


Passat B3 1.6 TD+I Теч от ГНП
Passat B3 1.6 TD+I Теч от ГНП
Здравейте!
Днес забелязах че сълзи нафта от пружините за подаване на газта.Отидох на майстор и ми обяви 120 лв.(30 за ремонтен комплект и труд) Искам да попитам, може ли да се поправи без да се сваля помпата и ако може някакви насоки че не намерих нищо по въпроса.Всяко мнение ще ми е от полза. Дали бих могъл да се справя сам?
Прикачам и една снимка за да видите от къде тече.
Днес забелязах че сълзи нафта от пружините за подаване на газта.Отидох на майстор и ми обяви 120 лв.(30 за ремонтен комплект и труд) Искам да попитам, може ли да се поправи без да се сваля помпата и ако може някакви насоки че не намерих нищо по въпроса.Всяко мнение ще ми е от полза. Дали бих могъл да се справя сам?
Прикачам и една снимка за да видите от къде тече.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Passat B3 1.9 TDI Теч от ГНП
Колега,това не е помпа на тди,а на предкамерен дизелак,освен ако е преправено нещо и е станал м.тди.Напиши от къде си ,за да те пратят при някой форумен майстор или да ти препоръчат някой от твоя град ,за да няма после
.Но все пак мисля,че цената е нормална,ако ти ревизират помпата.

Re: Passat B3 1.9 TDI Теч от ГНП
Здравей Колега!
Пасата го имам от 15 г. и си е ТДИ. Поне така съм си купувал части до сега. С помпата никога не съм имал проблем и не е пипана.А дали е за ТДИ не знам, така съм го купувал от Германия.От София съм и Благодаря за съдействието.Питах дали ако сваля тези пружини ще мога да сменя там каквото е втулка или О пръстен без да свалям помпата?
Пасата го имам от 15 г. и си е ТДИ. Поне така съм си купувал части до сега. С помпата никога не съм имал проблем и не е пипана.А дали е за ТДИ не знам, така съм го купувал от Германия.От София съм и Благодаря за съдействието.Питах дали ако сваля тези пружини ще мога да сменя там каквото е втулка или О пръстен без да свалям помпата?
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Passat B3 1.9 TDI Теч от ГНП
До колкото знам в ремонтния комплект влизат и други уплътнения и о-пръстени и за това ,ако ги сменят и тях ,цената мисля е добра.Аз не бих посмял да барам помпата,макар да имам известни познания ,ти прецени сам дали можеш.Бръкни по назад във форума,мисля ,че имаше чертеж и начин на разглобяване.Успех и пиши за резултата.
- passatfan2780
- Мнения: 210
- Регистриран на: Пет 05 окт 2007 16:34
- Автомобил:
- Двигател: aaz 1992
- Местоположение: Плевен
Re: Passat B3 1.9 TDI Теч от ГНП
Здарвей,колега!От там кадето ти тече нафта е рейката,така че не те саветвам да пипаш,по добре ги прежали тези кинти но при някой сигурен майстор.все пак и гаранция ще ти даде щом си от София отиди при някои от форумните мастари
Успех!
п.с.пасата ти е само ТД,точно като моя код на мотора ААЗ,ако беше ТДИ щеше да е с електриеска газ
Успех!
п.с.пасата ти е само ТД,точно като моя код на мотора ААЗ,ако беше ТДИ щеше да е с електриеска газ
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Passat B3 1.9 TDI Теч от ГНП
Да не е 1.6 ТД+И SB мотор? Иначе да тази помпа е за предкамерен дизел. Мисля че имаше вариант да се прави на място но не съм 100% сигурен.
- georgebonev
- Мнения: 3106
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Passat B3 1.9 TDI Теч от ГНП
Ако е механична помпата (от снимката е такава), а не електрическа - може и на място - сваля се само горната половина на помпата. Има тънкост с белязки под планките на пружините за да си паснат след това при сглобяването, както и да се внимава горе при актуатора за мембраната.
На моята помпа сменяха скоро две О-пръстенчета - едното е вътре на (жигльора) на газта (10мм) и едно дребно 4мм на една ос, заедно с уплътнението между двете части на помпата.
Иначе мисля, че имаше пластмасово уплътнение между тези пружини и медна втулка (не съм сигурен), но то е за центровка само, не уплътнява за да тече от там.
На моята помпа сменяха скоро две О-пръстенчета - едното е вътре на (жигльора) на газта (10мм) и едно дребно 4мм на една ос, заедно с уплътнението между двете части на помпата.
Иначе мисля, че имаше пластмасово уплътнение между тези пружини и медна втулка (не съм сигурен), но то е за центровка само, не уплътнява за да тече от там.
Re: Passat B3 1.9 TDI Теч от ГНП
Мисля си че мотора е точно такъв. Като съм купувал през годините разни чаркове ,няколко пъти са ми казвали че маи е 1.6 но че е с интерколер съм сигурен защото си го има.
Благодаря на Всички за постовете.Ще го карам на майстор.
Обадих се във форумният сервиз но се оказа че не поправят механични помпи.
Някой има ли впечатления за сервиза на 5-ти км. зад ЗИТ там ме изпратиха и за петък имам час искат 80 лв.което е по приемливо.
Ето и една снимка в по общ план.
Благодаря на Всички за постовете.Ще го карам на майстор.
Обадих се във форумният сервиз но се оказа че не поправят механични помпи.
Някой има ли впечатления за сервиза на 5-ти км. зад ЗИТ там ме изпратиха и за петък имам час искат 80 лв.което е по приемливо.
Ето и една снимка в по общ план.
Последна промяна от radotom на Чет 15 яну 2015 10:37, променено общо 1 път.
Причина: Няма нужда от цитати на предходно мнение
Причина: Няма нужда от цитати на предходно мнение
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Passat B3 1.9 TDI Теч от ГНП
Това си е точно 1.6SB ТД+И предкамерен дизел 82к.с. със турбина със водно охлаждане отпред се вижда циркулационната помпа която до охлажда турбото след изгасяне на двигателя.
п.п.Реално "истинското" TDI означава Turbo charged Direkt Injection. Или иначе казано двигател със принудително пълнене и директно впръскване т.е. без пред камера. Горивото се впръсква директно във цилиндъра а горивната камера е във буталото. При пред камерният дизел буталото е равно като на въздушен компресор.
п.п.Реално "истинското" TDI означава Turbo charged Direkt Injection. Или иначе казано двигател със принудително пълнене и директно впръскване т.е. без пред камера. Горивото се впръсква директно във цилиндъра а горивната камера е във буталото. При пред камерният дизел буталото е равно като на въздушен компресор.
Последна промяна от znainainai на Чет 15 яну 2015 20:18, променено общо 1 път.
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Passat B3 1.9 TDI Теч от ГНП
Той колегата явно си мисли, че ТДИ значи турбодизел с интеркулер
Да му кажем ли истината ?

- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Passat B3 1.9 TDI Теч от ГНП
Мисля ,че е важно да му оправят помпата сега,а пък той кво си мисли......ТД +интерколер е едно,а пък TDI е съвсем друга бира.Аз по едно време си викам да не е преработка и да е механично TDI.Помня ,че във форума беше разисквана тема за м.TDI.Колегата го моля да пише за резултата щот аз с моя AAZ ,може да се окажа в същата ситуация.
- passatfan2780
- Мнения: 210
- Регистриран на: Пет 05 окт 2007 16:34
- Автомобил:
- Двигател: aaz 1992
- Местоположение: Плевен
Re: Passat B3 1.9 TDI Теч от ГНП
сега като го е снимал целия мотор се сагласявам че тд + интеркулер.
а по вапроса си избрал вярно решение най добре си е на специалист
а по вапроса си избрал вярно решение най добре си е на специалист

Re: Passat B3 1.9 TDI Теч от ГНП
stefan4o написа:Той колегата явно си мисли, че ТДИ значи турбодизел с интеркулерДа му кажем ли истината ?
Здравейте!
Е кажете истината да я разберем, може и други да има като мен мислещи!
А и не зная каква е но за 17 г. съм и навъртял 300 000 км и съм сменял скоро след покупката външни карета, амортисьори, през времето стартер и всичко останало е консуматив(гуми, масла, филтри, акумулатори) за това я държа.Не ме е оставяла ни зима ни лято.Харчи вече по малко повече от 1л масло на 10 000 км.И сега на -15 гр. си пали супер.А пък с каква нафта е вървяла през годините...(добре че не може да приказва)
Като приключи ремонта ще кажа разбирасе какво е положението.
Благодаря на Всички за насоките!
- Presli82
- Мнения: 508
- Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
- Автомобил: Volkswagen Passat b2
- Двигател: diesel
- Местоположение: Svoge
- Контакти:
Re: Passat B3 1.9 TDI Теч от ГНП
Моя б3 е със същия мотор 1.6 ТД+И код SB . Миналата година ми протече помпата от същото място. Майстора дойде на място в двора , и смени 'о' пръстенчетата за има няма половин час. Сваля се само горния капак на помпата.
Re: Passat B3 1.9 TDI Теч от ГНП
Добър вечер!
Понеже имах работа днес, изпратих младежа(синчето) при майстора.
Свалил е горният капак на помпата сменил е втулка и два О пръстена гарнитурката на капака и маркучите за обратната нафта.
Няма вече теч и видимо всичко е ОК.
Синът ми каза че се е появил празен ход на педала на газта (малко) и като го е попитал защо му е отговори че така трябва, ще свикнете. Утре ще го видя колко е този празен ход(това не се ли регулира без да влияе на центровката на помпата?)
Ето и след ремонта:
Понеже имах работа днес, изпратих младежа(синчето) при майстора.
Свалил е горният капак на помпата сменил е втулка и два О пръстена гарнитурката на капака и маркучите за обратната нафта.
Няма вече теч и видимо всичко е ОК.

Ето и след ремонта:
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта