Здравейте колеги,
Имам едно сигурно глупаво въпросче, днеска тръгнах да си сменям маслото и след като свалих болта видях че има разлика м/у него и този който беше в комплект със масления филтър. След като реших да проуча случая в Интернет установих че повечето са с 19мм болт за картера на които има една медна шайба. При мене случаят обаче е различен аз свалих 24мм болт на които нямаше шайба на въпросният болт пише "Karro 8.8". Въпроса е дали мога да ползвам глупавия болт за 2ри път след като на него няма шайба ? Болта изглежда доста захабен което ме навежда на мисълта, че не е сменян, но това което ме озадачава е че е без шайба ? Според вас дали ще имам проблем ако го завия в картера без шайба ?
VW Bora 1.9TDI AJM Картерния болт за източване на маслото /Р
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: VW Bora 1.9TDI AJM Картерния болт за източване на маслот
Явно няма да има проблем щом досега си е държал без шайба.
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: Съб 01 май 2010 0:35
- Автомобил: VW Bora TDI
- Двигател: AJM 2000
- Местоположение: Maastricht
- Контакти:
Re: VW Bora 1.9TDI AJM Картерния болт за източване на маслот
И аз така си мисля, но тъй като го правя за 1ви път реших да питам първо ;))
Благодаря за отговора, след като го сменя мисля да не си слагам кората и да го следя следващата една седмица ... ако не протече значи всичко е наред. Ще споделя после дали всичко е наред без медната шайба ;)
Благодаря за отговора, след като го сменя мисля да не си слагам кората и да го следя следващата една седмица ... ако не протече значи всичко е наред. Ще споделя после дали всичко е наред без медната шайба ;)
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: VW Bora 1.9TDI AJM Картерния болт за източване на маслот
Ами тези медни шайби (дифтунга или дихтунга - изглежда и двата начина са правилни) се продава отделно и струва стотинки?!
Защо сами си създавате проблеми?
Защо сами си създавате проблеми?

-
- Мнения: 28
- Регистриран на: Съб 01 май 2010 0:35
- Автомобил: VW Bora TDI
- Двигател: AJM 2000
- Местоположение: Maastricht
- Контакти:
Re: VW Bora 1.9TDI AJM Картерния болт за източване на маслот
Ами въпросните дифтунги ( и аз ги знам под това наименование ) наистина струват жълти стотинки, но живея в малко градче в Холандия, деня е събота, а времето навънка е АД
и реших да питам дали някой го е правил преди това без дифтунга. По интересното е болта със дифтунгата на пасват на картера
. По каталог трябва да имам Oil drain plug with gasket N 908 132 01 които е с глава 19мм и М14 за дифтунгата, а при мене болта с глава 24мм след като погледнах в нета единствените дифтунги за 24мм са М17 и М18 с височина 1.5мм, проблема е че трябва да поръчам гадната шайба през нета и оставам без кола за 2-3 дни заради нея
а е с нови биалетки, филтри, масло и абс сензор ( нали мина Коледа и реших да изгася елхата на таблото ). Но в крайна сметка реших да си я поръчам и да я изчакам дифтунгата , защото в повечето случай като претупам нещо се връщам по 2 пъти :)



- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: VW Bora 1.9TDI AJM Картерния болт за източване на маслот
Предполагам, че в Холандия ползвате шумящите полипропиленови пликчета за пазаруване. Вземаш едно такова, режеш ивица с широчина 10 мм и навиваш по резбата на болта. Ще уплътни идеално. Същото става и с тефлонова лента, ама не зная дали има от къде да купиш.
- ulipet
- Мнения: 616
- Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
- Автомобил: VW PASSAT B7
- Двигател: CFF
- Местоположение: пловдив
Re: VW Bora 1.9TDI AJM Картерния болт за източване на маслот
в Бг така сменяме маслото
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: Съб 01 май 2010 0:35
- Автомобил: VW Bora TDI
- Двигател: AJM 2000
- Местоположение: Maastricht
- Контакти:
Re: VW Bora 1.9TDI AJM Картерния болт за източване на маслот
Златен съвет, ще го имам в предвид, но както казах ще изчакам железарията да отвори ;)) Пък и в крайна сметка може да има тефлонова лента...muns61 написа:Вземаш едно такова, режеш ивица с широчина 10 мм и навиваш по резбата на болта. Ще уплътни идеално. Същото става и с тефлонова лента, ама не зная дали има от къде да купиш.
А ulipet помпата си е направо лукс ;)) Колега гледам че си с AJM мотор, с какъв размер ти е главата на болта доло

- aliyatin.com
- Мнения: 538
- Регистриран на: Сря 06 апр 2011 8:54
- Автомобил: HONDA CR-V
- Двигател: 2008
- Местоположение: popovo
Re: VW Bora 1.9TDI AJM Картерния болт за източване на маслот
(които е с глава 19мм и М14 за дифтунгата, а при мене болта с глава 24мм след като погледнах в нета единствените дифтунги за 24мм са М17 и М18 с височина 1.5мм,) Колега защо гледаш главата на болта?На струг могат да ти направят и с ключ 36-да развиваш.Измери със шублер дебелината на резбата на болта на новия и на стария.
- ulipet
- Мнения: 616
- Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
- Автомобил: VW PASSAT B7
- Двигател: CFF
- Местоположение: пловдив
Re: VW Bora 1.9TDI AJM Картерния болт за източване на маслот
нямам близък спомен....май с ключ 18 я развивах пробката или 19 беше....
а и не мога да проверя заради кората отдолу, и сега да я свалям
а и не мога да проверя заради кората отдолу, и сега да я свалям

-
- Мнения: 28
- Регистриран на: Съб 01 май 2010 0:35
- Автомобил: VW Bora TDI
- Двигател: AJM 2000
- Местоположение: Maastricht
- Контакти:
Re: VW Bora 1.9TDI AJM Картерния болт за източване на маслот
Мерси за отговора ;)
- aliyatin.com
- Мнения: 538
- Регистриран на: Сря 06 апр 2011 8:54
- Автомобил: HONDA CR-V
- Двигател: 2008
- Местоположение: popovo
Re: VW Bora 1.9TDI AJM Картерния болт за източване на маслот
Колега ето една подобна тема http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=377384&hilit=%D1%80%D0%B5%D0%B7%D0%B1%D0%B0+%D0%BD%D0%B0+%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B0 Щом твоя болт е с глава 24-не каза резбата какъв размер е ме навежда на мисълта че някога преди теб се е развалила резбата и са инаправили нова с нов болт-естествено по голям размер от оригиналния.
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: Съб 01 май 2010 0:35
- Автомобил: VW Bora TDI
- Двигател: AJM 2000
- Местоположение: Maastricht
- Контакти:
Re: VW Bora 1.9TDI AJM Картерния болт за източване на маслот
Историята приключва в първата железария ;)) Дифтунгата която пасва за 24мм болт е М18x24x1.5 медна или алуминиева. Желателно е да се сдобиете с нея преди да започнете, или ще трябва да чистите мазни маслени петна от гаража като мене ;)
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта