Колеги здравейте,
Имам проблем с климатроника, който вече, на няколко места не могат да ми го отстранят. Проблема е, че отоплението на колата си работи, но охлаждането не. По-точно компресора и перките не се включват. Който успее да ми помогне ще бъде почерпен!
Та, последните момчета, при които ходих здраво се поизпотиха и накрая стигнахме до "егаси, от толкова много години оправям климатици, за пръв път не мога дори да разбера къде е проблема" . Аз хабер си нямам по принцип, нито от коли, нито от майстори, но отстрани поне изглеждаше, като че знаят какво правят момчетата. С малките си познания ще се опитам да опиша какво е свършено до сега:
1. Прегледани са бушоните, тези отстрани, както и тези над акумулатора. Момчетата със уред замериха всичко, по всеки един бушон си минава ток. Ако с нещо помага: над акумулатора, най-левия бушон беше заминал и имаше нагари по слота. Изстъргаха, оправиха, нестана.
2. Прегледана е системата на климатроника. Фреон има, налягане има, по пътищата няма проблем.
3. Укъсиха перките, въртят си.
4. Укъсиха компресора, работи, дори при това положение вътре веднага започна да охлажда.
5. Провериха всичките токове до модула (под акумулатора), и от там до компресора. Интересното тук беше, че до модула ток стига, а към компресора не пуска. Лошото е, че взехме 3 други модула от автоморгите тук в Шумен, с нито един не стана. След това едното момче отвори модула за да го прегледа, вътре си беше като нов.
6. Проверени са грешките, които излизат на дисплея на климатроника (без компютър, само отвътре). Единствената грешка, която беше изчистена на няколко пъти, и все още излиза е 4FA (или 4AF, не мога в момента да се сетя точно).
И така, моля, ако някой знае какъв е проблема, или къде сме пропуснали да погледнем, да сподели, защото съм на предела. Дадох една торба пари за кола, която дори не може да ме охлади през жегите, и още сумати пари за прегледи и прочее, за дето дори и проблема не можем да разберем какъв е.
Предварително благодаря на всички колеги, които ще заемат отношение по въпроса, и се извинявам за стената от текст!



VW Golf 4, 1,9 TDI, 1998 - проблем с климатроника
VW Golf 4, 1,9 TDI, 1998 - проблем с климатроника
Последна промяна от Didoxius на Сря 02 юли 2014 7:20, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: VW Golf 4, 1,9 TDI, 1998 - проблем с климатроника
Колега аз съм с пасат б5.5 2001 и имам същия проблем. Няма ток до компресора. Проблема е в самия блок за управление на климатроника. Свали го от таблото и го изключи от 3те букси за 1-2 часа да се ресетне. Включи го и ще заработи климатроника. И така докато запецне пак. Самия блок за управление отзад има бележка с номер и букви. Трябва да се открие същия блок със същия код иначе никога няма да заработи. Моя блок бележката липсва и не знам номера на блока. Където видя морга спирам и пробвам но досега не съм уцелил като моя блок за управление. Как мога да разбера номера му нямам представа. Иначе за цял месец работа само веднъж запецна пак. Откачане изчакване закачане и тръгва. С ваг ком изчистете грешки ако има климата че предния собственик ако я е карал без фреон и ти да го заредиш, докато не се изчисти грешката не тръгва клмата. Грешката ти 04FA Recirculation Flap Servo Motor демек Рециркулация Клапа Серво Мотор.
Re: VW Golf 4, 1,9 TDI, 1998 - проблем с климатроника
Колега мерси много за отговора, още довечера след работа ще пробвам да видим. Даже сам смятам да си я свърша тая работа. Трудно ли се смъква тоя контролер? Има ли 'чалъм' специален? Също имам въпрос и за грешката, не може ли ръчно да си я изчистя? При задържане на бутон рециркулация и екон, нали излиза на дисплея? След натискане на червен бутон+задържане на екон се изчиства. Това не е ли достатъчно?
Последна промяна от IvanMan на Вто 01 юли 2014 16:23, променено общо 1 път.
Причина: Не цитирай предишното мнение!
Причина: Не цитирай предишното мнение!
- ATD
- Мнения: 78
- Регистриран на: Вто 18 дек 2007 12:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: v dvijenie
Re: VW Golf 4, 1,9 TDI, 1998 - проблем с климатроника
Колега,тази грешка е за моторчето за клапата под филтъра на купето. С годинките пластмасата старее и оста превърта,клапата засяда и дава грешна информация на компа защото там има 1 от няколкото датчика за температурата.
П.П. почти не ми стана ясно какъв ти е проблема само какво е правено и грешката, ааа да климатика/климатроника не работи.
П.П. почти не ми стана ясно какъв ти е проблема само какво е правено и грешката, ааа да климатика/климатроника не работи.
Re: VW Golf 4, 1,9 TDI, 1998 - проблем с климатроника
Колега, мерси за отговора, но малко повечко информация ако може да предложиш. Причината за грешката в гугъл и сам си я видях. Това моторче ако е заминало директно ми блокира цялата система за охлаждане ли, или при конкретни условия би трябвало пак да функционира? Може ли да се провери по някакъв начин? Има ли заобиколки някакви? Може ли да се отстрани проблема или се налага подмяна? На колко достъпно място е позиционирано това моторче?
Съжалявам, но както сам виждаш съм доста невеж. Предварително благодаря за помощта!
Съжалявам, но както сам виждаш съм доста невеж. Предварително благодаря за помощта!
- sartana
- Мнения: 72
- Регистриран на: Пон 25 фев 2013 14:10
- Автомобил: Bora TDI
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
Re: VW Golf 4, 1,9 TDI, 1998 - проблем с климатроника
И аз я имам тази грешка на климатика: 04FA Recirculation Flap Servo Motor
А на vag-com ми дава следната грешка:
но климатроника си работи, и така си карам.
А на vag-com ми дава следната грешка:
1 Fault Found:
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
37-10 - Faulty - Intermittent
но климатроника си работи, и така си карам.
- ATD
- Мнения: 78
- Регистриран на: Вто 18 дек 2007 12:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: v dvijenie
Re: VW Golf 4, 1,9 TDI, 1998 - проблем с климатроника
Здр. аз затова ти писах ,че не си описал точно проблема . Какво означава ходих къде ли не и т.н. ?
Единия колега ти каза за управлението ако е заминало ???.
А за въпросното моторче по скоро е здраво но оста му превърта в зъбното колело и не управлява клапата коректно и бърка режимите на системата. На доста гадно място е сваля се жабката и трябва някой с пръсти на гинеколог . Ново е доста скъпо ако вземаш 2 ръка повечето вече е спукано зъбното колело вътре в машинката. Но както каза колегата така си кара и климатроника му работи. Друг е въпроса колко коректно и дали на есен и зимата не му запотява предното стъкло , но той си знае.
П.П. колега твоя човек е колегата (zfa159) пиши му на лични.
П.П.2/ "Има една добра новина - за версията на Голф 4 / Бора с климатроник, вече се намира моторче за въпросната клапа (V71) на цени от сорта на между 60-90лв на марката Swag. Напълно става 1:1 на мястото на оригиналното - монтирахме няколко (овладяхме техниката да се сменят без да се разглобява цялото табл..." това е пост на колегата (zfa159).
Дано съм бил полезен.
Единия колега ти каза за управлението ако е заминало ???.
А за въпросното моторче по скоро е здраво но оста му превърта в зъбното колело и не управлява клапата коректно и бърка режимите на системата. На доста гадно място е сваля се жабката и трябва някой с пръсти на гинеколог . Ново е доста скъпо ако вземаш 2 ръка повечето вече е спукано зъбното колело вътре в машинката. Но както каза колегата така си кара и климатроника му работи. Друг е въпроса колко коректно и дали на есен и зимата не му запотява предното стъкло , но той си знае.
П.П. колега твоя човек е колегата (zfa159) пиши му на лични.
П.П.2/ "Има една добра новина - за версията на Голф 4 / Бора с климатроник, вече се намира моторче за въпросната клапа (V71) на цени от сорта на между 60-90лв на марката Swag. Напълно става 1:1 на мястото на оригиналното - монтирахме няколко (овладяхме техниката да се сменят без да се разглобява цялото табл..." това е пост на колегата (zfa159).
Дано съм бил полезен.
Re: VW Golf 4, 1,9 TDI, 1998 - проблем с климатроника
Благодаря за отговорите, съжалявам, че не съм описал проблема подобаващо. Климатроника топли, но охлаждането не работи, не се включват нито перки, нито компресор (е, по добре късно отколкото никога).
Пробвах и метода на колегата novatora с управлението, въпреки, че не стоя 1-2 часа, а по-скоро 40-50 минути пак не стана, дори не си загуби паметта. Като го подвързах наново просто си помнеше на какви градуси и при какви условия съм го оставил преди да го сваля. Явно някъде из компа на колата си го помни, и не съм убеден, че с оставяне за 2 часа ще има различен ефект. Ако някой смята, че може да стане номера моля да каже, да го помъча пак.
novatora да те попитам само какви точно стъпки следваш при твоя метод? Може пък да не правя нещо както трябва, знам ли.
ATD благодаря за забележката и съветите, бяха на място. Ще потърся пича, който спомена, спомням си, че той доста активно участваше в подобни теми, когато рових из форума преди да създам моята, изглеждаше доста опитен. Само да попитам, спомена, че на колегата, който си продължава със прецакано моторче му се запотява предното стъкло. Въпросното моторче да не управлява посоките на постъпване на въздух в колата случайно? Защото на мен си ми духа навсякъде, когато подам команда от управлението.
Пробвах и метода на колегата novatora с управлението, въпреки, че не стоя 1-2 часа, а по-скоро 40-50 минути пак не стана, дори не си загуби паметта. Като го подвързах наново просто си помнеше на какви градуси и при какви условия съм го оставил преди да го сваля. Явно някъде из компа на колата си го помни, и не съм убеден, че с оставяне за 2 часа ще има различен ефект. Ако някой смята, че може да стане номера моля да каже, да го помъча пак.
novatora да те попитам само какви точно стъпки следваш при твоя метод? Може пък да не правя нещо както трябва, знам ли.
ATD благодаря за забележката и съветите, бяха на място. Ще потърся пича, който спомена, спомням си, че той доста активно участваше в подобни теми, когато рових из форума преди да създам моята, изглеждаше доста опитен. Само да попитам, спомена, че на колегата, който си продължава със прецакано моторче му се запотява предното стъкло. Въпросното моторче да не управлява посоките на постъпване на въздух в колата случайно? Защото на мен си ми духа навсякъде, когато подам команда от управлението.
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: VW Golf 4, 1,9 TDI, 1998 - проблем с климатроника
Колега може твоя проблем да е от друг характер. При мен само това помага като реситна блока. И когато бях в сервиза за климатици ме посаветваха това и да си намеря нов блок но аз като незнам номера на моя как ще взема не ми е ясно. Контролера е прегледан за студени спойки. Някой има ли пасат б 5.5 2001 131 коня да погледне какъв номер е блока за управление. Ще съм много благодарен. Да не ровичкам все в това табло.
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: VW Golf 4, 1,9 TDI, 1998 - проблем с климатроника
А кодировката с ваг видяхте ли я? Да не е кодиран самия модул за климатик или за бензин или дизел с други коне.
При мен набиваше грешка постоянно комфорт модул дефективе и се оказа че е кодиран на климатик, не климатроник.При Шаран ще ти ги кажа кодировките при пасат да помагат колеги с тоя модел.
Погледни тази тема за кодировките.
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=19&t=334911
При мен набиваше грешка постоянно комфорт модул дефективе и се оказа че е кодиран на климатик, не климатроник.При Шаран ще ти ги кажа кодировките при пасат да помагат колеги с тоя модел.
Погледни тази тема за кодировките.
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=19&t=334911
Re: VW Golf 4, 1,9 TDI, 1998 - проблем с климатроника
Колеги здравейте отново,
Понеже знам, че трябва да се подкрепяме, исках да напиша как съм го оправил, но при въпроса "Какъв беше проблема?" пича ми отговори с "Ти сега хляба ли ще ми крадеш?". Няколко пъти намекнах, че щом си плащам искам да знам какво му е имало, но така и не ми каза.
Само мога да кажа, че след обяснение на проблема и какво съм вършил досега по колата, тоя го оправи за 30 минути. 100% е било нещо съвсем мъничко, за което предишните момчета или не са знаели, или са пропуснали.
Понеже знам, че трябва да се подкрепяме, исках да напиша как съм го оправил, но при въпроса "Какъв беше проблема?" пича ми отговори с "Ти сега хляба ли ще ми крадеш?". Няколко пъти намекнах, че щом си плащам искам да знам какво му е имало, но така и не ми каза.
Само мога да кажа, че след обяснение на проблема и какво съм вършил досега по колата, тоя го оправи за 30 минути. 100% е било нещо съвсем мъничко, за което предишните момчета или не са знаели, или са пропуснали.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта