Има няколко дизелови мотора които се търкалят 4х4. Въпроса ми е кои да бягам, тъй като до колкото съм запознат до 2007-ма май пукат глави фабрично (2.0 TDI) Това е модел на който съм се спрял, тъй като отдавна ме влече задно или 4х4. Също другия ми въпрос е кардана до колко Nm го дават? Също дали е като при таурега на извънградско да прехвърля повече на задния мост или си стои статично, както е зададено (и колко е зададено по-точно).
Поздрави.

Golf V 4x4 въпрос за дизелови двигатели
- yoan4o
- магистрален бандит
- Мнения: 4765
- Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
- Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
- Двигател: Много газ и всичко ток
- Местоположение: София
Re: Въпрос за двигателите на Golf V 4x4
Брадър, има и 1.9 4х4, само за инфо... 

- Kuncavia
- A.C.A.B.
- Мнения: 3372
- Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
- Автомобил: Golf MK1 Cabrio
- Двигател: 1600 cc
- Местоположение: LZ1LFC
- Контакти:
Re: Въпрос за двигателите на Golf V 4x4
Но кое е по-добрия вариант
Поради някаква причина нещата ме дърпат към 2.0
Въпреки, че май 1.9 поне до някоя година е по-добрия вариант от 2.0, но тези неща съм ги чувал само на маса...


- yoan4o
- магистрален бандит
- Мнения: 4765
- Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
- Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
- Двигател: Много газ и всичко ток
- Местоположение: София
Re: Golf V 4x4 въпрос за дизелови двигатели
Аз бих заложил на 1.9
Имай в предвид, че след ремап 1.9 без други намеси вади точно 140 магарета, т.е. все едно си си взел 2.0, само дето няма проблеми.
Освен това за силов тунинг е по - подходящ според това, което съм чел из чуждите форуми.
Имай в предвид, че след ремап 1.9 без други намеси вади точно 140 магарета, т.е. все едно си си взел 2.0, само дето няма проблеми.

Освен това за силов тунинг е по - подходящ според това, което съм чел из чуждите форуми.
- Kuncavia
- A.C.A.B.
- Мнения: 3372
- Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
- Автомобил: Golf MK1 Cabrio
- Двигател: 1600 cc
- Местоположение: LZ1LFC
- Контакти:
Re: Golf V 4x4 въпрос за дизелови двигатели
По принцип е така, но с един ремап 140-та става ... и т.н.
Просо трябва да се избегне проблемния 2.0 и от там нещата заспиват. Аз едва ли ще я правя драгаджийка, повече от 200 коня на тая печка няма да търся, Nm ще са достатъчни да се върти :D

Re: Golf V 4x4 въпрос за дизелови двигатели
Глави пукат 16v моделите, има и 8клапанови които нямат проблеми с главите.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf V 4x4 въпрос за дизелови двигатели
Глави пукат далеч не всички. Със сигурност няма 170 к.с. 4х4, т.е. максимума е 2.0 TDI 140 к.с. Като цяло, според мен по-добре е да се насочиш към 2.0 140 к.с. Задължително обстоен преглед - маховик най-вече, следи от масло в антифриза, диагностика. Един по-продължителен тест от около 10-20 км и пак оглед на разширителния съд. Проверка в официалния представител за реални километри и сервизна история, дали попада в някакви сервизни акции за смяна на дюзи например.
Относно к.с. и Нм - никога не стигат. Със съответната турбина и разпръсквачи съвсем лесно се достигат 250 к.с. Тук въпросът опира до съединител задължително (рано или късно). Халдексът стандартно е 90 процента отпред и 10 отзад, като при нужда прехвърля на задния мост повече. Колегата paco има разработени халдекс контролери, които ти дават възможност да правиш почти каквото си искаш с разпределението на въртящия момент между преден и заден мост.
В общи линии е това.
Относно к.с. и Нм - никога не стигат. Със съответната турбина и разпръсквачи съвсем лесно се достигат 250 к.с. Тук въпросът опира до съединител задължително (рано или късно). Халдексът стандартно е 90 процента отпред и 10 отзад, като при нужда прехвърля на задния мост повече. Колегата paco има разработени халдекс контролери, които ти дават възможност да правиш почти каквото си искаш с разпределението на въртящия момент между преден и заден мост.
В общи линии е това.
- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2107
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Re: Golf V 4x4 въпрос за дизелови двигатели
При еднаква настилка на 4-те гуми повече от 50% момент на задния мост няма как да дойде. Ако искаш задно търси Е87. За съжаление само големите Аудита останаха с торсен, всички останали са с Халдекс. Двойките пукат глави от неправилна експлоатация. 1.9 със сигурност е по-здравия, по-евтин за поддръжка и по-малко капризен мотор. Незнам до колко са възможностите и на двата мотора за увеличаване на мощността с оригиналната комплектация.
-
- VW експерт
- Мнения: 1108
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Golf V 4x4 въпрос за дизелови двигатели
Всичко с надлъжен мотор е торсен, с напречен халдекс.
- Kuncavia
- A.C.A.B.
- Мнения: 3372
- Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
- Автомобил: Golf MK1 Cabrio
- Двигател: 1600 cc
- Местоположение: LZ1LFC
- Контакти:
Re: Golf V 4x4 въпрос за дизелови двигатели
Мерси за инфото. Ще го мислим идните седмици. Повече от 200 коня не търся като подобрение (поне засега, 140 е добър старт.)