:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Golf V 4x4 въпрос за дизелови двигатели

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3372
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Golf V 4x4 въпрос за дизелови двигатели

Мнениеот Kuncavia » Пон 04 авг 2014 17:12


Има няколко дизелови мотора които се търкалят 4х4. Въпроса ми е кои да бягам, тъй като до колкото съм запознат до 2007-ма май пукат глави фабрично (2.0 TDI) Това е модел на който съм се спрял, тъй като отдавна ме влече задно или 4х4. Също другия ми въпрос е кардана до колко Nm го дават? Също дали е като при таурега на извънградско да прехвърля повече на задния мост или си стои статично, както е зададено (и колко е зададено по-точно).


Поздрави.




Потребителски аватар
yoan4o
магистрален бандит
Мнения: 4765
Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
Двигател: Много газ и всичко ток
Местоположение: София

Re: Въпрос за двигателите на Golf V 4x4

Мнениеот yoan4o » Пон 04 авг 2014 17:57


Брадър, има и 1.9 4х4, само за инфо... :c020


Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3372
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Re: Въпрос за двигателите на Golf V 4x4

Мнениеот Kuncavia » Пон 04 авг 2014 17:58


Но кое е по-добрия вариант :dummy Поради някаква причина нещата ме дърпат към 2.0 :Mr Green Fun Въпреки, че май 1.9 поне до някоя година е по-добрия вариант от 2.0, но тези неща съм ги чувал само на маса...


Потребителски аватар
yoan4o
магистрален бандит
Мнения: 4765
Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
Двигател: Много газ и всичко ток
Местоположение: София

Re: Golf V 4x4 въпрос за дизелови двигатели

Мнениеот yoan4o » Пон 04 авг 2014 22:15


Аз бих заложил на 1.9
Имай в предвид, че след ремап 1.9 без други намеси вади точно 140 магарета, т.е. все едно си си взел 2.0, само дето няма проблеми. :Mr Green Fun
Освен това за силов тунинг е по - подходящ според това, което съм чел из чуждите форуми.


Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3372
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Re: Golf V 4x4 въпрос за дизелови двигатели

Мнениеот Kuncavia » Вто 05 авг 2014 6:05


По принцип е така, но с един ремап 140-та става ... и т.н. :Mr Green Fun Просо трябва да се избегне проблемния 2.0 и от там нещата заспиват. Аз едва ли ще я правя драгаджийка, повече от 200 коня на тая печка няма да търся, Nm ще са достатъчни да се върти :D


Потребителски аватар
voltage
Мнения: 19
Регистриран на: Нед 02 мар 2014 10:37
Автомобил: Audi Q5
Двигател: CGQB

Re: Golf V 4x4 въпрос за дизелови двигатели

Мнениеот voltage » Вто 05 авг 2014 8:13


Глави пукат 16v моделите, има и 8клапанови които нямат проблеми с главите.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf V 4x4 въпрос за дизелови двигатели

Мнениеот dobrin » Вто 05 авг 2014 12:26


Глави пукат далеч не всички. Със сигурност няма 170 к.с. 4х4, т.е. максимума е 2.0 TDI 140 к.с. Като цяло, според мен по-добре е да се насочиш към 2.0 140 к.с. Задължително обстоен преглед - маховик най-вече, следи от масло в антифриза, диагностика. Един по-продължителен тест от около 10-20 км и пак оглед на разширителния съд. Проверка в официалния представител за реални километри и сервизна история, дали попада в някакви сервизни акции за смяна на дюзи например.
Относно к.с. и Нм - никога не стигат. Със съответната турбина и разпръсквачи съвсем лесно се достигат 250 к.с. Тук въпросът опира до съединител задължително (рано или късно). Халдексът стандартно е 90 процента отпред и 10 отзад, като при нужда прехвърля на задния мост повече. Колегата paco има разработени халдекс контролери, които ти дават възможност да правиш почти каквото си искаш с разпределението на въртящия момент между преден и заден мост.
В общи линии е това.


Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2107
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Re: Golf V 4x4 въпрос за дизелови двигатели

Мнениеот dancing_niki » Сря 06 авг 2014 9:31


При еднаква настилка на 4-те гуми повече от 50% момент на задния мост няма как да дойде. Ако искаш задно търси Е87. За съжаление само големите Аудита останаха с торсен, всички останали са с Халдекс. Двойките пукат глави от неправилна експлоатация. 1.9 със сигурност е по-здравия, по-евтин за поддръжка и по-малко капризен мотор. Незнам до колко са възможностите и на двата мотора за увеличаване на мощността с оригиналната комплектация.


mshbul
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1108
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf V 4x4 въпрос за дизелови двигатели

Мнениеот mshbul » Чет 07 авг 2014 18:41


Всичко с надлъжен мотор е торсен, с напречен халдекс.


Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3372
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Re: Golf V 4x4 въпрос за дизелови двигатели

Мнениеот Kuncavia » Съб 09 авг 2014 15:55


Мерси за инфото. Ще го мислим идните седмици. Повече от 200 коня не търся като подобрение (поне засега, 140 е добър старт.)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: nikmar, владислав и 62 госта