Audi A3 8L1 2003г. 1.9TDI 130ps ASZ Лагер на съединителя

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Buddah
Мнения: 2
Регистриран на: Вто 14 окт 2014 10:30
Автомобил: Audi A3 8L
Двигател: ASZ 2003г
Местоположение: София

Audi A3 8L1 2003г. 1.9TDI 130ps ASZ Лагер на съединителя

Мнениеот Buddah » Вто 14 окт 2014 11:28


Здравейте!
Надявам се, че не е проблем, че става въпрос за Ауди... :biggrin

Намислил съм да купя една кола в горепосочената конфигурация на около 175к км.
Наясно съм, че ще трябва да сменям ангренажен ремък, защото наближава 180к км (като изключим факта, че така или иначе е добре да се смени на кола втора ръка).
Има обаче един проблем - търговеца твърди, че лагера на съединителя (той му вика Ausrücklager на немски, трябва да е повдигащия лагер това)почва да шуми, когато колата се кара в градски условия при задръстване най-вече, т.е. когато загрява повечко. Доколкото знам това принципно не е фатална повреда, но не обичам да имам проблеми по колата, които не знам кога ще ми излезнат през носа, особено имайки предвид, че не изключвам възможността да направя някои модификации (по-голям интеркулер, ремап, като не се целя в някакви космически мощности, нещо от рода на 180 коня) и че в крайна сметка не е сигурно дали е въпросния лагер. Дотук добре...

Сега обаче идват и проблемите с нютонметрите, демпферния маховик и съединителя. Та идеята, която ми хрумна е просто да сменя всичко покрай лагера(така или иначе ще се отваря) - с подсилен маховик и подсилен съединител с перспектива за бъдещия тунинг.
Четох доста, но отговорите на въпросите, които ще задам, никъде не са ясни или са отпреди доста време, а на някои мисля, че изобщо не е отговорено.

1. Има ли нужда изобщо от подсилени части? По мои сметки при тези коне трябва да е някъде на 400-450нм. Оригиналните стават ли за надеждна употреба при такива параметри?

2. Ако няма, би ли си струвало да сменя само лагера или въпреки това ще е по-добре да сменя всичко поради многото километри на колата?

3. Знам, че има вариант маховика да се замени с масивен. Обирането на вибрациите, което тогава се извършва от съединителя (също сменен с подходящ за въпросния маховик) достатъчно добро ли е, за да не възникне по-голямо износване в други части на колата като например скоростна кутия, някакви лагери и т.н.? По този въпрос видях вече няколко човека, които карат с масивни, но по времето, когато са писани техните мнения, смяната е била преди едва 10000км. А какво става след 50к, 100к? Някой с личен опит?
Също така не се ли появяват силни вибрации при ниски обороти от рода на 1000?

4. Можете ли да ми препоръчате подсилени и неподсилени части и къде бих могъл да ги намеря? Цените също ще ми бъдат полезни, защото на едно място виждам демпферен за 600, на друго за 720 с намаление, на трето цял комплект съединител+демпферен маховик Валео за 1000лв... В Германия един демпферен струва 500Евро?!
Това със сигурност зависи от сервиза, но в какъв порядък излиза труда за такава операция?

Постарах се да задавам максимално конкретни въпроси, за да се получи хубава дискусия, и мисля, че ако им се отговори, темата ще бъде полезна не само за мен, но и за други вбъдеще, защото ще събере много полезна информация на едно място. Ако пропускам да взема предвид нещо, определено се чувствайте свободни да добавяте въпроси :biggrin Общо взето от отговорите ви зависи дали ще взема колата :bowdown

И в края, но не на последно място, благодаря ви предварително!




iiTDI
Мнения: 22
Регистриран на: Нед 12 яну 2014 18:32
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: Добрич/Силистра/Варна/Русе

Re: Audi A3 8L1 2003г. 1.9TDI 130ps ASZ Лагер на съединителя

Мнениеот iiTDI » Сря 22 окт 2014 10:37


Здравей, колега
аз бих сменил демпфера с твърд. Относно лагер помпата - ами да разглобяваш само за един лагер, който стува 150лв. и да дадеш за труд приблизително 200лв. на мен лично не ми се нрави. Предвид засилката която имаш намерение да правиш на колата.
Ако имаш приятели няма да плащаш много - 800лв цял комплект с труда. Ако ли не 1200-1400лв. не ти мърдат!
Говорим за маховик(твърд, защото Нм ще му разкажат играта на демпферния за 1г. макс., колкото и да е здрав при спортно каране :ugly_tocktock ), фрикционен диск, притискателен диск и лагер помпа + труда!



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 45 госта