Дълго се рових из форума, приложих по-голяма част от смислените предложения в подобни теми и за съжаление проблема при мен остана актуален.
Колата е Пасат Б5,5 2002 AVF мотор, автоматик/типтроник/ и проблема е, че понякога колата не върви при натоварване, все едно няма турбо. Например изкачвам Витиня с 60км/ч (ТИР-овете ме надминават), след това при равен път и леко спускане си карам със 140-150км/ч без проблем. Странно е, че проблема се появява само понякога, а понякога след като изгася за 5мин и запаля и се оправя.
Последния път изгасих, изчаках 5 мин., запалих тръгнах и първоначално нямаше проблем и усетих как ми "изчезна" турбото.
Предистория - мотора на колата беше разоборудван и всичко беше в багажника. При събирането са почистени и проверени всички турбопътища, кулер, почистен колектор. Смених актуатора на турбината, геометрията не е чистена, но лостчето се движеше с лекота.
Вакуумите свързах по схемата в тази тема: http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=434498
При четене на грешки е само тази 17964 :http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=435354&hilit=%D0%B7%D0%B0%D0%B1%D0%B8%D0%B2%D0%B0
Какво съм направил до момента - смених МАП сензор, смених N75 с друг, после отворих стария и видях съвсем малък отвор в мембраната. Смених мембраната с такава от N18 клапан (намерих препратка в тема от форума към руски сайт, където е обяснен ремонта). Сложих ремонтирания - същата работа. Вакуум маркучите са сменени.
В друга тема от форума попаднах на инфо, че при запален двигател, дори на празен ход, трябва да има вакуум от N75 към актуатора, за да го държи затворен. Това правилно инфо ли е? При мен вакуум няма.
Въпрос - как да проверя дали към N75 отива коректния сигнал, който да го задейства? Два кабела са, предполагам плюс и минус, при запален мотор там винаги ли трябва да има верига (да работи клапан)?



Passat B5,5 2002 AVF - понякога няма мощност - решено
- instantaccess
- Мнения: 689
- Регистриран на: Сря 25 авг 2010 18:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bg
Passat B5,5 2002 AVF - понякога няма мощност - решено
Последна промяна от instantaccess на Вто 19 май 2015 9:17, променено общо 1 път.
- instantaccess
- Мнения: 689
- Регистриран на: Сря 25 авг 2010 18:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bg
Re: Passat B5,5 2002 AVF - понякога няма мощност
Само да добавя - няма грешки в скоростите, карах я при майстор на скорости. След пътна проба човека каза, че поведението на кутията е нормално.
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Passat B5,5 2002 AVF - понякога няма мощност
Здравей колега. При мен на същия мотор понякога става тай. Пренадува и трябва рестарт за да върви нормално. Най интересното е че след гасене на мотора след това до 4000 вдигам як зор и не иска да забие пак. Така 2-3-4 ластика всичко ок. Забелязъл съм че забиването го прави когато си карам най спокойно и така километри и когато някой скапаняк с тир се мотае пред мен изведнъж я натисна до долу и хоп забива. Но не винаги. Рядко става но го прави. Геометрия не съм чистил и аз. Може там да ни е проблема. Неможе да се разтовари навреме и забива в гадния авариен режим.
- hi4umir4uu
- Мнения: 190
- Регистриран на: Вто 23 юни 2009 13:28
- Автомобил: Passat b7
- Двигател: EcoFuel
- Местоположение: София
Re: Passat B5,5 2002 AVF - понякога няма мощност
Здравейте и от мен,
явно това е някаква заразна болест, която върлува в момента защото и а съм с такъв пасат и аз го имам същия проблем. Та ако някой може да предложи добър майстор, който да я погледне ще съм много благодарен.
явно това е някаква заразна болест, която върлува в момента защото и а съм с такъв пасат и аз го имам същия проблем. Та ако някой може да предложи добър майстор, който да я погледне ще съм много благодарен.
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Passat B5,5 2002 AVF - понякога няма мощност
Щом е като епидемия неможе на всички изведнъж да се счупят н75 или актоакторите. По скоро с хубавата ни нафта и градското каране сме спекли геометриите на турбата си. Трябва чистене. Няма друг начин.
- vanesto
- Мнения: 6349
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Passat B5,5 2002 AVF - понякога няма мощност
За тази епидемия има ваксина - веднъж в месеца яко газ на магистралата, и няма да ви се налага сваляне и чистене.
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Passat B5,5 2002 AVF - понякога няма мощност
instantaccess написа:...В друга тема от форума попаднах на инфо, че при запален двигател, дори на празен ход, трябва да има вакуум от N75 към актуатора, за да го държи затворен. Това правилно инфо ли е? При мен вакуум няма.
Абсолютно вярно. Като запалиш мотора и под въздействието на вакуума, лоста на актуатора трябва да се издърпа нагоре и да "натовари" турбината. При натоварване на определени барове, вакуума намаля и лоста се спуска надолу. Така турбината се разтоварва. Така, както си го написал излиза, че турбината ти е постоянно разтоварена. Търси причината в това, къде са вакуумите. Може би при събирането на мотора нещо сте изтървали.
П.С. Единствения вариант всичко да е наред по вакуумите и да нямаш такъв на празен ход до актуатора е, когато колата е в авариен режим. Само тогава няма вакуум там. При рестарт на мотора обаче, вакуума трябва да се появи.
Едит: Имах подобен проблем, описан в тази тема http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=414607, но при мен проблема се оказа друг. Все пак хвърли едно око в темата, може да ти помогне.
- hi4umir4uu
- Мнения: 190
- Регистриран на: Вто 23 юни 2009 13:28
- Автомобил: Passat b7
- Двигател: EcoFuel
- Местоположение: София
Re: Passat B5,5 2002 AVF - понякога няма мощност
А може ли да кажете някой майстор в София, който да я погледне, че аз не смея да пипам, защото...
- RadoShopa
- Мнения: 590
- Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
- Автомобил: Vw Passat
- Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B5,5 2002 AVF - понякога няма мощност
hi4umir4uu написа:А може ли да кажете някой майстор в София, който да я погледне, че аз не смея да пипам, защото...
Кв. "Орландовци", ул. "Одеса", майстор Вальо - Ventoman например

- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Passat B5,5 2002 AVF - понякога няма мощност
vanesto написа:За тази епидемия има ваксина - веднъж в месеца яко газ на магистралата, и няма да ви се налага сваляне и чистене.
Да, това е хубаво да се прави, но профилактично. Дойдат ли проблемите, това не ги решава. Напротив - може да стане по-зле

- instantaccess
- Мнения: 689
- Регистриран на: Сря 25 авг 2010 18:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bg
Re: Passat B5,5 2002 AVF - понякога няма мощност
Само да припомня - турбината я свалях, смених актуатора, лостчето за геометрията се движеше много леко и не съм я отварял.
Дали AVF мотора трябва да се "продухва" или не е друга тема на разговор.
lz2aii - да, има вакуум. Пробвах на другия ми пасат и си има. Сега остава да разбера защо няма вакуум
Дали AVF мотора трябва да се "продухва" или не е друга тема на разговор.
lz2aii - да, има вакуум. Пробвах на другия ми пасат и си има. Сега остава да разбера защо няма вакуум

- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Passat B5,5 2002 AVF - понякога няма мощност
Имаш схемата. Започвай да търсиш вакуума. Най-вероятно там е проблема.
- instantaccess
- Мнения: 689
- Регистриран на: Сря 25 авг 2010 18:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bg
Re: Passat B5,5 2002 AVF - понякога няма мощност, вече и гас
Тази вечер най-накрая се заиграх - реших проблема
Бях обърнал положението на малкото клапанче с бяло и черно капаче, а бях го обърнал тъй като при мен явно това клапанче е сменяно и е с две бели капачета.
Вакуума дойде
и колата изгасна сама след 5сек.работа на празен ход
Като махна вакуума към актуатора на турбото работи, като го сложа - гасне след 5сек.
По пътя на логиката има нещо, което я "запушва" и "дави". Въздушния филтър е нов, а и не вярвам да запушва чак толкова, че да гасне. Свалих фланеца към катализатора и запалих мотора - работи си и не гасне, без значение с или без вакуум на актуатора, перките се въртят.
Възможно ли е катализатора да е толкова задръстен, че да гаси мотора? От една страна не мога да го повярвам, от друга страна това е основателна причина половината мотор да беше в багажника. Ще го сваля и ще видим.

Бях обърнал положението на малкото клапанче с бяло и черно капаче, а бях го обърнал тъй като при мен явно това клапанче е сменяно и е с две бели капачета.
Вакуума дойде


Като махна вакуума към актуатора на турбото работи, като го сложа - гасне след 5сек.
По пътя на логиката има нещо, което я "запушва" и "дави". Въздушния филтър е нов, а и не вярвам да запушва чак толкова, че да гасне. Свалих фланеца към катализатора и запалих мотора - работи си и не гасне, без значение с или без вакуум на актуатора, перките се въртят.
Възможно ли е катализатора да е толкова задръстен, че да гаси мотора? От една страна не мога да го повярвам, от друга страна това е основателна причина половината мотор да беше в багажника. Ще го сваля и ще видим.
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Passat B5,5 2002 AVF - понякога няма мощност
Ако катализатора е толкова задръстен, че да гаси мотора, то той ще гасне без значение дали си сложил вакуума или не. Проблема не е в катализатора според мен. Виж дали не си свързал към този маркуч и маркуча на клапата за меко гасене (намира се до ЕГР клапана). Проследи всяко маркуче по схемата, която имаш. Някъде имаш грешно свързване на вакуумните маркучета. А иначе за клапанчето - да. Виж каква малка подробност прави големи бели. Някъде съм чел, че може и без него.
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Passat B5,5 2002 AVF - понякога няма мощност
Аз имам някоя схема
- Прикачени файлове
-
- 48.jpg (42.75 KиБ) Видяна 2922 пъти