Голф 5 1.9 BKC пренадуване - малко по-различен проблем

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
A_L_E_X
Мнения: 128
Регистриран на: Сря 25 юли 2012 17:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Голф 5 1.9 BKC пренадуване - малко по-различен проблем

Мнениеот A_L_E_X » Вто 03 юни 2014 10:55


Здравейте,

Преди време имах стандартния проблем с пренадуване, породено от задръстена геометрия и много градско каране на студен двигател.
Преди 2 месеца турбината мина профилактика - чистене и ремонтен комплект (не съм сигурен дали бяха болтовете и някакво оплатнение само).
След интервенцията колата беше е много по отзивчива, в ниските ускорението е много по-добро, като цяло много доволен от резултата! За съжаление понякога отново пренадува и то при определени обстоятелства.

При натиснат педал до долу колата върви отлично докато не стигне 3200 оборота на 5-та скорост, когато влиза в авариен режим. При ускорение с педал до долу на 3-та и 4-та турбината не забива (превключвам на 4000+ оборота).
Според данните от vcds стойностите са перфектни (взети при 3-та и 4-та скорост - педал до ламарината).

Втория странен симптоп : При ускорение с натиснат педал на ~90% проблема го няма. Колата ускорява отлично като за конете си, стига до 190 по километраж.

За да изключа съвпадение и случайност, бяха направени няколко последователни теста.
Трите пъти с гас на ~90% (една идея преди "ламарината") - никакви проблеми.
Няколко захода с педал до долу - 3,4-та супер, 5-та на ~3200 - авариен режим.

Като цяло не е болка за умиране, рядко карам на 5-та с тези обороти, а когато го правя ускорявам по-плавно.
Интересно ми е да чуя аргументирани мнения, къде може да се търси проблема.

Ползвах търсачката, четох, но подобен проблем не видях. Извинявам се, ако това е поредната глупава тема, която е дискутирана вече.

*BKC мотора няма N75 :)

Поздрави.




Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2590
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: Пренадуване - Малко по-различен проблем - Голф 5 1.9 BKC

Мнениеот zografski » Вто 03 юни 2014 11:23


Останах с впечатлението, че го караш само в червеното тоя дизел? Това не е ли супер вредно за печките?


A_L_E_X
Мнения: 128
Регистриран на: Сря 25 юли 2012 17:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Пренадуване - Малко по-различен проблем - Голф 5 1.9 BKC

Мнениеот A_L_E_X » Вто 03 юни 2014 13:08


Не, карах го така малко. Явно не съм се изразил правилно :)
По принцип превключвам доста по рано, постановката с 4000+ оборота е колкото за тестовете.


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Пренадуване - Малко по-различен проблем - Голф 5 1.9 BKC

Мнениеот okti_1 » Вто 03 юни 2014 18:59


Дай логове като ги направиш от 3 до 5 пр. да влезе в авариен режим.


A_L_E_X
Мнения: 128
Регистриран на: Сря 25 юли 2012 17:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Пренадуване - Малко по-различен проблем - Голф 5 1.9 BKC

Мнениеот A_L_E_X » Сря 04 юни 2014 10:15


При първа възможност ще направя логовете, но в момента условията не са подходящи а и местата в София за такива опити са силно ограничени. (не рискувам да карам с такива скорости в населено място).


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пренадуване - Малко по-различен проблем - Голф 5 1.9 BKC

Мнениеот °niksi° » Чет 05 юни 2014 7:55


Това сериозно ли го казваш на Н75, разбира се че има такова нещо, но е цяла вакуум централа - Н75, Н18 и т.н. за в общ корпус.
А при теб най-вероятно се касае за проблем с дебитомера.


Vw_golf_5
Мнения: 12
Регистриран на: Пон 02 юни 2014 9:27
Автомобил:
Двигател:

Re: Пренадуване - Малко по-различен проблем - Голф 5 1.9 BKC

Мнениеот Vw_golf_5 » Чет 05 юни 2014 8:10


един познат имаше подобен проблем, оказа се дебитомер


Потребителски аватар
kenwood
Мнения: 139
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Пренадуване - Малко по-различен проблем - Голф 5 1.9 BKC

Мнениеот kenwood » Съб 07 юни 2014 21:14


Има разбирасе н75....кой прави профилактика на турбото, актуатора здрав ли е? Виждал съм поне 10-тина случаи в които след профилактика пак пренадува и се оказва, че я шпилката не са настроили или актуатора е брак. По време на ускорението на 5-та ли пренадува или с подаването на газ? Пренадува демек грешка и авариен или го следиш по вцдс-а?


A_L_E_X
Мнения: 128
Регистриран на: Сря 25 юли 2012 17:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Пренадуване - Малко по-различен проблем - Голф 5 1.9 BKC

Мнениеот A_L_E_X » Нед 08 юни 2014 22:17


Извинявам се за техническата си неграмотност, просто Н75 го видях как изглежда и нямаше общо с това, което е сложено при мен.
Профилактика я направи едно момче в пловдив при което ходя няколко пъти и все оставам доволен.
Понеже колата ми трябваше и не му е останало време да прегледа по-подробно след чистенето.

Пренадува и авариен(Limp) по време на ускорение под пълен товар, днес не ми остана време за тестове, та явно ще го оставя за другата седмица или ще потърся някого, който да погледне настройката на актуатора или дали е за смяна.
Грешката при последен опит с ускорение от 1200 на 5-та с педал до долу.

Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
Part No SW: 03G 906 016 B HW: 028 101 147 8
Component: R4 1,9L EDC G000SG 5645
Revision: 12345678 Serial number: VWZ7Z0C8465895
Coding: 0000071
Shop #: WSC 00000 028 00001
VCID: 2241F451FDD4D09


16618 - Boost Pressure Regulation
P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition)
Freeze Frame:
RPM: 3045 /min
Torque: 260.0 Nm (този мотор не е ли с 250 ? )
Speed: 141.0 km/h
Load: 96.9 %
Voltage: 14.36 V
Bin. Bits: 00001000
Absolute Pres.: 2029.8 mbar
Absolute Pres.: 2366.4 mbar

Readiness: 0 0 0 0 0

Поздрави.


Потребителски аватар
boichopavlov
Мнения: 209
Регистриран на: Чет 13 юли 2006 21:37
Автомобил: Touran
Двигател: BSX 2006
Местоположение: Плевен

Re: Пренадуване - Малко по-различен проблем - Голф 5 1.9 BKC

Мнениеот boichopavlov » Пон 09 юни 2014 6:09


Класически проблем с турбото. Не е дебитомера. :a045


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Пренадуване - Малко по-различен проблем - Голф 5 1.9 BKC

Мнениеот Andonov » Пон 09 юни 2014 7:38


°niksi° написа:Това сериозно ли го казваш на Н75, разбира се че има такова нещо, но е цяла вакуум централа - Н75, Н18 и т.н. за в общ корпус.
А при теб най-вероятно се касае за проблем с дебитомера.


Тези коли вървят с откачен дебитомер.

Така че да се търси проблема в турбото.


mshbul
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1108
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пренадуване - Малко по-различен проблем - Голф 5 1.9 BKC

Мнениеот mshbul » Пон 09 юни 2014 20:04


Не е настроил добре лостчето. Съвсем малко още му трябва да се мръдне.

Успява само при най-голямото количество гориво, което се подава да пренадуе.

Ако качваш сериозен баир на 4-та с педал до дъно пак ще го направи.


A_L_E_X
Мнения: 128
Регистриран на: Сря 25 юли 2012 17:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Голф 5 1.9 BKC пренадуване - малко по-различен проблем

Мнениеот A_L_E_X » Чет 10 юли 2014 14:04


Здравейте,

Благодаря на всички отзовали се в темата и на ЛС.
Проблема е решен и наистина се оказа в настройката на актуатора/лостчето.


Потребителски аватар
Freakylol
Мнения: 927
Регистриран на: Нед 10 юли 2011 16:55
Автомобил:
Двигател: asz++
Местоположение: Русе

Re: Голф 5 1.9 BKC пренадуване - малко по-различен проблем

Мнениеот Freakylol » Чет 10 юли 2014 15:00


Аз имам същия проблем, с натиснат педал до долу на 6-та при 190-200км забива, при 80% си правя 200 без да забива. :rolleyes Но 1 месец не намирам решение и си карам така просто.


Потребителски аватар
DaDiablo
Мнения: 676
Регистриран на: Пет 22 фев 2013 22:50
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: Голф 5 1.9 BKC пренадуване - малко по-различен проблем

Мнениеот DaDiablo » Чет 10 юли 2014 17:10


Оправи го, че не може да караш вечно само с 200.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Tomo и 28 госта