GOLF 1.9 ТDI ALH проблем с дюза или...?ДИАГНОСТИЦИРАН!

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

GOLF 1.9 ТDI ALH проблем с дюза или...?ДИАГНОСТИЦИРАН!

Мнениеот vlado_tonev » Чет 14 май 2015 14:32


Здравеите.Не мога да се престраша да сваля дюзите и да ги закарам за проверка на стенд.Колата пали и върви чудесно,но има едно леко,едва доловимо притреперване на празен ход.Стигне ли температурата 90°C,изчезва досадното треперене.Опасявам се дали може това да са симптомите при неправилно работещ разпръсквач.И другото ,което ме насочва към евентуален проблем с дюза,е почукването,което също намалява осезаемо когато загрее колата.Тези механични дюзи,често ли дефектират?Възможно ли е да е нещо друго?Единственото,което ме спира да сваля дюзите,е това че запичали в главата.Опитах с добавка,но проблема остава.А и между другото имам доста въздух във входящия горивен маркуч докато работи колата..Приемам всякакви предложения,съвети и решения.

Последна промяна от vlado_tonev на Вто 26 май 2015 23:23, променено общо 2 пъти.




Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: GOLF 1.9 ТDI ALH проблем с дюза или...?

Мнениеот Zinoto » Чет 14 май 2015 14:50


Тези дюзи са най-здравото нещо в мотора и издържат с хубава нафта повече от 500 000 км, с добавка можеш да им скъсиш живота. Това треперене е малко вероятно да е от дюза, а дори и да е се съмнявам, че на стенда може да се хване. Стенда е основно за това дали пикаят, ако да ще имаш черен пушек като я настъпиш и за регулиране на налягането на отваряне, което също не мисля, че би ти повлияло освен при разлика повече от 10 бара, но трябва да го има в такъв случай и на загрял мотор. Шумен мотор и неравномерна работа преди да загрее е симптом на помпа, но щом нямаш други проблеми не пипай, евентуално малко регулировка, но не от всеки "специалист"


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: GOLF 1.9 ТDI ALH проблем с дюза или...?

Мнениеот vlado_tonev » Чет 14 май 2015 18:16


Абе знам аз,че нещо което работи не се пипа....ама пуст мерак.Благодаря ти,Стефане.Засега отлагам пътуването до теб,просто нямам време,но скоро и това ще стане.Искам да те питам нормално ли е колата да не изпушва?Тайминга ми е на 55,между синята и зелената.А наличието на много въздух в прозрачния входящ горивен маркуч,проблем ли е?Милиграмите на празен ход са 4.2 Дали не трябва малко да се чукне плочката на помпата....През адаптация не става!Явно някой е пипал.А може ли да текне ГНП-то от тази манипулация,не знам дали е сменяна гарнитурата някога.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: GOLF 1.9 ТDI ALH проблем с дюза или...?

Мнениеот hvp800 » Чет 14 май 2015 18:44


Мехурчетата са от възвратното клапанче на горивния филтър, като подадеш газ увеличават ли се? Още един симптом на същото е липсата на пушек при почти всякакви обороти. Но пък ако е дефектирал малко, то колата ще умира на 150-160км и то със всичката газ, при теб как е?


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: GOLF 1.9 ТDI ALH проблем с дюза или...?

Мнениеот vlado_tonev » Чет 14 май 2015 18:57


Точно така се получава.Повече газ=повече мехури.Абсолютно никакви пушеци при ниски,средни или високи обороти.Това клапанче как се проверява дали работи...или просто се сменят о-пръстените му?Повече от 140 не съм развивал с колата и не мога да кажа дали умира след това.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8997
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: GOLF 1.9 ТDI ALH проблем с дюза или...?

Мнениеот samo_pechka » Чет 14 май 2015 20:10


Zinoto написа:Тези дюзи са най-здравото нещо в мотора и издържат с хубава нафта повече от 500 000 км
:biggrin Де да беше вярно :biggrin 160к.км е ориентировъчният им "живот", въпреки това съм виждал на 250к.км в добро състояние , ама чак 500 к......
vlado_tonev написа:Единственото,което ме спира да сваля дюзите,е това че запичали в главата.
Само, ако са мацани с грес и със стари шайбички ( дихтунги) . Но с обратен чук излизат на 99% в случаите .
По темата, съмнявам се да е проблем дюза .
vlado_tonev написа:А и между другото имам доста въздух във входящия горивен маркуч докато работи колата..
vlado_tonev написа: наличието на много въздух в прозрачния входящ горивен маркуч,проблем ли е?
Това обаче не е добре...първите насоки са дадени :th_up


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: GOLF 1.9 ТDI ALH проблем с дюза или...?

Мнениеот Zinoto » Чет 14 май 2015 21:38


Нормално е да не изпушва, особено този мотор. 4.2 мг. са малко с почукване могат да се направят на 3, но може и да почне да сълзи от гарнитурата зависи колко се е опекла. Аз досега без въздух в тръбичките не съм виждал, като чукнеш клапана отгоре на филтъра се увеличават. Така, че може от там да пуска, уплътненията му трябва да се сменят.


BobyM
Мнения: 403
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 2:08
Автомобил: Golf 4
Двигател: AHF 1.9 TDI
Местоположение: София

Re: GOLF 1.9 ТDI ALH проблем с дюза или...?

Мнениеот BobyM » Пет 15 май 2015 23:38


Аз на моя клапан му сменях тея О-пръстени и ефекта беше нулев нямаше никъде видимо счупване но просто не се оправи и на края си взех горивен филтър с клапан и така си реших проблема с мехурите.


BobyM
Мнения: 403
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 2:08
Автомобил: Golf 4
Двигател: AHF 1.9 TDI
Местоположение: София

Re: GOLF 1.9 ТDI ALH проблем с дюза или...?

Мнениеот BobyM » Пет 15 май 2015 23:39


Аз на моя клапан му сменях тея О-пръстени и ефекта беше нулев нямаше никъде видимо счупване но просто не се оправи и на края си взех горивен филтър с клапан и така си реших проблема с мехурите.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: GOLF 1.9 ТDI ALH проблем с дюза или...?

Мнениеот Zinoto » Съб 16 май 2015 9:01


samo_pechka ако е някаква мода напоследък да се апострофират мои мнения ок, но иначе колко ще изкарат дюзите е относително, както колко ще изкара целия мотор. Ти имаш наблюдения на коли на 250 000 км. Аз имам наблюдения над шкода октавия, купена нова, кара се като такси и вече е на 500 000 км. и е с този мотор ALH. За всеки проблем с колата собственика и винаги се обръща първо към мен, за диагностика и всичко. Преди 100 000 км. свалихме дюзите да ги видим на стенд, въпреки, че изобщо нито пуши нито има някакъв проблем. Единственото което беше е, че налягането на отваряне беше спаднало от 220 бара на 200, но си правеха перфектна мъгла и затова не сме ги пипали, а ги сложихме пак. Така, че да е ясно във форума пиша само неща, за които съм сигурен от собствени наблюдения, не казвам, че не може да има други мнения и други наблюдения, но те няма как да имат повече тежест от моите, защото все пак може да се каже, че с това се занимавам всеки ден.


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: GOLF 1.9 ТDI ALH проблем с дюза или...?

Мнениеот vlado_tonev » Съб 16 май 2015 10:50


Няма смисъл да спорите.Всичко е много относително за всеки мотор и няма как според мен да се определи точния пробег на разпръсквачите.Има много фактори,които могат да повлият на това.Аз само едно не разбах...Какви са симптомите на прецакана дюза на този мотор.?И другото ми питане е нормално ли е на 13 канал на measuring blocks,3 та дюза да показва стойност 1.32?Останалите са от порядъка на 0.30-0.40....И до колко е достоверно за състоянието на разпръсквачите,тестването им с измерване на количество обратно гориво за единица време?


mshbul
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1108
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: GOLF 1.9 ТDI ALH проблем с дюза или...?

Мнениеот mshbul » Съб 16 май 2015 21:18


А кой ще го мери това обратно гориво?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8997
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: GOLF 1.9 ТDI ALH проблем с дюза или...?

Мнениеот samo_pechka » Нед 17 май 2015 21:31


И сега какво колега Зино ?! По една кола дет' я поддържаш, ще съдим за другите 999 АЛХ и за дюзите им ( както и другите им подобни с роторно ГНП ВАГ ). И не те цитирам напразно, никога и нарочно, просто приятелска критика, но ти и от нея се засягаш. Аз не се занимавам като теб професионално с ремонти, най-вече любителски , нямам и най-малкото намерение да се занимавам профи с авторемонти. Изкарвам си прехраната за мен и за семейството ми от различно естество. Което разбира се не ми пречи да си правя сам кошовете си. Но за разлика от някои, аз споделям в духът на форума всичко което знам, казвам го директно, нямам недомлъвки, заобикалки и прочие. Тази ти част от мнението ти ме изненада , ще го цитирам :
Zinoto написа:Така, че да е ясно във форума пиша само неща, за които съм сигурен от собствени наблюдения, не казвам, че не може да има други мнения и други наблюдения, но те няма как да имат повече тежест от моите, защото все пак може да се каже, че с това се занимавам всеки ден.
Остани си със здраве :th_up Аз спирам.
П.п. и няма никаква мода в апострофиране и цитиране на твои мнения .


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: GOLF 1.9 ТDI ALH проблем с дюза или...?

Мнениеот vlado_tonev » Пон 18 май 2015 6:37


mshbul написа:А кой ще го мери това обратно гориво?

Ами евентуално с някакви измерителни съдове,в които се поставят маркучетата за обратно гориво...Някъде във форума на Ситроен,колега беше направил такъв опит. :gruebel


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: GOLF 1.9 ТDI ALH проблем с дюза или...?

Мнениеот vlado_tonev » Пон 18 май 2015 7:00


До колегите samo_pechka i Zinoto....Имате ли някакви предположения какъв може да е проблема при мен? Ако е от дюзи,колата ше пали ли по-трудно и ще пуши ли повече?Четох в сайта на англичаните за едно момче със същия проблем.След като е сменил дюзи,стендовал ГНП-то,съединител с нов маховик,тампони на мотора и всички датчици на колата,проблема е останал.Но се сетил,че датчика за ниво на маслото(на картера отдолу) преди време му показал грешка,и малко след като сменил и него,започнал мистериозния проблем с треперенето на празен ход.Извадил буксата на въпросния датчик и воала!!!Колата заработила перфектно.При включването му,проблема отново се появявал.Оказал се дефектен нов датчик...Кажете къде е общото между този датчик и работата на мотора? :no



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 51 госта