Здравейте,
имам vw шаран с афн 110 коня.
Когато е студен мотора турбото прави налягане до 1.2 бара. Когато загрее до нормалната
температура, вдига налягане максимум до 0.4 бара.
Моля помагайте с информация, къде може да е проблема.
Благодаря Ви предварително.



Шаран афн 110коня проблем с турбото
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Пет 08 юли 2011 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: burgas
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с турбото на афн 110коня
Провери вакумите и не я настъпвай студена
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Пет 08 юли 2011 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: burgas
Re: Проблем с турбото на афн 110коня
Смених всички вакум маркучи.Смених и маркучите за налягане до компа. Сложих и манометър за да мога да гледам
налягането в купето.Направих ги по тази схема. При мен имаше разменени маркучи за вакумите. Утре ще ги завъртя
по стария начин и ще пробвам.Качвам двете схеми. С червените стрелки схемата,преди да сменя маркучите и турбото
работеше и вдигаше до 1.2 1.3 бара, и след около 20 минути каране по магистрала, при ускорение, налягането беше
максимум до 0.7 0.8 бара. Не мога да си обясня как е работило при разменени маркучи.
А сега при правилния начин не работи. Дали клапан N75 не работи правилно и за това да са разменили маркучите.
Нещо като авариен режим за клапана, докато се смени.
Чакам мнения.
Благодаря.
налягането в купето.Направих ги по тази схема. При мен имаше разменени маркучи за вакумите. Утре ще ги завъртя
по стария начин и ще пробвам.Качвам двете схеми. С червените стрелки схемата,преди да сменя маркучите и турбото
работеше и вдигаше до 1.2 1.3 бара, и след около 20 минути каране по магистрала, при ускорение, налягането беше
максимум до 0.7 0.8 бара. Не мога да си обясня как е работило при разменени маркучи.
А сега при правилния начин не работи. Дали клапан N75 не работи правилно и за това да са разменили маркучите.
Нещо като авариен режим за клапана, докато се смени.
Чакам мнения.
Благодаря.
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Проблем с турбото на афн 110коня
Къде са схемите?
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Пет 08 юли 2011 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: burgas
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Пет 08 юли 2011 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: burgas
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Пет 08 юли 2011 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: burgas
Re: Проблем с турбото на афн 110коня
След като изгася двигателя, отварям предния капак и докато махна кората която е под мотора на
чистачките, която се държи на три болта, минават поне пет минути. След това изваждам маркуча
на вакума от клапан N75 и за няколко секунди се чува как засмуква въздух. Това за мен означава,
че системата ми държи вакум. Днес си направих друг експеримент, като свързах вакумния маркуч директно
с маркуча който отива към турбото без да минава през клапана. При това положение турбото трябва да е на макс.
Обаче налягането максимално беше до 0.8 бара. Според мен имам нещо спечено....или геометрия....или актуатор.
Ако имате друго мнение,
Мля споделете.
чистачките, която се държи на три болта, минават поне пет минути. След това изваждам маркуча
на вакума от клапан N75 и за няколко секунди се чува как засмуква въздух. Това за мен означава,
че системата ми държи вакум. Днес си направих друг експеримент, като свързах вакумния маркуч директно
с маркуча който отива към турбото без да минава през клапана. При това положение турбото трябва да е на макс.
Обаче налягането максимално беше до 0.8 бара. Според мен имам нещо спечено....или геометрия....или актуатор.
Ако имате друго мнение,
Мля споделете.
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с турбото на афн 110коня
Едното клапанче преди актуатора според мен е излишно.При теб има ли го?Просто ако е там няма да разтовари.Провери дали лостчето на геометрията се движи до стопера.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7920
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Проблем с турбото на афн 110коня
Това е схемата за Saharan AFN:
А това е сайта с описанието на детайлите:
http://etka.cc/vw/part_single/catalog/v ... 414/lang/e
А това е сайта с описанието на детайлите:
http://etka.cc/vw/part_single/catalog/v ... 414/lang/e
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Пет 08 юли 2011 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: burgas
Re: Проблем с турбото на афн 110коня
Това клапанче при мен го няма.
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Шаран афн 110коня проблем с турбото
А манометъра какъв е? Пробва ли го на друга кола като загрее? И аз имах проблем с манометър механичен, като загрее не отчита правилно. След покупка на манометър с глицирин, нещата си дойдоха на място.
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Пет 08 юли 2011 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: burgas
Re: Шаран афн 110коня проблем с турбото
Манометъра е механичен.На фирмата FESTO.Ползвам два,единия до 2.5 бара, а другия до 1.0 бар.
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Шаран афн 110коня проблем с турбото
Пълни се с масло от турбото и в началото е добре, но после почва да отчита нереално. При мен сутрин е ок, но като загрее почва да отчита с 2-3 десети по малко. След почистване със спирт манометъра и маркучето от тройника от еку-то отчита правилно. Но аз съм с глицеринов. Тметер, френски уж.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта