Голф 4 1.9 тди 116 к.с. AJM помпа-дюза, крива биела

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4614
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Голф 4 1.9 тди 116 к.с. AJM помпа-дюза, крива биела

Мнениеот hvp800 » Нед 15 мар 2015 20:05


Веднага бих ти казал, че синхронизацията на валовете не е наред НО....... това е при положение ,че всичко е сглобено както трябва и всички части работят като хората. Не прочетох цялата тема отначало и не разбрах болтовете за дюзите нови ли са? Нещо подобно се случи при мен, когато сглобих моя мотор със старите болтове ( не питай защо :screwy ) двигателя обаче не гаснеше при отнемане на газта а работеше със прекъсване и изключително нервно ( не знам как да го обясня по-точно ) Но пък държеше 1,5-1,7 на борд компа




valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 4 1.9 тди 116 к.с. AJM помпа-дюза, крива биела

Мнениеот valiosport » Нед 15 мар 2015 20:07


Трябва ти Ваг-Ком, ако има някакви грешки ще се видат, най-малкото поне една синхронизация да направите пак ти трябва Ваг-Ком, за да видиш как е предварението и на къде да врътнете зъбното колело.
Сигурен ли си, че ремъка е зацепен правилно и дюзите са регулирани добре ?
Като сложиш щифта на разпределителния вал, махаш капачката на скоростната кутия, където е маховика, виж дали съвпада белега.


Потребителски аватар
алцек
Мнения: 26
Регистриран на: Съб 19 юли 2014 11:43
Автомобил: Golf-4 1.9 TDI
Двигател: AJM
Местоположение: Русе

Re: Голф 4 1.9 тди 116 к.с. AJM помпа-дюза, крива биела

Мнениеот алцек » Нед 15 мар 2015 20:40


Здравейте момчета.Към hvp800 ,да поставих нови болтове,но забелязах че когато форсирам мотора на място и като отнема рязко газта двигателя след това на три четири пъти от 900 оборота отива на 1000 и тогава се успокоява.
valiosport за ремъка съм сигурен, три пъти съм проверявал,докарвам нулата на маховика на мястото и чопа влиза,слид това превъртам два пъти двигателя на ръка и всичко си е наред и чопа и нулата са си на мястото,но за дюзите не съм толкова сигурен,от канала въртях двигателя,а съседа гледаше кобиличките.Утре ще си направя стойка за индикаторния часовник и с него ще ги регулирам наново,през седмицата имам уговорка да я закарам при едно момче е да я закачи на компа и тогава ще видим за какво иде реч.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4614
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Голф 4 1.9 тди 116 к.с. AJM помпа-дюза, крива биела

Мнениеот hvp800 » Нед 15 мар 2015 20:58


Пробвай да развъртиш шайбата на разпределителния вал ( тази най горе ) БЕЗ ДА СВАЛЯШ РЕМЪКА. Мисля ,че беше ключ 16 и разхлабваш болтовете ( в никакъв случай не отвиваш докрай ) и мърдаш шайбата наляво или надясно ( на око ) затягаш болтовете и гледаш на борд компа какви стойности дава. Всичко извън 0,5-0,7 не е добре за този мотор. ( на загрял мотор и без консумативи) По този начин ще елиминираш проблема ако е от синхронизацията на валовете и ако пипаш внимателно няма да направиш нищо на мотора. Провери ли кабелите към дюзите и буксите, много често са причина за доста главоболия


Потребителски аватар
алцек
Мнения: 26
Регистриран на: Съб 19 юли 2014 11:43
Автомобил: Golf-4 1.9 TDI
Двигател: AJM
Местоположение: Русе

Re: Голф 4 1.9 тди 116 к.с. AJM помпа-дюза, крива биела

Мнениеот алцек » Нед 15 мар 2015 21:07


Благодаря колега,утре ще пробвам.Забравих да добавя,че сега не пуши толкова много както преди ремонта,като изфорсирам мотора има лек пушек,но не знам дали още угаря маслото по изпускателните тръби и ауспуха .Но повече ми прилича на недоизгоряла нафта.И понеже подлагам всичко на проверка прибрах колата в гаража изчаках един час,проверих нивото на маслото,проверих антифриза и реших да запаля,докато чукна и запали,оставих я да загрее,стигна около 80 градуса изгасих и започнаха мъките с трудното палене.


Потребителски аватар
алцек
Мнения: 26
Регистриран на: Съб 19 юли 2014 11:43
Автомобил: Golf-4 1.9 TDI
Двигател: AJM
Местоположение: Русе

Re: Голф 4 1.9 тди 116 к.с. AJM помпа-дюза, крива биела

Мнениеот алцек » Сря 18 мар 2015 16:22


Здравейте момчета.Проблемите не свършват.Колата запали нормално,но като загрее и започва да пали трудно и най-лошото е че като карам и отнема газта и веднага гасне,това го прави при загрят двигател,отначало докато е студена не го прави.Цял ден бях на диагностика,и центровки проверява момчето и всички букси за лоша връзка.И интересното е че на компа не дава грешка или някакъв дефект,а дефакто го има.


Потребителски аватар
алцек
Мнения: 26
Регистриран на: Съб 19 юли 2014 11:43
Автомобил: Golf-4 1.9 TDI
Двигател: AJM
Местоположение: Русе

Re: Голф 4 1.9 тди 116 к.с. AJM помпа-дюза, крива биела

Мнениеот алцек » Пет 27 мар 2015 10:02


Здравейте момчета,докарах я до кривата круша.голфа като е студен пали безупречно и върви нормално до към 70 градуса,но стигне ли 85-90 градуса и както карам като отнема газта и изключа от скорост и веднага гасне.после пали много трудно.
Първо мисля че направих грешка като поставях медните дефтунки на дюзите,не ги отвърнах,а направо от пакетчето и на дюзата.
Второ може ли главата да е пукната и като загрее двигателя и да се отваря пукнатината и да смуче въздух.
Трето ,направих и втора грешка,не проверих клапаните,може ли да има крив клапан и от там за ми прави мизерията при загрят двигател.


phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Голф 4 1.9 тди 116 к.с. AJM помпа-дюза, крива биела

Мнениеот phantom_ » Съб 28 мар 2015 12:05


Дефтунките са за компресията от тях не може да смуче въздух.Да не си скъсал някой О-пръстен?На диагностиката нещо не ти ли показа?След това като я запалиш държи ли обороти?


Потребителски аватар
алцек
Мнения: 26
Регистриран на: Съб 19 юли 2014 11:43
Автомобил: Golf-4 1.9 TDI
Двигател: AJM
Местоположение: Русе

Re: Голф 4 1.9 тди 116 к.с. AJM помпа-дюза, крива биела

Мнениеот алцек » Съб 28 мар 2015 17:45


Здравейте момчета,два дена разкарвах голфа повечето извънградско.И от днес колата спря да гасне и паленето се оправи. Мотора беше малко стегнат защото сменях лагери на разпределителния вал,това ми каза и момчето от диагностиката което се съмняваше в центровката която направих на двигателя.Свали демферната шайба и постави приспособлението за зацепване,но се оказа че съм се справил със центровката.Та като превърташе коляновия вал каза че мотора е малко затегнат.За сега всичко е под контрол,утре пак ще има разходки.
Искам да благодаря на всички които ми помогнаха със съвети да се справя със ремонта на двигателя,то наистина дявола не бил толкова черен колкото казват.Благодаря ви момчета. :bowdown :bowdown :bowdown


phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Голф 4 1.9 тди 116 к.с. AJM помпа-дюза, крива биела

Мнениеот phantom_ » Съб 28 мар 2015 17:53


В такъв случай при наистина стегнат двигател е възможно като загрее ДВГ стартера да не може да направи необходимите обороти,за да впръска гориво,и след като се е раздвижил вече проблема да се е оправил :biggrin :th_up


Потребителски аватар
batkotivalio
Мнения: 597
Регистриран на: Съб 12 май 2007 20:56
Автомобил: VW Golf TDI
Двигател: AJM
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.9 тди 116 к.с. AJM помпа-дюза, крива биела

Мнениеот batkotivalio » Съб 25 апр 2015 22:55


Какво стана колега, оправи ли проблема?


Потребителски аватар
алцек
Мнения: 26
Регистриран на: Съб 19 юли 2014 11:43
Автомобил: Golf-4 1.9 TDI
Двигател: AJM
Местоположение: Русе

Re: Голф 4 1.9 тди 116 к.с. AJM помпа-дюза, крива биела

Мнениеот алцек » Чет 14 юли 2016 9:07


Здравейте момчета,не съм влизал доста време във форума.Проблеми със сина,голямо ходене по болници.Голфа си оправи паленето и върви добре,но има един проблем за който не знам от кога е,преди да е закупен автомобила или от белята която стана със турбото и кривите биели.Защото белята стана много скоро след като беше закупен автомобила и нямахме време да разберем бута ли масълце или не.
Та какъв е проблема,губи ми се маслото на двигателя при по интензивно каране,с по големи обороти и скорост.Карам колата със Кастрол Магнетик 5W40,дали е от маслото или от сегменти защото турбото е ново.Ако мина на 10W40 дали ще реша частично проблема ? Както знаете Голфа е 116 к.с. и е дюза помпа.


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2191
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Skoda Octavia 1U_Golf 3
Двигател: ALH 2005_AHU 1997
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.9 тди 116 к.с. AJM помпа-дюза, крива биела

Мнениеот w_smith » Чет 14 юли 2016 10:52


Мини на качествено масло отговарящо на стандарт 505.01. Твърде възможно е кастрола да е менте, а и да не е менте, пак не е цвете за мирисане.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8389
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Голф 4 1.9 тди 116 к.с. AJM помпа-дюза, крива биела

Мнениеот samo_pechka » Чет 14 юли 2016 10:59


Кастрол Магнатек със спецификация 505.01 нали? Има няколко причини за повишен разход. Колко е първо разходът? Нека да конкретизираме това и тогава да се търси причината
Ако е наред мотор/турбо, няма течове и загуби външни, тогава се дължи на маслени депозити . Причината да се получат са: кофти масла, кратки разстояния за каране, ненавремена смяна ( ако се кара колата предимно градско, се сменя на 5-6 к.км максимум) и т.н.
Оправимо е до много голяма степен . Аз бих пробвал с флъш ( да е без разтворители !! ) и обикн. масла да си почистя двигателя, ако трябва се повтаря пак ( с нов флъш и ново евтино масло ) и след това да си налея пак каквото трябва масло и да засека как ще е .
Има една много обширна тема за маслата ( ако ти се чете ) в Субару форум
https://www.subaruclubbg.com/forum/view ... 0284d41c8d


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 4 1.9 тди 116 к.с. AJM помпа-дюза, крива биела

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Вто 23 юни 2020 21:46


Съживявам темата с един въпрос. някой знае ли номер на болтовете на разпределителният вал и на кобилиците за AJM?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 163 госта