1,9 TDI PD - коя схема за вакуумите е вярна?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

1,9 TDI PD - коя схема за вакуумите е вярна?

Мнениеот jollycatman » Пон 28 юни 2010 0:27


Изображение

Изображение
Открийте 10-те разлики :roll:
Шегувам се, :lol: , разликата е само една и е при свързването на соленоидния клапан (N239). Горната схема се среща в няколко теми от форума, както и в този на Ауди, а долната е от ETKA 7.2 и е за двигатели AJM, AUY, ATD. Моля колегите, които са по-знаещи да изкажат мнение по въпроса: "Коя от двете схеми е вярна?" А колегите (като мен), които не разбират толкова много, могат да погледнат колите си и да споделят как е при тях.
Благодаря ви предварително!

Последна промяна от jollycatman на Сря 30 юни 2010 21:10, променено общо 3 пъти.




Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2184
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: 1,9 TDI PD (AJM, AUY, ATD) - ? за схема на вакумните пътища

Мнениеот nasko1978 » Пон 28 юни 2010 7:51


Горната схема е вярна!!!
Другата е сгрешена,странно е ,но пък и друг път са го забелязвали знаещи колеги,че има грешки понякога в Етка -та. :да:


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Re: 1,9 TDI PD (AJM, AUY, ATD) - ? за схема на вакумните пътища

Мнениеот rmk » Пон 28 юни 2010 8:15


За мен двете схеми са еднакви. Вакуума се "подава" директно на EGR клапана и след еднопосочния клапан се "подава" на вакуум резервоара, клапана за актуатора на турбото и клапана за клапата за спиране на въздуха.

Една друга схема гледах преди време в ЕТКА и беше различна от тези двете.

ПП:
Сега видях, че говорите за разменените щуцери (може би). Дали има някаква значение ?


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2184
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: 1,9 TDI PD (AJM, AUY, ATD) - ? за схема на вакумните пътища

Мнениеот nasko1978 » Пон 28 юни 2010 8:37


Колега rmk вакума се подава към клапаните към горните им изводи ,които са с по-малък диаметър, а излиза от долните - там пише vac out и отива към егр-а или актуатора.Та затова е грешна втората схема. :да:


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Re: 1,9 TDI PD (AJM, AUY, ATD) - ? за схема на вакумните пътища

Мнениеот rmk » Пон 28 юни 2010 10:09


Мерси Наско ! :applause:


jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: 1,9 TDI PD (AJM, AUY, ATD) - ? за схема на вакумните пътища

Мнениеот jollycatman » Пон 28 юни 2010 17:46


Прегледах в ЕТКА вакумните схеми на всички двигатели TDI и на всяка от тях вакумът засмуква от по-дългия щуцер на N239, а по късият щуцер е свързан с клапана за меко гасене. :roll: То бива грешка, ама чак пък толкова ..., знам ли ... :?:
nasko1978 написа:Колега rmk вакума се подава към клапаните към горните им изводи ,които са с по-малък диаметър, а излиза от долните - там пише vac out и отива към егр-а или актуатора.Та затова е грешна втората схема. :да:
Наско, не съм виждал какво пише на щуцерите на N239, защото е заврян в кучи г*з и не съм го свалял. Но ако на дългия наистина пише "out", има логика в това, което казваш. Колеги някой свалял ли е N239, за да каже със сигурност пише ли нещо на изводите му?

Последна промяна от jollycatman на Вто 29 юни 2010 8:03, променено общо 2 пъти.


jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: 1,9 TDI PD (AJM, AUY, ATD) - ? за схема на вакумните път

Мнениеот jollycatman » Пон 28 юни 2010 20:29


М-дааа. До вчера карах с горната схема, а днес пробвах и тази от ЕТКА. Колата почна да ускорява по-бавно, а гасенето на двигателя стана много твърдо. Като върнах старото положение нещата се оправиха, така че според мен схемата от ЕТКА е грешна. :horror
Сега обаче ме озадачава нещо друго по въпросната схема. В нея за всеки един маркуч е дадена дължина в мм. Според вас колеги това точно определена, минимална или максимална дължина на маркуча е :?: Освен това дали има значение, ако маркучът е с диаметър на отвора 3,2мм вместо посочените 3,5мм :?: :roll:

Последна промяна от jollycatman на Чет 31 окт 2013 11:22, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2184
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: 1,9 TDI PD (AJM, AUY, ATD) - ? за схема на вакумните пътища

Мнениеот nasko1978 » Вто 29 юни 2010 8:28


По-добре да е 3,5мм ,за да не счупиш някой щуцер.Аз 3,2мм не ползвам!!!А дължината е минимална,ти си решаваш откъде ще мине маркучето и оттам ти излиза дължината. :да:


jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: 1,9 TDI PD (AJM, AUY, ATD) - ? за схема на вакумните пътища

Мнениеот jollycatman » Вто 29 юни 2010 13:27


nasko1978 написа:По-добре да е 3,5мм ,за да не счупиш някой щуцер.Аз 3,2мм не ползвам!!!А дължината е минимална,ти си решаваш откъде ще мине маркучето и оттам ти излиза дължината. :да:

Имаш предвид, че посочената дължина е минималната за маркуча или че маркуча трябва да е с минимална дължина? Преди няколко месеца сменях всички 3,5мм-ви маркучи и сложих 3,2мм за горивопроводи с вътрешна оплетка. Вършат идеална работа, защото се слагат без проблем, както на 4мм-вите щуцери така и на този на турбината, където 3,5мм маркуч ми се струва доста хлабав. Направих ги възможно най къси, защото логиката ми е, че през по-къс маркуч по-лесно се засмуква. Но като видях в ЕТКА тези размери се замислих - знам ли, може сечението и дължината да имат връзка с обема на вакумното резервоарче :roll: Наско, ти как мислиш?


jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: 1,9 TDI PD - коя схема е вярна

Мнениеот jollycatman » Сря 30 юни 2010 21:14


Явно повечето колеги предпочитат Световното първенство по футбол пред форума, но аз продължавам с монолозите си в тази тема. :oops:
Колеги, аз ли съм в заблуда или в долната схема от ЕТКА горивният филтър е обърнат наобратно :?:
Изображение


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2184
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: 1,9 TDI PD - коя схема е вярна

Мнениеот nasko1978 » Сря 30 юни 2010 22:28


Daljinata ti si ia izbirash.Niama osobena vlianie.Na men 3.5 mm nai-dobre mi pasva. :да:
Izviniavam se za pisaneto,no ot laptopa e taka. :oops:


Потребителски аватар
fixxy
Мнения: 3
Регистриран на: Пет 02 ное 2012 7:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sankt Margarethen im BGLD

Re: 1,9 TDI PD - коя схема е вярна

Мнениеот fixxy » Нед 12 окт 2014 7:50


Браво за изчерпателните обяснения!!! :respekt :yeahaaa


novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: 1,9 TDI PD - коя схема за вакуумите е вярна?

Мнениеот novatora » Пон 13 окт 2014 8:17


Аз имам тези
Прикачени файлове
48.jpg
48.jpg (42.75 KиБ) Видяна 20356 пъти


novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: 1,9 TDI PD - коя схема за вакуумите е вярна?

Мнениеот novatora » Пон 13 окт 2014 8:18


И тази
Прикачени файлове
Jetta_Vacuum_Hose_Diagram.jpg



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 75 госта