Пасат 2005 Помпа/дюза BHW , проблем с налягането

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
VwCorradoVRT
Мнения: 158
Регистриран на: Съб 24 май 2008 11:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково-Washington

Пасат 2005 Помпа/дюза BHW , проблем с налягането

Мнениеот VwCorradoVRT » Пон 30 яну 2012 3:12


Здравейте дизел маняци. Имам един сериозен проблен с Пасат 2005 BHW. Получавам следната грешка и колата разбира се влиза в авариен режим веднага!:
16683 - Boost Pressure Regulation
P0299 - 000 - Control Range Not Reached
Freeze Frame:
RPM: 2058 /min
Torque: 228.0 Nm
Speed: 74.0 km/h
Load: 50.6 %
Voltage: 14.29 V
Bin. Bits: 00001000
Absolute Pres.: 2111.4 mbar
Absolute Pres.: 1499.4 mbar
Колата вече има чисто ново турбо и регулатор на налягането на турбото сменени от някъв сервиз вече и пак същият проблем е налице. EGR работи ОК, няма течове по системата (тествана е със пушек машина под налягане). Всмукателният колектор вече е почистен, има начално износване на газорезпределителният вал и повдигачи, но нищо което да издълбано или износено дълбоко. Тествах е със откачен катализатор, пак същата грешка. Тествах с вакумен тестер закачен на турбото за да може със сигурност да е на затворен режим за ниски обороти турбото и така я карах , пак същото. Винаги налягането е около 2-и по-ниско от исканото от Vag-com и то само до 3000 оборота , след което на високите обороти си идва нормалното налягане. Направих й Data log и там се вижда най- добре . Map- e OK, MAF e OK. Някой да е имал подобен проблем че ударих на камък с това! :banghead: Благодаря на всички които могат да помагнат предварително. Не знам дали не е от ниска компресия на мотора (200 000км)обикновенно е здрав мотор!!! :banghead:




Потребителски аватар
garsona
Мнения: 474
Регистриран на: Вто 22 сеп 2009 20:12
Автомобил: Passat B5TDI Honda Accord6 vtec
Двигател: ATJ F18B2

Re: Пасат 2005 Помпа/дюза BHW , проблем с налягането

Мнениеот garsona » Вто 31 яну 2012 13:51


Каза че си сменял турбо , актуатора регулиран ли е , с нов или с стар актуатор си , ная вероятно не затваря/отваря геометрията както трябва !
ПС: ако е на 200 х. км мотора не трябва да има никакви проблеми с компресия и квото и да е (ако е гледан и обслужван както трябва ест ) , карам 2 коли които са едната на 240 , другата на 280 и нямат проблем с комресията - така че се насочи към някой от форумните майстори които са доказани и ще ти направят колата ( а не в "някъв сервиз" ) !


Потребителски аватар
VwCorradoVRT
Мнения: 158
Регистриран на: Съб 24 май 2008 11:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково-Washington

Re: Пасат 2005 Помпа/дюза BHW , проблем с налягането

Мнениеот VwCorradoVRT » Сря 01 фев 2012 5:48


Не, не е моя колата. Ако беше моята да съм я разгобил цялата досега, докъто не намеря проблема! :D Аз понеже нямам толкова голям допир с ТДИ тук в САЩ и се надявах че понеже в Бг се карат много ТДИ че някой вече е имал този проблем. Тя е клиентска кола но каза че не му се дават пари за диагноза много много и му казахме да си взема колата разбира се. Иначе и на мен ми изглежда че най-верочтно беше свързано с турбото , въпреки че му дадох леко предварение и беше малко по-добре защото и този дето е сменял ангренажният ремък не е следвал заводските инструкций за това. Но пък изглеждаше че Турбото е смемено заедно с актуатора, т.е. от завода мисля че трябва да идва настроено по принцип! И на мен ми се струваше че проблема май е пак в Турбото! Благодаря за отгоговора по темата. :да:


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Пасат 2005 Помпа/дюза BHW , проблем с налягането

Мнениеот Dobromirski » Сря 01 фев 2012 7:45


Нищо не си споменал за електромагнитният клапан, който управлява актуатора (аналогичният на N75 , защото тук май беше вграден в един цял блок) ! Какъв е вакума в системата ?
Направи следното : Пусни директно вакуум от помпата към актуатора (свържи двете тънки мъркучета на входа и изхода на клапана) и провери дали в действителност геометрията се мести и отива в крайна позиция. Подкарай колата , така както е и провери какво налягане ти дава. Ако колата няма мощност и отново не вдига налягане , а отзад липсват каквито и да е пушеци дори при рязко настъпване се насочи към проблем с реалното количество впръскано гориво . Няма ли нафта, няма , кой да върти турбината. Ако обаче в огледалото виждаш лек пушек, проблема се измества към турбината .Това при условие , че MAP & MAF са проверени, че са ОК. Свали всмукателният на входа на турбината и погледни в охлюва на какво дередже е студената турбинка (виж витлата) да не са изпилени от чуждо тяло.


Потребителски аватар
VwCorradoVRT
Мнения: 158
Регистриран на: Съб 24 май 2008 11:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково-Washington

Re: Пасат 2005 Помпа/дюза BHW , проблем с налягането

Мнениеот VwCorradoVRT » Чет 02 фев 2012 7:16


Благодаря за мнението. Ми това се опитах да кажа че е нов ел. клапан ОЕМ и чисто ново Турбо ОЕМ. Когато мотора не е запален актуатора държи Турбината в отворен режим за високи обороти. В момента който запалиш мотора се вижда как веднага актуатора преминава в затворен режим за ниски обороти и обратното слет като го загасиш. Следователно, свързах механичен вакумен тестер за актуатора и го дръпнах да стои през цялото време затворен за ниски обороти на Турбината, но пак ми отчита 2-ти по ниско налягане в ниските обороти а и се усешта как колата не дърпа до 3000оборота. Там е работата че целият проблем се състои в това че системата колата върви на 2-ти по-ниско налягане до около 3000оборота и след тава се оправя и тръгва ОК до края на ограничител на оборотите. Аз това казвам че, като й рънвах data с log Vag-com се вижда много добре на какви обороти какво налягане ми прави, зададено заводско и действително и много добре се вижда как от 1000-3000оборота налягането е 2-ти по ниско от това което би трябвало и след 3000 се оправя!!! :? По принцип колата не пуши като цяло много. Не знам дали може Boost проблема до 3000 обората да е свързан с Fuel проблем ( гледах че има нов горивен филтър вече), не знам какви стойности на подаване на горивото трябва да има до 3000 и след 3000 оборота! Може с Data log щеше да я има инфото и да я рънвам. Но тъй или иначе колата я няма вече но все пак ще съм много благодарен ако някой се е сблъскал с това вече и може да ми каже като най-вероятна причина. Като например, преди няколко години докъто работех още в VW dealer-a имаше един случай на същият такъв двигател че от време на време гасне и не иска да запали и тогава като нов такъв случай си дойде инжинера от VW се останови че уплатнението на дюзите испускат масло в нафтата и замърсяват горивната помпа и трябва да се смени помпата и уплътненията на инжекторите! Ако някой може да ми каже например; Ей да , аз имах този проблем и беше еди кво си ще съм му благодарен. Щото , както писах, колата я няма вече и аз няма как да я тествам. Благодаря на тези дето ми писаха като идеи! :да:


sline
Мнения: 1
Регистриран на: Сря 25 юни 2014 17:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат 2005 Помпа/дюза BHW , проблем с налягането

Мнениеот sline » Сря 25 юни 2014 17:22


Имате ли решение на проблема,че и аз съм го закъсал с този проблем....



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта