Какво се разбира под "Почистване на турбото" ?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8367
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Какво се разбира под "Почистване на турбото" ?

Мнениеот Stivi » Вто 27 мар 2007 17:45


В доста теми се среща този термин та ми стана интересно какво точно се чисти на това турбо? На първо четене се сещам за нагара по лопатките и евентуално управлението на геометрията но за него не съм сигурен дали трябва да се сваля турбото! Лагери и втулки едва ли могат да се чистят,те си се смазват от маслото и трябва да са си чисти а ако са зле то това си е вече "рециклиране" и за целта турбината се разглобява и после без специален високооборотен стенд не може да мине. Мислълта ми е има ли изобщо някакъв смисъл от това "чистене" или си е начин да се вземат пари от клиента :wink:




Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Вто 27 мар 2007 17:53


МатрЯл за чистене на геометрията с анимация и картинки:

ЦЪК


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8367
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Вто 27 мар 2007 18:14


Ето това е полезно материалче което ще свърши работа ако някой реши сам да си поиграе с почистването! Въпроса е дали ако някъде ти вземат 120лв за почистване найстина ще свършат това което се вижда на снимките? Понеже ако си видиш турбината в сглобен вече вид няма как да разбереш това !


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Вто 27 мар 2007 21:16


Добре - почистване - добре - ама с нашето "европейско гориво" - бързо ще отиде нахалост цялото почистване според мен :( :dontknow: :gruebel


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Мнениеот Kalin72 » Вто 27 мар 2007 21:28


веселин написа:Добре - почистване - добре - ама с нашето "европейско гориво" - бързо ще отиде нахалост цялото почистване според мен :( :dontknow: :gruebel


При нас в САЩ нафтата допреди няколко месеца беше с отвратително качество, много по-лоша, отколкото в България. Имам приятели, дето карат по-стари дизели, та турбините им бяха с нагар, също така и EGR клапана (еко-клапан?).
Съвета ми е - слагайте добри добавки за горивото, вършат работа. Също така - качествено синтетично масло за двигателя.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Вто 27 мар 2007 21:43


i които е със задръстен катализатор да го сменя или маха :wink:


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Мнениеот Kalin72 » Вто 27 мар 2007 21:46


niks76 написа:i които е със задръстен катализатор да го сменя или маха :wink:


По-добре да го сменя :) Все пак трябва да сме отговорни и да пазим природата, нали така :lol:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 28 мар 2007 10:44


niks76 написа:i които е със задръстен катализатор да го сменя или маха :wink:
:да:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 28 мар 2007 10:45


Kalin72 написа:
niks76 написа:i които е със задръстен катализатор да го сменя или маха :wink:


По-добре да го сменя :) Все пак трябва да сме отговорни и да пазим природата, нали така :lol:

По-добре ама с наще горива след 20-30к пак ще трябва да го сменя,така че засега махане пък живот и здраве след някоя годинка като се пооправи горивото и затегнат техническия преглед ще си сложи.


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Adnan » Сря 28 мар 2007 11:00


Може наистина да ми е много тъп въпроса но как да разбереме, че катализатора ни е запушен ?


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 28 мар 2007 15:00


Adnan написа:Може наистина да ми е много тъп въпроса но как да разбереме, че катализатора ни е запушен ?

Има разни тестове,ама ако питаш за твойта кола 100% е запушен/личен опит мойта Г3ТДИ 96 като го избиха беше жалка гледка/


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Adnan » Сря 28 мар 2007 15:35


Rabbit_TDI написа:Има разни тестове,ама ако питаш за твойта кола 100% е запушен/личен опит мойта Г3ТДИ 96 като го избиха беше жалка гледка/


Кой е най простия тест ?
Или трябва да се ходи по майстори щотото колко вече обиколих за моя проблем с прекъсването всеки различно вика един турбо вика друг дебитомер, центровката е ок . Много ми се искаше да намеря колега с който да смениме N75 клапана да видя дали е от него, но вече ме е срам да питам :oops: . Щото един колега ( не от форума ) ме отряза с предлог че там е горивна система и го е шубе да бара но му благодаря щото с него си трампихме дебитомерите :D .
За това ако има някой тест за по така за програмист човек който само на теория знае нещата за окачване и ДВГ ?


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 28 мар 2007 15:58


Ми аз мога да ти дам мойто N75,ама лошото е докато се уговориме каде да се срещнем щото с времето съм на зле.За теста на катализатори имах предвид че се ходи на няква машина ,но както ти казах къвто и да е проблема на колата катализатора направо го махай щото дори и да не е прекия пречинител си дава отражение/при наще турбини не може да доведе до чак такъв проблем както при тези с променлива геометрия/.


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Adnan » Сря 28 мар 2007 16:06


Ясно за катализатора няма да ходя при майстори ако ще ходя директно да ми го свалят ще ида но кога когато се варна у нас там ще мога и да помагам след тежка работна седмица като се занимавам с колата много ме кефи да се цапам и да се уча нещо :077:


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Сря 28 мар 2007 18:02


Kalin72 написа:
niks76 написа:i които е със задръстен катализатор да го сменя или маха :wink:


По-добре да го сменя :) Все пак трябва да сме отговорни и да пазим природата, нали така :lol:

По - добре да мина на биодизел - нов катализатор струва майка си и баща си :(



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта