Ще ви разкажа моята история и моля за съвет.
Сеат Ибиза 1.9tdi ASV.Върви на умиране малък самолет,но от известно време надува маркучите на охладителната система и от време на време започна да плюе водичка.Нищо страшно до тук.Вкарахме я сменихме гарнитурата на главата,съответната глава бе мината на шлайф - някакви стотни,гарнитурата бе с две дупки и сложихме следващата с три на ELRING.Клапаните бяха грижливо напаснати и минати с паста, гумичките сменени.Хидравличните повдигачи бяха изпразнени и почистени.Главата вече сглобена поставена,колата напълно събрана,палим и кеф работи.Изчакахме да загрее и всичко беше супер точно.Маркучите нормално твърди,капачката дори отворихме без да изхвърли водата,включи си и перката и тъкмо се качваме да я пробваме и започна едно тракане от към двигателя.Загасих го веднага и започна ужаса.Свалихме капака на ангренажа и там всичко си бе на ред, но при сложен автомобил на скорост и прибутване напред назад мотора не можа да направи пълен оборот и запъваше на даден момент. Продължихме с издирването на проблема.Центровката не бе избягала и шайбата на разпределителния вал не бе превъртяла, за това свалихме капака на клапаните и разпределителния вал.От тук започна загадката.След свалянето на вала първия повдигач от към ремъка се освободи и повдигна на горе.Това можеше да значи само едно и то лошо. Извадихме повдигача и пружината с чашката дето държи клапана/сори не знам как се казва/ и за мой ужас част от клапана седеше все още в чашката, а останалата част в цилиндъра.
ТА ВЪПРОСА МИ Е. КАК И ЗАЩО СЕ Е СЧУПИЛ КЛАПАНА?
http://borisovo.snimka.bg/automobiles/klapani.838924
http://borisovo.snimka.bg/automobiles/klapani.838924.34206842
Днес разглобихме колата и слава бога няма сериозни последствия. Единствено малка драскотина на буталото. Доста "майстори" се пулеха как и защо се е скъсал клапана и заключиха, че било стареене /умора/ на материала от които са изработени клапаните и ме посъветваха да ги сменя всичките, още повече че колата била с ЧИП.
http://borisovo.snimka.bg/automobiles/klapani.838924.34208712



Сеат Ибиза 1.9tdi ASV - скъсан клапан след ремонт
Сеат Ибиза 1.9tdi ASV - скъсан клапан след ремонт
Последна промяна от borisovo на Чет 16 окт 2014 12:38, променено общо 2 пъти.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Сеат Ибиза 1.9tdi ASV - скъсан клапан след ремонт
Премери внимателно височината на буталото на този цилиндър и останалите. Може да е изкривила биела.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: deodriver и 47 госта