1z, при студено време върви повече!

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
dadi
Мнения: 29
Регистриран на: Съб 13 авг 2011 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: филибето

1z, при студено време върви повече!

Мнениеот dadi » Сря 14 яну 2015 17:57


колеги,видях се в чудо,когато времето е студено колата върви повече,когато температурите се повишат сякаш мощността пада.При диагностика няма грешки,колата е голф 3 тди 90к.с




Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: 1z, при студено време върви повече!

Мнениеот milmar » Сря 14 яну 2015 18:06


Има логика, не само при 1Z, дори не само при турбинирани дизели, дори не само при дизели :th_up .


powerade
Мнения: 1087
Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Sofia

Re: 1z, при студено време върви повече!

Мнениеот powerade » Сря 14 яну 2015 18:18


Има логика разбира се, за всички турбинирани с КУЛЕР :) Входният въздух по-принцип е по-студен(по-богат на кислород), допълнително и кулера охлажда и ето ти ефекта

ПП: И на моята печка е така, зимата бяга повече :D


dadi
Мнения: 29
Регистриран на: Съб 13 авг 2011 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: филибето

Re: 1z, при студено време върви повече!

Мнениеот dadi » Сря 14 яну 2015 22:35


Благодаря за отговорите колеги.Иначе бях готов да се вкарвам във филма дебитомер,гнп,турбо,N75 и т.н!!!


Потребителски аватар
mastersound
Мнения: 331
Регистриран на: Чет 26 юни 2008 11:00
Автомобил: Vw Golf 3
Двигател: 1.9 TDI 1Z
Местоположение: Шумен

Re: 1z, при студено време върви повече!

Мнениеот mastersound » Чет 15 яну 2015 9:37


То и заради това е хубаво да се сложи челен интеркулер и през лятото да върви :th_up


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: 1z, при студено време върви повече!

Мнениеот lz2aii » Чет 15 яну 2015 9:58


Просто е, колкото температурата е по - ниска, плътността на въздуха в единица обем е по-голяма. Това значи повече кислород и от там е ясно :zork-metal-smiley .


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: 1z, при студено време върви повече!

Мнениеот lion_heart002 » Чет 15 яну 2015 9:59


Всичко при студено време върви повече и кола и мотор и независимо какво е,стига да е с вътрешно горене-студен въздух-повече кислород,по-добро горене. С това се обяснява и факта,че на студено се наспиваш по-бързо,повече кислород и по-бързо възстановяване на мозъка. Не виждам нищо странно. :beer


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: 1z, при студено време върви повече!

Мнениеот milmar » Чет 15 яну 2015 10:09


lion_heart002 написа:.... С това се обяснява и факта,че на студено се наспиваш по-бързо....

Е, не само с това, а и за да станеш и да сложиш още едно дърво в камината :smile .
А за въздуха е така, в крайна сметка в единица обем студеният въздух съдържа повече кислород. Няма значение дали ДВГ е бензин/дизел и дали има турбо/кулер, но се усеща най-много при турбо/кулерите.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: chifut, Google [Bot], musi98 и 80 госта