Голф 4 1.9 тди 116 к.с. AJM помпа-дюза, крива биела
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: Голф 4 1.9 тди 116 к.с.помпа-дюза, крива биела
Значи точно от такъв трябва да търсиш от AJM.Друг вариянт е да се измерят и да се видят дали стават от другите мотори-който е дал колегата по горе за пример,но трябва ако се вземат да са четирите комплект Много съжалявам за сина ти,много лоша случка.Дано се въстанови по-бързо.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Голф 4 1.9 тди 116 к.с.помпа-дюза, крива биела
Дано се оправи момчето по-скоро колега.
По темата: Щом казваш, че двигателя е 116(AJM), варианта с биели от 131(ASZ,AVF), 150(ARL), 160(BPX) отпада. Някъде ми се върти в главата, че имат разлика в шийките на лагерите, но дали в основните(на коляновия) или в биелните, не мога точно да кажа...
На теб ти трябват биели от АJM, също така този двигател го има и при Пасат само че е надлъжен и кода му е ATJ(същата мощност 116к.с но има разлика във въртящия момент), предполагам да е със същите биели(трябва да се погледнат на място).
Има и 101к.с помпа-дюза двигател, кода на двигателя е ATD(има го при голф 4), само че не знам дали са същите биелите. Просто ти ги казвам тези неща да ги знаеш, защото може да се затрудниш при намирането на биели от същия двигател, не че е рядък двигател, но понякога точно това което търсим го няма.
Поздрави !
По темата: Щом казваш, че двигателя е 116(AJM), варианта с биели от 131(ASZ,AVF), 150(ARL), 160(BPX) отпада. Някъде ми се върти в главата, че имат разлика в шийките на лагерите, но дали в основните(на коляновия) или в биелните, не мога точно да кажа...
На теб ти трябват биели от АJM, също така този двигател го има и при Пасат само че е надлъжен и кода му е ATJ(същата мощност 116к.с но има разлика във въртящия момент), предполагам да е със същите биели(трябва да се погледнат на място).
Има и 101к.с помпа-дюза двигател, кода на двигателя е ATD(има го при голф 4), само че не знам дали са същите биелите. Просто ти ги казвам тези неща да ги знаеш, защото може да се затрудниш при намирането на биели от същия двигател, не че е рядък двигател, но понякога точно това което търсим го няма.
Поздрави !
Последна промяна от gr_kanev на Пон 02 мар 2015 19:33, променено общо 1 път.
Причина: AJM и ATJ не са еднакви двигатели (освен мощността); и при Пасат има AJM (надлъжен).
Причина: AJM и ATJ не са еднакви двигатели (освен мощността); и при Пасат има AJM (надлъжен).
- алцек
- Мнения: 26
- Регистриран на: Съб 19 юли 2014 11:43
- Автомобил: Golf-4 1.9 TDI
- Двигател: AJM
- Местоположение: Русе
Re: Голф 4 1.9 тди 116 к.с.помпа-дюза, крива биела
Здравейте момчета,днес намерих биела,но още не знаех че мотора е 116 к.с. и момчето от автоморгата ми извади биела от131 к.с.
Има разлика във диаметъра на леглото на лагерите за коляновия вал на 131 е по-голям.Точно от там тръгна и разговора какъв е мотора.Показаха ми комплект биели и бутала от 110 к.с. но и там има разлика във самата отливка на биелата.
За размерите не сме проверявали.Ще се търсят две биели със бутала защото има кривина и на биелата на втория цилиндър и буталото е оръфано отстрани.
Вижда се как биелата прави лек S.
А ето и оръфаното бутало.Гледах по коляновия вал за поразии,но не видях.Но след като и второто бутало е тръгнало може да име нищо.Цялата работа тръгна още миналата година (23 06 2014 г.) когато ходих във Плевен да нося едни снимки на сина ми при ортопед.На излизане от самия град вдигна такава пушилка че не се виждаше нищо отзад,спрях и се обадих във въпросния сервиз Хобикар,понеже сина ми работеше там преди катастрофата.Шефа на сервиза каза намери масло отнякъде ,карай и търси широко място за да може да обърне автомобил със платформа,турбината била заминала.Купих масло,налях до мярката и тръгнах но след два-три километра се усети лек удар и изпуши много,колата сама се ускори и аз изгасих колата и отбих в дясно,повече не мръднах от там докато не дойде платформата.Съмнява ме че кривината на биелата на втория цилиндър и оръфаното бутало са от тогава.Голфа стоя в сервиза 6 месеца за турбина,даже и не знам каква са сложили,малко след нова година ми се обадиха че е колата е готова,но ето какво се получи на практика.
Има разлика във диаметъра на леглото на лагерите за коляновия вал на 131 е по-голям.Точно от там тръгна и разговора какъв е мотора.Показаха ми комплект биели и бутала от 110 к.с. но и там има разлика във самата отливка на биелата.
За размерите не сме проверявали.Ще се търсят две биели със бутала защото има кривина и на биелата на втория цилиндър и буталото е оръфано отстрани.
Вижда се как биелата прави лек S.
А ето и оръфаното бутало.Гледах по коляновия вал за поразии,но не видях.Но след като и второто бутало е тръгнало може да име нищо.Цялата работа тръгна още миналата година (23 06 2014 г.) когато ходих във Плевен да нося едни снимки на сина ми при ортопед.На излизане от самия град вдигна такава пушилка че не се виждаше нищо отзад,спрях и се обадих във въпросния сервиз Хобикар,понеже сина ми работеше там преди катастрофата.Шефа на сервиза каза намери масло отнякъде ,карай и търси широко място за да може да обърне автомобил със платформа,турбината била заминала.Купих масло,налях до мярката и тръгнах но след два-три километра се усети лек удар и изпуши много,колата сама се ускори и аз изгасих колата и отбих в дясно,повече не мръднах от там докато не дойде платформата.Съмнява ме че кривината на биелата на втория цилиндър и оръфаното бутало са от тогава.Голфа стоя в сервиза 6 месеца за турбина,даже и не знам каква са сложили,малко след нова година ми се обадиха че е колата е готова,но ето какво се получи на практика.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Голф 4 1.9 тди 116 к.с. AJM помпа-дюза, крива биела
Същото нещо ти го казах в горния си пост, че биелите при 131/150 са с по-големи шийки. Имам познат с напомпен (AJM), който кривна биела от големия въртящ момент и слага биели от ARL, но не съм го питал какво друго се сменя, предполагам само вала, но въпроса е дали са същите шийките на основните лагери, както и да е малко се отклоних от темата.
Дано да си белязъл преди да извадиш сегментите как са били(спрямо самия цилиндър), защото ако завъртиш сегментите има вероятност да почне да гори масло.
Турбото на AJM е GT1749V, може да погледнеш отдолу с едно огледалце какво пише на табелката.
Дано да си белязъл преди да извадиш сегментите как са били(спрямо самия цилиндър), защото ако завъртиш сегментите има вероятност да почне да гори масло.
Турбото на AJM е GT1749V, може да погледнеш отдолу с едно огледалце какво пише на табелката.
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5088
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 1.9 тди 116 к.с. AJM помпа-дюза, крива биела
Биелата за AJM си е само за AJM. Аз наскоро ремонтирах такъв мотор и обиколих цяла София в търсене и не открих. Накрая по обява я намерих. Гледай на капачката на петата на биелата номера. Ако е 045С ще ти дам телефона на човека от който взех биелата - би трябвало да има още 3 биели с 4 бутала, така че мисля ще ти свърши работа. Драсни едни Л.С. ако искаш да ти дам телефона.
- алцек
- Мнения: 26
- Регистриран на: Съб 19 юли 2014 11:43
- Автомобил: Golf-4 1.9 TDI
- Двигател: AJM
- Местоположение: Русе
Re: Голф 4 1.9 тди 116 к.с. AJM помпа-дюза, крива биела
valiosport,за съжаление не белязах положението на сегментите,да на турбото пише GT1749V.
°niksi° имаш на лични.
°niksi° имаш на лични.
- samo_pechka
- Мнения: 8375
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Голф 4 1.9 тди 116 к.с. AJM помпа-дюза, крива биела
Не говориш сериозноvaliosport написа:Дано да си белязъл преди да извадиш сегментите как са били(спрямо самия цилиндър), защото ако завъртиш сегментите има вероятност да почне да гори масло.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Голф 4 1.9 тди 116 к.с. AJM помпа-дюза, крива биела
Много е важно, как са били ключовете на сегментите. Малко или много се получава износване(на елипса), на око няма как да го видиш, премери цилиндъра с вътромер и индикаторен часовник и ще видиш.
Към автора: Колега, щом ще сменяш 2 биели с бутала си ползвай техните си сегменти, това е по-добрия вариант.
Към автора: Колега, щом ще сменяш 2 биели с бутала си ползвай техните си сегменти, това е по-добрия вариант.
Последна промяна от gr_kanev на Вто 03 мар 2015 14:33, променено общо 1 път.
Причина: Не е нужно да цитираш изцяло предходното мнение - освен бутон "Цитирай", има и бутон "Нов отговор" - използвай го !
Причина: Не е нужно да цитираш изцяло предходното мнение - освен бутон "Цитирай", има и бутон "Нов отговор" - използвай го !
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: Пет 18 сеп 2009 12:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ботевград
Re: Голф 4 1.9 тди 116 к.с. AJM помпа-дюза, крива биела
Малко или много сегментите се движат в каналите си постоянно, а не седят в една позиция и това не е никакъв проблем. Точно затова при двутактовите двигатели, в канала на сегмента има "чоп", който да не позволява завъртането на сегмента, за да не попадне ключа му срещу някой от отворите в цилиндъра.
- алцек
- Мнения: 26
- Регистриран на: Съб 19 юли 2014 11:43
- Автомобил: Golf-4 1.9 TDI
- Двигател: AJM
- Местоположение: Русе
Re: Голф 4 1.9 тди 116 к.с. AJM помпа-дюза, крива биела
Здравейте момчета,имам една питанка.Трябва ли биелите и буталата да са абсолютно почни на грамаж със останалите от мотора или има някакви допуски.питах няколко човека и колкото хората толкова и мненията,та реших да питам вас защото вие сте сменяли биели и бутала.
Претеглих моите,както са комплект със лагерите и всички са 1.445 кг
Претеглих моите,както са комплект със лагерите и всички са 1.445 кг
-
- Мнения: 442
- Регистриран на: Сря 12 фев 2014 8:38
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AGR 98
- Местоположение: Ловеч
Re: Голф 4 1.9 тди 116 к.с. AJM помпа-дюза, крива биела
колега ,аз съм правил ремонт на много двигатели , но на тежкотоварни машини. там допуска е до 50 грама биела с бутало ,но там оборотите са по малко. за леки автомобили ми се върти в главата от 5 до 8 грама разлика.
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: Голф 4 1.9 тди 116 к.с. AJM помпа-дюза, крива биела
Всички трябва да са еднакви Както са твойте
- алцек
- Мнения: 26
- Регистриран на: Съб 19 юли 2014 11:43
- Автомобил: Golf-4 1.9 TDI
- Двигател: AJM
- Местоположение: Русе
Re: Голф 4 1.9 тди 116 к.с. AJM помпа-дюза, крива биела
Огледах със лупа дюзите и ето какво открих,червения О-пръстен на I-ва и III-та дюза като че ли е смачкан.Ще се сменят и О-пръстените.
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: Голф 4 1.9 тди 116 к.с. AJM помпа-дюза, крива биела
Задължително ги смени и също така огледай и леглата им да не са направили ръбове.Ако имат с водна шкурка ги заглади
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Голф 4 1.9 тди 116 к.с. AJM помпа-дюза, крива биела
Трябва да са еднакви на грамаж, за да е балансиран мотора.
Като ти гледам О-пръстените на дюзите, може да се каже, че нямаш О-пръстени направо са се "смачкали", чудно как не е опускало нафта в маслото, явно горните О-пръстени са здрави. Загледай дюзите в единия край си личи как са опирали в главата и понеже главата е алуминий там се получава ръба, за това както ти каза колегата, лекичко с една шкурка, просто да загладиш въпросния ръб, защото има опасност при поставянето на новите О-пръстени да ги скъсаш.
Купи си и застопоряващите болтове които държат самите дюзи(по един болт на дюза), за да си сигурен, че като ги стегнеш с динамометричния няма да скъсаш някой болт... Ето ти един клип да видиш как да фиксираш дюзите при поставянето, написани са и допуските за всяка дюза https://www.youtube.com/watch?v=xKGRX_h_Kk0
Огледай дали се е слегнало и самото бобче, което е отгоре на дюзата, където го натиска кобилицата, ако са вдлъбнати в комплекта на новите О-пръстени ги има и тези "бобчета".
Регулировка на дюзите предполагам няма да правиш, но ако си решил, ще ти обясним как става(дори да сглобиш всичко и да не си регулирал дюзите, после може да ги регулираш, като се свали само капака на разпределителния вал).
Като ти гледам О-пръстените на дюзите, може да се каже, че нямаш О-пръстени направо са се "смачкали", чудно как не е опускало нафта в маслото, явно горните О-пръстени са здрави. Загледай дюзите в единия край си личи как са опирали в главата и понеже главата е алуминий там се получава ръба, за това както ти каза колегата, лекичко с една шкурка, просто да загладиш въпросния ръб, защото има опасност при поставянето на новите О-пръстени да ги скъсаш.
Купи си и застопоряващите болтове които държат самите дюзи(по един болт на дюза), за да си сигурен, че като ги стегнеш с динамометричния няма да скъсаш някой болт... Ето ти един клип да видиш как да фиксираш дюзите при поставянето, написани са и допуските за всяка дюза https://www.youtube.com/watch?v=xKGRX_h_Kk0
Огледай дали се е слегнало и самото бобче, което е отгоре на дюзата, където го натиска кобилицата, ако са вдлъбнати в комплекта на новите О-пръстени ги има и тези "бобчета".
Регулировка на дюзите предполагам няма да правиш, но ако си решил, ще ти обясним как става(дори да сглобиш всичко и да не си регулирал дюзите, после може да ги регулираш, като се свали само капака на разпределителния вал).
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 155 госта