Шаран афн 110коня проблем с турбото

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
ayvaz.serbez
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 08 юли 2011 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas

Шаран афн 110коня проблем с турбото

Мнениеот ayvaz.serbez » Нед 04 сеп 2016 9:29


Здравейте,
имам vw шаран с афн 110 коня.
Когато е студен мотора турбото прави налягане до 1.2 бара. Когато загрее до нормалната
температура, вдига налягане максимум до 0.4 бара.
Моля помагайте с информация, къде може да е проблема.
Благодаря Ви предварително.




Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с турбото на афн 110коня

Мнениеот vlado_tonev » Нед 04 сеп 2016 9:39


Провери вакумите и не я настъпвай студена


ayvaz.serbez
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 08 юли 2011 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas

Re: Проблем с турбото на афн 110коня

Мнениеот ayvaz.serbez » Пон 05 сеп 2016 19:35


Смених всички вакум маркучи.Смених и маркучите за налягане до компа. Сложих и манометър за да мога да гледам
налягането в купето.Направих ги по тази схема. При мен имаше разменени маркучи за вакумите. Утре ще ги завъртя
по стария начин и ще пробвам.Качвам двете схеми. С червените стрелки схемата,преди да сменя маркучите и турбото
работеше и вдигаше до 1.2 1.3 бара, и след около 20 минути каране по магистрала, при ускорение, налягането беше
максимум до 0.7 0.8 бара. Не мога да си обясня как е работило при разменени маркучи.
А сега при правилния начин не работи. Дали клапан N75 не работи правилно и за това да са разменили маркучите.
Нещо като авариен режим за клапана, докато се смени.
Чакам мнения.
Благодаря.


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Проблем с турбото на афн 110коня

Мнениеот drago_tr » Пон 05 сеп 2016 20:57


Къде са схемите?


ayvaz.serbez
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 08 юли 2011 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas

Re: Проблем с турбото на афн 110коня

Мнениеот ayvaz.serbez » Сря 07 сеп 2016 18:36


3.jpg
другата схема
2.jpg
едната схема


ayvaz.serbez
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 08 юли 2011 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas

Re: Проблем с турбото на афн 110коня

Мнениеот ayvaz.serbez » Сря 07 сеп 2016 18:38


1.jpg


ayvaz.serbez
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 08 юли 2011 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas

Re: Проблем с турбото на афн 110коня

Мнениеот ayvaz.serbez » Сря 07 сеп 2016 18:57


След като изгася двигателя, отварям предния капак и докато махна кората която е под мотора на
чистачките, която се държи на три болта, минават поне пет минути. След това изваждам маркуча
на вакума от клапан N75 и за няколко секунди се чува как засмуква въздух. Това за мен означава,
че системата ми държи вакум. Днес си направих друг експеримент, като свързах вакумния маркуч директно
с маркуча който отива към турбото без да минава през клапана. При това положение турбото трябва да е на макс.
Обаче налягането максимално беше до 0.8 бара. Според мен имам нещо спечено....или геометрия....или актуатор.
Ако имате друго мнение,
Мля споделете.


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с турбото на афн 110коня

Мнениеот vlado_tonev » Сря 07 сеп 2016 22:17


Едното клапанче преди актуатора според мен е излишно.При теб има ли го?Просто ако е там няма да разтовари.Провери дали лостчето на геометрията се движи до стопера.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7920
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Проблем с турбото на афн 110коня

Мнениеот goppa » Чет 08 сеп 2016 5:25


Това е схемата за Saharan AFN:

166131130.png


А това е сайта с описанието на детайлите:
http://etka.cc/vw/part_single/catalog/v ... 414/lang/e


ayvaz.serbez
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 08 юли 2011 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas

Re: Проблем с турбото на афн 110коня

Мнениеот ayvaz.serbez » Нед 11 сеп 2016 8:41


Това клапанче при мен го няма.


Потребителски аватар
bobitur
Мнения: 1172
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
Двигател: 1Z
Местоположение: Пловдив

Re: Шаран афн 110коня проблем с турбото

Мнениеот bobitur » Сря 21 сеп 2016 17:03


А манометъра какъв е? Пробва ли го на друга кола като загрее? И аз имах проблем с манометър механичен, като загрее не отчита правилно. След покупка на манометър с глицирин, нещата си дойдоха на място.


ayvaz.serbez
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 08 юли 2011 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas

Re: Шаран афн 110коня проблем с турбото

Мнениеот ayvaz.serbez » Съб 24 сеп 2016 8:46


Манометъра е механичен.На фирмата FESTO.Ползвам два,единия до 2.5 бара, а другия до 1.0 бар.


Потребителски аватар
bobitur
Мнения: 1172
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
Двигател: 1Z
Местоположение: Пловдив

Re: Шаран афн 110коня проблем с турбото

Мнениеот bobitur » Нед 25 сеп 2016 23:23


Пълни се с масло от турбото и в началото е добре, но после почва да отчита нереално. При мен сутрин е ок, но като загрее почва да отчита с 2-3 десети по малко. След почистване със спирт манометъра и маркучето от тройника от еку-то отчита правилно. Но аз съм с глицеринов. Тметер, френски уж.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта