AFN - Quantity adjuster - проблем и помощ в Слънчев Бряг ?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
blaze
Мнения: 261
Регистриран на: Съб 04 апр 2009 10:10
Автомобил: Кораб Майка
Двигател: AHF BAU
Местоположение: Самоко3

AFN - Quantity adjuster - проблем и помощ в Слънчев Бряг ?

Мнениеот blaze » Пет 30 май 2014 19:02


Здравейте колеги.

МАП-а пак ми даде грешка и реших да сменя кабелите до компа днес. Махнах старите и запоих нови кабели. Спазих си свързването и всичко както преди.

НО, колата ми пречеше на паркинга и дадох ключовете на един колега да я бутнат, но глупака завъртял повече ключа и колата е завъртяла на стартер за момент БЕЗ закачено ЕКУ.

След свързването на всичко на диагностиката ми седи грешка 1268 ------- Quantity Adjuster -N146


Колата пали, но работи неравномерно! Подскачат оборотите 1000-1100-1000-1100 като двутактов мотопед. И мига лампата за подгрев на свещите, което явно обозначава тази грешка.

В момента съм в Сл.Бряг и тук нямам представа кой може да ме спаси в тази ситуация.

Прочетох ВСИЧКИ теми във форума и в други форуми и понеже "решенията" са много, опитах като начало с регулиране на ел.блока на помпата (по съвет на вещ колега)
Ефекта бе: Като бутна блока към ремъка- пали все по трудно, като колебанието в оборотите си остава, но го прави по-бавно и плавно. Като бутна блока на помпата надясно, се повишават както оборотите, така и честотата на колебание. В един момент и мигащата лампа за подгрев спря, но си остава подскачането на оборотите.

Всичко това е съпътствано от подскачане и на двигателя и доста син пушек (не изгоряла смес).

Проверих умната дюза - 91 ома показва.

Прегледах всичко где що има под капака, букси и т.н. за ГНП-то...


ПО едно време ми показа и грешка - Quantity Adjuster Intermittent


Освен за съвети, препоръки и насоки към майстор в района, ще съм много благодарен ако някой колега намине с един VAG-COM да прегледам какво количество дава на 13-ти канал, защото аз имам някъв смешен Vag-Can, но на 13-ти канал ми пише 0 и в трите полета.

Благодаря предварително!




Потребителски аватар
ch5393ah
Мнения: 157
Регистриран на: Нед 10 юни 2007 18:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Котел

Re: Quantity adjuster - проблем и помощ в Слънчев Бряг ? :(

Мнениеот ch5393ah » Пет 30 май 2014 19:49


Клоегата Ifidik е решението...... http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=129832


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Quantity adjuster - проблем и помощ в Слънчев Бряг ? :(

Мнениеот Dobromirski » Съб 31 май 2014 7:21


blaze написа:Здравейте колеги.

МАП-а пак ми даде грешка и реших да сменя кабелите до компа днес. Махнах старите и запих нови кабели. Спазих си свързването и всичко както преди.


Нещо си объркал. Провери внимателно.

blaze написа:НО, колата ми пречеше на паркинга и дадох ключовете на един колега да я бутнат, но глупака завъртял повече ключа и колата е завъртяла на стартер за момент БЕЗ закачено ЕКУ.

Това няма нищо общо с проблема ти . (освен ако при даване на контакт , не е имало заголени кабели и да си нашил 12V към помпата , НО ТОВА Е МНОГО МАЛКО ВЕРОЯТНО )

Много по-вероятно е да си прекъснал някой от кабелите между ECU-то и помпата , като си си мислиш, че е за MAP сензора.

А що се отнася , до грешката ти на MAP сензора , кабелите ти нямат нищо общо !
До колкото виждам си с друга турбина , съответно и друг софт. Ако си с оригиналният МАР , то той при 2,600 mba дава 4,83 V . Над тази стойност ЕЦУ-то записва грешка Short to + !!!
И тъй, като в момента караш при налягане , близко до границата на map сензора, някой пик в налягането , успява да подмине границата на MAP сензора и ти записва тази грешка.
Тунера ти е трябвало да ти обясни тези неща !!!!
Решението е или да си вземеш нов MAP сензор, на по-високо налягане и да ти се преправи таблицата на линеаризацията му в ECU-to , или да си удължиш малко шпилката на актуатора , за да нямаш големи пикове !
Всичко това разбира се , при условие, че управлението на турбината ти е ОК и тя не пренадува.

Ако вече си сложил 3 баров MAP от Помпа Дюза мотор, то имай предвид, че те често дефектирват ( чисто механично им се разлепят нишките между кристала и пинчето на буксата, вътре в самият датчик )


Потребителски аватар
blaze
Мнения: 261
Регистриран на: Съб 04 апр 2009 10:10
Автомобил: Кораб Майка
Двигател: AHF BAU
Местоположение: Самоко3

Re: Quantity adjuster - проблем и помощ в Слънчев Бряг ? :(

Мнениеот blaze » Съб 31 май 2014 11:42


ch5393ah написа:Клоегата Ifidik е решението...... http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=129832

Темата я четох, Мерси. Иво -ifidik е Варна нали ? Някой има ли негови координати, телефон , скайп ...?


************

Dobromirski написа:Нещо си объркал. Провери внимателно.


Проверих, разпоих кабелите за външния МАП да прегледам ЕКУ-то и спойките и всичко е ОК.


Dobromirski написа:Това няма нищо общо с проблема ти . (освен ако при даване на контакт , не е имало заголени кабели и да си нашил 12V към помпата , НО ТОВА Е МНОГО МАЛКО ВЕРОЯТНО )


Това е единствения фактор, единственото нещо, което е пипано докато подменя кабелите от ЕКУ. Никакви заголени кабели и т.н. няма по колата.


Dobromirski написа: Много по-вероятно е да си прекъснал някой от кабелите между ECU-то и помпата , като си си мислиш, че е за MAP сензора.
Тук ме насочваш- ще проверя снопа! Знам кои кабели са ми за МАП и т.н. :)


Dobromirski написа:А що се отнася , до грешката ти на MAP сензора , кабелите ти нямат нищо общо !
До колкото виждам си с друга турбина , съответно и друг софт. Ако си с оригиналният МАР , то той при 2,600 mba дава 4,83 V . Над тази стойност ЕЦУ-то записва грешка Short to + !!!
И тъй, като в момента караш при налягане , близко до границата на map сензора, някой пик в налягането , успява да подмине границата на MAP сензора и ти записва тази грешка.
Тунера ти е трябвало да ти обясни тези неща !!!!
Решението е или да си вземеш нов MAP сензор, на по-високо налягане и да ти се преправи таблицата на линеаризацията му в ECU-to , или да си удължиш малко шпилката на актуатора , за да нямаш големи пикове !
Всичко това разбира се , при условие, че управлението на турбината ти е ОК и тя не пренадува.

Ако вече си сложил 3 баров MAP от Помпа Дюза мотор, то имай предвид, че те често дефектирват ( чисто механично им се разлепят нишките между кристала и пинчето на буксата, вътре в самият датчик )


МАП сензора ми е външен 3-баров, смених го преди 1 месец, но проблема и тогава бяха кабелите, та имам 2бр работещи МАПове и знам кога от какво ми дава ядове там. Няма как да съм с оригиналния МАП и да запоявам кабелите му в ЕКУ ;) Тунера съм си сам самичък аз. Никой нищо не е правил по тази кола освен мен. Разбира се с помощта на много форумни колеги :beer
Софта на колата не е пипан. Кара се 2 години така както съм я описал. (GT2052v , 240um, турбопътища на 57, права тръба 63, едномасов маховик и съединител от ВР6, челен кулер,.....) За тези 2 години и около 20 000км не е имало проблеми по тази област. Затова съм насочил и въпроса конкретно към факта, че е завъртян стартер, без ЕКУ. Но явно това не е проблем, значи остават кабелите-буксата-ЕКУ.
По турбината и актуатора нямам работа - преди 2 дни правих профилактика.

Благодаря за сега- отивам да преглеждам букси и кабели.


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Quantity adjuster - проблем и помощ в Слънчев Бряг ? :(

Мнениеот dispatch » Съб 31 май 2014 12:24


Само предположение:
Да не би като си връщал буксата на ЕКУ-то и да се е изкривил някой пин...
Огледа ли ги?


Потребителски аватар
blaze
Мнения: 261
Регистриран на: Съб 04 апр 2009 10:10
Автомобил: Кораб Майка
Двигател: AHF BAU
Местоположение: Самоко3

Re: Quantity adjuster - проблем и помощ в Слънчев Бряг ? :(

Мнениеот blaze » Съб 31 май 2014 15:50


Гледах ги, гледах буксата, целия сноп размотах и прегледах- всичко изглежда наред.

Качих клип: http://vbox7.com/play:1d775eaae8

Ето и няколко канала , който прегледах:

https://plus.google.com/photos/108144174882005719064/albums/6019608271678059425?authkey=CJyRlqGljZG5Ag


След като днес прегледах цялата електроника, кабели, букси, бушони,релета .... остава ми в ума, че може да се е бъгнал компа нещо, като го свалих за подмяна на кабелите на МАПа.

Ако търся друго ЕКУ да опитам с него как ще се държи колата, какво трябва да гледам в номерата или буквите по него или няма значение, стига да е от АФН !? Моето ЕКУ си е със стоков софт.
_________________


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Quantity adjuster - проблем и помощ в Слънчев Бряг ? :(

Мнениеот Dobromirski » Съб 31 май 2014 18:09


Я провери да не си опукал стабилизатора на 5v в ецу то. На два от кабелите на мап сензора трябва да имаш 5v


Потребителски аватар
blaze
Мнения: 261
Регистриран на: Съб 04 апр 2009 10:10
Автомобил: Кораб Майка
Двигател: AHF BAU
Местоположение: Самоко3

Re: Quantity adjuster - проблем и помощ в Слънчев Бряг ? :(

Мнениеот blaze » Нед 01 юни 2014 12:33


НЕ, няма никакви видими повреди.

Затова се чудя как/от къде да намеря един комп да опитам дали няма да е от моя.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Quantity adjuster - проблем и помощ в Слънчев Бряг ? :(

Мнениеот Dobromirski » Нед 01 юни 2014 13:32


Е, видими.... Премери с мултицет


Потребителски аватар
blaze
Мнения: 261
Регистриран на: Съб 04 апр 2009 10:10
Автомобил: Кораб Майка
Двигател: AHF BAU
Местоположение: Самоко3

Re: Quantity adjuster - проблем и помощ в Слънчев Бряг ? :(

Мнениеот blaze » Нед 01 юни 2014 13:41


Да, де забравих да спомена, че започнах да меря всичко по компа с мултицет и намерих един пукнат резистор.

ЩЕ снимам точно кое и ще дам снимка. Аз го подмених вече и след теста току що, съм много щастлив. Проблема е отстранен!

Благодаря на всички включили се. Ще кача снимка кое резисторче правеше проблема.

Последна промяна от gr_kanev на Пон 16 юни 2014 10:32, променено общо 1 път.
Причина: Не е нужно да цитираш изцяло предходното мнение. Освен бутон "цитат", има и бутон "нов отговор" - използвай го !


Потребителски аватар
ch5393ah
Мнения: 157
Регистриран на: Нед 10 юни 2007 18:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Котел

Re: Quantity adjuster - проблем и помощ в Слънчев Бряг ? :(

Мнениеот ch5393ah » Нед 01 юни 2014 21:05


:th_up


Потребителски аватар
blaze
Мнения: 261
Регистриран на: Съб 04 апр 2009 10:10
Автомобил: Кораб Майка
Двигател: AHF BAU
Местоположение: Самоко3

Re: Quantity adjuster - проблем и помощ в Слънчев Бряг ? :(

Мнениеот blaze » Нед 01 юни 2014 22:01


ОБАЧЕ....

След всички проверки и схеми, нямам +5в на пина на МАП-а. Което е ПРОБЛЕМ!

Според мен би трябвало да има +5в там като дадеш на контакт, или поне като запалиш, но при мен няма. Затова и МАП-а е отказал и станаха всичките проблеми!

Мисля да опитам утре като пусна +5в на МАП-а, какво ще стане. Няма да рискувам да пусна и на пина на компа да не каже МЧуууу.... Та май май съм за друго ЕКУ. Някой ако измисли едно ЕКУ за АФН- да пише.

И някой ако може да каже при подмяна на ЕКУ трябва ли някакви номера и т.н. да съответстват !?


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Quantity adjuster - проблем и помощ в Слънчев Бряг ? :(

Мнениеот Dobromirski » Нед 01 юни 2014 22:30


Dobromirski написа:Я провери да не си опукал стабилизатора на 5v в ецу то. На два от кабелите на мап сензора трябва да имаш 5v

:c010


Потребителски аватар
blaze
Мнения: 261
Регистриран на: Съб 04 апр 2009 10:10
Автомобил: Кораб Майка
Двигател: AHF BAU
Местоположение: Самоко3

Re: Quantity adjuster - проблем и помощ в Слънчев Бряг ? :(

Мнениеот blaze » Пон 02 юни 2014 11:31


:dummy
Не го намирам този стабилизатор и това е ! Всички други кондензатори имат +4,98волта, но само този за МАПа няма. То е ясно, че всичко е благодарение на намесата ми.

Тези платки трислойни ли са? Ако са трислойни съм си чисто за бой! Кой ме би през ръцете да махам пиновете и да муша кабели...

Последна промяна от gr_kanev на Пон 16 юни 2014 10:33, променено общо 1 път.
Причина: Не е нужно да цитираш изцяло предходното мнение. Освен бутон "цитат", има и бутон "нов отговор" - използвай го !


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Quantity adjuster - проблем и помощ в Слънчев Бряг ? :(

Мнениеот milmar » Пон 02 юни 2014 12:02


100% платката е многослойка, обаче едва ли е само на 3 слоя :biggrin. Обикновено многослойките започват от 4 нагоре.

ПП Захранването на датчика може да е постоянно, и ако е така можеш да вземеш 5V от където и да е с жица. Но ако се управлява от системата по някакъв начин, лошо ...... Аз лично, когато стигна до момента да се убедя че няма друго какво да пробвам, ще пусна 5V от другаде.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: nikolay_ss, владислав и 46 госта