ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?
- samo_pechka
- Мнения: 8352
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?
ЕГР-охладител подобрява драстично нещата, откъм зацапване говоря. Отделно и колата загрява доволно бързо студена . Буквално за минути ( до 5 някъде, а често и под 3) зимата от - 10 градуса навън , двигателя загрява до 60гр +- . Това при лека газ и градско. Без охладителя минава минимум 15 минути докато позагрее.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?
А защо просто не му сложи ламаринка само без да махаш вакума и ще стане.
При мен на голф 4 ПД150 пушеше много с егр-а и му сложиш ламаринка и извадих вакума. Пушенето изчезна и не ми е набивало грешка.
После чипосах колата и спряхме дебитомера и ЕГР-а и в последствие махнах и целия топлообменник и сложих оригинални тапи за ЕГР.
Разлика в загряването няма ако е изправен термостата, при неизправен термостат и с топлообменника не загрява.
Зимата като запаля и на третата минута се осеща топло от парното(колата е със свещи на антифриза).
При мен на голф 4 ПД150 пушеше много с егр-а и му сложиш ламаринка и извадих вакума. Пушенето изчезна и не ми е набивало грешка.
После чипосах колата и спряхме дебитомера и ЕГР-а и в последствие махнах и целия топлообменник и сложих оригинални тапи за ЕГР.
Разлика в загряването няма ако е изправен термостата, при неизправен термостат и с топлообменника не загрява.
Зимата като запаля и на третата минута се осеща топло от парното(колата е със свещи на антифриза).
Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?
drago_tr написа:Ако 110-ката е с ГНП а 116 е PD- не става.
.
И кое точно не става
Или една жена ти е казала ?
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?
valiosport написа:При мен на голф 4 ПД150 пушеше много с егр-а и му сложиш ламаринка и извадих вакума. Пушенето изчезна и не ми е набивало грешка.
Пробва ли с нов N18 клапан?
- drago_tr
- Мнения: 2527
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?
hvp800 написа:drago_tr написа:Ако 110-ката е с ГНП а 116 е PD- не става.
.
И кое точно не става
Или една жена ти е казала ?
Погледни двигателите и ще разбереш. Няма нужда някой да ми казва защото ги имам отвън на паркинга, и много лесно мога да направя съпоставката. Захващането е различно а и при помпа дюза има клапа за меко гасене.
..... И в излишни глупави спорове не ми се влиза.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?
toraborat написа:Пробва ли с нов N18 клапан?
Не и нямам намерение. Даже съм го махнал, както написах по горе съм с изключен софтуерно MAF(Дебитомер), по данни от MAP съм, а за да ти работи ЕГР-а му трябва MAF.
Колега клапата за меко гасене няма общо с ЕГР-а, при мене клапата си работи. После ше те питам как ще изчистиш клапаните навътре от нагарите
Пък и това отвиване и завиване на болтовете не е много добре, все пак се стягат в алумин
- NathaN
- Мнения: 247
- Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
- Автомобил: Seat Ibiza 6L
- Двигател: PD 131кс BLT 2006
- Местоположение: Плевен
Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?
При моята ибиза 6л ми светеше чека заради ЕГР спряха ми го само софтуерно и това е 2 години си карам така няма проблеми иначе и аз съм с егр охладител BLT ми е мотора 131 коня
-
- Мнения: 174
- Регистриран на: Сря 01 юли 2015 0:10
- Автомобил: Seat Cordoba TDI
- Двигател: 2004г ATD 1_9 101кс
Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?
Понеже искам да чипосам моята с едни 30 кончета, ми казаха, че трябва се изкл. софуерно ЕГР-а. Вярно ли е, че ако се направи това, колата ще загрява по-трудно зимата? Или това се отнася само при затапен?
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?
Да, вярно е че ще загрява по трудно, да вярно е че ще ти се наруши екологията. За тунинга е добре и самия клапан да се изключи,защото ще позволи на автомобила да дърпа от по-ниски обороти, не не е задължително. При работещ клапан, аз ти препоръчвам да не го пипаш.
-
- Мнения: 174
- Регистриран на: Сря 01 юли 2015 0:10
- Автомобил: Seat Cordoba TDI
- Двигател: 2004г ATD 1_9 101кс
Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?
Да, така четох и аз, но човека, който слага чиповете, каза, че няма такова нещо. Ще си загрява нормално. За калапан не е казвал, че трябва да се изкл. А в момента достатъчно бавно загрява, какво остава ако започне още по-бавно да
загрява. :)
За тая кола имаш ли идея какъв е най-безопасния тунинг?
загрява. :)
За тая кола имаш ли идея какъв е най-безопасния тунинг?
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?
qnkov написа:Да, така четох и аз, но човека, който слага чиповете, каза, че няма такова нещо.
Какво очакваш да ти каже? За конфликт на интереси не си ли чувал - това е такъв случай. Няма интерес да ти казва неща, които ще те разколебаят и може да изтърве парите.
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?
Безопасният тунинг зависи конкретно за всеки автомобил и главно от моментното му състояние. Иначе, като шаблон се приема 20 до 30 процента от стоковата му мощност (идеална среда е 25 процента). Има и модели в зависимост от състоянието им, може и до 35 процента, но това е предел, който се понася доста тежко от целия автомобил и много бързо може да доведе до повреди на различни места. От тези проценти нагоре, вече трябва замяна на доста неща по автомобила (хардуерен тунинг). Човекът, който не знае, че ЕГР клапана допринася за по бързото подгряване на автомобила, и че затормозява в ниските обороти двигателя, поради връщането за преработка на неизгорелите газове, не знам какъв тунинг ще ти направи, при положение, че не са му ясни най-елементарни неща от автомобила, да не говорим за изчисляване на различни таблици за гориво, налягане, въздух и т.н.
- samo_pechka
- Мнения: 8352
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?
ЕГР наистина допринася за по-бързо загряване, но... има едно но. Ако има охладител-ок, съгласен на 100%. Ще загрее доста бързо , особено в градско . Ако няма - ефектът е минимален откъм топлина. Отделно като се знае в кой диапазон обороти и натоварване е активен.
С ЕГР охладител не се наблюдава и това затлачване по смук. колектор, лепкава маса отвътре. Поне не и в степен ако е без такъв охладител.
Признавам, че на три от колите си съм го изолирвал превантивно поради точно тази причина. Виждал съм до какво довежда в много коли които са идвали при мен. На последната-не, тя си е с охладител , а и е малко трудно там ( Е6 с ДПФ )
С ЕГР охладител не се наблюдава и това затлачване по смук. колектор, лепкава маса отвътре. Поне не и в степен ако е без такъв охладител.
Признавам, че на три от колите си съм го изолирвал превантивно поради точно тази причина. Виждал съм до какво довежда в много коли които са идвали при мен. На последната-не, тя си е с охладител , а и е малко трудно там ( Е6 с ДПФ )
Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?
Здравейте! Имам един въпрос към по знаещите! Колата ми е ГОЛФ 4 1.9 тди 90 АГР. Четох много разни неща и реших да пробвам без Егр каква ще е разликата понеже колата ми е с нов маф сензор и е много по-мощен от преди. Махнах вакуум тръбичката от егр-а и го затапих с болтче 5мм, не усетих кой знае каква разлика, но имаше в ниските обороти и в прав участък на 4-та до 140 го вдигнах и времето беше хладно като го паркирах в гаража отворих предния капак и като видях се стреснах пареше от някъде памислих че от егр-а но е бил турбото. Защо се прегрявал толкова много не разбрах за пръв път не го настъпвам така..
Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?
Здравейте имам следният проблем и не знам към кого да се обърна колата е голф плюс 1.9 105 2005 г BKC мотор сменени са три термостата (като посшедния оригинален) датчик на температура,нов радиатор,напълно е обслужена колата и не загрява ики загрява но много бавно.Та ми казаха че има някакъв клапан преди егр който остава отворен и за това колата не иска да загрее.Ако загрее колата до 90 и то ще е с голяма мъка оставя ли я на място или пусна ли парното пада до под 70 градуса.Та някой може ли да помогне с опит ако се смени егр дали ще се оправи. Снощи дори закачихме един картон отпред на решетката и колата си загряваше и всичко беше както трябва махнахме картона и всичко стана по старо му.И ми казаха че няй вероятно е клапан на егр.Наистина ще съм много благодарен ако някой успее да ми помогне ...
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта