat B5 1.9 TDI 110к.с. Проблем с променливата геометр
pEsHkyY написа:Според мен с качествено масло и редовно натискване след 2к оборота по-рядско ще се стига до зацапана геометрия и последствията от нея. Аз лично в София докато карам от точка А до точка Б поне в 80% от случайте си натискам (без да се правя на състезател). Нещото даже което забелязвам, е че почти не изкарва черно

- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B5 1.9 TDI 110к.с. Проблем с променливата геометр
То хубаво предлагате за "натискането" колеги, но колата тр да е загряла добре , както и маслото . А как ще загрее в това време ?! Тр да мине поне 15-20 км !
- pEsHkyY
- Мнения: 729
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2011 14:06
- Автомобил: VW Passat B5 1998
- Двигател: AFN++++
- Местоположение: София
Re: Passat B5 1.9 TDI 110к.с. Проблем с променливата геометр
Мойта загрява сравнително бързо. До работа, разтоянието ми е 10км. На половината път стрелката стига до 90 градуса
А лятото нещата са още по-лесни.

- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Passat B5 1.9 TDI 110к.с. Проблем с променливата геометр
Нещо не ти вярвам 

- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B5 1.9 TDI 110к.с. Проблем с променливата геометр
Ами ако си е оставил ЕГР-а (да не го е затапвал ) ...не знам , аз наскоро го играх това "хоро" с термостати , подгреви антифриз и т.н. И пак не достига за 5км в това време 90гр , че и един кашон сложих пред радиатора
добре ,че лесно се слага/маха и най-важното не се вижда отвън ( А4 Б5 АФН) минава едва 10км докат' духне парното как трябва . Добре ,че има "реотани" на седалките, та малко се ядва
пропуснах да кажа ,че съм изолирал ЕГР-а с ламаринка , това в студеното време "изкофтя" доп. времето да се затопли мотора до раб.темп бързо .


- bkunev
- Мнения: 402
- Регистриран на: Пет 09 май 2008 22:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
Re: Passat B5 1.9 TDI 110к.с. Проблем с променливата геометр
pEsHkyY написа:Мойта загрява сравнително бързо. До работа, разтоянието ми е 10км. На половината път стрелката стига до 90 градусаА лятото нещата са още по-лесни.
На какви обороти я караш, че така бързо вдига 90гр? Мойта не може така или не я карам с подходящи обороти?!!?
- bkunev
- Мнения: 402
- Регистриран на: Пет 09 май 2008 22:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
Re: Passat B5 1.9 TDI 110к.с. Проблем с променливата геометр
Картона не играе докато не отвори термостата. Е може да има мин. помощ за загряването, ама е наистина малка.
- pEsHkyY
- Мнения: 729
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2011 14:06
- Автомобил: VW Passat B5 1998
- Двигател: AFN++++
- Местоположение: София
Re: Passat B5 1.9 TDI 110к.с. Проблем с променливата геометр
Повече от 2000/2100 не вдигам докато не загрее 

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта