Здравейте,
Преди време имах стандартния проблем с пренадуване, породено от задръстена геометрия и много градско каране на студен двигател.
Преди 2 месеца турбината мина профилактика - чистене и ремонтен комплект (не съм сигурен дали бяха болтовете и някакво оплатнение само).
След интервенцията колата беше е много по отзивчива, в ниските ускорението е много по-добро, като цяло много доволен от резултата! За съжаление понякога отново пренадува и то при определени обстоятелства.
При натиснат педал до долу колата върви отлично докато не стигне 3200 оборота на 5-та скорост, когато влиза в авариен режим. При ускорение с педал до долу на 3-та и 4-та турбината не забива (превключвам на 4000+ оборота).
Според данните от vcds стойностите са перфектни (взети при 3-та и 4-та скорост - педал до ламарината).
Втория странен симптоп : При ускорение с натиснат педал на ~90% проблема го няма. Колата ускорява отлично като за конете си, стига до 190 по километраж.
За да изключа съвпадение и случайност, бяха направени няколко последователни теста.
Трите пъти с гас на ~90% (една идея преди "ламарината") - никакви проблеми.
Няколко захода с педал до долу - 3,4-та супер, 5-та на ~3200 - авариен режим.
Като цяло не е болка за умиране, рядко карам на 5-та с тези обороти, а когато го правя ускорявам по-плавно.
Интересно ми е да чуя аргументирани мнения, къде може да се търси проблема.
Ползвах търсачката, четох, но подобен проблем не видях. Извинявам се, ако това е поредната глупава тема, която е дискутирана вече.
*BKC мотора няма N75 :)
Поздрави.



Голф 5 1.9 BKC пренадуване - малко по-различен проблем
- zografski
- Мнения: 2590
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: Пренадуване - Малко по-различен проблем - Голф 5 1.9 BKC
Останах с впечатлението, че го караш само в червеното тоя дизел? Това не е ли супер вредно за печките?
-
- Мнения: 128
- Регистриран на: Сря 25 юли 2012 17:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Пренадуване - Малко по-различен проблем - Голф 5 1.9 BKC
Не, карах го така малко. Явно не съм се изразил правилно :)
По принцип превключвам доста по рано, постановката с 4000+ оборота е колкото за тестовете.
По принцип превключвам доста по рано, постановката с 4000+ оборота е колкото за тестовете.
- okti_1
- Мнения: 891
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: Пренадуване - Малко по-различен проблем - Голф 5 1.9 BKC
Дай логове като ги направиш от 3 до 5 пр. да влезе в авариен режим.
-
- Мнения: 128
- Регистриран на: Сря 25 юли 2012 17:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Пренадуване - Малко по-различен проблем - Голф 5 1.9 BKC
При първа възможност ще направя логовете, но в момента условията не са подходящи а и местата в София за такива опити са силно ограничени. (не рискувам да карам с такива скорости в населено място).
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пренадуване - Малко по-различен проблем - Голф 5 1.9 BKC
Това сериозно ли го казваш на Н75, разбира се че има такова нещо, но е цяла вакуум централа - Н75, Н18 и т.н. за в общ корпус.
А при теб най-вероятно се касае за проблем с дебитомера.
А при теб най-вероятно се касае за проблем с дебитомера.
Re: Пренадуване - Малко по-различен проблем - Голф 5 1.9 BKC
един познат имаше подобен проблем, оказа се дебитомер
Re: Пренадуване - Малко по-различен проблем - Голф 5 1.9 BKC
Има разбирасе н75....кой прави профилактика на турбото, актуатора здрав ли е? Виждал съм поне 10-тина случаи в които след профилактика пак пренадува и се оказва, че я шпилката не са настроили или актуатора е брак. По време на ускорението на 5-та ли пренадува или с подаването на газ? Пренадува демек грешка и авариен или го следиш по вцдс-а?
-
- Мнения: 128
- Регистриран на: Сря 25 юли 2012 17:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Пренадуване - Малко по-различен проблем - Голф 5 1.9 BKC
Извинявам се за техническата си неграмотност, просто Н75 го видях как изглежда и нямаше общо с това, което е сложено при мен.
Профилактика я направи едно момче в пловдив при което ходя няколко пъти и все оставам доволен.
Понеже колата ми трябваше и не му е останало време да прегледа по-подробно след чистенето.
Пренадува и авариен(Limp) по време на ускорение под пълен товар, днес не ми остана време за тестове, та явно ще го оставя за другата седмица или ще потърся някого, който да погледне настройката на актуатора или дали е за смяна.
Грешката при последен опит с ускорение от 1200 на 5-та с педал до долу.
Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
Part No SW: 03G 906 016 B HW: 028 101 147 8
Component: R4 1,9L EDC G000SG 5645
Revision: 12345678 Serial number: VWZ7Z0C8465895
Coding: 0000071
Shop #: WSC 00000 028 00001
VCID: 2241F451FDD4D09
16618 - Boost Pressure Regulation
P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition)
Freeze Frame:
RPM: 3045 /min
Torque: 260.0 Nm (този мотор не е ли с 250 ? )
Speed: 141.0 km/h
Load: 96.9 %
Voltage: 14.36 V
Bin. Bits: 00001000
Absolute Pres.: 2029.8 mbar
Absolute Pres.: 2366.4 mbar
Readiness: 0 0 0 0 0
Поздрави.
Профилактика я направи едно момче в пловдив при което ходя няколко пъти и все оставам доволен.
Понеже колата ми трябваше и не му е останало време да прегледа по-подробно след чистенето.
Пренадува и авариен(Limp) по време на ускорение под пълен товар, днес не ми остана време за тестове, та явно ще го оставя за другата седмица или ще потърся някого, който да погледне настройката на актуатора или дали е за смяна.
Грешката при последен опит с ускорение от 1200 на 5-та с педал до долу.
Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
Part No SW: 03G 906 016 B HW: 028 101 147 8
Component: R4 1,9L EDC G000SG 5645
Revision: 12345678 Serial number: VWZ7Z0C8465895
Coding: 0000071
Shop #: WSC 00000 028 00001
VCID: 2241F451FDD4D09
16618 - Boost Pressure Regulation
P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition)
Freeze Frame:
RPM: 3045 /min
Torque: 260.0 Nm (този мотор не е ли с 250 ? )
Speed: 141.0 km/h
Load: 96.9 %
Voltage: 14.36 V
Bin. Bits: 00001000
Absolute Pres.: 2029.8 mbar
Absolute Pres.: 2366.4 mbar
Readiness: 0 0 0 0 0
Поздрави.
- boichopavlov
- Мнения: 209
- Регистриран на: Чет 13 юли 2006 21:37
- Автомобил: Touran
- Двигател: BSX 2006
- Местоположение: Плевен
Re: Пренадуване - Малко по-различен проблем - Голф 5 1.9 BKC
Класически проблем с турбото. Не е дебитомера. 

- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Пренадуване - Малко по-различен проблем - Голф 5 1.9 BKC
°niksi° написа:Това сериозно ли го казваш на Н75, разбира се че има такова нещо, но е цяла вакуум централа - Н75, Н18 и т.н. за в общ корпус.
А при теб най-вероятно се касае за проблем с дебитомера.
Тези коли вървят с откачен дебитомер.
Така че да се търси проблема в турбото.
-
- VW експерт
- Мнения: 1108
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пренадуване - Малко по-различен проблем - Голф 5 1.9 BKC
Не е настроил добре лостчето. Съвсем малко още му трябва да се мръдне.
Успява само при най-голямото количество гориво, което се подава да пренадуе.
Ако качваш сериозен баир на 4-та с педал до дъно пак ще го направи.
Успява само при най-голямото количество гориво, което се подава да пренадуе.
Ако качваш сериозен баир на 4-та с педал до дъно пак ще го направи.
-
- Мнения: 128
- Регистриран на: Сря 25 юли 2012 17:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Голф 5 1.9 BKC пренадуване - малко по-различен проблем
Здравейте,
Благодаря на всички отзовали се в темата и на ЛС.
Проблема е решен и наистина се оказа в настройката на актуатора/лостчето.
Благодаря на всички отзовали се в темата и на ЛС.
Проблема е решен и наистина се оказа в настройката на актуатора/лостчето.
- Freakylol
- Мнения: 927
- Регистриран на: Нед 10 юли 2011 16:55
- Автомобил:
- Двигател: asz++
- Местоположение: Русе
Re: Голф 5 1.9 BKC пренадуване - малко по-различен проблем
Аз имам същия проблем, с натиснат педал до долу на 6-та при 190-200км забива, при 80% си правя 200 без да забива.
Но 1 месец не намирам решение и си карам така просто.

Re: Голф 5 1.9 BKC пренадуване - малко по-различен проблем
Оправи го, че не може да караш вечно само с 200.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Tomo и 28 госта