1.9 TDI 101 к.с. тунинг

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
qm_parket
Мнения: 406
Регистриран на: Пет 04 фев 2011 17:42
Автомобил: Nissan Navara 2.5Dci
Двигател: D40
Местоположение: Варна

1.9 TDI 101 к.с. тунинг

Мнениеот qm_parket » Чет 25 юни 2015 13:24


Здравейте, колеги!
Все още си избирам каква кола да взема, но определено вниманието ми се спря изведнъж на двигателя 1.9 TDI 101 к.с.
Разбрах, че този двигател е помпа-дюза. Каква е идеята - да гепя малкия данък по документи, пък да е малък звяр в действителност. Спрял съм се за сега на Шкода Сюпърп с такъв двигател. И понеже ако взема такава и така го остава, колата ще е мудна, интересува ме възможностите за тунинг на този двигател. Не искам да го прецаквам и да го изстисквам до край, но мисля, че за такова купе му трябват поне 150 к.с., за да е достатъчно динамично. Иначе казано лесно ли ще се измъкнат такива коне от такъв двигател?




novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: Тунинг на 1.9 TDI 101 к.с.

Мнениеот novatora » Чет 25 юни 2015 14:23


50 коня за да добавиш и незнам дали ще стане изобщо е да си купиш още 2 шкоди. Аз съм с 1.9 131 пд мотор и тунинга му беше с мин. средства от чип 27 коня преди 3 години когато бях питал разни тунери. За твоята идея ще трябват ново турбо, дюзи, генерация плюс чип. Сметни колко би ти излязло. Сложи го 5 000 лв(Примерно). На моята 131 коня данъка е 120 лв. 10 години да я търкаляш са 1300 лв. А ся кажи кое е на далавера? Ми разправията с майстори? Последствени проблеми от тюнинг, защото ги има?


кон12
Мнения: 120
Регистриран на: Съб 12 юли 2014 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: 1.9 TDI 101 к.с. тунинг

Мнениеот кон12 » Чет 25 юни 2015 15:25


По добре си вземи кола с 1.9TDI 110 коня който си е стария мотор и не е помпа-дюза.Когато взимах моята Octavia всеки който питах ми каза да бягам от Помпа-дюза щото се трошат много и като се строшат струват много за правене.Поразрови се малко и ще видиш колко струва поддръжката на тия помпа-дюза мотори.


Потребителски аватар
qm_parket
Мнения: 406
Регистриран на: Пет 04 фев 2011 17:42
Автомобил: Nissan Navara 2.5Dci
Двигател: D40
Местоположение: Варна

Re: 1.9 TDI 101 к.с. тунинг

Мнениеот qm_parket » Чет 25 юни 2015 16:18


Сюпърп я има само с 1.9 ТДИ 101 к.с., 1.9 ТДИ 131 к.с. (който също е помпа-дюза) и 2.5 ТДИ (него не го знам какъв е).


Потребителски аватар
Dagestan
Мнения: 958
Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
Двигател: AGN 2000
Местоположение: Разград

Re: 1.9 TDI 101 к.с. тунинг

Мнениеот Dagestan » Чет 25 юни 2015 19:36


За да стане малък звяр, ти трябват едни разпръсквачи и едно хибридно турбо + нов софтуер. Но средствата, които ще трябва да се вложат при всички положения ще са от 4-цифрените суми. Още повече, че дали ще си намериш читав майстор да ти сглоби кадърно дюзите с новите разпръсквачи, дали за хибрида ще може да се ползва твоето турбо и т.н.
До скоро имаше 2 обяви за Супърб с 1.8Т около 6-7000лв, по добре някоя от тях + ремап и газов инжекцион, ще ти излезе по-тънко в дългосрочен план при всички положения, въпреки по-високия данък.


Потребителски аватар
qm_parket
Мнения: 406
Регистриран на: Пет 04 фев 2011 17:42
Автомобил: Nissan Navara 2.5Dci
Двигател: D40
Местоположение: Варна

Re: 1.9 TDI 101 к.с. тунинг

Мнениеот qm_parket » Чет 25 юни 2015 20:00


Ако в крайна сметка ви взема такава, ifidik ще я прави, а той е най-кадърния майстор, който познавам лично. За какъв бюджет говорим?


Потребителски аватар
Dagestan
Мнения: 958
Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
Двигател: AGN 2000
Местоположение: Разград

Re: 1.9 TDI 101 к.с. тунинг

Мнениеот Dagestan » Чет 25 юни 2015 20:29


Ами, примерно разпръсквачи от АРЛ са по около 100-120лв за брой, хибрид ако си намериш 2-ра ръка(май не се намират много) може и за около 1000лв, да е, ако ти го правят на теб по поръчка може и двойно, ремапа ти е според майстора. Не искам да те подвеждам, но горе-долу са такива цените. Най-добре се посъветвай с някой който се занимава с такива работи да те светне с актуална информация.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4615
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: 1.9 TDI 101 к.с. тунинг

Мнениеот hvp800 » Чет 25 юни 2015 21:11


ще допълня колегата с още две много важни неща, челен кулер и турбо пътища ( оригиналния в с размер на джобно тефтерче) и генерация ( това не е задължително но е силно препорачително ) тези неща са минимум хилядарка


Потребителски аватар
danielstoqnov
Мнения: 74
Регистриран на: Вто 01 ное 2011 17:00
Автомобил: Golf 4
Двигател: AHF 110 +
Местоположение: Варна

Re: 1.9 TDI 101 к.с. тунинг

Мнениеот danielstoqnov » Чет 25 юни 2015 21:42


Или влизаш в големия филм с турбо,дюзи,кулер,генерация,помпа,валове и т.н. $$$$$$ или си я ремапваш 130 кончета +- ....защото започнеш ли с турбо или който и да е компонент филма започва :th_up


Потребителски аватар
qm_parket
Мнения: 406
Регистриран на: Пет 04 фев 2011 17:42
Автомобил: Nissan Navara 2.5Dci
Двигател: D40
Местоположение: Варна

Re: 1.9 TDI 101 к.с. тунинг

Мнениеот qm_parket » Чет 25 юни 2015 22:23


Май оферта ще е ако взема тази кола да направя един чип тунинг и да се сложат различни разпръсквачи. Това според мен е най-оптималния вариант за около 700-800 лв да изкараш едни 30-40 к.с. Обаче четох, че този двигател е доста по-кофти от по-старите, които не са помпа-дюза. В това има ли доза-истина и не би ли трябвало по-новото да е по-хубаво, а не обратното? Четох, че са и малко по-претенциозни (не че ще ш карам с гориво с неясен произход, но ...), както и че и турбото не им е много качествено. Вие какво ще кажете?


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4615
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: 1.9 TDI 101 к.с. тунинг

Мнениеот hvp800 » Чет 25 юни 2015 22:33


danielstoqnov написа: филма започва :th_up

И трудно свършва :mhihi
Забравих да отбележа и друго важно нещо, повечето 101-ци който съм срещал са с 5-степенни кутии, а това означава че съединителя и маховика стават консуматив и то редовен :exclaim спирачките........ те също трябва да се сменят и понеже шенкела е със отлят съпорт, ще трябва да се сменят и шенкелите........... и т.н. и т.н. качиш ли се един път на пързалката е много трудно да се спреш.
И понеже мощността никога не стига, филма никога не свършва :biggrin


Потребителски аватар
qm_parket
Мнения: 406
Регистриран на: Пет 04 фев 2011 17:42
Автомобил: Nissan Navara 2.5Dci
Двигател: D40
Местоположение: Варна

Re: 1.9 TDI 101 к.с. тунинг

Мнениеот qm_parket » Пет 26 юни 2015 6:17


Това, което ми направи впечатление при VW групата (VW, Seat, Skoda, за други не видях) е, че дори и при 2.0 TDI двигателите със 140 к.с., технологията на горивната система отново е помпа-дюза. Едва при по-мощните (>=170 к.с.) технологията е отново комънрейл. Т.е. или трябва да се примириш с помпа-дюзата, или да си купуваш по-скъпа кола.


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6176
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
Местоположение: Varna

Re: 1.9 TDI 101 к.с. тунинг

Мнениеот vanesto » Пет 26 юни 2015 9:19


Няма такова нещо, след 2008г всичко е комън рейл.


кон12
Мнения: 120
Регистриран на: Съб 12 юли 2014 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: 1.9 TDI 101 к.с. тунинг

Мнениеот кон12 » Пет 26 юни 2015 9:22


А, защо си се запънал точно за superb? superb-а си е тежък и на него 100 коня са му малко, дори и да я чипосаш и да качиш с 30 коня пак не е достатъчно.Аз имам Octavia 1.9TDI 110 коня( стария мотор) и си бяга с 180 без проблем хем че е комби, ако ти трябва повече място една Octavia комби и ти си човека.Возията не е толкоз лоша, бих казал задоволителна, другия плюс на Octavia-та е че е с старото окачване а не с алуминиеви носачи(почти съм убеден че superb е с алуминиеви носачи) които също са си цифра, особено ако са оригинални.А по нашите "хубави" пътища за 1-2 години ще са леш.....Както ти казаха и колегите не се вкарвай в филми че накрая няма да можеш да излезеш. :biggrin :biggrin


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8389
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: 1.9 TDI 101 к.с. тунинг

Мнениеот samo_pechka » Пет 26 юни 2015 10:16


Супърб е много по-красив от Пасат ( мое мнение) а и има повече място, сравнено с Пасат. Голяма кола за дълъг път :th_up Това с окачването почна леко да става банално. Всеки който тръгне да си търси кола от този тип, му се натяква за алуминиевото му окачване ( ама така се натъртва, че сякаш е от вафлени кори правено :no ) . Е аз пък реших на "своя" глава, да си купя па точно такива две с ..."фалшивото" , А4 и А6 .
Към колегата задал темата. Погледни колега и от последните V6 2.5 TDI . Те са максимално "изчистени" откъм старите проблеми на душегубците. Понеже и нямат добра..."слава" и кофти минало, са на приемлива цена. А с ПД моторите им държат цена, и то често ми се струва малко попресилено. Един ПД също може да те вкара стабилно в киреча . т.е. мисълта ми е , че се шири едно мнение , че е по-стока от дущегубците , но всъщност не са чак толкова :wink .



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 109 госта