Passat B5,5 2002 AVF - понякога няма мощност - решено

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
instantaccess
Мнения: 689
Регистриран на: Сря 25 авг 2010 18:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: bg

Passat B5,5 2002 AVF - понякога няма мощност - решено

Мнениеот instantaccess » Чет 07 май 2015 10:22


Дълго се рових из форума, приложих по-голяма част от смислените предложения в подобни теми и за съжаление проблема при мен остана актуален.
Колата е Пасат Б5,5 2002 AVF мотор, автоматик/типтроник/ и проблема е, че понякога колата не върви при натоварване, все едно няма турбо. Например изкачвам Витиня с 60км/ч (ТИР-овете ме надминават), след това при равен път и леко спускане си карам със 140-150км/ч без проблем. Странно е, че проблема се появява само понякога, а понякога след като изгася за 5мин и запаля и се оправя.
Последния път изгасих, изчаках 5 мин., запалих тръгнах и първоначално нямаше проблем и усетих как ми "изчезна" турбото.
Предистория - мотора на колата беше разоборудван и всичко беше в багажника. При събирането са почистени и проверени всички турбопътища, кулер, почистен колектор. Смених актуатора на турбината, геометрията не е чистена, но лостчето се движеше с лекота.
Вакуумите свързах по схемата в тази тема: http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=434498
При четене на грешки е само тази 17964 :http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=435354&hilit=%D0%B7%D0%B0%D0%B1%D0%B8%D0%B2%D0%B0

Какво съм направил до момента - смених МАП сензор, смених N75 с друг, после отворих стария и видях съвсем малък отвор в мембраната. Смених мембраната с такава от N18 клапан (намерих препратка в тема от форума към руски сайт, където е обяснен ремонта). Сложих ремонтирания - същата работа. Вакуум маркучите са сменени.

В друга тема от форума попаднах на инфо, че при запален двигател, дори на празен ход, трябва да има вакуум от N75 към актуатора, за да го държи затворен. Това правилно инфо ли е? При мен вакуум няма.
Въпрос - как да проверя дали към N75 отива коректния сигнал, който да го задейства? Два кабела са, предполагам плюс и минус, при запален мотор там винаги ли трябва да има верига (да работи клапан)?

Последна промяна от instantaccess на Вто 19 май 2015 9:17, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
instantaccess
Мнения: 689
Регистриран на: Сря 25 авг 2010 18:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: bg

Re: Passat B5,5 2002 AVF - понякога няма мощност

Мнениеот instantaccess » Чет 07 май 2015 10:36


Само да добавя - няма грешки в скоростите, карах я при майстор на скорости. След пътна проба човека каза, че поведението на кутията е нормално.


novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: Passat B5,5 2002 AVF - понякога няма мощност

Мнениеот novatora » Чет 07 май 2015 16:24


Здравей колега. При мен на същия мотор понякога става тай. Пренадува и трябва рестарт за да върви нормално. Най интересното е че след гасене на мотора след това до 4000 вдигам як зор и не иска да забие пак. Така 2-3-4 ластика всичко ок. Забелязъл съм че забиването го прави когато си карам най спокойно и така километри и когато някой скапаняк с тир се мотае пред мен изведнъж я натисна до долу и хоп забива. Но не винаги. Рядко става но го прави. Геометрия не съм чистил и аз. Може там да ни е проблема. Неможе да се разтовари навреме и забива в гадния авариен режим.


Потребителски аватар
hi4umir4uu
Мнения: 190
Регистриран на: Вто 23 юни 2009 13:28
Автомобил: Passat b7
Двигател: EcoFuel
Местоположение: София

Re: Passat B5,5 2002 AVF - понякога няма мощност

Мнениеот hi4umir4uu » Чет 07 май 2015 17:32


Здравейте и от мен,

явно това е някаква заразна болест, която върлува в момента защото и а съм с такъв пасат и аз го имам същия проблем. Та ако някой може да предложи добър майстор, който да я погледне ще съм много благодарен.


novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: Passat B5,5 2002 AVF - понякога няма мощност

Мнениеот novatora » Пет 08 май 2015 10:44


Щом е като епидемия неможе на всички изведнъж да се счупят н75 или актоакторите. По скоро с хубавата ни нафта и градското каране сме спекли геометриите на турбата си. Трябва чистене. Няма друг начин.


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6349
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: Passat B5,5 2002 AVF - понякога няма мощност

Мнениеот vanesto » Пет 08 май 2015 11:01


За тази епидемия има ваксина - веднъж в месеца яко газ на магистралата, и няма да ви се налага сваляне и чистене.


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Passat B5,5 2002 AVF - понякога няма мощност

Мнениеот lz2aii » Пет 08 май 2015 13:23


instantaccess написа:...В друга тема от форума попаднах на инфо, че при запален двигател, дори на празен ход, трябва да има вакуум от N75 към актуатора, за да го държи затворен. Това правилно инфо ли е? При мен вакуум няма.

Абсолютно вярно. Като запалиш мотора и под въздействието на вакуума, лоста на актуатора трябва да се издърпа нагоре и да "натовари" турбината. При натоварване на определени барове, вакуума намаля и лоста се спуска надолу. Така турбината се разтоварва. Така, както си го написал излиза, че турбината ти е постоянно разтоварена. Търси причината в това, къде са вакуумите. Може би при събирането на мотора нещо сте изтървали.
П.С. Единствения вариант всичко да е наред по вакуумите и да нямаш такъв на празен ход до актуатора е, когато колата е в авариен режим. Само тогава няма вакуум там. При рестарт на мотора обаче, вакуума трябва да се появи.
Едит: Имах подобен проблем, описан в тази тема http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=414607, но при мен проблема се оказа друг. Все пак хвърли едно око в темата, може да ти помогне.


Потребителски аватар
hi4umir4uu
Мнения: 190
Регистриран на: Вто 23 юни 2009 13:28
Автомобил: Passat b7
Двигател: EcoFuel
Местоположение: София

Re: Passat B5,5 2002 AVF - понякога няма мощност

Мнениеот hi4umir4uu » Пет 08 май 2015 14:52


А може ли да кажете някой майстор в София, който да я погледне, че аз не смея да пипам, защото...


Потребителски аватар
RadoShopa
Мнения: 590
Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
Автомобил: Vw Passat
Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B5,5 2002 AVF - понякога няма мощност

Мнениеот RadoShopa » Пет 08 май 2015 14:56


hi4umir4uu написа:А може ли да кажете някой майстор в София, който да я погледне, че аз не смея да пипам, защото...


Кв. "Орландовци", ул. "Одеса", майстор Вальо - Ventoman например :th_up


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Passat B5,5 2002 AVF - понякога няма мощност

Мнениеот lz2aii » Пет 08 май 2015 15:14


vanesto написа:За тази епидемия има ваксина - веднъж в месеца яко газ на магистралата, и няма да ви се налага сваляне и чистене.

Да, това е хубаво да се прави, но профилактично. Дойдат ли проблемите, това не ги решава. Напротив - може да стане по-зле :th_up .


Потребителски аватар
instantaccess
Мнения: 689
Регистриран на: Сря 25 авг 2010 18:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: bg

Re: Passat B5,5 2002 AVF - понякога няма мощност

Мнениеот instantaccess » Пет 08 май 2015 23:08


Само да припомня - турбината я свалях, смених актуатора, лостчето за геометрията се движеше много леко и не съм я отварял.
Дали AVF мотора трябва да се "продухва" или не е друга тема на разговор.

lz2aii - да, има вакуум. Пробвах на другия ми пасат и си има. Сега остава да разбера защо няма вакуум :rolleyes


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Passat B5,5 2002 AVF - понякога няма мощност

Мнениеот lz2aii » Пон 11 май 2015 7:22


Имаш схемата. Започвай да търсиш вакуума. Най-вероятно там е проблема.


Потребителски аватар
instantaccess
Мнения: 689
Регистриран на: Сря 25 авг 2010 18:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: bg

Re: Passat B5,5 2002 AVF - понякога няма мощност, вече и гас

Мнениеот instantaccess » Вто 12 май 2015 23:22


Тази вечер най-накрая се заиграх - реших проблема :yeahaaa

Бях обърнал положението на малкото клапанче с бяло и черно капаче, а бях го обърнал тъй като при мен явно това клапанче е сменяно и е с две бели капачета.

Вакуума дойде :cool и колата изгасна сама след 5сек.работа на празен ход :horror
Като махна вакуума към актуатора на турбото работи, като го сложа - гасне след 5сек.

По пътя на логиката има нещо, което я "запушва" и "дави". Въздушния филтър е нов, а и не вярвам да запушва чак толкова, че да гасне. Свалих фланеца към катализатора и запалих мотора - работи си и не гасне, без значение с или без вакуум на актуатора, перките се въртят.

Възможно ли е катализатора да е толкова задръстен, че да гаси мотора? От една страна не мога да го повярвам, от друга страна това е основателна причина половината мотор да беше в багажника. Ще го сваля и ще видим.


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Passat B5,5 2002 AVF - понякога няма мощност

Мнениеот lz2aii » Сря 13 май 2015 7:01


Ако катализатора е толкова задръстен, че да гаси мотора, то той ще гасне без значение дали си сложил вакуума или не. Проблема не е в катализатора според мен. Виж дали не си свързал към този маркуч и маркуча на клапата за меко гасене (намира се до ЕГР клапана). Проследи всяко маркуче по схемата, която имаш. Някъде имаш грешно свързване на вакуумните маркучета. А иначе за клапанчето - да. Виж каква малка подробност прави големи бели. Някъде съм чел, че може и без него.


novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: Passat B5,5 2002 AVF - понякога няма мощност

Мнениеот novatora » Сря 13 май 2015 9:14


Аз имам някоя схема
Прикачени файлове
48.jpg
48.jpg (42.75 KиБ) Видяна 2922 пъти



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dafi_dimo, ивчо3 и 45 госта