Здравейте колеги.
МАП-а пак ми даде грешка и реших да сменя кабелите до компа днес. Махнах старите и запоих нови кабели. Спазих си свързването и всичко както преди.
НО, колата ми пречеше на паркинга и дадох ключовете на един колега да я бутнат, но глупака завъртял повече ключа и колата е завъртяла на стартер за момент БЕЗ закачено ЕКУ.
След свързването на всичко на диагностиката ми седи грешка 1268 ------- Quantity Adjuster -N146
Колата пали, но работи неравномерно! Подскачат оборотите 1000-1100-1000-1100 като двутактов мотопед. И мига лампата за подгрев на свещите, което явно обозначава тази грешка.
В момента съм в Сл.Бряг и тук нямам представа кой може да ме спаси в тази ситуация.
Прочетох ВСИЧКИ теми във форума и в други форуми и понеже "решенията" са много, опитах като начало с регулиране на ел.блока на помпата (по съвет на вещ колега)
Ефекта бе: Като бутна блока към ремъка- пали все по трудно, като колебанието в оборотите си остава, но го прави по-бавно и плавно. Като бутна блока на помпата надясно, се повишават както оборотите, така и честотата на колебание. В един момент и мигащата лампа за подгрев спря, но си остава подскачането на оборотите.
Всичко това е съпътствано от подскачане и на двигателя и доста син пушек (не изгоряла смес).
Проверих умната дюза - 91 ома показва.
Прегледах всичко где що има под капака, букси и т.н. за ГНП-то...
ПО едно време ми показа и грешка - Quantity Adjuster Intermittent
Освен за съвети, препоръки и насоки към майстор в района, ще съм много благодарен ако някой колега намине с един VAG-COM да прегледам какво количество дава на 13-ти канал, защото аз имам някъв смешен Vag-Can, но на 13-ти канал ми пише 0 и в трите полета.
Благодаря предварително!



AFN - Quantity adjuster - проблем и помощ в Слънчев Бряг ?
- ch5393ah
- Мнения: 157
- Регистриран на: Нед 10 юни 2007 18:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Котел
Re: Quantity adjuster - проблем и помощ в Слънчев Бряг ? :(
Клоегата Ifidik е решението...... http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=129832
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Quantity adjuster - проблем и помощ в Слънчев Бряг ? :(
blaze написа:Здравейте колеги.
МАП-а пак ми даде грешка и реших да сменя кабелите до компа днес. Махнах старите и запих нови кабели. Спазих си свързването и всичко както преди.
Нещо си объркал. Провери внимателно.
blaze написа:НО, колата ми пречеше на паркинга и дадох ключовете на един колега да я бутнат, но глупака завъртял повече ключа и колата е завъртяла на стартер за момент БЕЗ закачено ЕКУ.
Това няма нищо общо с проблема ти . (освен ако при даване на контакт , не е имало заголени кабели и да си нашил 12V към помпата , НО ТОВА Е МНОГО МАЛКО ВЕРОЯТНО )
Много по-вероятно е да си прекъснал някой от кабелите между ECU-то и помпата , като си си мислиш, че е за MAP сензора.
А що се отнася , до грешката ти на MAP сензора , кабелите ти нямат нищо общо !
До колкото виждам си с друга турбина , съответно и друг софт. Ако си с оригиналният МАР , то той при 2,600 mba дава 4,83 V . Над тази стойност ЕЦУ-то записва грешка Short to + !!!
И тъй, като в момента караш при налягане , близко до границата на map сензора, някой пик в налягането , успява да подмине границата на MAP сензора и ти записва тази грешка.
Тунера ти е трябвало да ти обясни тези неща !!!!
Решението е или да си вземеш нов MAP сензор, на по-високо налягане и да ти се преправи таблицата на линеаризацията му в ECU-to , или да си удължиш малко шпилката на актуатора , за да нямаш големи пикове !
Всичко това разбира се , при условие, че управлението на турбината ти е ОК и тя не пренадува.
Ако вече си сложил 3 баров MAP от Помпа Дюза мотор, то имай предвид, че те често дефектирват ( чисто механично им се разлепят нишките между кристала и пинчето на буксата, вътре в самият датчик )
- blaze
- Мнения: 261
- Регистриран на: Съб 04 апр 2009 10:10
- Автомобил: Кораб Майка
- Двигател: AHF BAU
- Местоположение: Самоко3
Re: Quantity adjuster - проблем и помощ в Слънчев Бряг ? :(
ch5393ah написа:Клоегата Ifidik е решението...... http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=129832
Темата я четох, Мерси. Иво -ifidik е Варна нали ? Някой има ли негови координати, телефон , скайп ...?
************
Dobromirski написа:Нещо си объркал. Провери внимателно.
Проверих, разпоих кабелите за външния МАП да прегледам ЕКУ-то и спойките и всичко е ОК.
Dobromirski написа:Това няма нищо общо с проблема ти . (освен ако при даване на контакт , не е имало заголени кабели и да си нашил 12V към помпата , НО ТОВА Е МНОГО МАЛКО ВЕРОЯТНО )
Това е единствения фактор, единственото нещо, което е пипано докато подменя кабелите от ЕКУ. Никакви заголени кабели и т.н. няма по колата.
Тук ме насочваш- ще проверя снопа! Знам кои кабели са ми за МАП и т.н. :)Dobromirski написа: Много по-вероятно е да си прекъснал някой от кабелите между ECU-то и помпата , като си си мислиш, че е за MAP сензора.
Dobromirski написа:А що се отнася , до грешката ти на MAP сензора , кабелите ти нямат нищо общо !
До колкото виждам си с друга турбина , съответно и друг софт. Ако си с оригиналният МАР , то той при 2,600 mba дава 4,83 V . Над тази стойност ЕЦУ-то записва грешка Short to + !!!
И тъй, като в момента караш при налягане , близко до границата на map сензора, някой пик в налягането , успява да подмине границата на MAP сензора и ти записва тази грешка.
Тунера ти е трябвало да ти обясни тези неща !!!!
Решението е или да си вземеш нов MAP сензор, на по-високо налягане и да ти се преправи таблицата на линеаризацията му в ECU-to , или да си удължиш малко шпилката на актуатора , за да нямаш големи пикове !
Всичко това разбира се , при условие, че управлението на турбината ти е ОК и тя не пренадува.
Ако вече си сложил 3 баров MAP от Помпа Дюза мотор, то имай предвид, че те често дефектирват ( чисто механично им се разлепят нишките между кристала и пинчето на буксата, вътре в самият датчик )
МАП сензора ми е външен 3-баров, смених го преди 1 месец, но проблема и тогава бяха кабелите, та имам 2бр работещи МАПове и знам кога от какво ми дава ядове там. Няма как да съм с оригиналния МАП и да запоявам кабелите му в ЕКУ ;) Тунера съм си сам самичък аз. Никой нищо не е правил по тази кола освен мен. Разбира се с помощта на много форумни колеги

Софта на колата не е пипан. Кара се 2 години така както съм я описал. (GT2052v , 240um, турбопътища на 57, права тръба 63, едномасов маховик и съединител от ВР6, челен кулер,.....) За тези 2 години и около 20 000км не е имало проблеми по тази област. Затова съм насочил и въпроса конкретно към факта, че е завъртян стартер, без ЕКУ. Но явно това не е проблем, значи остават кабелите-буксата-ЕКУ.
По турбината и актуатора нямам работа - преди 2 дни правих профилактика.
Благодаря за сега- отивам да преглеждам букси и кабели.
- dispatch
- Мнения: 615
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Quantity adjuster - проблем и помощ в Слънчев Бряг ? :(
Само предположение:
Да не би като си връщал буксата на ЕКУ-то и да се е изкривил някой пин...
Огледа ли ги?
Да не би като си връщал буксата на ЕКУ-то и да се е изкривил някой пин...
Огледа ли ги?
- blaze
- Мнения: 261
- Регистриран на: Съб 04 апр 2009 10:10
- Автомобил: Кораб Майка
- Двигател: AHF BAU
- Местоположение: Самоко3
Re: Quantity adjuster - проблем и помощ в Слънчев Бряг ? :(
Гледах ги, гледах буксата, целия сноп размотах и прегледах- всичко изглежда наред.
Качих клип: http://vbox7.com/play:1d775eaae8
Ето и няколко канала , който прегледах:
https://plus.google.com/photos/108144174882005719064/albums/6019608271678059425?authkey=CJyRlqGljZG5Ag
След като днес прегледах цялата електроника, кабели, букси, бушони,релета .... остава ми в ума, че може да се е бъгнал компа нещо, като го свалих за подмяна на кабелите на МАПа.
Ако търся друго ЕКУ да опитам с него как ще се държи колата, какво трябва да гледам в номерата или буквите по него или няма значение, стига да е от АФН !? Моето ЕКУ си е със стоков софт.
_________________
Качих клип: http://vbox7.com/play:1d775eaae8
Ето и няколко канала , който прегледах:
https://plus.google.com/photos/108144174882005719064/albums/6019608271678059425?authkey=CJyRlqGljZG5Ag
След като днес прегледах цялата електроника, кабели, букси, бушони,релета .... остава ми в ума, че може да се е бъгнал компа нещо, като го свалих за подмяна на кабелите на МАПа.
Ако търся друго ЕКУ да опитам с него как ще се държи колата, какво трябва да гледам в номерата или буквите по него или няма значение, стига да е от АФН !? Моето ЕКУ си е със стоков софт.
_________________
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Quantity adjuster - проблем и помощ в Слънчев Бряг ? :(
Я провери да не си опукал стабилизатора на 5v в ецу то. На два от кабелите на мап сензора трябва да имаш 5v
- blaze
- Мнения: 261
- Регистриран на: Съб 04 апр 2009 10:10
- Автомобил: Кораб Майка
- Двигател: AHF BAU
- Местоположение: Самоко3
Re: Quantity adjuster - проблем и помощ в Слънчев Бряг ? :(
НЕ, няма никакви видими повреди.
Затова се чудя как/от къде да намеря един комп да опитам дали няма да е от моя.
Затова се чудя как/от къде да намеря един комп да опитам дали няма да е от моя.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Quantity adjuster - проблем и помощ в Слънчев Бряг ? :(
Е, видими.... Премери с мултицет
- blaze
- Мнения: 261
- Регистриран на: Съб 04 апр 2009 10:10
- Автомобил: Кораб Майка
- Двигател: AHF BAU
- Местоположение: Самоко3
Re: Quantity adjuster - проблем и помощ в Слънчев Бряг ? :(
Да, де забравих да спомена, че започнах да меря всичко по компа с мултицет и намерих един пукнат резистор.
ЩЕ снимам точно кое и ще дам снимка. Аз го подмених вече и след теста току що, съм много щастлив. Проблема е отстранен!
Благодаря на всички включили се. Ще кача снимка кое резисторче правеше проблема.
ЩЕ снимам точно кое и ще дам снимка. Аз го подмених вече и след теста току що, съм много щастлив. Проблема е отстранен!
Благодаря на всички включили се. Ще кача снимка кое резисторче правеше проблема.
Последна промяна от gr_kanev на Пон 16 юни 2014 10:32, променено общо 1 път.
Причина: Не е нужно да цитираш изцяло предходното мнение. Освен бутон "цитат", има и бутон "нов отговор" - използвай го !
Причина: Не е нужно да цитираш изцяло предходното мнение. Освен бутон "цитат", има и бутон "нов отговор" - използвай го !
- blaze
- Мнения: 261
- Регистриран на: Съб 04 апр 2009 10:10
- Автомобил: Кораб Майка
- Двигател: AHF BAU
- Местоположение: Самоко3
Re: Quantity adjuster - проблем и помощ в Слънчев Бряг ? :(
ОБАЧЕ....
След всички проверки и схеми, нямам +5в на пина на МАП-а. Което е ПРОБЛЕМ!
Според мен би трябвало да има +5в там като дадеш на контакт, или поне като запалиш, но при мен няма. Затова и МАП-а е отказал и станаха всичките проблеми!
Мисля да опитам утре като пусна +5в на МАП-а, какво ще стане. Няма да рискувам да пусна и на пина на компа да не каже МЧуууу.... Та май май съм за друго ЕКУ. Някой ако измисли едно ЕКУ за АФН- да пише.
И някой ако може да каже при подмяна на ЕКУ трябва ли някакви номера и т.н. да съответстват !?
След всички проверки и схеми, нямам +5в на пина на МАП-а. Което е ПРОБЛЕМ!
Според мен би трябвало да има +5в там като дадеш на контакт, или поне като запалиш, но при мен няма. Затова и МАП-а е отказал и станаха всичките проблеми!
Мисля да опитам утре като пусна +5в на МАП-а, какво ще стане. Няма да рискувам да пусна и на пина на компа да не каже МЧуууу.... Та май май съм за друго ЕКУ. Някой ако измисли едно ЕКУ за АФН- да пише.
И някой ако може да каже при подмяна на ЕКУ трябва ли някакви номера и т.н. да съответстват !?
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Quantity adjuster - проблем и помощ в Слънчев Бряг ? :(
Dobromirski написа:Я провери да не си опукал стабилизатора на 5v в ецу то. На два от кабелите на мап сензора трябва да имаш 5v

- blaze
- Мнения: 261
- Регистриран на: Съб 04 апр 2009 10:10
- Автомобил: Кораб Майка
- Двигател: AHF BAU
- Местоположение: Самоко3
Re: Quantity adjuster - проблем и помощ в Слънчев Бряг ? :(

Не го намирам този стабилизатор и това е ! Всички други кондензатори имат +4,98волта, но само този за МАПа няма. То е ясно, че всичко е благодарение на намесата ми.
Тези платки трислойни ли са? Ако са трислойни съм си чисто за бой! Кой ме би през ръцете да махам пиновете и да муша кабели...
Последна промяна от gr_kanev на Пон 16 юни 2014 10:33, променено общо 1 път.
Причина: Не е нужно да цитираш изцяло предходното мнение. Освен бутон "цитат", има и бутон "нов отговор" - използвай го !
Причина: Не е нужно да цитираш изцяло предходното мнение. Освен бутон "цитат", има и бутон "нов отговор" - използвай го !
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Quantity adjuster - проблем и помощ в Слънчев Бряг ? :(
100% платката е многослойка, обаче едва ли е само на 3 слоя
. Обикновено многослойките започват от 4 нагоре.
ПП Захранването на датчика може да е постоянно, и ако е така можеш да вземеш 5V от където и да е с жица. Но ако се управлява от системата по някакъв начин, лошо ...... Аз лично, когато стигна до момента да се убедя че няма друго какво да пробвам, ще пусна 5V от другаде.

ПП Захранването на датчика може да е постоянно, и ако е така можеш да вземеш 5V от където и да е с жица. Но ако се управлява от системата по някакъв начин, лошо ...... Аз лично, когато стигна до момента да се убедя че няма друго какво да пробвам, ще пусна 5V от другаде.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: nikolay_ss, владислав и 46 госта