Passat B5,5 2001г. AVF - проблем с мощност/забиване

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Disaster84
Мнения: 97
Регистриран на: Нед 16 юни 2013 7:12
Автомобил: Passat 5 3B
Двигател: AVF
Местоположение: гр.Хасково
Контакти:

Passat B5,5 2001г. AVF - проблем с мощност/забиване

Мнениеот Disaster84 » Пет 01 авг 2014 14:01


Привет колеги, направо не знам от къде да я захвана... изчетох много теми със сходен характер и тяхното решение, но при мен всичко остана бяз промяна. Всички майстори на които съм ходил започват да гадаят без да са уверени в това, а само налучкват. Проблема е, че налучкването бърка много в джоба :)
Сега да пиша и за самия проблем - имам Passat B5,5 131hp. автоматик, двигател AVF - 2001г. От известно време имам проблем с пъргавината и оборотите на колата, но напоследък проблема се задълбочи. Скоро ходих до морето и към 100-тия км. на магистралата (карах със 140км/ч. на темпомат) колата си промени звука, оборотите започнаха да играят, а скоростта намаля на около 100-120км/ч. На другия ден всичко беше наред, до колкото може да се каже наред състоянието и. Когато натисна газта до дупка на кръстовище примерно колата се чуди 2-3 секунди да тръгва ли или да не тръгва, после рязко набира до към 2700 оборота и умира временно, след това рязко отлепя до към 3,200 и пак така. Няма никаква хала за 130 коня кола работи като за 60.
Загадката за всички които са умували върху нея е, че дори след случилото се на магистралата и след това на път към столицата, при закачане на колата на 2 различни софтуера не показва никакви грешки, единствено сензор G2 който отговаря стрелката за температурата на водата, но и неговия ред ще дойде. Започнах от най-безболезното, премахнах катализатора -нищо, след това умувахме, че е от N75 - смених го - никаква разлика, закачена на реални данни показва нормални стойности на дебитомера, датчика за налягане и турбината, единствено в стойностите на 1-ва и 3-та дюза има разминаване, но не ми се вярва да е от сега... ВСИЧКИ Е ОК, НО НЕ Е... дилемата е голяма и продължава да ме тормози, колата не набра плавно и няма мощност... ПОМОЩ! :scare3




Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2184
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Passat B5,5 2001г. AVF - проблем с мощност/забиване

Мнениеот nasko1978 » Пет 01 авг 2014 15:17


Датчика G2 не е за пренебрегване,смени го !

Земерете вакуума на тази кола,вероятно ТАМ е проблема! :a045

Направете логове в движение на 8,10,11 канал от 1500 - 3000об.мин на 3-та или 4-та скорост,за да се прецени дали и колко надува турбото.


Потребителски аватар
Disaster84
Мнения: 97
Регистриран на: Нед 16 юни 2013 7:12
Автомобил: Passat 5 3B
Двигател: AVF
Местоположение: гр.Хасково
Контакти:

Re: Passat B5,5 2001г. AVF - проблем с мощност/забиване

Мнениеот Disaster84 » Пет 01 авг 2014 15:39


Address 17: Instruments Labels: 3B0-920-xx5-17.LBL
Controller: 3B0 920 825 AX
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V13
Coding: 07125
Shop #: WSC 00006
WVWZZZ3BZ1E227880 VWZ7Z0A3516978
1 Fault Found:
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent


novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: Passat B5,5 2001г. AVF - проблем с мощност/забиване

Мнениеот novatora » Пет 01 авг 2014 16:55


Аз имам същия пасат б5.5 avf 131 hp типтроник 2001 г. Когато го взех имаше подобни на твоите симптоми. Проблема си го реших като смених всички вакумни маркучи де що има по мотора. Смених и онова бяло,черното клапанче дето пропуска само в едната посока вакума. Оказа се и маркуча от турбото дето излида големия , че отдоло е изронен пръстена и не уплътнява добре. Смених и него. Налях масло мотул специфик 505.01 и ефекта беше поразителен. От място се изтрелях като ф1. Неможах да позная колата. Така вече 40 000 нямам ядове. Масло и филтри винаги навреме. Забравих да кажа че съм обслужил и автомата( пълно обслужване). Кутията доло, подмяна на феродото, всички семеринги, филтър, масло 9 литра и гарнитура. Незнам дали кутията оказва влияние на вървежа но сега е супер. Аз мисля че губиш вакум някаде по системата щом не ти забива колата в авариен режим(симптомите за запекла геометрия на турбината)


Потребителски аватар
Disaster84
Мнения: 97
Регистриран на: Нед 16 юни 2013 7:12
Автомобил: Passat 5 3B
Двигател: AVF
Местоположение: гр.Хасково
Контакти:

Re: Passat B5,5 2001г. AVF - проблем с мощност/забиване

Мнениеот Disaster84 » Пет 01 авг 2014 18:29


Купих клапан G2 и сега ще се чудя и мая какда го сменя, че е на едно ш*бано място... Ако се окаже цялата данданийка от този клапан - направо ще припадна. Ще пиша за развоя на нещата.


Потребителски аватар
Disaster84
Мнения: 97
Регистриран на: Нед 16 юни 2013 7:12
Автомобил: Passat 5 3B
Двигател: AVF
Местоположение: гр.Хасково
Контакти:

Re: Passat B5,5 2001г. AVF - проблем с мощност/забиване

Мнениеот Disaster84 » Пет 01 авг 2014 21:06


смених G2 сензора, но без особена промяна за сега. Утре ще сменя и дебитомера и ще пиша по темата :)


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2184
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Passat B5,5 2001г. AVF - проблем с мощност/забиване

Мнениеот nasko1978 » Пет 01 авг 2014 22:34


Сменявай направо турбото и клапан Н75 ,за да ти е сигурна работата. :screwy


Потребителски аватар
Disaster84
Мнения: 97
Регистриран на: Нед 16 юни 2013 7:12
Автомобил: Passat 5 3B
Двигател: AVF
Местоположение: гр.Хасково
Контакти:

Re: Passat B5,5 2001г. AVF - проблем с мощност/забиване

Мнениеот Disaster84 » Съб 02 авг 2014 8:07


Ако си беше дал зор да прочетеш темата щеше да знаеш, че вече съм сменил N75, а турбината е изправна... :screwy


Потребителски аватар
Disaster84
Мнения: 97
Регистриран на: Нед 16 юни 2013 7:12
Автомобил: Passat 5 3B
Двигател: AVF
Местоположение: гр.Хасково
Контакти:

Re: Passat B5,5 2001г. AVF - проблем с мощност/забиване

Мнениеот Disaster84 » Съб 02 авг 2014 11:14


Въпреки нормалните стойности които даваше дебитомера днес на собствен риск го замених с нов и колата се оправи. Дебитомера е виновникът.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Passat B5,5 2001г. AVF - проблем с мощност/забиване

Мнениеот morfei1 » Съб 02 авг 2014 20:52


Какво разбираш под нормални, че лог не виждам в темата? Защо не пробва да го почистиш преди да го смениш? Стува си на фона на тва че пълнителя на пиербург е към 180лв, а комплекта на бош с тръбата е към 300лв. Принципно дебитомерите трудно сдавата багажа, обикновено се зацапва пластинката, от която взема инфо за количеството преминал въздух.


Потребителски аватар
Disaster84
Мнения: 97
Регистриран на: Нед 16 юни 2013 7:12
Автомобил: Passat 5 3B
Двигател: AVF
Местоположение: гр.Хасково
Контакти:

Re: Passat B5,5 2001г. AVF - проблем с мощност/забиване

Мнениеот Disaster84 » Съб 02 авг 2014 23:54


чистил съм го 2 пъти със спрей, но без рузултат, а и беше някакъв измислен.... сега сложих на HUGO за 120 лв с тпъбопровода и положението заспа. Интепесното е, че въпреки всичко калата днес пак влезе в авариен режим без причина и без записани грешки...


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Passat B5,5 2001г. AVF - проблем с мощност/забиване

Мнениеот lz2aii » Нед 03 авг 2014 8:15


Пак ли? До сега не си писал да е влизала в такъв режим. За първи път ли влиза в Limp mode или го прави често?


Потребителски аватар
Disaster84
Мнения: 97
Регистриран на: Нед 16 юни 2013 7:12
Автомобил: Passat 5 3B
Двигател: AVF
Местоположение: гр.Хасково
Контакти:

Re: Passat B5,5 2001г. AVF - проблем с мощност/забиване

Мнениеот Disaster84 » Нед 03 авг 2014 16:34


То даже не съм сигурен дали е авариен режим, но примерно както си карам на 5-та с равна газ към 120-140 и изведнъж двигателя променя звука и оборотите започват да се качват а скоростта пада на 100-120 и не иска да набира повече. Интересното е, че на ваг-а всичко е наред и няма грешки освен разни задни врати, прозорци и т.н.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта