1.9 TDI AVF 131 - няма мощност в ниските обороти - РЕШЕН

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Dracula92
Мнения: 21
Регистриран на: Чет 12 сеп 2013 6:10
Автомобил: VW Passat B5.5
Двигател: 1.9 TDI AVF 2001
Местоположение: Добрич

Re: 1.9 TDI AVF 131 - няма мощност в ниските обороти - РЕШЕН

Мнениеот Dracula92 » Вто 28 юли 2015 18:24


Здравейте колеги! Мойта направи подобен проблем и немога да я хвана откъде е. На връщане от морето почна да изключва турбината от пренадуване. на няколко пъти я гасих и палих в движение да включи обаче пак изключваше и то не на високи обороти само ами на всякакви. Единия път на 2500 другия на 4000 случи се и на няма и 2000 да изключи. Днес си огледах всичките вакууми имаше един пречупен и спукан излиза от едно като клапанче хванато с видия за филтърната кутия и отива в един трипътник. НО! Проблемите се увеличиха след като смених вакуума. Преди смяната му в градски условия до към 2000 оборота няма никой и за един път тръгва турбото и се изпъва нормално но сега в повечето пъти включва към 3000-3500 оборота ако не изключи от пренадуване преди това. Имам диагностика но не ВАГ-КОМ ми универсална Аутоком и няма как да изкарам лог файл но ми направи впечатление че на 11 канал има "Клапан за налягане на турбото/пространствено съотношение" нещо такова пишеше и там показва на колко процента е развинтена турбината. Нормално на тихи обороти стои на 20% но в момента в който чукна газта да речем отишла е на 950 оборота и налягането е 95%. Ако й подам супер плавно газ си ги дигаа нормално процентите но в каквито и обороти да чукна рязко газта пак пълни 95% а тя предполагам някъде там изключва за пренадуване. Единствената грешка която ми изкарва е за този пренадув други грешки като клапани датчици и тн. няма. Изчистих дебитомера и МАП сензора със различни спрейове дебитомера пластинките му лъснаха като нови но промяна няма. Може ли и при мен както при колегата да е от мап сензора да бъзика така турбината или този клапан за който писах по-горе който е хванат за филтърната кутия защото и в него има букса освен това след него има някакво клапанче то не е електрическо през него минава единия вакуум. Който има на идея откакво може да моля да помогне! Благодаря ви предварително! Поздрави!




KingJr
Мнения: 4
Регистриран на: Нед 13 юни 2021 12:01
Автомобил:
Двигател:

Re: 1.9 TDI AVF 131 - няма мощност в ниските обороти - РЕШЕН

Мнениеот KingJr » Вто 11 яну 2022 21:40


1.zip
(2.71 KиБ) Свален 53 пъти

Здравейте, имам същите симптоми. Преди 1900-2000 оборота е една мудна.. сякаш няма сила и се зачудва дали да тръгне. Но при достигане на въпросните обороти няма проблеми с набирането. И турбината не забива и не влиза в авариен режим. Опитах се да направя лог файл, не знам колко се е получил. 3,8, 10 канал мисля, че записах. Но това е първият ми опит. Ако логовете не стават за нищо както предполагам хаха.. Може да ме насочите. Благодаря!


kukata_pasat
Мнения: 868
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: 1.9 TDI AVF 131 - няма мощност в ниските обороти - РЕШЕН

Мнениеот kukata_pasat » Чет 13 яну 2022 18:27


На първо време провери обстойно вакуум маркучетата,запали колата да е топчличка и после в някои гараж сваляш внимателно преглеждаш и слагаш обратно едно по едно,провери и вакуум щуцера на тандем помпата дали е разбит и се клати, провери и дебелия вакуум маркуч от вакуум помпата до тандем помпата и пиши кво си открил.


Потребителски аватар
faint
Мнения: 704
Регистриран на: Вто 23 май 2006 23:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: 1.9 TDI AVF 131 - няма мощност в ниските обороти - РЕШЕН

Мнениеот faint » Съб 26 авг 2023 12:46


Използвам темата и аз да пиша, че и моята стана мистериозно мъртвец в ниските.

- Н75 - сменен + проверени вакууми
- MAF (дебитомер) - пробван с друг от работеща кола
- MAP сензор - пробвах с 2 други от морга
- Проверени са турбо пътищата за течове
- Актуатора изглежда, че работи след тест с Ваг - Ком - т.е. движи се свободно
- Сменена е вакуум помпата, поради съмнения за теч (на старата щуцера беше залепен от стария собственик)

Прилагам пресен лог на 3-та предавка с пълна газ...
Прикачени файлове
26082023LOG.csv.zip
(1.22 KиБ) Свален 49 пъти


Потребителски аватар
faint
Мнения: 704
Регистриран на: Вто 23 май 2006 23:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: 1.9 TDI AVF 131 - няма мощност в ниските обороти - РЕШЕН

Мнениеот faint » Вто 05 сеп 2023 17:13


Малък ъпдейт относно моя проблем (по-горе) - оказа се, че лостчето на геометрията не се връща нацяло (т.е. не се затваря на цяло геометрията) и с помощ (с ръка) успявам да го бутна до горе. Да пробвам ли отново да я чистя с препарат за фурни или да я свалям да я чистят в някой турбо сервиз?


powerade
Мнения: 1046
Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Sofia

Re: 1.9 TDI AVF 131 - няма мощност в ниските обороти - РЕШЕН

Мнениеот powerade » Вто 05 сеп 2023 23:25


Може актуатора да има пробив, може да е позапекъл, не е задължително да е геометрия. На моя ахф наскоро открих, че актуатора е спукан (никакви индикации, колата вървеше чудесно, никакви аварийни режими нищо) геометрията сигурно не е мърдала над 10 хиляди км. Откачих го стария, лоста се местеше като чисто нов, а съм я чистил преди 70 хиляди км, и то със спрей, не съм я отварял. Така че може и актуатор да е. Купуваш си зегерка щото или ще я счупиш или ще я изгубиш и сваляш актуатора. Другия вариант е отвиваш двата болта и го мърдаш целия да видиш дали лоста се движи свободно. Така няма да разкачаш зегерка


Потребителски аватар
faint
Мнения: 704
Регистриран на: Вто 23 май 2006 23:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: 1.9 TDI AVF 131 - няма мощност в ниските обороти - РЕШЕН

Мнениеот faint » Сря 06 сеп 2023 14:00


работата е там, че турбото е 10 месеца след рециклиране, актуатора е нов, но имаше теч на масло в топлата част, който го оправихме (имаше проблем с налягането на маслото и сменихме маслената помпа). В момента в който оправихме този теч, турбото взе да прави тези номера, та си мисля, че маслото, което е останало в топлата част е омазало положението (геометрията). Чистих веднъж със спрей за фурни и нещата се пооправиха, но не на цяло - минах 800км предимно магистрално каране, но все още проблема е на лице - предстои ми още 800км предимно магистрала и ще пробвам преди всяко тръгваме да раздвижвам геометрията на ръка, току-виж се оправи :)

Всякакви съвети са добре дошли!



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: y4ikov и 85 госта