Здравейте колеги,дълго време карах с 10w40, след което минах на 5w40, обаче при палене на студен мотор ми притропват клапаните.Въпроса ми е мога ли от 5w40 да мина пак на 10w40?
Знам, че е по-добре за турбото 5w40 , иначе колата не го харчи грам от смяна до смяна.Ако реша пак да карам с 5w40 кое масло на MOTUL ще ми препоръчате? Карал съм с какви ли не марки, но MOTUL-а няма равен.
Колата е Голф 4 AHF, 1,9 TDI.

Голф 4 AHF, 1,9 TDI. Масло от 5w40 на 10w40
-
- Мнения: 52
- Регистриран на: Пет 27 юли 2012 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Масло от 5w40 на 10w40
Сега с каква марка 5-40 си ?
Иначе 10w40-6100 серията/ако е 5w40 8100.....Няма проблем да минеш,но както сам каза при 5в40 пазиш турбото при 10 вече не толкова...гъстичко му идва
Иначе 10w40-6100 серията/ако е 5w40 8100.....Няма проблем да минеш,но както сам каза при 5в40 пазиш турбото при 10 вече не толкова...гъстичко му идва
- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Голф 4 AHF, 1,9 TDI. Масло от 5w40 на 10w40
Продължавай си с 5W40/50 п.синтетика , ако си мислиш ,че ще ти "утихнат" клапаните с 10W40/50 , се лъжеш
при тях оправията е със смяната им (хидр.компенсатори- за тях да ги смениш говоря).Много е важно да се сложи и кач.филтър - примерно Мале ( дано не прозвучи ,като реклама), а не само масло от 100+ кинта ,пък филтър за 6-7 лева
.Пък и на студен мотор си е нормално да потракат малко , докат се напълнят повдигачите . Може да го комбинираш ремонта при смяната на каишите.
За Мотул-а...да, добро масло е , но мисля ,че си е малко попрехвалено
, и с такова съм карал - само ,че на мотоциклети .
Сега напоследък съм с масла на Лики Моли 4100 и Репсол Елит ТДИ ( което случа при пазаруване) и двете 5W40 ,и от двете съм мн доволен
не мисля ,че със смяната към Мотул , ще получа нещо "по-така"
откъм работата на мотора или дълговечност , освен по-високата им цена
Всеки има глава на раменете си и си преценява 


За Мотул-а...да, добро масло е , но мисля ,че си е малко попрехвалено

Сега напоследък съм с масла на Лики Моли 4100 и Репсол Елит ТДИ ( което случа при пазаруване) и двете 5W40 ,и от двете съм мн доволен




- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 AHF, 1,9 TDI. Масло от 5w40 на 10w40
Няма масло , което да замести ремонта на хидр. повдигачи ... освен молибденбисулфид съдържащите , или Polytron ... и те са временно "закърпване" на проблема !!!
- pacoboy
- Мнения: 2699
- Регистриран на: Нед 19 мар 2006 22:49
- Автомобил: passat b7 4motion
- Двигател: CFGB
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Голф 4 AHF, 1,9 TDI. Масло от 5w40 на 10w40
Така е, повдигачите само със смяна могат да утихнат, при мен така стана
Аз съм със същия мотор, карам с 5W40 на Q8 excel diesel харесва си го колата вече две смени.

Аз съм със същия мотор, карам с 5W40 на Q8 excel diesel харесва си го колата вече две смени.
- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Голф 4 AHF, 1,9 TDI. Масло от 5w40 на 10w40
Аз бях с 10W-40 а после минах на 5W-40 и да ти кажа че повдигачите при първо палене си причукват по един и същи начин така че няма смисъл да сменяш маслото ако само това е причината !
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 AHF, 1,9 TDI. Масло от 5w40 на 10w40
evn написа:Сега съм с yaccо ама нещо не го харесва
Странно - аз пък съм по-доволен от Yacco , отколкото от Castrol .За мен е едно от най-добрите масла !
Re: Голф 4 AHF, 1,9 TDI. Масло от 5w40 на 10w40
Ами ще видим как ще е с МОТУЛ-а, абе и аз не очаквам големи разлики ама не знам вече може да си въобразявам разни неща
.
А кое 5w40 на МОТУЛ бихте ми препоръчали?

А кое 5w40 на МОТУЛ бихте ми препоръчали?
- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Голф 4 AHF, 1,9 TDI. Масло от 5w40 на 10w40
http://www.prospeed.bg/bg/product/3767/10 те това , но виж и в клубния ни магазин : http://fanshop.vwclub.bg/motul-specific-vw-505-01-5w40-5l там е по-добра цената , и отделно едно мое виждане за също добро масло http://www.repsoloil.bg/bg/producti/repsol-elite-tdi-50501-5w40.html
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 4 AHF, 1,9 TDI. Масло от 5w40 на 10w40
добро масло http://www.repsoloil.bg/bg/producti/repsol-elite-tdi-50501-5w40
Аз съм с това и повече ме кефи от Q8 което малко го амкаше моята печка.
Аз съм с това и повече ме кефи от Q8 което малко го амкаше моята печка.
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Вто 26 юли 2011 10:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia3
Re: Голф 4 AHF, 1,9 TDI. Масло от 5w40 на 10w40
ИМА ЛИ РАЗЛИКА БЕНЗИН/ДИЗЕЛ ЗА 5W40.
ДНЕС ГЛЕДАХ В МЕТРО CARLUBEQ MOBIL И ДРУГИ.
КАКВО ВИ Е МНЕНИЕТО ?
ДНЕС ГЛЕДАХ В МЕТРО CARLUBEQ MOBIL И ДРУГИ.
КАКВО ВИ Е МНЕНИЕТО ?
- pepo_1986
- Мнения: 448
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 18:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Голф 4 AHF, 1,9 TDI. Масло от 5w40 на 10w40
за този мотор не трябва ли да е 10w40
- vanesto
- Мнения: 6346
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Голф 4 AHF, 1,9 TDI. Масло от 5w40 на 10w40
Не, 5W40 за дизел трябва да е, и да не е от Метро 

-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Голф 4 AHF, 1,9 TDI. Масло от 5w40 на 10w40
Лики моли е класа само, че на този мотор това с молибденов сулфит не се препоръчва, не мисля, че има проблем специално с Лики моли ако е от Метро. Иначе Лики моли 10/40 си покрива стандарта на фолксваген за твоя мотор дори и това, което не е специално за дизел, карал съм 1.9 ТДИ доста смени на 10 000 км точно с това без никакви проблеми или разход на масло. Според мен е излишно глезене 5/40, освен ако не след основен ремонт примерно.