AHF как по-добре ще се раздвижи геометрията ?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7854
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

AHF как по-добре ще се раздвижи геометрията ?

Мнениеот hooligan_sk » Съб 17 окт 2009 13:38


След няколко месеца без излизане от СФ турбината ми най-накрая реши да зачезне, рестарт и всичко е ок. Не съм на ясно обаче как работи променливата геометрия на високи обороти за това искам да ви питам по магистралата достатъчно ли е да държиш примерно 140 - 3000 оборота или е нужно често "надуване" примерно 120-150 с газ до долу?




Потребителски аватар
bai_ILIA
Мнения: 722
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Kак по-добре ще се раздвижи геометрията на AHF?

Мнениеот bai_ILIA » Съб 17 окт 2009 14:04


е ти градско не я ли режеш вечер примерно :) една кола ако се кара на 2000об/мин се скапва :mrgreen: геометрията се движи като се отваря и затваря - на ниските е затворена, а на високите се отваря на макс...така че е по-добре според мен да си изтормозиш колата с резки ускорения на 3-4 предвка примерно...ама то днес така ше стане и пак след време ще е леш. Трябва да се движи всеки ден :) да не говорим, че може да ти е пренадула и да се е спасила така по този начин...не е нужно да е заяла, за да изключи :)


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7854
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Kак по-добре ще се раздвижи геометрията на AHF?

Мнениеот hooligan_sk » Съб 17 окт 2009 15:05


Ми чат пак я режа но по-скоро рядко, а останалото време се набутвам в някви задръствания по 30-40мин за 2км на първа и над 1500 оборота не вдига. И като цяло повечто време я карам до 2000 с малко газ такаче да не ползва турбината и аз незнам защо.. та за тва първо ми дойде на ум че геометрията е заяла...


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Kак по-добре ще се раздвижи геометрията на AHF?

Мнениеот mili 75 » Съб 17 окт 2009 16:01


Колега и аз имам подобен проблем даже мислех да пусна тема кой как си продухва колата след градското каране.Аз например лятото я продухах на магистралата с продължително каране около 30 минути между 3000-3500 оборота,но сега пак почна да се затлачва и като нямам път по магистралата се чудя какво да правя.ТДИ евърви много с малко обороти и като включа на пета трябва да карам със 140-150 за да поддържам над 3000 оборота ,на четвърта не е много по различно, молбата ми е колегите да споделят и те как раздвижват зацапаната от градско каране геометрия,защото ми писна всеки път да търся големи прави отсечки да карам над 150 да гледам да няма полицаи и да се страхувам от някой идиот да не ме засече с такава скорост.Питането ми е по-конкретно може ли продухването да се прави на по-ниска предавка пак над 3000 оборота.


Потребителски аватар
Student_pravo
Мнения: 245
Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница, София

Re: Kак по-добре ще се раздвижи геометрията на AHF?

Мнениеот Student_pravo » Съб 17 окт 2009 16:33


Не знам, но чисто логически би трябвало да може. Едва ли за колата има голямо значение дали си на 5-та или 4-та, като оборотите ще са на 3000.


Потребителски аватар
dani_94
Мнения: 704
Регистриран на: Чет 01 юни 2006 8:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Re: Kак по-добре ще се раздвижи геометрията на AHF?

Мнениеот dani_94 » Съб 17 окт 2009 17:13


Да колеги, аз го правя на 3 скорост с 90-120... Oколо Монтана няма магистрали, а едно извънградско с тези обороти, вършат чудесна работа...


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Kак по-добре ще се раздвижи геометрията на AHF?

Мнениеот Zinoto » Съб 17 окт 2009 19:01


Променливата геометрия при изправен дебитомер и клапан Н75 не е трудно да се поддържа. На трета на баир или четвърта на равно, а също и при леко надолнище на четвърта е добър ефекта, но тайната е в натисване на педала на газта до долу и задържането му повече време - да премине 3000 оборота без да отпускаш изобщо. Така няколко пъти поне веднъж на две седмици. Зимата наистина може да се превърне в проблем.


Потребителски аватар
junakov
Мнения: 312
Регистриран на: Чет 19 юли 2007 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Re: Kак по-добре ще се раздвижи геометрията на AHF?

Мнениеот junakov » Вто 20 окт 2009 17:28


Zinoto написа:Променливата геометрия при изправен дебитомер и клапан Н75 не е трудно да се поддържа. На трета на баир или четвърта на равно, а също и при леко надолнище на четвърта е добър ефекта, но тайната е в натисване на педала на газта до долу и задържането му повече време - да премине 3000 оборота без да отпускаш изобщо. Така няколко пъти поне веднъж на две седмици. Зимата наистина може да се превърне в проблем.

и сложи 1 литър газ за осветление в 20 литра нафта малко ръчка на прав път с поне 140 150 , действа от опит знам


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Re: Kак по-добре ще се раздвижи геометрията на AHF?

Мнениеот Brezel » Вто 20 окт 2009 18:39


здрасти,
ето ти описание на това как работи турбината и геометрията

http://www.diesel-club.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=5

геометрията се движи добре когато се налага турбото да прави налягане. тоест това за 3000 оборота с постоянна газ на равен път са ПЪЛНИ глупости , геометрията изобщо няма да се движи. Геометрията се движи когато трябва да се прави налягане и да се разтоварва след това. Тия неща се налагат при ускорение а когато е на висока предавка става много по бързо и по често. Затова примерно на 5та предавка можеш да си играеш и да искоряваш от 110 до 120 и после да пускаш педала на газта и после пак така.

На моя AJM турбото беше много задръстено (1 година само градско) и като си тръгнах за България добре до раздвижих. Постоянно 140-170 (повече не пзволява трафика) и сега си работи перфектно. Преди псотоянно скачаше на 1.6 бара сега си заковава на 1.1 и няма проблеми.

Също така много хора си мислят че е добре да караш на високи обороти е нужно независимо на коя предавка. Нужно е да е на висока предаква защото тогава мотора развива много високи температури. Сериен ТДИ мотор (без да е пипан) вдига над 600 градуса рядко и го прави само като е на зор. А тази темепратура е нужна и за доизгаряне на доста сажди ( от порадъка на 10 микрона) които иначе само с мърдане може и да не се махнат. Та най добре ше си раздвижиш турбината със зор. Ако обаче по време на раздвижването колата влиза в сервизен режим ....по добре да се свали и изчисти.


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Kак по-добре ще се раздвижи геометрията на AHF?

Мнениеот mili 75 » Вто 20 окт 2009 18:49


И аз съм забелязал че съчетанието 5 предавка и над 140-150 км. в продължение поне на 15-20 минути най-добре й действа на турбината, но това става само на магистрала, което означава, че трябва да ходя донякъде само за да раздвижвам геометрията.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Kак по-добре ще се раздвижи геометрията на AHF?

Мнениеот morfei1 » Вто 20 окт 2009 19:16


Brezel написа:здрасти,
ето ти описание на това как работи турбината и геометрията

http://www.diesel-club.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=5

геометрията се движи добре когато се налага турбото да прави налягане. тоест това за 3000 оборота с постоянна газ на равен път са ПЪЛНИ глупости , геометрията изобщо няма да се движи. Геометрията се движи когато трябва да се прави налягане и да се разтоварва след това. Тия неща се налагат при ускорение а когато е на висока предавка става много по бързо и по често. Затова примерно на 5та предавка можеш да си играеш и да искоряваш от 110 до 120 и после да пускаш педала на газта и после пак така.

На моя AJM турбото беше много задръстено (1 година само градско) и като си тръгнах за България добре до раздвижих. Постоянно 140-170 (повече не пзволява трафика) и сега си работи перфектно. Преди псотоянно скачаше на 1.6 бара сега си заковава на 1.1 и няма проблеми.

Също така много хора си мислят че е добре да караш на високи обороти е нужно независимо на коя предавка. Нужно е да е на висока предаква защото тогава мотора развива много високи температури. Сериен ТДИ мотор (без да е пипан) вдига над 600 градуса рядко и го прави само като е на зор. А тази темепратура е нужна и за доизгаряне на доста сажди ( от порадъка на 10 микрона) които иначе само с мърдане може и да не се махнат. Та най добре ше си раздвижиш турбината със зор. Ако обаче по време на раздвижването колата влиза в сервизен режим ....по добре да се свали и изчисти.


Благодаря за полезната информация :applause:


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7854
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Kак по-добре ще се раздвижи геометрията на AHF?

Мнениеот hooligan_sk » Сря 21 окт 2009 11:55


Brezel написа:здрасти,
ето ти описание на това как работи турбината и геометрията

http://www.diesel-club.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=5

геометрията се движи добре когато се налага турбото да прави налягане. тоест това за 3000 оборота с постоянна газ на равен път са ПЪЛНИ глупости , геометрията изобщо няма да се движи. Геометрията се движи когато трябва да се прави налягане и да се разтоварва след това. Тия неща се налагат при ускорение а когато е на висока предавка става много по бързо и по често. Затова примерно на 5та предавка можеш да си играеш и да искоряваш от 110 до 120 и после да пускаш педала на газта и после пак така.

На моя AJM турбото беше много задръстено (1 година само градско) и като си тръгнах за България добре до раздвижих. Постоянно 140-170 (повече не пзволява трафика) и сега си работи перфектно. Преди псотоянно скачаше на 1.6 бара сега си заковава на 1.1 и няма проблеми.

Също така много хора си мислят че е добре да караш на високи обороти е нужно независимо на коя предавка. Нужно е да е на висока предаква защото тогава мотора развива много високи температури. Сериен ТДИ мотор (без да е пипан) вдига над 600 градуса рядко и го прави само като е на зор. А тази темепратура е нужна и за доизгаряне на доста сажди ( от порадъка на 10 микрона) които иначе само с мърдане може и да не се махнат. Та най добре ше си раздвижиш турбината със зор. Ако обаче по време на раздвижването колата влиза в сервизен режим ....по добре да се свали и изчисти.


Колега мерси за разяснението и аз си представям че е нужно помпане и разтоварване за да се раздвижи, можеш ли само да разясниш как е свързана зацапаната геометрия с пренадуването и последващото влизане в авариен режим(твойто качване до 1,6 в случая). При мен се получи един рязък авариен режим(без прекъсвания просто аут) еднократно, след тва я цедих(след рестарт) много пъти до 4300, не се повтори. Всеки който може да обясни е добре дошъл :)

ПП: Също как е по-добре да се разтоварва, да се върне газта до ППХ или да се пусне директно към нулеви обороти?


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2184
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Kак по-добре ще се раздвижи геометрията на AHF?

Мнениеот nasko1978 » Сря 21 окт 2009 12:06


Колега мерси за разяснението и аз си представям че е нужно помпане и разтоварване за да се раздвижи, можеш ли само да разясниш как е свързана зацапаната геометрия с пренадуването и последващото влизане в авариен режим(твойто качване до 1,6 в случая). При мен се получи един рязък авариен режим(без прекъсвания просто аут) еднократно, след тва я цедих(след рестарт) много пъти до 4300, не се повтори. Всеки който може да обясни е добре дошъл :)

Твоят случай си го обяснявам така
- Задържане моментно на геометрията- отворена или полузатворена, от малко натрупани сажди.Ти си го раздвижил след това с "ръчкане".
- Другото е леко ръждясал актуатор.
- Замърсен или пропукан вакуумен маркуч от N75 до актуатора.
- Замърсен N-75.
Това са симптоми,които имах на мойта кола,казвам го от опит.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3926
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Kак по-добре ще се раздвижи геометрията на AHF?

Мнениеот Andonov » Сря 21 окт 2009 12:19


hooligan_sk написа:
Колега мерси за разяснението и аз си представям че е нужно помпане и разтоварване за да се раздвижи, можеш ли само да разясниш как е свързана зацапаната геометрия с пренадуването и последващото влизане в авариен режим(твойто качване до 1,6 в случая). При мен се получи един рязък авариен режим(без прекъсвания просто аут) еднократно, след тва я цедих(след рестарт) много пъти до 4300, не се повтори. Всеки който може да обясни е добре дошъл :)

ПП: Също как е по-добре да се разтоварва, да се върне газта до ППХ или да се пусне директно към нулеви обороти?


Когато една кола не се ръчка, т.е. се кара неагресивно, геометрията не се движи до крайното си положение, защото не се иска максимален надув. Започва да се набира нагар и с течение на времето лопатките не могат да го преудолеят.
Понеже вакуума, който действа на актуатора е с доста по-голяма сила и лопатките успяват да преминат нагара, но след разтоварването на турбината, пружината не е достатъчно силна за да ги върне.

Ето защо трябва да се кара по описания начин от Brezel за да има и добро изгаряне и движение на геометрията.


Потребителски аватар
bai_ILIA
Мнения: 722
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Kак по-добре ще се раздвижи геометрията на AHF?

Мнениеот bai_ILIA » Сря 21 окт 2009 18:26


аз като ви казвам, че ТДИ не се плаши от газ вие не ми вярвате :screwy mhihi :screwy



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: georgi_1986 и 64 госта