Здравейте имам следният проблем с турбото. Преди 20 000 км колата ми зъби, на около 3000 оборота и тогава майстора ми каза актуатор, добре смених го, и вчера след като се прибирах към нас реших да изрежа колата на трета от ниски и на 3000 оборота пак зъби. Турбината е изцяло рециклирана, заради маслената помпа преди 40 000 км, може ли за толкова километри да се задръсти и да почне да пренадува. Преди месец съм излизал извън града и по магистралата си я карах със 180км и нямах никакви проблеми, предимно колата се кара в града на къси разстояния, но като имам възможност си я режа на мах поради точно такава причина, че да не се задръсти. Следното нещо се питам ако турбината или нещо по турбо пътищата не е наред не трябва ли постоянно да ми забива, защото от вчера до днес яко си я изрязвам и не ми е забила нито веднъж. Колата няма странни звуци свистене или да си е променила звука на работа. Не знам как да направя свестен LOG, че да го кача и вие да ми кажете за какво става въпрос. Направих един, който е доста импровизиран, но все пак ще го кача да ми кажете какво трябва да гледам че нищо не ми е ясно коя колона какво значи. Грешката която ми даде е тази :
1 Fault Found:
16618 - Boost Pressure Regulation
P0234 - 006 - Limit Exceeded (Overboost Condition) - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 57
Mileage: 139322 km
Time Indication: 0
Date: 2014.11.16
Time: 16:19:42
Freeze Frame:
RPM: 2944 /min
Text: 368 Nm
Speed: 101.0 km/h
Text: 99.6 %
Voltage: 13.79 V
Text: 2186 hPa
Text: 2632 hPa
Ако правилно съм разбрал като съм чел из форума турбината пренадува със 0,5 някъде ? Като гледам тези две стойности ?



Passat B6 engine BKP проблема с пренадуване на турбина
- Steels
- Мнения: 419
- Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:59
- Автомобил: Arteon SB 280hp
- Двигател: DNFE
- Местоположение: Бургас/София
Passat B6 engine BKP проблема с пренадуване на турбина
- Прикачени файлове
-
- 16.11.xlsx
- (25.25 KиБ) Свален 148 пъти
- okti_1
- Мнения: 891
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: Passat B6 engine BKP проблема с пренадуване на турбина
Турбинката ти пренадува доста.
Оправи си кабела при следващата направа на лог.Да няма OFF в колонката.Това имам предвид.
Оправи си кабела при следващата направа на лог.Да няма OFF в колонката.Това имам предвид.
- Steels
- Мнения: 419
- Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:59
- Автомобил: Arteon SB 280hp
- Двигател: DNFE
- Местоположение: Бургас/София
Re: Passat B6 engine BKP проблема с пренадуване на турбина
А как да направя лог от 3-та на пълна газ и след това четвърта до 4000 оборота ?
-
- Мнения: 358
- Регистриран на: Вто 06 юли 2010 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Козлодуй
Re: Passat B6 engine BKP проблема с пренадуване на турбина
Дай му на определен канал да прави log ;)
3, 10 и 11 канали накуп.
3, 10 и 11 канали накуп.
Последна промяна от Aimbotfan на Чет 04 дек 2014 19:23, променено общо 1 път.
- Steels
- Мнения: 419
- Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:59
- Автомобил: Arteon SB 280hp
- Двигател: DNFE
- Местоположение: Бургас/София
Re: Passat B6 engine BKP проблема с пренадуване на турбина
Добре разбра се че геометрията е запекла и за това пренадува, но не чак толкова. След ръчкане из града няма проблем за около седмица, после пак влиза в авариен режим. Мисълта ми е такава, ще има ли полза ако колата я изкарам на магистрала и я настъпвам яко, или ако има ефект пак ще е временен. Знам другият вариант е сваляне и чистене, но точно преди коледните празници не ми се дават 200+ лв :D. Колата се кара най-вече в София на късо :(.
-
- Мнения: 358
- Регистриран на: Вто 06 юли 2010 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Козлодуй
Re: Passat B6 engine BKP проблема с пренадуване на турбина
С предимно градско каране си е проблематично и то при по-новите дизели.
Пробвай извънградско каране, малко да се "поотпуши" колата и да се види как се държи.
Пробвай извънградско каране, малко да се "поотпуши" колата и да се види как се държи.
- Steels
- Мнения: 419
- Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:59
- Автомобил: Arteon SB 280hp
- Двигател: DNFE
- Местоположение: Бургас/София
Re: Passat B6 engine BKP проблема с пренадуване на турбина
Точно това е. Дали има смисъл от това упражнение
или направо да я чистя.

Последна промяна от Steels на Чет 04 дек 2014 20:40, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: Пет 20 яну 2012 21:53
- Автомобил: Фв туран
- Двигател: BMN 2007 г
- Местоположение: бургас
Re: Passat B6 engine BKP проблема с пренадуване на турбина
Дали ще я свалиш и почистиш или ще я пришпориш на магистрала - все ще има полза, но ще е временно, защото караш в градско. По-добре се стреми в градски условия да държиш малко по-високи обороти - около 1800-2000об./мин.
Re: Passat B6 engine BKP проблема с пренадуване на турбина
Еми пробвай колега. Ще загубиш няколко литра нафта + малко време. И ако можеш избягвай да я караш в тези дни на късо, че да нямаш проблем в нужен момент - по празниците
Но първо пробвай магистралата 


- Steels
- Мнения: 419
- Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:59
- Автомобил: Arteon SB 280hp
- Двигател: DNFE
- Местоположение: Бургас/София
Re: Passat B6 engine BKP проблема с пренадуване на турбина
Да, събота ще се ходи до Перник за едно кафе 

- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B6 engine BKP проблема с пренадуване на турбина
Има възможност и за ползване на добавка на Bardahl за почистване на турбото без демонтаж. Не е евтина, но и демонтаж, почистване и монтаж също не са евтина процедура. Заслужава си човек да опита преди да се пристъпи към по-трудния и скъп вариант.
-
- Мнения: 358
- Регистриран на: Вто 06 юли 2010 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Козлодуй
Re: Passat B6 engine BKP проблема с пренадуване на турбина
Добрине, може ли мнение за тази добавка?
Също така и за тази за чистене на DPF.
Предварително благодаря.
Също така и за тази за чистене на DPF.
Предварително благодаря.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B6 engine BKP проблема с пренадуване на турбина
Впечатленията са от хора, които са купували от онлайн магазина и казват, че са доволни. Лично аз не съм ползвал нито BARDAHL за почистване на DPF (макар, че се замислям в скоро време), нито за турбото, но от другите добавки на BARDAHL, които ползвам, съм супер доволен - BDC и 6 в 1 за дизел. В описанието е посочено, че BDC "Предотвратява въглеродните отлагания", което според мен значи, че в някаква степен предпазва и предотвратява образуването на нагар по променливата геометрия на турбината. Образуваният нагар от своя страна води до блокирането на променливата геометрия и е една от причините за пренадуване.
Според мен степените на отглагане на нагар по турбината са три:
1. Ниска степен - почиства се при средно продължително извънградско управление без да е необходимо каквото и да е действие от страна на водача. Реално, ако автомобилът се кара сравнително често извън града, това се случва без знанието на водача - част от начина на работа на двигателя и самопочистване на изпускателната система при по-високата температура в извънградски режим на управление. (Същото важи в голяма степен и за DPF).
2. Средна степен - автомобилът започва от време на време да "забива" - губи мощност при пълно ускорение, най-често на пета и шеста предавка, в диапазона между 2500 и 3500 оборота (възможни са изключения). Препоръчително е използването на добавка, която да подпомогне почистването. Стандартното извънградско управление, посочено в т. 1, не е достатъчно да изчисти целия натрупал се нагар, поради което ефектът е временен. Често се наблюдава временно затихване на проблема и появяването му отново.
3. Висока степен - автомобилът "забива" много често. Както при т. 2, при прочитане с диагностична апаратура излизат посочените от автора грешки за пренадуване - overboost. Единствен ефективен вариант в този случай е демонтиране, разглобяване и почистване на турбината. Ползването на добавки ще помогне, но по-вероятно е проблемът да бъде туширан временно.
Влияние върху образуването на нагар оказват много фактори - качество на горивото, използване на добавки, начин и място на управление на автомобила, изправност на автомобила, качествен/некачествен тунинг софтуер и изобщо всички фактори, които са от значение за образуването на горивната смес и доброто й изгаряне. В идеални условия имаме качествено гориво, добро смесообразуване, добро изгаряне, средна до висока температура (не над допустимите стойности) на изгорелите газове при извънградски режим на управление с равномерно подаване на газ, отговарящо на нуждите на двигателя от гориво. Всички други отклонения, малки или големи, оказват негативно влияние, но не винаги в такава степен, че изобщо да се забелязват. Възможно най-лошата комбинация е некачествено гориво, проблем в смесообразуването, честа работа на студен двигател, градско управление, чести резки ускорения с подаване на много гориво или постоянно управление с много малко газ - крайностите никога не са от полза за двигателя.
Добре е да се знае разбира се, че пренадуването не винаги се дължи на замърсена променлива геометрия.
Според мен степените на отглагане на нагар по турбината са три:
1. Ниска степен - почиства се при средно продължително извънградско управление без да е необходимо каквото и да е действие от страна на водача. Реално, ако автомобилът се кара сравнително често извън града, това се случва без знанието на водача - част от начина на работа на двигателя и самопочистване на изпускателната система при по-високата температура в извънградски режим на управление. (Същото важи в голяма степен и за DPF).
2. Средна степен - автомобилът започва от време на време да "забива" - губи мощност при пълно ускорение, най-често на пета и шеста предавка, в диапазона между 2500 и 3500 оборота (възможни са изключения). Препоръчително е използването на добавка, която да подпомогне почистването. Стандартното извънградско управление, посочено в т. 1, не е достатъчно да изчисти целия натрупал се нагар, поради което ефектът е временен. Често се наблюдава временно затихване на проблема и появяването му отново.
3. Висока степен - автомобилът "забива" много често. Както при т. 2, при прочитане с диагностична апаратура излизат посочените от автора грешки за пренадуване - overboost. Единствен ефективен вариант в този случай е демонтиране, разглобяване и почистване на турбината. Ползването на добавки ще помогне, но по-вероятно е проблемът да бъде туширан временно.
Влияние върху образуването на нагар оказват много фактори - качество на горивото, използване на добавки, начин и място на управление на автомобила, изправност на автомобила, качествен/некачествен тунинг софтуер и изобщо всички фактори, които са от значение за образуването на горивната смес и доброто й изгаряне. В идеални условия имаме качествено гориво, добро смесообразуване, добро изгаряне, средна до висока температура (не над допустимите стойности) на изгорелите газове при извънградски режим на управление с равномерно подаване на газ, отговарящо на нуждите на двигателя от гориво. Всички други отклонения, малки или големи, оказват негативно влияние, но не винаги в такава степен, че изобщо да се забелязват. Възможно най-лошата комбинация е некачествено гориво, проблем в смесообразуването, честа работа на студен двигател, градско управление, чести резки ускорения с подаване на много гориво или постоянно управление с много малко газ - крайностите никога не са от полза за двигателя.
Добре е да се знае разбира се, че пренадуването не винаги се дължи на замърсена променлива геометрия.
- Steels
- Мнения: 419
- Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:59
- Автомобил: Arteon SB 280hp
- Двигател: DNFE
- Местоположение: Бургас/София
Re: Passat B6 engine BKP проблема с пренадуване на турбина
И все пак проблема се реши със сваляне и чистене. Направих си подарък преди Коледа. 

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: buhata84 и 75 госта