Seat Ibiza 6l 2003 г. ASZ - тресе на празен ход

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
porostorm
Мнения: 82
Регистриран на: Съб 15 юли 2006 21:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Seat Ibiza 6l 2003 г. ASZ - тресе на празен ход

Мнениеот porostorm » Чет 10 апр 2014 11:33


Здравейте, колата е Seat Ibiza 1.9 tdi pd ASZ 131 к.с. изчетох няколко подобни теми с такъв проблем, но мисля че проблемът при мен е по-различен.
Когато е студена колата пали и работи без проблеми /самото палене, мисля че не е много меко в смисъл, че мотора се разтриса доста/. При загрял мотор, без точно определена зависимост от температурата от време на време мотора притриса доста, клати се. Дори в купето се усеща, все едно някой клати колата. От време на време поутихва малко, но видимо все още се клати. Няма промяна в зависимост от това дали е натиснат съединителя или не. Промяна има когато се вдигнат съвсем малко оборотите или пък пусна климатика. Също така, когато е топла пали по-трудно от студена.

Колата няма никакви грешки или пък параметри извън нормите. Това е снимка от 13 канал:
Изображение


Съмненията ми са в неправилна работа на дюзата на 1-ви цилиндър?
Също така при работа на място, миризмата от ауспуха е по-остра или поне аз така си мисля, не пуши.
Сипвам добавка на кастрол за чистене на дюзи но не знам дали ще има ефект?

Посъветвайте ме какви са вариантите за търсене и отстраняване на проблема?
п.п.: Имам и лог направен на 3-та и 4-та ако може да е полезен?

Благодаря!




phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Seat Ibiza 6l 2003 г. ASZ - тресе на празен ход

Мнениеот phantom_ » Чет 10 апр 2014 15:34


Според показанията,дюзите са много добре!Според мен проблема който описваш е от разбит маховик който е Демпферен при теб icon_idea А това че на климатик не се усеща толкова е че тогава той е под напрежение icon_idea


Потребителски аватар
porostorm
Мнения: 82
Регистриран на: Съб 15 юли 2006 21:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Seat Ibiza 6l 2003 г. ASZ - тресе на празен ход

Мнениеот porostorm » Сря 30 апр 2014 12:01


Все още мисля, че проблемът не е от маховик, защото забелязах че когато спускам по наклон на 1-ва предавка без подаване на газ, но наклона не е прекалено голям мотора все едно прехлъцва. Това го няма когато колата се движи на равно или изкачва наклон без натискане на педала на газта.
Закупих ремонтен комплект за дюзите + болтове за затягането им и мисля да ги сменя.
От всички материали които намерих по този въпрос разбрах, че стъпките са следните:
1. Определя се позицията на дюзата в главата с помощта на шублер;
Изображение Изображение
2. Затяга се болта който притиска дюзата с помощта на динамо метричен ключ и градусомер. (12 НМ и 270 градуса);
3. Определя се позицията на кубилицата с помощта на индикаторен часовник със стойка (трябва да е в най-ниска, натиснала дюзата);
Изображение
4. Завива се реглажния винт на кобилицата на ръка докато се усети че е опрял дюзата, развива се 180 градуса и се контрира с гайката с усилие 30 НМ.
Изображение


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Seat Ibiza 6l 2003 г. ASZ - тресе на празен ход

Мнениеот hvp800 » Сря 30 апр 2014 14:36


Вече ти казах и на лични но ще го напиша и тук за да е по-полезна темата, Данните показват че дюза номер 1 (условно казано) има леко отклонение но това според мен не е достатъчно за да ти разтриса колата, Направи още няколко лога, само гледай преди това колата да е карана поне половин час и от време на време я настъпи яко, Топлото палене е друга бира и за него потърси в търсачката и гледай колкото искаш, теми бол, Това май е единственното което обединява дизелите на голф3,4,и 5 и ми е странно как са го пропуснали от VAG, Така и така си купил ремонтния комплект за дюзите и смяната и реглажа не е толкова трудна, само трябва да прочетеш малко тук и там и нещата ще се случат, Ще си позволя и един съвет не по темата, свали и почисти турбината, интеркулера и турбо пътищата, и смени всички вакумни маркучи и маркучета, Инвестицията за това няма да надхвърли 20 лв а резултата ще е много приятен :th_up Успех


Потребителски аватар
porostorm
Мнения: 82
Регистриран на: Съб 15 юли 2006 21:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Seat Ibiza 6l 2003 г. ASZ - тресе на празен ход

Мнениеот porostorm » Сря 30 апр 2014 15:30


Имам лог на 11 канал на 3-та и 4-та скорост.
LOG-01-011-xxx-xxx.zip
(1.08 KиБ) Свален 198 пъти

Турбото е в идеално състояние. Свалях го и го чистих въпреки че нямаше нужда. ЕГР-а е затапен с планка. Всички турбо пътища и кулера са изчистени. По мотора няма омасляване от никъде.


novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: Seat Ibiza 6l 2003 г. ASZ - тресе на празен ход

Мнениеот novatora » Сря 30 апр 2014 16:17


Аз извърших това упражнение преди 2 месеца. Сменихме всички О прастени и дифтунги. Настроихме по описания начин. Само да не се изплашиш, но след това колата пали трудно. Повъртях малко 10 пъти и запали. Работата на мотора стана часовник, нямам сутрешното кадене. В ниските обороти стана по пъргава. Само + след манипулацията. Пали лесно от четвърт оборот( то и преди съм нямал проблеми). Аз смених пръстените заради сутрешния кадеш и леко претрисане за 5-6 секунди. Това само сутрин при първо палене. Сега съм повече от доволен. Нямам нито един симптом от предишните. Един съвет- леглата на дюзите трябва да се обезмаслят идеално. Задалжително нови регулиращи болтове иначе се късат или настройката не става точна защото са разтегнати. Успех


Потребителски аватар
porostorm
Мнения: 82
Регистриран на: Съб 15 юли 2006 21:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Seat Ibiza 6l 2003 г. ASZ - тресе на празен ход

Мнениеот porostorm » Сря 30 апр 2014 23:03


Леглата на дюзите имаш предвид там където влизат в главата ли? Не трябва ли да се намажат о-пръстените с масло като се слагат, за да влезнат по-лесно? Пише, че трябва да се изчистят отворите за болтовете от масло, преди да се стяга.
Кое имаш предвид под регулиращи болтове?
Изображение
Ако имаш предвид номер 5, тук пише че не е задължителна смяната: http://workshop-manuals.com/skoda/octavia-mk2/drive_unit/1.9/77_kw_tdi_pd_engine/fuel_preparation_system_diesel_injection/repairing_diesel_direct_injection_system/repairing_the_unit_injectors_%28superb_ii_octavia_ii_fabia_ii_roomster%29/


novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: Seat Ibiza 6l 2003 г. ASZ - тресе на празен ход

Мнениеот novatora » Чет 01 май 2014 8:36


Леглата на дюзите дето лежат трябва да се почистят добре. Майстора намаза пръстените с някаква бяла смазка. Болтовете не на самата дюза, а този дето притиска дюзата. (Мисля че на схемата е номер 14). Майстора даже ми демонстрира на друг свален и блокирал мотор. Натегна болта с нужните нютони и той се скъса. Така че задалжително си вземи и тези болтове че получават умора със времето. Резбата където влиза болта също се чисти. Има и една друга подробност. Капака с гарнитурата ако ти се е втвърдила на пипане, не е мека не я монтирай. По добре си намери нов капак от морга запазен с мека гарнитура за 30-40 лв. Аз направих така. Нов капак е 270 лв. Гарнитурата не се сменя само тя , че няма ефект ще течеш. Вече 10 000 км нямам течове. Сервиза и майстора са специалисти по дюзите така че съветите им бяха правилни. Самата дюза не видях много но я закачи на нещо като машинка със стойка за да подмени всички пръстени. Работния комплект беше на бош. Майче спомена че и някаква баня им правил ли промивка.


Потребителски аватар
porostorm
Мнения: 82
Регистриран на: Съб 15 юли 2006 21:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Seat Ibiza 6l 2003 г. ASZ - тресе на празен ход

Мнениеот porostorm » Нед 11 май 2014 9:30


Смених гумичките, регулирах дюзите но за жалост няма ефект. Направи ми впечатление, че една от дюзите не е същата като останалите /разликата беше само в шайбата, която държи пружината/.

Изображение Изображение Изображение


Потребителски аватар
hip-hopotam
Мнения: 270
Регистриран на: Нед 30 юни 2013 22:36
Автомобил:
Двигател:

Re: Seat Ibiza 6l 2003 г. ASZ - тресе на празен ход

Мнениеот hip-hopotam » Нед 11 май 2014 18:49


Огледай внимателно инсталацията на дюзите до главата и вътре в главата.Ако вътре в главата пластмасовия предпазител на кабелите е счупен някъде и оголени жици или споики се допират до главата проблема може би е там.Другото е може инсталацията до главата да е претрита от врибрациите на дизела и в някой момент да се окъсяват и да дава проблем.Случвало ми се е при включване на задна да се губи единия цилиндър и ЗАГАДКА... след дълго чесане по главата установих че инсталацията до главата е протрита и при отместването на мотора дюзата спира.
Иначе ако дюзите са както излезли от завода на тази кола,трябва номерата им да са последователни.


Потребителски аватар
porostorm
Мнения: 82
Регистриран на: Съб 15 юли 2006 21:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Seat Ibiza 6l 2003 г. ASZ - тресе на празен ход

Мнениеот porostorm » Пон 12 май 2014 12:44


Вътре в главата я гледах инсталацията, не видях нищо притеснително. Буксите са стегнати. Забравих да напиша, че най-долният о-пръстен, след дифтунгата на всички дюзи беше закъсан. Леглата на дюзите са добре. Да попитан по-запознатите, стойностите на дюзите на топъл или студен мотор се гледат? На празни обороти или когато колата е в движение? Направи ми впечатление, че след смяната на о-пръстените и реглажа на дюзите, стойностите са малко по-различни от тези които съм качил в 1-вия пост. В момента дюзата на 3-ти цилиндър е с малко по-завишени стойности, 0.19 а другите са от 0.02 до 0.09.

Ще огледам инсталацията, ще напръскам и самата букса на главата с контактен спрей. Възможно ли е от тампон на мотора да има такива вибрации на място?


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Seat Ibiza 6l 2003 г. ASZ - тресе на празен ход

Мнениеот hvp800 » Пон 12 май 2014 13:00


http://skodaclub-bg.org/forum/index.php?/topic/42452-мнение-octavia-2-19-tdi-dsg/ тук има описание как и какво да гледаш\правиш, Говорят за друг двигател но той принципно не се различава от твоя


Потребителски аватар
porostorm
Мнения: 82
Регистриран на: Съб 15 юли 2006 21:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Seat Ibiza 6l 2003 г. ASZ - тресе на празен ход

Мнениеот porostorm » Пон 12 май 2014 14:45


13 канал се гледа на напълно загрял двигател (90 градуса) и без пуснати консуматори, на празен ход.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Seat Ibiza 6l 2003 г. ASZ - тресе на празен ход

Мнениеот hvp800 » Пон 12 май 2014 16:20


Е да де, ти кажи как са твойте или по точно стоиностите им


Потребителски аватар
porostorm
Мнения: 82
Регистриран на: Съб 15 юли 2006 21:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Seat Ibiza 6l 2003 г. ASZ - тресе на празен ход

Мнениеот porostorm » Вто 13 май 2014 8:09


Така съм снимал лога на 13 канал. На загряла кола, на място без консуматори.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dafi_dimo и 70 госта