AFN смяна на хидравлични повдигачи
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
AFN смяна на хидравлични повдигачи
Колеги понеже искам да си сменя сам хидравличните повдигачи на АФН надлъжен мотор, ще помоля някой, който е правил тази процедура да обясни стъпка по стъпка процедурата.Гледам пише се по разни теми, че процедурата не е толкова трудна и отнемала около час, час и половина, та затова предполагам, че има някакъв начин за сваляне на разпределителния вал , без да се разкача цялата предница като при смяна на ангренажа.Поредност на развиване и завиване на болтовете на разпределителния вал, както и усилието при завиване.Мисълта ми е да се сподели някоя друга тънкост около тази процедура.Мисля, че това ще е полезно и за други колеги, предвид километрите на които са колите ни.
- miro_hack
- Мнения: 517
- Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
- Автомобил: Golf 2 KR ITB + Passat 7
- Двигател: Cffb
Re: Смяна на хидравлични повдигачи на АФН мотор.
Сваляш периферията която ти пречи за достъпа до главата.
Сваляш капака на главата.
Разхлабваш ремъка.
Разхлабваш и махаш петите на вала.
Махаш вала заедно с колелото (за по-лесно).
Махаш старите повдигачи.
Празниш новите повдигачи и ги монтираш.
Взимаш една масльонка и мажеш наново петите и вала - там където има триене!С чисто масълце.
Започваш да стягаш петите всяка една помалко - така че да вървят на едно ниво постоянно,като ги стегнеш
Само ги притягаш така,че да са постегнети стабилно! (килограми и да има някъде като инфо не бих ползвал
инфото за тези стари елементи! Най много да искараш карантийте на някоя гайка или шпилка!)
Нагласяш си белезите и центроваш мотора (ако си белязъл преди това си го зацепваш както си го разглобил по твоему)
Въртиш мотора на ръка няколко пъти и пак гледаш белезите как са !!!
Ако не е избягал качваш периферията и палиш!

-Съвет! Виж в какво състояние са ти водачите на клапаните и гумичките.
Сваляш капака на главата.
Разхлабваш ремъка.
Разхлабваш и махаш петите на вала.
Махаш вала заедно с колелото (за по-лесно).
Махаш старите повдигачи.
Празниш новите повдигачи и ги монтираш.
Взимаш една масльонка и мажеш наново петите и вала - там където има триене!С чисто масълце.
Започваш да стягаш петите всяка една помалко - така че да вървят на едно ниво постоянно,като ги стегнеш
Само ги притягаш така,че да са постегнети стабилно! (килограми и да има някъде като инфо не бих ползвал
инфото за тези стари елементи! Най много да искараш карантийте на някоя гайка или шпилка!)
Нагласяш си белезите и центроваш мотора (ако си белязъл преди това си го зацепваш както си го разглобил по твоему)
Въртиш мотора на ръка няколко пъти и пак гледаш белезите как са !!!
Ако не е избягал качваш периферията и палиш!

-Съвет! Виж в какво състояние са ти водачите на клапаните и гумичките.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Смяна на хидравлични повдигачи на АФН мотор.
Тъкмо си мислех "защо всеки път като ми дойде някой за смяна на повдигачи не вадя вала ЗАЕДНО с колелото,ами защото не можеmiro_hack написа:Сваляш периферията която ти пречи за достъпа до главата.
Сваляш капака на главата.
Разхлабваш ремъка.
Разхлабваш и махаш петите на вала.
Махаш вала заедно с колелото (за по-лесно).
Махаш старите повдигачи.
Празниш новите повдигачи и ги монтираш.
Взимаш една масльонка и мажеш наново петите и вала - там където има триене!С чисто масълце.
Започваш да стягаш петите всяка една помалко - така че да вървят на едно ниво постоянно,като ги стегнеш
Само ги притягаш така,че да са постегнети стабилно! (килограми и да има някъде като инфо не бих ползвал
инфото за тези стари елементи! Най много да искараш карантийте на някоя гайка или шпилка!)
Нагласяш си белезите и центроваш мотора (ако си белязъл преди това си го зацепваш както си го разглобил по твоему)
Въртиш мотора на ръка няколко пъти и пак гледаш белезите как са !!!
Ако не е избягал качваш периферията и палиш!
-Съвет! Виж в какво състояние са ти водачите на клапаните и гумичките.


- miro_hack
- Мнения: 517
- Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
- Автомобил: Golf 2 KR ITB + Passat 7
- Двигател: Cffb
Re: Смяна на хидравлични повдигачи на АФН мотор.
Гумичките от към камерата няма как да ги видиш
Сваляш пружините и гледаш каквото те интерецува,кое не разбра и невиждам къде е проблема да свалиш вала с колелото за улеснение

Сваляш пружините и гледаш каквото те интерецува,кое не разбра и невиждам къде е проблема да свалиш вала с колелото за улеснение

- valio_style
- Мнения: 99
- Регистриран на: Сря 15 мар 2006 21:38
- Автомобил: E36 cabrio E30 Turbo
- Двигател: Unknown
- Местоположение: София
Re: Смяна на хидравлични повдигачи на АФН мотор.
Защо да не може да се свали вала с колелото кое му пречи.. ..ами че то няма нещо което да пречи.
и 2ро така и така ще сваля вала и повдигачите още 20 мин работа и е сменил гумичките те и без това не са скъпи направо да си ги смени
и 2ро така и така ще сваля вала и повдигачите още 20 мин работа и е сменил гумичките те и без това не са скъпи направо да си ги смени
- bobi_diesel
- Мнения: 515
- Регистриран на: Пет 18 юни 2010 22:00
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Смяна на хидравлични повдигачи на АФН мотор.
металната ламарина където се закрепя пластмасовия капак на ангренажа как се сваля?Дори да се изкара вала с нея и колелото пак неможе да се свали,щот от другата страна е гнп-то.
Последна промяна от bobi_diesel на Съб 17 дек 2011 18:22, променено общо 1 път.
- miro_hack
- Мнения: 517
- Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
- Автомобил: Golf 2 KR ITB + Passat 7
- Двигател: Cffb
Re: Смяна на хидравлични повдигачи на АФН мотор.
Дори и да неможе няма значение,дадох пример за съкращаване на процеса само 
Няма смисъл от спорове
Едни гумички не са кой знае колко работа
но пък нови гумички и износени водачи е работа на вятъра.

Няма смисъл от спорове

Едни гумички не са кой знае колко работа

-
- Мнения: 555
- Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Смяна на хидравлични повдигачи на АФН мотор.
Много, ви благодаря колеги за отговорите, положението започва да ми се изяснява горе-долу.Интересното е, че и аз си представях да сваля вала заедно с колелото, но незнам дали ще може да го извадя после заради челната ламарина.Другото, което е някой ако може да каже с какво усилие се затягат болтовета на петите на разпределителиня вал, цена няма да има, за да не предобря работата.А относно гумичките на клапаните, за да ги сменя не трябва ли някакъв специален инструмент.
Re: Смяна на хидравлични повдигачи на АФН мотор.
колега вала неможеш да го смъкнеш с колелото виж на ламарината има един отвор от дясно като ,от ватрешната страна 6мм.охлабваш колелото на вала без да развиваш болта до край и вземаш едно здраво желязо 6мм и 4уква6 по зъбното колело от върешната страна така се избива колелото от разпределителният вал.и новите хидравлични повдигачи може да не ги празниш но като стягаш петите на вала трябва да внимаваш.една по една равномерно после следва зацепването като слагаш колелото на вала го слагай с ремъка ще ти е по лесно и първо обтягаш ролката и я слагаш на белегът и после стягаш колелото на разпределителният вал като си държиш контра на 1 цилиндър на шийката на разпределителният вал със гаечен ключ 36.
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Смяна на хидравлични повдигачи на АФН мотор.
Колеги понеже при надлъжния мотор е доста тясно за действие отпред при радиатора, искам да питам може ли да се стигне до обтяжната ролка на ангретажния ремък без да се сваля отпред маската или пак ще трябва всичко да е долу като при смяна на ангренаж, защото това доста затруднява процедурата.
Re: Смяна на хидравлични повдигачи на АФН мотор.
не нетрябва да се смъква нищо.нагласи колата на белези и охлаби разпр.вал може да се полу4и и без да охлабваш ролката но на теб ти е за първи път и ще ти е по трудно.махни въздуховода и от там ще стигнеш до ролката със една луличка 13 нали знаеш после как се опъва ремъка
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Смяна на хидравлични повдигачи на АФН мотор.
Колега мерси за отговорите, можеш ли да ми обясниш малко по-подробно трика за махане на разпределителния вал без да се охлабя ролката на ангренажния ремък, че и на мене ми се въртят такива мисли в главата, само че си мислех, че си е само моя приумица.Но щом е правено на практика и аз ще го направя.
Re: Смяна на хидравлични повдигачи на АФН мотор.
нагласяш мотора на белези колянов вал и помпата имат на разпределителният вал се гледа отзадна страна има един разрез там се слага една планка 45мм.след като го нагласиш охлабваш разпр.вал може да държиш контра на някоя гарбица на разпр.вал като го охлабваш после през отвора дето е на ламариненят предпазител избиваш колелото то е на конус само.и после като зацепваш ангренажа проверяваш си белезите и слагаш колелото с ангренажният ремък и сте погледнеш на обтяжната ролка си има белег трябва да си съвпада.при тези релки се получава защото те се самонагайдат сами не като при по старите
- slavi13
- Мнения: 103
- Регистриран на: Нед 08 май 2011 19:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: irlandia
Re: Смяна на хидравлични повдигачи на АФН мотор.
колеги, на дали ще кажа нещо по въпроса, но ще добавя нещо, моят личен съвет е да е разглобиш повечко за да ти е по лесно, и си свали колелото, няма да излезе през ламарината, и така или иначе трябва да имаш добър достъп до оптяжната ролка, затова разглобяваи. При зацепването внимаваи с финната центровка от задната страна на разпределителният вал, и ако сменяш гумички на клапаните варти вала да не ти пропадне някой клапан. а за затягането по книга е 2кг+30 градуса+50градуса, на нови болтове, но в твоя случаи е не повече от диаметъра на болтовете в килограми, но тък акато няма да ги сменяш деистваи по усет. но май най добре да не си сам а с някой дето ги усеща. и задълвително превърти на ръка няколко пъти, късмет колега.
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Смяна на хидравлични повдигачи на АФН мотор.
Мерси колеги, мисля че стана много добра тема за всеки, който иска да си смени повдигачите сам.А за този болта на колелото на разпределителния вал има ли някакви килограми на затягане.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта